Història de les denominacions BMW

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Història de les denominacions BMW

Entrada Autor: Angel » ds. feb. 07, 2009 10:02 pm

Història de les denominacions BMW
(Extret del blog de masmoto.net)
Dubto de si s'ha publicat alguna vegada aquest article en el nostre foro, de totes formes, aquí us el poso.


Alguna vegada us heu parat a pensar el per què de les denominacions que s'empren per als diferents models? Doncs avui us vaig a explicar com va ser el de BMW.
BMW va començar amb motors d'aviació, però la nomenclatura utilitzada no era vàlida per a les motos i cotxes. Així, a aquests motors se'ls va donar el nom de "Bayern-Motor" com designació comercial, seguida generalment per la xifra de la seva potència. A la companyia es va acordar un nou sistema de denominació per a aquests elements basats en paràmetres tècnics, com el nombre de cilindres, la seva sèrie de models i el número de projecte.
Això va produir noms com "M4A1" i "M2B15", que a primera vista semblaven codis secrets. Tanmateix, quan se separen les lletres, per als coneixedors estava immediatament clar a quin producte es referien. La "M" significava "Custom", la següent xifra era el nombre de cilindres, la lletra era la sèrie de models i el nombre final era el número del projecte en qüestió. Per exemple, el "M4A1" era un motor de sèrie "A" (en línia d'alta cilindrada) de quatre cilindres amb el número de projecte 1.
BMW va simplificar el sistema a mitjans dels anys 20. Les referències al nombre de cilindres i la sèrie de models es van eliminar. Ara, l'única lletra davant del nombre de projecte era per saber si es tractava d'un motor ( 'M' = Motor), una transmissió ( 'G' = Getriebe), l'estructura d'una motocicleta ( 'R' = Rahmen) o el xassís d'un cotxe ( 'F' = Fahrgestell).
I així va ser com es va denominar a la primera motocicleta de BMW. L'estructura per a aquesta nova motocicleta va tenir el nombre de projecte "R 32" quan va entrar en la llista de projectes. El motor va ser batejat com "M2B33", més tard, escurçat a "M33". La transmissió que es va utilitzar va portar la denominació "G 34". El nombre de projecte intern per a la construcció de l'estructura li va donar el nom comercial oficial a la motocicleta: "BMW R 32". Inicialment, totes les motocicletes de la marca es van llançar amb el seu nom d'acord amb aquest sistema, fruit de l'organització del disseny. En l'ús públic, la "R" vol dir "Rad", una abreviatura de "Motorrad" (motocicleta).

Imatge

A mitjans dels anys 20 es va haver de canviar aquest sistema per designar els models. Fins llavors, cada motocicleta tenia la seva pròpia estructura. Ara, els dissenyadors van començar a utilitzar la mateixa estructura per a diferents models, encara que aquests podien distingir-se per la variant del motor utilitzat. Aquest desenvolupament va significar que la designació comercial dels models ja no podia basar-se en els números de projecte de l'estructura. La "R" es va mantenir, però ara era seguida per un nombre de dos dígits que diferia de la denominació del disseny.
S'havia de donar a les motocicletes noves designacions comercials. Es va introduir acceleradament un sistema que donava a les motocicletes Monocilíndric una designació comercial d'un dígit ia les de dos cilindres una denominació de dos dígits.

