Informe Molt Interessant
Moderador: Airald
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Informe Molt Interessant
El RACC i Montesa-Honda analitzen l’opinió dels conductors
de vehicles de 2 rodes a motor
El 49% dels accidents de moto tenen lloc en els primers 15 minuts de trajecte
En el 53% dels accidents es detecta una responsabilitat d’altres vehicles, en la majoria de casos turismes. D’aquí la importància de desenvolupar campanyes de convivència
El 83% de les motos amb les quals es va patir l’accident no disposava d’un sistema de seguretat activa (ABS, CBS o control tracció).
Només el 14% dels motoristes han dut a terme una formació pràctica de perfeccionament de les seves habilitats quan els registres d’accidentalitat milloren entre qui ha fet un curs específic.
Barcelona, 8 d’octubre de 2013.- El RACC, l’automòbil club més gran d’Espanya, i Montesa-Honda, seguint la línia de fomentar la seguretat viària i la defensa dels usuaris en aspectes de mobilitat, han realitzat una enquesta per analitzar els hàbits i necessitats dels motociclistes. Aquesta anàlisi permet posar focus en un mode de transport que s’ha incrementat els darrers anys, tant en àmbit urbà com interurbà. La vulnerabilitat del col•lectiu de motoristes fa necessari analitzar el perfil dels motociclistes i les principals causes dels accidents amb l’objectiu de conscienciar tots els usuaris de la via per tal de potenciar la seguretat viària entre aquest col•lectiu, i de fer arribar a les administracions i grups d’investigació una radiografia de les principals necessitats dels motoristes.
Característiques de l’Enquesta
L’enquesta s’ha realitzat a 3.390 conductors que utilitzen o han utilitzat la motocicleta, en l’àmbit territorial de tot l’Estat espanyol.
Dels 3.390 motoristes enquestats, un 55% té més de 10 anys d’experiència conduint vehicles de dues rodes a motor. Un 5% de la mostra és de conductors que estan en el seu primer any de motorista
A la mostra analitzada, la mitjana d’anys d’experiència conduint motos és de 16 anys.
EXPERIÈNCIA EN LA CONDUCCIÓ
A mesura que augmenta l’experiència del motorista, aquest es va inclinant per motos de més alta cilindrada
És només a partir dels 10 anys d’experiència que aquells que es consideren experts superen el 30%, per tant, el motorista és conscient que costa arribar a ser un “expert”
Hi ha un percentatge significatiu de motoristes (31%) que amb menys de 1 any d’experiència sobrevaloren les seves habilitats.
CILINDRADA VERSUS CIRCULACIÓ
La moto ha esdevingut un vehicle d’ús continu, en tots els segments d’ús, de dilluns a diumenge
Els motoristes que fan menys Km circulen amb vehicles de menys cilindrada. Conforme es fan més Km, també augmenta la cilindrada
Hi ha un ús urbà més associat a cilindrades petites mentre que a carretera són les cilindrades més grans
El 27% dels motoristes de scooters la fan servir únicament per mobilitat obligada (laborables)
L’ús de motos de gran cilindrada només pels cap de setmana queda reduït al 20-30% dels motoristes
L’ús ocasional es manté estable entorn al 10%, en tot els tipus de moto
ACCIDENTALITAT
El 58% dels enquestats reconeixen haver patit un algun accident al llarg de la seva vida com a motoristes, que de mitjana és de 16 anys.
Home, entorn urbà i moto de baixa cilindrada és el perfil de major risc, en consonància amb les estadístiques d’accidentalitat
A la C.Madrid (64%), Catalunya (62%) i C.Valenciana (62%) és on més elevada és aquesta proporció pel seu més marcat component urbà.
En el 53% dels accidents es detecta una responsabilitat d’altres vehicles, en la majoria de casos turismes, però també de pesants en vies ràpides.
El 49% dels accidents de moto tenen lloc en els primers 15 minuts de trajecte. En vies urbanes, un 63% tenen lloc els primers 15’
Conclusions: causes dels accidents
En àmbit urbà es produeix el major risc d’accident (normalment lleu), però és en vies ràpides on el risc de lesió greu és més elevat.
