Per Quin Costat Puges A La Moto?
Moderador: Airald
-
- Presentats
- Entrades: 27
- Membre des de: dc. juny 12, 2013 11:02 pm
Per Quin Costat Puges A La Moto?
Sóc dretà i m'he adonat que tothom que conec, jo inclòs, sempre pugem a la moto pel costat esquerre.
Obro el tema pèrquè m'intriga tanta aparent coincidència, tant dels dretans com els esquerrans, perquè li ho vaig preguntar un parell d'esquerrans de la feina (ehh! esquerrans d'escriure amb la mà esquerra) i em deien que el seu costat bo per muntar la moto era el mateix que el meu.
I encara, pensant, pensat, m'adono que els fabricants de motos ja ho saben perquè tots els cavallets i potes de cabra fins on jo conec, estan a la banda esquierra per accionar-los.
Alguna teoria per explicar-ho?
Algú que em desmenteixi?
Obro el tema pèrquè m'intriga tanta aparent coincidència, tant dels dretans com els esquerrans, perquè li ho vaig preguntar un parell d'esquerrans de la feina (ehh! esquerrans d'escriure amb la mà esquerra) i em deien que el seu costat bo per muntar la moto era el mateix que el meu.
I encara, pensant, pensat, m'adono que els fabricants de motos ja ho saben perquè tots els cavallets i potes de cabra fins on jo conec, estan a la banda esquierra per accionar-los.
Alguna teoria per explicar-ho?
Algú que em desmenteixi?
Solitari l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 09, 2013 1:17 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Alex
- Presentats
- Entrades: 387
- Membre des de: dg. abr. 20, 2008 3:56 pm
- Ubicació: Segrià
- Contacta:
Re: Per Quin Costat Puges A La Moto?
alguna vegada has pujat a un cavall?
recordeu que la moto ens dona mes vida de la que ens pot prendre
- Cuco
- Presentats
- Entrades: 418
- Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
- Ubicació: Bages
Si el cavallet fos a la dreta, pujaria per la dreta, tan fàcil com això, ja que gairebé sempre pujo amb el cavallet posat en les grosses (a la enduro no). :burrucat
Totes les motos que he tingut han estat trail/enduro, o sigui que no he pogut mai triar banda, ja prou feina tinc així.... : :cat_vergonya
En alguna com la 640 adventure el seient era a 94 cms de terra... i creu-me que això ja comença a ser amunt per un "talla standard"...
Totes les motos que he tingut han estat trail/enduro, o sigui que no he pogut mai triar banda, ja prou feina tinc així.... : :cat_vergonya
En alguna com la 640 adventure el seient era a 94 cms de terra... i creu-me que això ja comença a ser amunt per un "talla standard"...
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 09, 2013 9:29 am, en total s’ha editat 3 vegades.
- Panamà-Alaska 2012: http://cucodesafio2012.blogspot.com.es/
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- JoanCG
- Presentats
- Entrades: 735
- Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
- Contacta:
Quan pujem a la moto marquem territori; Jo crec que tothom puja a la moto pel mateix costat pel que fa el moviment instintiu de marcar territori...

mimoto, esmimoto.....
:b9 :b9 :b9

mimoto, esmimoto.....
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 09, 2013 10:01 am, en total s’ha editat 4 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.
- Nacho
- Presentats
- Entrades: 373
- Membre des de: dc. abr. 24, 2013 7:10 pm
- Ubicació: Vilassar de Dalt
[quote user="JoanCG" post="238002"]Quan pujem a la moto marquem territori; Jo crec que tothom puja a la moto pel mateix costat pel que fa el moviment instintiu de marcar territori...

mimoto, esmimoto.....
:b9 :b9 :b9[/quote]
Molt bona aquesta jejeje be a cavall per la esquerra i per la moto també ... l´altre día volia fer-ho per la dreta... impossible, no hem cuadra res, mig a volta i com sempre ... quina cosa mes tonta ... :sonat

mimoto, esmimoto.....
