Scooters: motos urbanes??

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Scooters: motos urbanes??

Entrada Autor: Steelman » dt. jul. 23, 2013 11:49 am

Bones.
L'altre dia ho comentava amb la Natàlia...i avui al veure un article a Portalmotos sobre la nova Aprilia SRV850he pensat en posar-ho aquí a veure que en penseu.

Fa molts anys estava clar que les Scooters eren motos urbanes.
Eren motos estretes , de poc pes, facilitat de maniobra, motors petits de consum i manteniment economic...
Com a mostra aquestse fotos de les reines del sector..
Imatge
Imatge

Avui en dia tenim uns Scooters o MaxiScooters que no entenc que siguin motos urbanes.
Motos com T-Max,SilverWing,Kimco Xticing,.........

Imatge

No s´ha perdut una mica la "gràcia" dels scooters per "igualar-se" a les prestacions de les motos i han perdut pel camí l´agilitat,economia de manteniment,... que els feia una eina molt útil pel dia a dia a les grans ciutats?
Ex ...moltes coses

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Scooters: Motos Urbanes??

Entrada Autor: Kpeps » dt. jul. 23, 2013 12:10 pm

jo crec que aquestes motos practicas al mercat i son ,en formats de 125 cc que es venen desde 1000 euros las xinessas,2000 las Coreanas i 3000 las fetes aqui ,despres hi ha tot un ventall d'aquestes bestiotes que anomenes,amb prestacions super besties amb les que et pots aventurar a anar al ''Cabo norte'',tambe tenim las mitjanas de 300-400 cc que tenen potencies per estar segmentades entre unes i altres que potser son las mes logiques per els que viuen a las rodalies de las ciutats ,pero que amb dos tambe arriven als Alps :okcat :okcat ,en fi,tambe es un mon aquest dels scooters encara que a mi no em facin el pes ,vaja ''totxo'' que m'ha sortit :gathering :gathering
Imatge

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dt. jul. 23, 2013 12:44 pm

Fa tres setmanes, vaig tenir la oportunitat de provar una Suzuki Bourgman crec que era 650cc. Tenia de tot, seient i punys calefactats, inclús retrovisors plegables

Tenia bona arrencada i bona protecció contra el vent, però la posició.... Què voleu que us digui, jo per anar assegut així, o bé m'estic al sofà conduint amb la play, o bé m'assèc al cotxe que encara és més divertit i en cap de les dues opcions ni em mullo ni passo calor ni fred.
Respecto que hi ha gent que li puguin agradar, les xifres de vendes així ho demostren, però jo mai li posaria la denominació de MOTO.

EDITO, per centrar-me en el post i dir que degut al ser més compactes i estretes sempre seran més àgils que la majoria de motos grosses amb maletes per circular pel mig dels cotxes, tot i que si aquesta és la seva finalitat, com molt bé diu el Kepeps, amb una 125cc màxim seria lo ideal.
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 23, 2013 12:52 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. jul. 23, 2013 12:51 pm

[quote user="Trencaferro" post="238947"]Fa tres setmanes, vaig tenir la oportunitat de provar una Suzuki Bourgman crec que era 650cc. Tenia de tot, seient i punys calefactats, inclús retrovisors plegables

Tenia bona arrencada i bona protecció contra el vent, però la posició.... Què voleu que us digui, jo per anar assegut així, o bé m'estic al sofà conduint amb la play, o bé m'assèc al cotxe que encara és més divertit i en cap de les dues opcions ni em mullo ni passo calor ni fred.
Respecto que hi ha gent que li puguin agradar, les xifres de vendes així ho demostren, però jo mai li posaria la denominació de MOTO.[/quote]
Si però aixó és un altre cosa.

JO el que pregunto és.
En origen els Scooters estaven pensats per fer molta ciutat. Vehicles de baix manteniment i consum i molta agilitat
Jo crec que aixó s´ha perdut...

Els scooters actuals son enormes, i ja no els Maxis
Compareu el tamany d´un scooter 125 d´avui en dia amb una Scoopy, una Vespa,...
Ex ...moltes coses

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dt. jul. 23, 2013 12:53 pm

Estava editant i no m'has deixat temps a escriure. :okcat
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dt. jul. 23, 2013 1:03 pm

[quote user="Steelman" post="238949"]
JO el que pregunto és.
En origen els Scooters estaven pensats per fer molta ciutat. Vehicles de baix manteniment i consum i molta agilitat
Jo crec que aixó s´ha perdut...