En via ràpida, el trànsit dens, l’estat de l’asfalt o la meteorologia són factors de risc, i destaquen els accidents per encalç i xoc lateral en un canvi de carril.
En carreteres convencionals, el factor més decisiu són les corbes (especialment a esquerres), així com l’estat de l’asfalt. També són significatius els accidents amb un animal.
Els factors que més influeixen en els accidents són l’humà (49%), l’entorn de la infraestructura i la meteorologia (22%) i les infraccions de qualsevol de les parts implicades (18%).
La intervenció del factor humà en l’accidentalitat es concentra en distraccions, actitud inadequada i errors de càlcul (habilitats).
Únicament el 14% dels motoristes han dut a terme una formació específica per tal de perfeccionar les seves habilitats com ara frenades, gestió de corbes, percepció de riscos, etc.
La formació avançada està més vinculada a motocicletes de més cilindrada i a un ús personal del vehicle.
Entre els motoristes que han fet una formació addicional, un 84% no han tornat a patir accidents amb posterioritat, per un 15% que sí.
Els motoristes identifiquen la conservació de carreteres, l’equipament i formació de motociclistes i el respecte mutu entre dels usuaris de la via com els aspectes clau a millorar en la seva seguretat viària.
Recomanacions
Als motoristes:
Adquirir vehicles amb les últimes tecnologies en seguretat (ABS i control de tracció), revisar l’enllumenat per tal de ser vist pels altres usuaris de la via.
En condicions meteorològiques adverses o ferm en mal estat, adequar la conducció, conduir concentrat i conscient de les limitacions pròpies i de l’entorn.
Atendre als moviments de la resta d’usuaris de la via o de situacions que puguin representar un perill potencial (anticipació).
En carretera, tenir especial cura en el traçat de corbes a carreteres convencionals amb poc trànsit.
En vies ràpides preveure els moviments laterals d’altres vehicles, especialment els pesants, no refiar-se en situacions de trànsit dens, moderar la velocitat en situació meteorològica adversa.
En zona urbana, atendre els moviments dels altres vehicles amb especial cura a les cruïlles, tant semaforitzades com no.
Dur a terme una formació addicional de perfeccionament permet reduir el risc personal d’accident, i l’ús d’elements de protecció redueix la lesivitat.
Als conductors de turismes i camions, guardar especial cura en els moviments laterals i en les cruïlles, ja que els motoristes són un usuari més vulnerable.
A les Administracions
Recuperar els nivells d’inversió en manteniment de carreteres per assegurar un correcte nivell de seguretat viària per a tots els usuaris de la via, amb especial menció a l’estat de manteniment del ferm i substitució d’objectes rígids en corbes i cruïlles.
Auditories de seguretat en les rutes habituals dels motociclistes i revisió de l’efectivitat de les mesures aplicades fins ara.
Estimular la realització de cursos de perfeccionament entre els motociclistes, doncs representen una inversió pública amb un alt retorn social en sinistralitat evitada. Promoure la formació en l’àmbit dels riscos laborals.
Realitzar campanyes de conscienciació específiques per a motociclistes, així com també per a conductors de turismes.
Modificar les proves d’accés als permisos A1, A2, A introduint proves que augmentin la seguretat dels motoristes i traient-ne d’altres sense utilitat.
Als fabricants
Augmentar l’oferta de models amb ABS (fre anti-bloqueig), especialment en les cilindrades més baixes.
Oferir informació i formació en el punt de venda, per tal de conscienciar i millorar la preparació dels nous motoristes o l’accés a noves cilindrades.
de vehicles de 2 rodes a motor
El 49% dels accidents de moto tenen lloc en els primers 15 minuts de trajecte
En el 53% dels accidents es detecta una responsabilitat d’altres vehicles, en la majoria de casos turismes. D’aquí la importància de desenvolupar campanyes de convivència
El 83% de les motos amb les quals es va patir l’accident no disposava d’un sistema de seguretat activa (ABS, CBS o control tracció).
Només el 14% dels motoristes han dut a terme una formació pràctica de perfeccionament de les seves habilitats quan els registres d’accidentalitat milloren entre qui ha fet un curs específic.