Molt bona aquesta jejeje be a cavall per la esquerra i per la moto també ... l´altre día volia fer-ho per la dreta... impossible, no hem cuadra res, mig a volta i com sempre ... quina cosa mes tonta ... :sonat
- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Holaaaa,
No ho sé però podria tenir alguna cosa a veure que a la majoria ens va millor aixecar la cama dreta per pujar-hi, llavors els cavallets laterals ja ens els posen al cantó “bo”, fent que fins i tot els esquerrans ho facin igual. De fet es una mica emprenyador pujar per la dreta amb el cavallet posat.
:cat_vergonya :cat_vergonya
No ho sé però podria tenir alguna cosa a veure que a la majoria ens va millor aixecar la cama dreta per pujar-hi, llavors els cavallets laterals ja ens els posen al cantó “bo”, fent que fins i tot els esquerrans ho facin igual. De fet es una mica emprenyador pujar per la dreta amb el cavallet posat.
:cat_vergonya :cat_vergonya
Sort,
- Hook
- Presentats
- Entrades: 231
- Membre des de: dc. març 13, 2013 7:34 pm
- Ubicació: Romanyà de la Selva
Aquest fil em fa pensar amb aquell acudit de l'Eugenio que deia...
"¿porque los buzos se tiran del barco de espaldas?" :b9 :b9 :b9
Per aquells que no el recordin:
[youtube]o1neglDGHjU[/youtube]
Salut!
"¿porque los buzos se tiran del barco de espaldas?" :b9 :b9 :b9
Per aquells que no el recordin:
[youtube]o1neglDGHjU[/youtube]
Salut!
Hook l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. jul. 11, 2013 4:54 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
- MEF
- Presentats
- Entrades: 204
- Membre des de: dv. gen. 12, 2007 12:44 am
- Ubicació: Folgueroles
El costat dret mirant la moto pel davant o pel darrera... ???
Està clar que sempre afavoreix el moviment el costat on hi ha el cavallet, ara si tens cavallet central... a veure si ho recordo.. a la Derbi Varian hi pujada pel costat esquerra mirant la moto per darrera, o pel costat dret mirant la moto pel davant...
:birracat
Està clar que sempre afavoreix el moviment el costat on hi ha el cavallet, ara si tens cavallet central... a veure si ho recordo.. a la Derbi Varian hi pujada pel costat esquerra mirant la moto per darrera, o pel costat dret mirant la moto pel davant...
:birracat
Un bon equip, simbiosi perfecte!
- Jordi Pons
- Presentats
- Entrades: 714
- Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
- Ubicació: Mollerussa
sempre per el costat del cavallet lateral :okcat
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
És difícil donar una resposta exacta, crec que hem de prendre la pregunta amb cautela i analitzar els detalls que poden semblar-nos intranscendents però que, a l'hora de prendre una decisió coherent, poden torçar la balança.
Si ens guiem pels conceptes d'interpretació que existien en l'antiguitat, hauríem de fer un examen de consciència i situar-nos com a mers espectadors davant una pregunta sense destinatari. Però si en canvi, analitzem la teva pregunta des de la posició de l'alineament ortodox del pensament modern, la resposta té a veure, ja no amb l'essencia de la interrogació sinó amb l'esperit dialèctic de qui interroga.
En síntesi, la resposta a la teva pregunta, solament pot entendre's des del pragmàtic, associant els nivells de l'intel·lecte que per si sols, desvetllen els secret de la incògnita. D'altra banda, cal esmentar que per a l'anàlisi empírica, no és necessari avaluar els preceptes intrínsecs de la realitat, observats des de la lògica i la metafísica.
Però tot i això pujo siempre per on hi ha la pota de cabra.