Els scooters actuals son enormes, i ja no els Maxis
Compareu el tamany d´un scooter 125 d´avui en dia amb una Scoopy, una Vespa,...[/quote]

en aixo crec que estas equivocat,potser els mes veterans t'ho podrien dir,en un principi els scooter's es van fer per donar movilitat a una poblacio que tenia que desplaçar-se amunt i avall,en acavades las guerres no quedaven cotxes ni res i era lo que es podia fabricar mes economicament per donar una solucio rapida i economica a la mobilitat,en acavat a la que la gent va poder comprar un cotxet,diga-li el 600 el mercat d'aquests vehicles va anar avall,depsres van tornar a sortir al mercat una legio d'aquests scooter's perque amb 14 anys els podias portar fins a 50 cc i amb 16 de 75 cc per aixo la scoopy va passar de 80 cc a 75 cc al mercat d'aqui i las van fer a Esplugues durant uns anys,aixo es historia...pero ara encara ni han de scooter's que semblen avispas,pero aquests ningu els vol (be,las empresas de pizzeries si,per els repartidors) pero el public en general,no,i las marcas fabrican en massa el que la gent vol :okcat crec jo,es clar.
p.d. pero opino com tu,ara els scooter's ''practics'' ho han deixat de ser en la majoria de models....
Imatge

Hook
Presentats
Entrades: 231
Membre des de: dc. març 13, 2013 7:34 pm
Ubicació: Romanyà de la Selva

Entrada Autor: Hook » dt. jul. 23, 2013 1:21 pm

Caldria revisar el concepte "scooter"...
Evidenment, ja no són el què eren.
Poden mantenir el "títol", però la filosofia és una altra. :nonocat

JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Entrada Autor: JoanCG » dt. jul. 23, 2013 1:32 pm

Hola...

Una moto automàtica com la Honda Crosstourer o Aprilia Manà és una moto? I una moto elèctrica? I una bici elèctrica de las de ara que es posen a 80Kms/h com la Stealth Bomber? I una T-max, amb la que et pots repassar a RRs en corbes, i gaudir MOLT de la conducció? (amb altres sensacions, però gaudir, jo ho he fet..)

I un ciclomotor és una moto? I si li posem a un ciclomotor una motor de 250cc ja és una moto?

Quina diferència hi ha entre una moto elèctrica i una bici elèctrica? Només les dimensions de rodes i frens, o uns pedals “ficticis” per legalitzar-les com a bicis?

I quina diferència hi ha entre una Aprilia Manà 850, amb aspecte i xassís de naked esportiva, amb el scooter que porta el mateix motor amb xassís tipus “U”?

Per sort els temps avancen; ja que en la diversitat esta el gust i la evolució, i així neixen contínuament tot de aparells estranys com ara el Seeway, o motos amb 3 ó fins i tot 4 rodes (com el model Quadro).

Ho sé, no he donat cap resposta però... on hi ha la frontera, com “etiquetar” a algunes d’aquestes...motos?

En tot cas, dir que només és una moto allò que tingui dues rodes als extrems d'un xassis convencional, amb un motor de combustió interna just al mig (a diferència de la majoria de scooters), crec que és un atràs.

Per a mi, una moto es TOT allò en que vas sentat entre dues, tres o fins i tot 4 rodes, i amb el cos el fas inclinar. Fins i tot si porta sostre, com en algun cas ja n'hi ha.

Edito: Però clar, parlem del que cadascú percep com a moto, per tant entenc que hi hauran tantes percepcions com persones que opinem...

:okcat
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 23, 2013 5:14 pm, en total s’ha editat 5 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Billy_Joe
Presentats
Entrades: 582
Membre des de: dt. gen. 22, 2013 8:49 am
Ubicació: el Vendrell

Entrada Autor: Billy_Joe » dt. jul. 23, 2013 10:12 pm

En el meu cas, la utilització de l'scooter ha anat variant de la XMax 125 com una moto pràctica i amb la que ja tenia pro per moure'm, a una Aprilia SR 300 amb la ja tenia prou potència per anar per carretera amb una certa soltura, a finalment passar a tindre la TMax, i aquest cop com a moto única, doncs em vaig vendre la KTM 990 SM, entre d'altres motius, perquè no la feia servir.
Jo no vull prescindir de la TMax, doncs la veig una moto polivalent i que em proporciona plaer al conduir-la tots els dies, però com segur que tots vosaltres, si pogués tindria moltes motos a casa.

Sergi3
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Sergi3 » dt. jul. 23, 2013 11:33 pm

Com tot, i gràcies, el mon evoluciona, i potser l'scooter va sortir com a eina per moure's, després de va utilitzar com a transport dins de la ciutat, i ara a evolucionat, i com tot, ha de gros. Ha veure qui la te mes grossa.
Personalment, vivint a Barcelona, hi hagués de fer servir la moto diàriament, ho tinc ben clar..... Una 125/150 per que segons per on, amb trànsit, amb alguna cosa més gran, no passses. En definitiva, la scooter perla ciutat, i la maxi scooter pel que es vulgui...
:birracat
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Scooters: motos urbanes??