Barcelona, 8 d’octubre de 2013.- El RACC, l’automòbil club més gran d’Espanya, i Montesa-Honda, seguint la línia de fomentar la seguretat viària i la defensa dels usuaris en aspectes de mobilitat, han realitzat una enquesta per analitzar els hàbits i necessitats dels motociclistes. Aquesta anàlisi permet posar focus en un mode de transport que s’ha incrementat els darrers anys, tant en àmbit urbà com interurbà. La vulnerabilitat del col•lectiu de motoristes fa necessari analitzar el perfil dels motociclistes i les principals causes dels accidents amb l’objectiu de conscienciar tots els usuaris de la via per tal de potenciar la seguretat viària entre aquest col•lectiu, i de fer arribar a les administracions i grups d’investigació una radiografia de les principals necessitats dels motoristes.
Característiques de l’Enquesta
L’enquesta s’ha realitzat a 3.390 conductors que utilitzen o han utilitzat la motocicleta, en l’àmbit territorial de tot l’Estat espanyol.
Dels 3.390 motoristes enquestats, un 55% té més de 10 anys d’experiència conduint vehicles de dues rodes a motor. Un 5% de la mostra és de conductors que estan en el seu primer any de motorista
A la mostra analitzada, la mitjana d’anys d’experiència conduint motos és de 16 anys.
EXPERIÈNCIA EN LA CONDUCCIÓ
A mesura que augmenta l’experiència del motorista, aquest es va inclinant per motos de més alta cilindrada
És només a partir dels 10 anys d’experiència que aquells que es consideren experts superen el 30%, per tant, el motorista és conscient que costa arribar a ser un “expert”
Hi ha un percentatge significatiu de motoristes (31%) que amb menys de 1 any d’experiència sobrevaloren les seves habilitats.
CILINDRADA VERSUS CIRCULACIÓ
La moto ha esdevingut un vehicle d’ús continu, en tots els segments d’ús, de dilluns a diumenge
Els motoristes que fan menys Km circulen amb vehicles de menys cilindrada. Conforme es fan més Km, també augmenta la cilindrada
Hi ha un ús urbà més associat a cilindrades petites mentre que a carretera són les cilindrades més grans
El 27% dels motoristes de scooters la fan servir únicament per mobilitat obligada (laborables)
L’ús de motos de gran cilindrada només pels cap de setmana queda reduït al 20-30% dels motoristes
L’ús ocasional es manté estable entorn al 10%, en tot els tipus de moto
ACCIDENTALITAT
El 58% dels enquestats reconeixen haver patit un algun accident al llarg de la seva vida com a motoristes, que de mitjana és de 16 anys.
Home, entorn urbà i moto de baixa cilindrada és el perfil de major risc, en consonància amb les estadístiques d’accidentalitat
A la C.Madrid (64%), Catalunya (62%) i C.Valenciana (62%) és on més elevada és aquesta proporció pel seu més marcat component urbà.
En el 53% dels accidents es detecta una responsabilitat d’altres vehicles, en la majoria de casos turismes, però també de pesants en vies ràpides.
El 49% dels accidents de moto tenen lloc en els primers 15 minuts de trajecte. En vies urbanes, un 63% tenen lloc els primers 15’
Conclusions: causes dels accidents
En àmbit urbà es produeix el major risc d’accident (normalment lleu), però és en vies ràpides on el risc de lesió greu és més elevat.
En via ràpida, el trànsit dens, l’estat de l’asfalt o la meteorologia són factors de risc, i destaquen els accidents per encalç i xoc lateral en un canvi de carril.
En carreteres convencionals, el factor més decisiu són les corbes (especialment a esquerres), així com l’estat de l’asfalt. També són significatius els accidents amb un animal.
Els factors que més influeixen en els accidents són l’humà (49%), l’entorn de la infraestructura i la meteorologia (22%) i les infraccions de qualsevol de les parts implicades (18%).
La intervenció del factor humà en l’accidentalitat es concentra en distraccions, actitud inadequada i errors de càlcul (habilitats).
Únicament el 14% dels motoristes han dut a terme una formació específica per tal de perfeccionar les seves habilitats com ara frenades, gestió de corbes, percepció de riscos, etc.
