La plegada amb la moto.....fin a on?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Burruktala
Presentats
Entrades: 629
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:17 am
Ubicació: Parets del Valles
Contacta:

La plegada amb la moto.....fin a on?

Entrada Autor: Burruktala » dv. gen. 19, 2007 8:55 pm

Hola compis...

Ja fa algun temps, que em trenca el cap això que de tant en tant, toqui d’estreps a terra.
Algunes preguntes sense resposta em venen al cap.

Quina inclinació puc fer fins que toquen els estreps? En quin punt les rodes perden el grip?

Avui, amb l’ajuda del Ciscu, hem pres unes mides a la moto, amb mi assegut, amb la finalitat de calcular això.

No us perdeu detall.

Del centre de la moto fins al avisador de l’estrep, fa 350mm, i de l’estrep a terra 285mm

Per tant, tenim un Triangle rectangle de la següent forma....

Imatge

Llavors, si l’alçada la prenem com a Catet B, i la distancia del centre com a Catet C, el nostre amic Pitagores diu:

Imatge

Per tant si fem l’arrel quadrada de la suma dels dos catets al quadrat, tenim que el costat A del triangle és de 451,35mm.

Ara tenim les següents dades

Imatge

A partir d’aquí, amb l’ajuda del nostre amic Google i els justos coneixements de trigonometria que tinc, ja podem saber l’angle d’inclinació de la moto fins a tocar l’avisador amb l’asfalt....

Ho fem amb el teorema de sinus.

A/sin(a) = B/sin(b) = C/sin(c)

Per tant, si

451,35/sin(90) = 285/sin(b) → 451,35 = 285/sin(b) → sin(b) = 285/451,35 → sin(b) = 0,631439

Si fem l’ArcSin de 0,631439, tenim que l’angle b = 39,15º

Per saber l’angle c, fem el mateix

451,35/sin(90) = 350/sin(c) → 451,35 = 350/sin(c) → sin(c) = 350/451,35 → sin(c) = 0,7754514

Si fem l’ArcSin de 0,7754514, tenim que l’angle c = 50,85º

Si en creiem (si, no?) que la suma dels angles d’un triangle fan 180º

90º+50,85º+39,15º = 180º

Els calculs, estan ben fets fins aquí.

Ara cal trobar el angle complementaria al angle B, i aixó és facil, el menys l’operació...

Arc comp. C = 90º - 50,85º
Arc complementari del C = 39,15º

Això vol dir que quant toco amb l’estrep a terra, la moto està inclinada 39,15º.

Mireu, aquesta és la imatge de la moto plegant... fins que l’estrep fa contacte amb el terra...

Imatge

Proveu quant tomba la vostra. Depèn de l’alçada de la moto del terra i lo sortides que tingui els estreps del centre de la moto
Ha!!!!! Necessiteu que algú pugi a la moto per que baixi la suspensió. Penseu que la meva V, sense pes l’estrep queda a 310mm i no a 285.

(cal donar les gràcies a en Pere Gros, per donar-me una ma final a aquests càlculs )

Imatge
Burruktala l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. abr. 18, 2009 12:35 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dv. gen. 19, 2007 9:03 pm

M'has deixat acollonit!!!!!!
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

NouSetTres
Presentats
Entrades: 496
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 12:37 am
Ubicació: Lleida
Contacta:

Entrada Autor: NouSetTres » dv. gen. 19, 2007 9:09 pm

Hi han coses que no cap apurar tant, noi!!!

Encara què, molt bé explicat!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Ningú desapareix mentre hagi algú per recordar-lo!

Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dv. gen. 19, 2007 10:13 pm

Molt bé Miquel, veig que domiines la teoria, ara només falta aplicar els factors de estat del neumatic, de la carretera, del temps (temperatura, humitat, etc) i arribarás a la conclusió que el que realment importa es el feeling del pilot conduint, del seu estat d'anim, del marge de seguretat que cregi convenient, i tot i així mai estem segurs de no cagar-la. :wink: :wink:

Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » dv. gen. 19, 2007 10:39 pm

Gràcies a Déu (si existeix!!!) que algú creu que les matemàtiques serveixen per alguna cosa...a més de putejar els meus alumnes en els exàmens :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Burruktala
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Burruktala » dv. gen. 19, 2007 11:04 pm

sharky ha escrit:Molt bé Miquel, veig que domiines la teoria, ara només falta aplicar els factors de estat del neumatic, de la carretera, del temps (temperatura, humitat, etc) i arribarás a la conclusió que el que realment importa es el feeling del pilot conduint, del seu estat d'anim, del marge de seguretat que cregi convenient, i tot i així mai estem segurs de no cagar-la. :wink: :wink:

Salut.
Quanta raó tens Sharky.... que freda és la teoria i que xunga és la practica.
Per descomptat, tens tota la rao.
Pero crec que saber on son els limits de la teva moto també mai està de més.