Entrada Autor: Albert » dj. jul. 25, 2013 9:51 am

Holaaaa,

D’entrada el primer que penso que ha canviat son les ciutats. Abans les necessitats de desplaçaments eren mes curtes, principalment per que les ciutats eren mes petites, molt mes petites diria jo. A mes no hi havia tanta urbanització al voltant de les ciutats, amb lo que els desplaçaments eren realment urbans, ara no.

A partir d’aquí també es normal que canviïn les formes de desplaçar-se i es vegin modificades i ampliades les necessitats dels usuaris. La demanda creix amb necessitats, reals o induïdes, i la oferta s’amplia. Tot sembla molt lògic i normal.

Steelman, tu millor que ningú hauries d’entendre aquestes evolucions. Com a informàtic... a on podries anar avui en dia amb un processador 486 ? Han crescut les necessitats i demanem mes prestacions, moltes mes prestacions. En les motos el mateix, que son mes grans en lloc de ser mes petites com els mòbils? Cert, però es que a la moto hi volem portar cada vegada mes coses i mes volum i no ens hi cabria si les fessin mes petites ! I quan dic moto, ho aplico igualment als Scooters. Tu mateix t’has assegut alguna vegada a alguna moto en la que m’has dit que no t’hi veus, que era massa petita per a tu.

Per altra banda, m’apunto al 100% a les reflexions del JoanCG. Ets un crack Joan !!
Sort,

Xavmar
Presentats
Entrades: 207
Membre des de: dt. set. 15, 2009 7:02 pm

Entrada Autor: Xavmar » dj. jul. 25, 2013 9:56 am

Crec que hem de diferenciar entre scooter i moto, per molt que una scooter sigui 600-700-800, segueix essent una scooter.
per altre costat, jo sempre que he tingut que comprar una m'he fet el següent plantejament.
Quin tan % faig ciutat i quin % faig perifèria, a partir d’aquí decideixo, si fos el 100% ciutat està mes que clar que amb una 125-150 n'hi ha mes que suficient, si fos 50-50 doncs miraria una 250-300, crec que es el correcte.
De totes maneres per que no ens preguntem a que es deu aquesta escalada de cilindrada també en las motos?
Abans una bona cilindrada era 600 i una molt bona cilindrada era 750, les 1000 i 1300 ( Kawasaki ) eren animals extranys.
Ara el normal es una 900-1000-1200 sobre tot aquesta última.
Ens fa falta?
No

Josepmaria
Presentats
Entrades: 131
Membre des de: dl. gen. 21, 2013 10:54 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Josepmaria » ds. jul. 27, 2013 5:17 pm

Jo crec que es tindria que diferenciar del que son Scooters tradicionals, SH300i XMAx 250, etc.. del que son autentiques motos vestides de scooter com les TMax, BMW C600, Aprilia SRV 850, etc...
BMW R 1200 GS LC 2015

[smiley smilie=10 fontcolor=000000 shadowcolor=000000 shieldshadow=1]JM[/smiley]

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » ds. jul. 27, 2013 6:47 pm

Potser molta gent ja no treballa al mateix lloc on viu. Possiblement porten acumulant milers d'hores fent absurdes cues diàries als mateixos punts d'unes autopistes, autovies o carreteres que no creixen per adequar-se a l'increment del parc automobilístic.
Segurament tenen que pagar un plus o un complement a la feina per disposar de plaça d'aparcament i, quan son a casa, tenen un garatge per un sol vehicle.
El preu del combustible va pujant a mida que la classe dirigent es va enriquint (i això fa ràbia).

Al final opten per un un megastooter, el qual et permet mantenir una velocitat de creuer "segura" enmig la circulació entre aquesta munió de camions en trànsit plens de mercaderia que no hauria d'anar per les autopistes, sinó en tren (un altre cosa que fa pudor). Abans que una 125, que se suposa amb menys acceleració, menys equipada en comoditat i especialment, amb uns sistemes de frenada menys efectius per l'absència de frenada integral i ABS d'última generació.

I jo no sé si deu ser tan divertir com amb la meva Vstrom, (i mai ho sabré), però a les sortides m'acostumen a fotre unes avançades que posen els pèls de punta.

Josepmaria
Presentats
Entrades: 131
Membre des de: dl. gen. 21, 2013 10:54 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Josepmaria » ds. jul. 27, 2013 9:19 pm

Per la feina pura i dura d'un scooter urba amb prous prestacions per fer itineraris interurbans, la Honda SH 300 i es una bona eina, us ho aseguro. La meva te dos anys ( el 12 d'agost els farà ) i 12.000 kms i estic contentissim. Per fer Vilafranca a BCN que hi han 48 kms, ho fa amb una alegria que dona gust. Per autopista tampoc s'arruga. Vaja , per mi es perfetce.
BMW R 1200 GS LC 2015

[smiley smilie=10 fontcolor=000000 shadowcolor=000000 shieldshadow=1]JM[/smiley]

Respon

Torna a “General”