La formació avançada està més vinculada a motocicletes de més cilindrada i a un ús personal del vehicle.
Entre els motoristes que han fet una formació addicional, un 84% no han tornat a patir accidents amb posterioritat, per un 15% que sí.
Els motoristes identifiquen la conservació de carreteres, l’equipament i formació de motociclistes i el respecte mutu entre dels usuaris de la via com els aspectes clau a millorar en la seva seguretat viària.
Recomanacions
Als motoristes:
Adquirir vehicles amb les últimes tecnologies en seguretat (ABS i control de tracció), revisar l’enllumenat per tal de ser vist pels altres usuaris de la via.
En condicions meteorològiques adverses o ferm en mal estat, adequar la conducció, conduir concentrat i conscient de les limitacions pròpies i de l’entorn.
Atendre als moviments de la resta d’usuaris de la via o de situacions que puguin representar un perill potencial (anticipació).
En carretera, tenir especial cura en el traçat de corbes a carreteres convencionals amb poc trànsit.
En vies ràpides preveure els moviments laterals d’altres vehicles, especialment els pesants, no refiar-se en situacions de trànsit dens, moderar la velocitat en situació meteorològica adversa.
En zona urbana, atendre els moviments dels altres vehicles amb especial cura a les cruïlles, tant semaforitzades com no.
Dur a terme una formació addicional de perfeccionament permet reduir el risc personal d’accident, i l’ús d’elements de protecció redueix la lesivitat.
Als conductors de turismes i camions, guardar especial cura en els moviments laterals i en les cruïlles, ja que els motoristes són un usuari més vulnerable.
A les Administracions
Recuperar els nivells d’inversió en manteniment de carreteres per assegurar un correcte nivell de seguretat viària per a tots els usuaris de la via, amb especial menció a l’estat de manteniment del ferm i substitució d’objectes rígids en corbes i cruïlles.
Auditories de seguretat en les rutes habituals dels motociclistes i revisió de l’efectivitat de les mesures aplicades fins ara.
Estimular la realització de cursos de perfeccionament entre els motociclistes, doncs representen una inversió pública amb un alt retorn social en sinistralitat evitada. Promoure la formació en l’àmbit dels riscos laborals.
Realitzar campanyes de conscienciació específiques per a motociclistes, així com també per a conductors de turismes.
Modificar les proves d’accés als permisos A1, A2, A introduint proves que augmentin la seguretat dels motoristes i traient-ne d’altres sense utilitat.
Als fabricants
Augmentar l’oferta de models amb ABS (fre anti-bloqueig), especialment en les cilindrades més baixes.
Oferir informació i formació en el punt de venda, per tal de conscienciar i millorar la preparació dels nous motoristes o l’accés a noves cilindrades.
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: Informe Molt Interessant
Tens raó, moooooooooooolt interessant.
Gràcies per compartir-ho!
Gràcies per compartir-ho!
Ex ...moltes coses
- PEPI600
- Presentats
- Entrades: 2364
- Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
- Ubicació: Palau-Solità i Plegamans
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Informe Molt Interessant
Al principi diu:
........ El 49% dels accidents de moto tenen lloc en els primers
15 minuts de trajecte.
El 83% de les motos amb les quals es va patir l’accident
no disposava d’un sistema de seguretat activa (ABS,
CBS o control tracció)......
Ho sigui, que ha fet l'estudi dins la ciutat i amb escûters de 125cc portats per conductors que no en tenen ni p.i . d'anar en moto i la fan servir per anar a la feina/estudi.
Per mi no té gens de validesa aquest estudi, què voleu que us digui.... :foracat
........ El 49% dels accidents de moto tenen lloc en els primers
15 minuts de trajecte.
El 83% de les motos amb les quals es va patir l’accident
no disposava d’un sistema de seguretat activa (ABS,
CBS o control tracció)......
Ho sigui, que ha fet l'estudi dins la ciutat i amb escûters de 125cc portats per conductors que no en tenen ni p.i . d'anar en moto i la fan servir per anar a la feina/estudi.