Si ens guiem pels conceptes d'interpretació que existien en l'antiguitat, hauríem de fer un examen de consciència i situar-nos com a mers espectadors davant una pregunta sense destinatari. Però si en canvi, analitzem la teva pregunta des de la posició de l'alineament ortodox del pensament modern, la resposta té a veure, ja no amb l'essencia de la interrogació sinó amb l'esperit dialèctic de qui interroga.
En síntesi, la resposta a la teva pregunta, solament pot entendre's des del pragmàtic, associant els nivells de l'intel·lecte que per si sols, desvetllen els secret de la incògnita. D'altra banda, cal esmentar que per a l'anàlisi empírica, no és necessari avaluar els preceptes intrínsecs de la realitat, observats des de la lògica i la metafísica.
Però tot i això pujo siempre per on hi ha la pota de cabra.
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. jul. 14, 2013 10:43 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

- Joan XT
- Presentats
- Entrades: 2641
- Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
- Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL
[quote user="Randy-650" post="238367"]És difícil donar una resposta exacta, crec que hem de prendre la pregunta amb cautela i analitzar els detalls que poden semblar-nos intranscendents però que, a l'hora de prendre una decisió coherent, poden torçar la balança.
Però tot i això pujo siempre per on hi ha la pota de cabra.[/quote]
Com diria el gran Eugenio,
cada dia te quiero mas por lo bien que te explicas, cony.
Però tot i això pujo siempre per on hi ha la pota de cabra.[/quote]
Com diria el gran Eugenio,
cada dia te quiero mas por lo bien que te explicas, cony.
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Holaaaa,
[quote user="Randy-650" post="238367"]És difícil donar una resposta exacta, crec que hem de prendre la pregunta amb cautela i analitzar els detalls que poden semblar-nos intranscendents però que, a l'hora de prendre una decisió coherent, poden torçar la balança.
En síntesi, la resposta a la teva pregunta, solament pot entendre's des del pragmàtic, associant els nivells de l'intel•lecte que per si sols, desvetllen els secret de la incògnita. D'altra banda, cal esmentar que per a l'anàlisi empírica, no és necessari avaluar els preceptes intrínsecs de la realitat, observats des de la lògica i la metafísica.
[/quote]
Randy, amb aquesta resposta, si no fos que fa temps que ens coneixem, podria pensar malament i creure que et dediques a la política !!!
En síntesi, la resposta a la teva pregunta, solament pot entendre's des del pragmàtic, associant els nivells de l'intel•lecte que per si sols, desvetllen els secret de la incògnita. D'altra banda, cal esmentar que per a l'anàlisi empírica, no és necessari avaluar els preceptes intrínsecs de la realitat, observats des de la lògica i la metafísica.
[/quote]
Randy, amb aquesta resposta, si no fos que fa temps que ens coneixem, podria pensar malament i creure que et dediques a la política !!!
Sort,
- Cuco
- Presentats
- Entrades: 418
- Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
- Ubicació: Bages
[quote user="Albert" post="238471"]Holaaaa,
[/quote]
Si, està més o menys entre "los hilillos de plastilina" i la "simulación de lo que venía siendo en partes de la retribución de la indemnización en diferido", :b9 :b9 :b9
[/quote]
Si, està més o menys entre "los hilillos de plastilina" i la "simulación de lo que venía siendo en partes de la retribución de la indemnización en diferido", :b9 :b9 :b9
- Panamà-Alaska 2012: http://cucodesafio2012.blogspot.com.es/
- Santiwoll
- Presentats
- Entrades: 19
- Membre des de: dc. jul. 03, 2013 12:18 am
- Ubicació: Santpedor
La resposta es molt fàcil ….., pugem per la banda esquerre de la moto , ja que en el hemisferi esquerre del cervell es troba la glàndula que regula el sentit de posició , al pujar a la moto ens hem de posicionar correctament i per tant ho fem de forma totalment intuïtiva per aquesta banda...
