Tabla De Culpabilitat Conveni CIDE

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Tabla De Culpabilitat Conveni CIDE

Entrada Autor: Randy-650 » dc. jul. 17, 2013 9:11 pm

Voldria comentar un tema que penso que poca gent coneix, que és el tema de La tabla de responsabilitat en accidents de trànsit. Ho explico una mica per sobre perquè no ens agafi de sorpresa.

Quan algú de nosaltres patim un accident emplenem el part amistós, com ara aquest:

Imatge

El vehicle A pica pel darrera al vehicle B: marquem la casella A8
El vehicle B estava adelantant, per lo qual estava canviant de carril. Marquem la casella B10 i B11

Queda la cosa així doncs:

Imatge

Ara ens anem a la Tabla de culpabilitat del CIDE, conveni d'indemnització direta. És un conveni subscrit entre entitats asseguradores mitjançant el qual es compensen despeses, de tal manera que cada Companyia repara el vehicle del seu client sense culpa, amb independència de les garanties cobertes.Aquesta taula s'utilitza per determinar, en funció de les caselles marcades en el parte d'accident, la culpabilitat dels vehicles implicats en l'accident.

Quan només estigui emplenat en l'apartat 12 -circumstàncies- de la D.A.A., les creus marcades determinen la responsabilitat d'acord amb la taula de culpabilitat.

Quan existeix contradicció entre l'indicat en els apartats 12 i 13 del parte., sempre preval l'assenyalat en l'apartat 12 tret que de l'apartat 13 i recolzat per altres apartats del parte. (10, 11 o 14) es desprengui que ha existit un error manifest en l'emplenament del citat apartat 12.

Quan no existeixi contradicció entre l'indicat en els apartats 12 i 13, i tots dos siguin complementaris, encara que de l'apartat 12 es determini la culpabilitat d'un dels vehicles i pel 13 es dedueixi la culpabilitat per a l'altre, haurà de prendre's el conjunt de la D.A.A. per determinar la responsabilitat.

La tabla és aquesta:

Imatge

I si marquem els punts A8, B10 i B11 quedarà que el culpable és B:

Imatge

Espero que aquesta mica d'explicació ens ajudi, que no vull pas que passi, si un dia algú o altre pateix un accident i la part contraria coneix això i ens vol fer la pirula. Recomanaria a tothom que passés per la impresora aquesta tabla, no sigui que....
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Tabla De Culpabilitat Conveni CIDE

Entrada Autor: Mamut » dc. jul. 17, 2013 10:26 pm

M'ho he hagut de mirar més d'una vegada per entendre-ho. No ho sabia. Però ara ho tinc clar.
Moltes gràcies.
Mamut l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 17, 2013 10:27 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
.
Estem en guerra

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dc. jul. 17, 2013 10:51 pm

Jo tan sols tinc clar que, per mes útil, eficaç i en bones condicions en que es trobi el nostre vehicle, el perit de la companyia ens dirà que es tracta d'un tros de ferralla i encara gràcies si ens en donen 2.000 euros.

En el cas del meu Golf, puc garantir que amb 180K es troba en molt millor condicions que molts vehicles que circulen per aquestes carreteres i que tan sols acumulen 40K.

Hi hauria d'haver un peritatge independent.

Jordi "Prony"

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. jul. 17, 2013 11:12 pm

[quote user="Prony" post="238586"]Jo tan sols tinc clar que, per mes útil, eficaç i en bones condicions en que es trobi el nostre vehicle, el perit de la companyia ens dirà que es tracta d'un tros de ferralla i encara gràcies si ens en donen 2.000 euros.

En el cas del meu Golf, puc garantir que amb 180K es troba en molt millor condicions que molts vehicles que circulen per aquestes carreteres i que tan sols acumulen 40K.

Hi hauria d'haver un peritatge independent.

Jordi "Prony"[/quote]

Si un dia pateixes un accident amb el Golf per culpa d'un altre i sols et volen donar el valor venal, els hi demanes, que tens el teu dret, un cotxe amb les mateixes caracteristiques que el teu a la porta de casa, i com que et diran que no els denuncies.

15 dies abans del judici t'oferiràn el que vols. Això em va passar quan vaig tenir l'accident amb la Deauville. :okcat
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Entrada Autor: Mamut » dj. jul. 18, 2013 8:33 am

[quote user="Randy-650" post="238587"]Si un dia pateixes un accident amb el Golf per culpa d'un altre i sols et volen donar el valor venal, els hi demanes, que tens el teu dret, un cotxe amb les mateixes caracteristiques que el teu a la porta de casa, i com que et diran que no els denuncies.
15 dies abans del judici t'oferiràn el que vols. Això em va passar quan vaig tenir l'accident amb la Deauville. :okcat[/quote] Tinc entés que pot passar més d'un any o dos fins que es faci el judici.
Mentrestant t'has de procurar un altre vehicle per sortir del pas.
.
Estem en guerra

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dj. jul. 18, 2013 4:02 pm

Està bè la taula, gràcies per la info.

Ara que he fet dos supòsits.. en un incident que em vaig trobar i un altre que em vaig estar a punt de trobar.

Moto aparcada al parking, i cotxe aparcat al pàrking que s'havia oblidat de posar el fre de mà, va caient el cotxe fins a topar amb la meva moto i empotrar-la contra la paret.

Marco A1 i B1 o sia que culpable ningù.

Cas 2, em va anar pels pèls.
Cotxe aparcat, es deixa el frè de ma, i passa per davant dels meus morros marxa enrrere en un trancant, mentre jo circulava a punt de girar a la dreta, enpotrant-se contra una balla. Si arriba a topar amb mi..

Jo marco A12 i ell B1 , que ell estava estacionat, i jo estava a punt de girar a la dreta, resultat de la taula.. culpa meva.. en fi.. però bueno.. com que l'altre companyia tambè es trobaria en casos iguals, un cas va per l'altre i tots compensats.

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dj. jul. 18, 2013 6:54 pm

Holaaa,

Gràcies Randy, un quadre força interessant, tot i que cal posar-s’hi en serio per entendre-ho una mica. Amb tot això també hi juguen les asseguradores per no pagar el que els hi pertocaria.

:nonocat :nonocat
Sort,

ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1312
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Entrada Autor: ErnesTDM » dv. jul. 19, 2013 6:48 pm

Molt bona la info. :okcat I com dius, no costa res fer una copia i portar-la amb l'assegurança de la moto.

Respon

Torna a “General”