Per mi no té gens de validesa aquest estudi, què voleu que us digui.... :foracat


- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Re: Informe Molt Interessant
[quote user="Randy-650" post="243934"]Al principi diu:
........ El 49% dels accidents de moto tenen lloc en els primers
15 minuts de trajecte.
El 83% de les motos amb les quals es va patir l’accident
no disposava d’un sistema de seguretat activa (ABS,
CBS o control tracció)......
Ho sigui, que ha fet l'estudi dins la ciutat i amb escûters de 125cc portats per conductors que no en tenen ni p.i . d'anar en moto i la fan servir per anar a la feina/estudi.
Per mi no té gens de validesa aquest estudi, què voleu que us digui.... :foracat[/quote]
Exactament diu:
"El 49% dels accidents de moto tenen lloc en els primers 15 minuts de trajecte. En vies urbanes, un 63% tenen lloc els primers 15’"
És a dir, del total dels accidents, el 49% tenen lloc en els primers 15 minuts. A ciutat són el 63% els que tenen lloc en aquests primers 15 minuts.
........ El 49% dels accidents de moto tenen lloc en els primers
15 minuts de trajecte.
El 83% de les motos amb les quals es va patir l’accident
no disposava d’un sistema de seguretat activa (ABS,
CBS o control tracció)......
Ho sigui, que ha fet l'estudi dins la ciutat i amb escûters de 125cc portats per conductors que no en tenen ni p.i . d'anar en moto i la fan servir per anar a la feina/estudi.
Per mi no té gens de validesa aquest estudi, què voleu que us digui.... :foracat[/quote]
Exactament diu:
"El 49% dels accidents de moto tenen lloc en els primers 15 minuts de trajecte. En vies urbanes, un 63% tenen lloc els primers 15’"
És a dir, del total dels accidents, el 49% tenen lloc en els primers 15 minuts. A ciutat són el 63% els que tenen lloc en aquests primers 15 minuts.
- PEPI600
- Presentats
- Entrades: 2364
- Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
- Ubicació: Palau-Solità i Plegamans
Re: Informe Molt Interessant
[quote user="Randy-650" post="243934"]Al principi diu:
........ El 49% dels accidents de moto tenen lloc en els primers
15 minuts de trajecte.
El 83% de les motos amb les quals es va patir l’accident
no disposava d’un sistema de seguretat activa (ABS,
CBS o control tracció)......
Ho sigui, que ha fet l'estudi dins la ciutat i amb escûters de 125cc portats per conductors que no en tenen ni p.i . d'anar en moto i la fan servir per anar a la feina/estudi.
Per mi no té gens de validesa aquest estudi, què voleu que us digui.... :foracat[/quote]
Potser no ho sé veure, però d´on treus aquesta conclusió ?
En cas de que sigui tal com dius, per què no té validesa, quan la majoria dels desplaçaments a Barcelona son per vies urbanes ?
Quina es la conclusió que no t´agrada?
No es per polemitzar, però m´has deixat una mica glaçat amb aquesta afirmació.
........ El 49% dels accidents de moto tenen lloc en els primers
15 minuts de trajecte.
El 83% de les motos amb les quals es va patir l’accident
no disposava d’un sistema de seguretat activa (ABS,
CBS o control tracció)......
Ho sigui, que ha fet l'estudi dins la ciutat i amb escûters de 125cc portats per conductors que no en tenen ni p.i . d'anar en moto i la fan servir per anar a la feina/estudi.
Per mi no té gens de validesa aquest estudi, què voleu que us digui.... :foracat[/quote]
Potser no ho sé veure, però d´on treus aquesta conclusió ?
En cas de que sigui tal com dius, per què no té validesa, quan la majoria dels desplaçaments a Barcelona son per vies urbanes ?
Quina es la conclusió que no t´agrada?
No es per polemitzar, però m´has deixat una mica glaçat amb aquesta afirmació.


- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Informe Molt Interessant
Aquest punt si el trobo molt interessant:
salut
Altre punt...Recuperar els nivells d’inversió en manteniment de carreteres per assegurar un correcte nivell de seguretat viària per a tots els usuaris de la via, amb especial menció a l’estat de manteniment del ferm i substitució d’objectes rígids en corbes i cruïlles.