Burruktala
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Burruktala » dv. gen. 19, 2007 11:10 pm

JordiTrident ha escrit:Gràcies a Déu (si existeix!!!) que algú creu que les matemàtiques serveixen per alguna cosa...a més de putejar els meus alumnes en els exàmens :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
A mi les mates sempre m’han portat de cap. M’agraden, però la veritat que això que dius, jo m’ho he preguntat moltes vegades.
Avui, mentre feia números i triangles sobre un foli, li comentava al Ciscu
- Ara sé perquè vaig aprendre trigonometria.... mai m’ho haguera pensat que ho aplicaria així!!!!

Però cal dir que m’ho passava molt bé discutint un resultat d’un problema al meu profe de mates.....

roger
Presentats
Entrades: 345
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 2:59 pm
Ubicació: Andorra la Vella

Entrada Autor: roger » dv. gen. 19, 2007 11:21 pm

:shock: :shock: :shock:

Collons quina memoria, jo de tot aixó ja no recordo res :? :?
Roger
VStrom dl650 k7

Imatge

CISCU
Presentats
Entrades: 267
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:51 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: CISCU » ds. gen. 20, 2007 12:04 am

Be una cosa si us puc assegura, que a aquesta tarda desprès de prendre mides ell i jo, el Mikel sa posat a fe càlculs i aquí en teniu els resultats, de totes maneres em el que no a comtat es em la llei de la gravetat quan la sobrepassés bas a terra no arrisca mes del necessari..............salutacions a tots.
La felicitat no és fer el que ens agrada, sinó ens agradi el que fem.

Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm

Entrada Autor: Xavitiger » ds. gen. 20, 2007 1:13 am

Als companys Burruktala i el "custumero" Ciscu... :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :wink: :wink: :wink:
Perdoneu amics, però calia que ...perdèssiu el temps d'aquesta manera???
Qué no teniu res més a fer a la feina???
No us ho prengueu malament que és broma... :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 ...
Miquel, jo de tu estaria ben tranquil.
Tu ja saps que comencem a tenir ja uns quants kilòmetres fets junts...a vegades tu vas al devant, a vegades hi vaig jo, i tu saps que parats no hi anem :oops: :oops: :oops:
Jo mai he tingut la sensació de tumbar tant com per que la moto s'en vagi a terra, i jo també rasco amb els avisadors de la meva Tiger...fins i tot amb les maletes algun cop...i cap problema!!!
Amb això vull dir que crec que encara falta una miqueta per arribar a un límit diguem-ne perillós...
No sé company...a mi m'encanta tumbar la moto, m'agrada molt i molt i molt, i crec que a tu també!!!
Estic plenament convençut que encara podries tumbar més del que ja ho fas.
Jo en el teu cas, feia fora les estriberes, ja que et fan més nosa que servei!!!
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » ds. gen. 20, 2007 8:27 am

Xavitiger ha escrit:.
Tu ja saps que comencem a tenir ja uns quants kilòmetres fets junts...a vegades tu vas al devant, a vegades hi vaig jo, i tu saps que parats no hi anem
En dono fé :D :D

V'sssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » ds. gen. 20, 2007 8:55 am

Deu n´hi do quanta teoria!! Pero us heu oblidat que aixo es teroricament amb un terra pla

M'explico normalment quant toquem estreps ho fem amb un revolt (qui ho faci en recte té un problema)

En els revolts les carreteres normalment esan peraltades (de forma correcte o incorrecte)

Si resquem estreps en una carretera ben pereltada aquesta inclinaacio que comentem es menor respecte el pla, ja que aquest esta inclinat.

