Els propietaris opinem sobre 31 paràmetres: Disseny-estètica, acabat, seguretat en marxa, fiabilitat mecànica, accessibilitat mecànica, instal.lació d'equipatges, posició de conducció, posició passatger, visibilitat retrovisors, il.luminació, equipament, confort en marxa, nivell sonor, motor, canvi, embragatge, velocitat, acceleració, elasticitat, frens, manejabilitat, estabilitat, autonomia, manteniment, relació valor/preu, preu de revenda, consum d'oli, consum de benzina, protecció del carenat, seguretat davant el robatori i fragilitat en caigudes lleus.
Cada model té una puntuació global.
Per segments, el nivell de satisfacció del motoristes és el següent:
TRAIL 7,43
SPORT 7,41
TURISME 7,31
ESPORTIVES 7,28
NAKED 7,24
SCOOTER 6,92
CUSTOM 6,88
ENDURO 6,87
I el TOP TEN, segons els seus propietaris:
1- HONDA GL 1800 GOLD WING ( 8, 22 )
2- HONDA STX 1300 PAN-EUROPEAN (7,97)
3- BMW K-1200 LT ( 7,88 )
4- BMW R-1200-RT (7,87)
5- BMW K-1200 GT (06-07) (7,80)
6- SUZUKI DL 650 V-STROM (7,72)
7- HONDA XL 1000 V VARADERO (7,67)
8- BMW R 1200 GS (7,66)
9- BMW F-800 ST (7,64)
10- BMW K-1200 GT (03-05) (7,56)
Unes apreciacions personals:
A- Totes son turisme o trail
B- Collons, amb les BMW!
C- De totes, la més barata en aquests temps de "desacceleració accelerada" que no es fan transvasaments sinó "tranferències de cabals" és, amb diferència, la Strom.
D- Tot i que el millor ranking valor/preu d'entre els 112 models correspon a la Triumph Speed Triple 675 (9,19)
E- La nota més alta, un 9,33, pertoca a la del passatger/a del Geroni, tot i que la velocitat (9,31) de la ZX 10 R NINJA DEL 2006 tampoc està gens malament.
Salut!!!
EDITO
Veig que entre 4.000 xifres m'he despistat una mica.
Hi ha models molt ben puntuats que no he inclòs al Top ten quan hi haurien de figurar:
VFR 800 FI ABS(7,83)
HAYABUSA (7,78)
TDM 900 (7,73)
HONDA CB 1300 F (7,76)
HONDA CBF 1000 (7,47)
LA BANDY '07 (7,70)
HEM SEMBLA QUE HE FET EL TOP 16!