Potser seria necessari introduir algun tipus de test psicotècnic (no com el de permís d'àrmes...) seriós alhora de treure's el carnet sigui quin sigui.La intervenció del factor humà en l’accidentalitat es concentra en distraccions, actitud inadequada i errors de càlcul (habilitats).
salut
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Informe Molt Interessant
[quote user="Storm" post="243926"]
El 49% dels accidents de moto tenen lloc en els primers 15 minuts de trajecte
En el 53% dels accidents es detecta una responsabilitat d’altres vehicles, en la majoria de casos turismes. D’aquí la importància de desenvolupar campanyes de convivència
És només a partir dels 10 anys d’experiència que aquells que es consideren experts superen el 30%, per tant, el motorista és conscient que costa arribar a ser un “expert”
Hi ha un percentatge significatiu de motoristes (31%) que amb menys de 1 any d’experiència sobrevaloren les seves habilitats. CIRCULACIÓ
[/quote]
crec que en general es un bon informe,al sortir i al arrivar es on hi ha mes perill,ja que sembla que ja esta tot fet i no es aixi,en moto s'ha d'anar amb un ull davant un darrere i als costats tambe,ademes un gat vell sap que no hi han cedas el paso ni stop's ni semafors verds per els motoristes,la distraccio d'un altre no et perdona mai,el motorista que es consideri en algun moment expert,es pell de ben segur, sempre s'apren i mai s'en sap prou,amb menys d'un any d'experiencia ja no ho explico,pero el no saber el que hi ha......es el mes perillos,si a molts enlloc de unes multes (que encara envalentonen) els haguessin fotut unes fuetades,ara encara estarien aqui,la moto es perillosa com qualsevol esport de risc.......
El 49% dels accidents de moto tenen lloc en els primers 15 minuts de trajecte
En el 53% dels accidents es detecta una responsabilitat d’altres vehicles, en la majoria de casos turismes. D’aquí la importància de desenvolupar campanyes de convivència
És només a partir dels 10 anys d’experiència que aquells que es consideren experts superen el 30%, per tant, el motorista és conscient que costa arribar a ser un “expert”
Hi ha un percentatge significatiu de motoristes (31%) que amb menys de 1 any d’experiència sobrevaloren les seves habilitats. CIRCULACIÓ
[/quote]
crec que en general es un bon informe,al sortir i al arrivar es on hi ha mes perill,ja que sembla que ja esta tot fet i no es aixi,en moto s'ha d'anar amb un ull davant un darrere i als costats tambe,ademes un gat vell sap que no hi han cedas el paso ni stop's ni semafors verds per els motoristes,la distraccio d'un altre no et perdona mai,el motorista que es consideri en algun moment expert,es pell de ben segur, sempre s'apren i mai s'en sap prou,amb menys d'un any d'experiencia ja no ho explico,pero el no saber el que hi ha......es el mes perillos,si a molts enlloc de unes multes (que encara envalentonen) els haguessin fotut unes fuetades,ara encara estarien aqui,la moto es perillosa com qualsevol esport de risc.......
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Informe Molt Interessant
[quote user="PEPI600" post="243951"]
Potser no ho sé veure, però d´on treus aquesta conclusió ?
En cas de que sigui tal com dius, per què no té validesa, quan la majoria dels desplaçaments a Barcelona son per vies urbanes ?
Quina es la conclusió que no t´agrada?
No es per polemitzar, però m´has deixat una mica glaçat amb aquesta afirmació.[/quote]
Aviam si m'explico millor; qui són el 'motoristes' que surten cagant llets direcció cap la feina/treball i pateixen molts accidents? Els de Bcn, no?
Qui sòn els 'motoristes que no porten ABS? Quasibé tots els que fan rutes en porten, no? Quines 'motos' pprten els de ciutat, sense Abs? Escúters, no?
Coneixes algun motorista que hagi patit un accident als primers o últims minuts del trajecte? Jo no, i potser he vist ja uns 150-200 accidents de moto.
Un motorista pateix un accident quan ja fa estona que va en moto, i normalment aquest motorista porta abs a la motp.... :okcat
Potser no ho sé veure, però d´on treus aquesta conclusió ?