Ara, si resquem estreps en una carretera mal pereltada o anem MOLT tumbats o .... :(

M'explico?

vs
Ex ...moltes coses

Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm

Entrada Autor: Xavitiger » ds. gen. 20, 2007 9:26 am

Steelman ha escrit:Deu n´hi do quanta teoria!! Pero us heu oblidat que aixo es teroricament amb un terra pla
Precisament jordi...
És per això que crec que no n´hi ha per tant!!! :wink:
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Burruktala
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Burruktala » ds. gen. 20, 2007 9:49 am

Steelman ha escrit:Deu n´hi do quanta teoria!! Pero us heu oblidat que aixo es teroricament amb un terra pla

M'explico normalment quant toquem estreps ho fem amb un revolt (qui ho faci en recte té un problema)

En els revolts les carreteres normalment esan peraltades (de forma correcte o incorrecte)

Si resquem estreps en una carretera ben pereltada aquesta inclinaacio que comentem es menor respecte el pla, ja que aquest esta inclinat.

Ara, si resquem estreps en una carretera mal pereltada o anem MOLT tumbats o .... :(

M'explico?

vs
Anem a pams, Jordi. Sempre que parlem d’aquest tema, surt la “peralte”.

Jo crec que t’ho mires malament, ja que quant fem una corba a la dreta, tombes la moto cap aquest cantó, i si la corba està ven peraltada, la part alta és l’exterior, no l’interior.
Per tant, el terra sempre és més lluny de l’estrep

Per exemple, tenim una corba..... (tranquils que no calcularem la peralte....eh!)

Imatge

Consti que parlem de plegades i peraltes, no de traçades…..

Per tant la roda amb relació al paviment, en aquest cas, seria….

Imatge

Ep!!!! Que també pot ser que la Kgui jo!!! I m’ho estigui mirant equivocadament…

Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » ds. gen. 20, 2007 10:16 am

D'acord Miquel, pero pensa que hi han casos en que els revolts tenen el peralte al contrari........raros pero ni han
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

CISCU
Presentats
Entrades: 267
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:51 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: CISCU » ds. gen. 20, 2007 12:51 pm

xavitiger escrige
Als companys Burruktala i el "custumero" Ciscu...
Qué no teniu res més a fer a la feina
Pues la veritat es que no.............
La felicitat no és fer el que ens agrada, sinó ens agradi el que fem.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » ds. gen. 20, 2007 2:42 pm

Cull***, Burruktala i Ciscu, m'heu deixat parat!!! :lol: Molt bon estudi, la veritat.

Però com diu el company Sharky i algú més, no tota teoria és certa, masses factors tenen a veure amb l'inclinació de la moto.

Però m'ha agradat aquesta teoria, nois. :wink:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » ds. gen. 20, 2007 2:45 pm

Miquel tens rao amb que normalment el peralt esta al costat contrari del revolt pero...
Tambe normalment les carreteres fain pujades i baixades amb el que la curva no nomes te inclinacio lateral

Amb tot aixo com ja t´he dit molt bon estudi!!
Ex ...moltes coses

Burruktala
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Burruktala » ds. gen. 20, 2007 4:04 pm

Xavitiger ha escrit:Als companys Burruktala i el "custumero" Ciscu... :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :wink: :wink: :wink:
Qué no teniu res més a fer a la feina???
Cal dir que tant el Ciscu com jo treballem de manteniment. I aixó ja se sap...

Hi ha dies que arribes a casa a les tantes despres de 12 o 14 hores de treballar a tope, i alguns dies, tenim temps de pentinar la cua d'un gat...

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » ds. gen. 20, 2007 4:05 pm

Bones!!!

Miquel, m'he de treure el barret, aprovat en matemàtiques... :roll: :roll:

Està clar que es pot tumbar molt més del que acostumem a fer, però tampoc cal apurar la situació, si tal i com es fa ja fem les corbes "bé"!!!
sharky ha escrit:D'acord Miquel, pero pensa que hi han casos en que els revolts tenen el peralte al contrari........raros pero ni han
A part d'això, també s'ha de tenir en compte que l'aslfalt no és pla completament, i vulguis o no també vas donant saltets segons vas fent la corba, amb el que les distàncies i els angles no són del tot exactes.

Però repeteixo, molt bon exemple d'aplicació entre les matemàtiques i la moto!!! :wink: :wink:
Imatge

Respon

Torna a “General”