Com podeu comprendre això m’ho acabo d’inventar, però queda be i li donem un fonament científic al tema........ , crec que la qüestió important no es com pujar a la moto, sinó com baixar, es a dir tocant de peus a terra, no arrossegant el cap per la carretera.
A efectes d’estadística, jo sempre pujo pel costat esquerre .....
Com podeu comprendre això m’ho acabo d’inventar, però queda be i li donem un fonament científic al tema........ , crec que la qüestió important no es com pujar a la moto, sinó com baixar, es a dir tocant de peus a terra, no arrossegant el cap per la carretera.
A efectes d’estadística, jo sempre pujo pel costat esquerre .....
- Hook
- Presentats
M'heu fet pensar en una cosa...
Tenint en compte els camps magnètics diferenciats de la Terra, pugem a la moto igual si ens trobem a l'hemisferi nord del plantea que si ens trobem a l'hemisferi sud?
I ja que hi sóc aprofito, algún té alguna sortida prevista per aquest cap de semana que creui l'equador?
Jo m'apunto, però a dinar a casa... :birracat
Tenint en compte els camps magnètics diferenciats de la Terra, pugem a la moto igual si ens trobem a l'hemisferi nord del plantea que si ens trobem a l'hemisferi sud?
I ja que hi sóc aprofito, algún té alguna sortida prevista per aquest cap de semana que creui l'equador?
Jo m'apunto, però a dinar a casa... :birracat
- PEPI600
- Presentats
- Entrades: 2364
- Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
- Ubicació: Palau-Solità i Plegamans
Després d´aquestes respostes, ara em passaré tres quarts d´hora pensant el perquè pujo per un costat i no per l´altre, osti tu que complicat..... :SOS :SOS :SOS

- Vendetta
- Presentats
- Entrades: 2529
- Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm
La meva forma de pujar natural és per l'esquerra, tot i que tot sovint ho faig per la dreta.
Sempre depèn del cantò mès comode per pujar.
Però com que has demanat algù que et desmenteixi... una imatge val mès que mil paraules.
Aquì va un que ho fa per la dreta. :okcat
[youtube]ad-ZTY2TSZY[/youtube]
Bè, i si no t'hi serveix, si ja.. no tè tanta experiència.. no sè què mès dir-te.
Però com que has demanat algù que et desmenteixi... una imatge val mès que mil paraules.
Bè, i si no t'hi serveix, si ja.. no tè tanta experiència.. no sè què mès dir-te.
- Hook
- Presentats
[quote user="Vendetta" post="238537"]La meva forma de pujar natural és per l'esquerra, tot i que tot sovint ho faig per la dreta.
Bè, i si no t'hi serveix, si ja.. no tè tanta experiència.. no sè què mès dir-te.[/quote]
Clar, la forma més natural... ara tan sols queda practicar la baixada.
Per cert, per quin costat de la moto baixeu vosaltres? :b9 :b9 :b9
Ja hi tornem a ser... :picant
Bè, i si no t'hi serveix, si ja.. no tè tanta experiència.. no sè què mès dir-te.[/quote]
Clar, la forma més natural... ara tan sols queda practicar la baixada.
Per cert, per quin costat de la moto baixeu vosaltres? :b9 :b9 :b9
Ja hi tornem a ser... :picant
Hook l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 17, 2013 12:49 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Doncs jo crec que és una questió de facilitat, pujem pel cantó del caballet perquè ens sol ser més fàcil, tot i que alguna vegada si la tinc de deixar molt arrambada al garatge per temed d'espai pujo i baixó pel cantó dret, lo únic que no hi estic tant acostumat i tinc de fer malabarismes per aixecar la pota.
Si per contra la tinc posada amb el cavallet central, més indiferent enfilar-m'hi per un cantó que l'altre, total, costa el mateix....
Si per contra la tinc posada amb el cavallet central, més indiferent enfilar-m'hi per un cantó que l'altre, total, costa el mateix....
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.