En cas de que sigui tal com dius, per què no té validesa, quan la majoria dels desplaçaments a Barcelona son per vies urbanes ?
Quina es la conclusió que no t´agrada?
No es per polemitzar, però m´has deixat una mica glaçat amb aquesta afirmació.[/quote]
Aviam si m'explico millor; qui són el 'motoristes' que surten cagant llets direcció cap la feina/treball i pateixen molts accidents? Els de Bcn, no?
Qui sòn els 'motoristes que no porten ABS? Quasibé tots els que fan rutes en porten, no? Quines 'motos' pprten els de ciutat, sense Abs? Escúters, no?
Coneixes algun motorista que hagi patit un accident als primers o últims minuts del trajecte? Jo no, i potser he vist ja uns 150-200 accidents de moto.
Un motorista pateix un accident quan ja fa estona que va en moto, i normalment aquest motorista porta abs a la motp.... :okcat


- JosepM
- Presentats
- Entrades: 266
- Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
- Ubicació: Valls
Re: Informe Molt Interessant
Estic bastant d'acord amb el que diu el company kpeps aquí al damunt.
I no crec que s'hagi de fer cap test psicotècnic per treure's el carnet (ni per a res, de fet).
Quant als números de l'informe, són poc precisos.
No sé quin percentatge de motos involucrades en accidents no tenien ABS i no sé què. I jo pregunto, fins a quin punt aquesta proporció és o no semblant a les motos en total?
El mateix sobre altes cilindrades. Saben els de l'estudi quina proporció hi ha de moto grossa/petita per les carreteres? I per ciutat? I quants km fa la gent en un lloc o altre?
Pel que a mi respecta, hi ha factors diversos que, crec, han fet augmentar la meva seguretat:
-que gairebé no vaig a Barcelona (no entenc com no en passen més)
-que porto ABS (i en portaré per sempre més)
-que tinc més anys, i l'instint ha anat aprenent a preveure quina rucada faran els altres
i sobre tot
-que la nostra Diputació ja no fa pedaços amb gravilla (causa dels meus dos accidents)
Salut,
Josep M.
I no crec que s'hagi de fer cap test psicotècnic per treure's el carnet (ni per a res, de fet).
Quant als números de l'informe, són poc precisos.
No sé quin percentatge de motos involucrades en accidents no tenien ABS i no sé què. I jo pregunto, fins a quin punt aquesta proporció és o no semblant a les motos en total?
El mateix sobre altes cilindrades. Saben els de l'estudi quina proporció hi ha de moto grossa/petita per les carreteres? I per ciutat? I quants km fa la gent en un lloc o altre?
Pel que a mi respecta, hi ha factors diversos que, crec, han fet augmentar la meva seguretat:
-que gairebé no vaig a Barcelona (no entenc com no en passen més)
-que porto ABS (i en portaré per sempre més)
-que tinc més anys, i l'instint ha anat aprenent a preveure quina rucada faran els altres
i sobre tot
-que la nostra Diputació ja no fa pedaços amb gravilla (causa dels meus dos accidents)
Salut,
Josep M.
JosepM l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. oct. 13, 2013 10:31 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Informe Molt Interessant
Sols heu de mirar en aquesta llista de motos més venudesnal setembre. Mireu les MOTOS que s'han venut i els escúters que s'han venut. Per cada moto hi han 10 escúters. I molts sòn 125, que encara que alguns portin abs, anant per ciutat per norma general els accidents són per topar amb un altre vehicle, sense haver-hi temps ni de tocar l'abs.
Mireu la llista. Si l'estudi l' han fet en un lloc on hi han moltes 125, què hem d'esperar-nos en quant als resultats?
http://www.formulamoto.es/industria-mer ... /7744.html
Si l'estudi/enquesta ho féssin adalt la Collada, com canviaria el resultat final!!!!!!!!
Mireu la llista. Si l'estudi l' han fet en un lloc on hi han moltes 125, què hem d'esperar-nos en quant als resultats?
http://www.formulamoto.es/industria-mer ... /7744.html
Si l'estudi/enquesta ho féssin adalt la Collada, com canviaria el resultat final!!!!!!!!
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. oct. 13, 2013 10:58 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

