De rodes velles a proteccio als guardarails

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

De rodes velles a proteccio als guardarails

Entrada Autor: Steelman » dl. juny 18, 2007 10:38 pm

Imatge
Els motoristes, per més que resulti paradoxal, poden trobar una excel.lent solució al Saló Internacional de l'Automòbil. Un centre d'investigació presenta un projecte que converteix els pneumàtics vells en guarda- rails de carreteres. Les anomenades popularment tanques de protecció són les grans enemigues dels conductors de dues rodes, perquè quan es produeix un cop la barrera de seguretat actua com un autèntic ganivet per als motoristes, que ja han protagonitzat infinitat de protestes públiques per aquest motiu.
El centre d'investigació Idima, amb el suport de Sigrauto (associació espanyola que engloba tots els productors de vehicles per al seu tractament una vegada fora d'ús), mostra al saló aquests nous elements d'empara fets amb cautxú armat. N'hi ha prou amb una d'aquestes barreres i una altra de les me- tàl.liques i tallants que hi ha a les carreteres per advertir que la primera "és flexible, té gran capacitat d'esmorteir impactes i sorolls, és antilliscant, no talla en absolut, és molt duradora i de baix cost de producció", explica Joaquín Bencomo, de l'Idima de Navarra.
Al laboratori ja s'ha demostrat que totes aquestes propietats que descriu l'investigador són certes. "Després de l'estiu es portaran a terme les proves en circuit i a partir d'aquí es podria començar a comercialitzar", afegeix l'investigador. El cautxú armat és una barreja de cautxú trossejat, material adhesiu, un polímer que el compacta i, opcionalment, un o diversos colorants o pigments per donar-li coloració externa a l'element.
Hi ha estudis que demostren que amb les tanques de protecció me- tàl.liques actuals, anar a una velocitat de 30 quilòmetres per hora és suficient per arrencar-li d'arrel a un motorista un membre o seccionar-li la columna vertebral; a més a més, els mateixos estudis atribueixen a aquestes barreres el 20% de totes les morts de motoristes que es produeixen a Espanya.

NO PODEN ANAR A L'ABOCADOR
Si s'utilitzés cautxú armat aquestes xifres baixarien. Però, a més a més, els fabricants de vehicles resoldrien un dels problemes més importants que tenen: el destí dels pneumàtics usats. A Espanya es rebutgen uns 20 milions de rodes a l'any per reposició, i 4 milions més provenen dels vehicles que arriben al final de la seva vida útil. Tot això en conjunt suposa unes 300.000 tones de residus anuals que no tenen encara un destí clar.
Els pneumàtics sencers no es poden portar a abocadors des del 2003, i els trossejats, des del 2006. L'ús del cautxú reciclat encara està poc estès, però es realitzen proves per utilitzar-lo per asfaltar carreteres, per pavimentar o per a recobriments flexibles en llocs on es requereixi certa flexibilitat (pistes esportives o parcs) i com a combustible en cimenteres. Però cremar el cautxú no sembla una bona solució, perquè produeix emissions de partícules nocives


http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1009
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
MadMan
Presentats
Entrades: 49
Membre des de: dg. maig 06, 2007 10:31 pm
Ubicació: BaRCeLoNa
Contacta:

Entrada Autor: MadMan » dt. juny 19, 2007 12:29 pm

Es una molt bona idea, però fer-los servir per a les carreteras que a japó es molt comú i aquí només es fa servir si no vaig errat amb el paviment sono-reductor a trams molt especifics dins de ciutats tampoc em sembla malament tot i que diuen que aquest paviment gasta molt més els neumatics, millora l'adherencia i redueix el soroll.

Adi Kaifern
Presentats
Entrades: 168
Membre des de: dl. juny 11, 2007 7:07 pm

Entrada Autor: Adi Kaifern » dt. juny 19, 2007 1:53 pm

Seria una molt bona solució i penso que molt econòmica.

Vssssss

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dv. juny 22, 2007 8:13 pm

Ei companys!!!
La veritat és que del tema del reaprofitament dels pneumàtics usats per reconvertir-los en protectors anti-impactes als guarda-raïls, ja fa molt de temps que se'n parla. Tot i que sembla una solució prou senzilla i econòmica, penso que encara trigarem molt de temps a veure guarda-raïls equipats amb aquest material...si és que algun dia els veïem, és clar...!!!
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Respon

Torna a “General”