Imatge

Amb l'adquisició de la fàbrica de vehicles Eisenach en 1928, es va prendre la decisió de separar els sistemes de numeració per als desenvolupaments de motors d'aviació, motocicletes i cotxes. Les autoritats Nacional Socialistes encarregar una intensificació del rearmamento a Alemanya des de 1933. Per simplificar l'expansió de la Luftwaffe, el Ministeri de l'Aire del Reich va proporcionar uns sistemes de numeració fixos als diferents fabricants de motors. A BMW se li va assignar el rang entre 100 i 199.
BMW va aprofitar les noves instruccions per introduir un nou sistema de designació intern. Com els números 100 a 199 estaven assignats als motors d'aviació, a les motocicletes se'ls va assignar el rang des de 200 fins a 299 i els cotxes entre 300 i 399. Els models de motocicletes ja existents es van integrar en el nou sistema d'acord amb la seva denominació convencional. Per exemple, en els documents de desenvolupament la "R 32" es va convertir en "232". Es van mantenir les denominacions comercials utilitzades tradicionalment per a les motocicletes, encara que es van fer modificacions al sistema existent. A partir de mitjans dels anys 30, la nomenclatura dels models reflectia, per norma, la cilindrada del motor. Ara, el motor bóxer de 500 cc es va denominar BMW "R 5" i el seu successor BMW "R 51".
BMW va tornar a la seva activitat després del final de la Segona Guerra Mundial amb altres desenvolupaments dels seus models d'abans de la guerra. La primera motocicleta de la postguerra era una versió modificada lleugerament de la Monocilíndric anterior a la guerra, la BMW R 23.
A més de donar un nou impuls a l'enginyeria dels anys 30, BMW va tornar a l'antic sistema de designació, i el primer model de la postguerra - presentat el 1948 - portava el nom BMW "R 24".
Quan es tractava de motocicletes amb motors bóxer, en el transcurs de les dècades següents BMW va retenir la designació "R" (seguida d'un número que feia referència a la cilindrada del motor). Les variants del model bàsic s'identificaven per les abreviatures afegides: per exemple, "G / S" significava Gelände / Straße (tot terreny / carretera); 'GS', Geländesport (tot terreny esportiva); i 'RT', Reisetourer (turisme ).
La decisió de BMW de produir motocicletes amb motors de cilindres en línia va fer que les motocicletes d'aquesta sèrie de models rebessin una designació totalment separada. La designació del desenvolupament "K" es va prendre com a distintiu de la sèrie. Com en els models bóxer, la "K" estava seguida per un nombre derivat de la cilindrada del motor connectats. BMW va seguir el mateix esquema amb la motocicleta Monocilíndric que es va llançar al mercat el 1993. Aquesta sèrie de models va rebre la designació "F", que feia referència al concepte "Funduro". Més recentment, la nova generació de Monocilíndric lleugeres presentada el 2006 va prendre la lletra "G".
BMW va explorar una direcció totalment nova en el seu intent de llançar un nou tipus de concepte de mobilitat. El seu "motocicleta tancada" va ser batejada com BMW "C1", la "C" significava "City", ciutat, el principal àrea d'ús d'aquesta màquina de dues rodes. Per la seva banda, la nova motocicleta tot terreny desvelada el 2005 va ser la primera excepció de BMW amb el sistema de denominació usat per a les motocicletes amb motor bóxer des de 1923. Es va cridar HP (per "High Performance", altes prestacions) 2 (cilindres) enduro. Aquesta gamma des de llavors s'ha ampliat amb la "Megamoto" i la HP2 Sport.
I què hi ha dels nombrosos codis de model amb els que ens hem familiaritzat al llarg dels anys, com a R, RS, S, CS, C, CL, GS, RT, RS, GT i LT?
La primera motocicleta que es va anomenar amb una "R" va ser la R 100 R de 1991. Significa "Roadster", per descomptat. La "S" significa "Sport" (esportiva). La primera aparició va ser amb la R 50 S i R 69 S i després de nou amb la R 90 S. Més recentment, la R 1100 S, R 1200 S i K 1200 S han estat orgulloses portadores de la denominació "S".
Hi va haver una sèrie de models de cotxes BMW en els anys seixanta anomenats "Coupé Sport", o "CS". En motocicletes, aquesta denominació va ser usada el 1980 per primera vegada per l'actualització de la R 100 S, però aquesta vegada el seu significat era "Classic Sport". També va aparèixer amb el llançament de la F 650 CS amb motor Rotax, però en aquest cas, significava "City Scarver".
La denominació RS va aparèixer per primera vegada a la 17a prova d'una competició per a motocicletes de sèrie. A la R 51 RS de 1939, significava "Rennsport" (Race Sport, esportiva de competició) i la denominació "SS" significava Supersport. Des de 1976 la descripció "RS" es va convertir en "Reisesport" (travel sport, ruter esportiva) i des de llavors ha estat "RT", "Reise-Tour", (travel tour, ruter); "LT" (Luxus-Tour, ruter de luxe); "C" (Cruiser); "CL" (Cruiser und Luxus, Cruiser de luxe); i "GT" (Grand Tourisme, gran turisme).
La denominació "GS" que tant es coneix, realment va fer el seu debut el 1980 com "G / S", que significava "Gelände / Straße" (tot terreny / carretera). També hi va haver una denominació "ST", que va ser utilitzada per primera vegada el 1982 per la versió de carrer de la GS. Significa "Straße / strada" (carrer) i és la denominació de l'últim model R 1200 ST.

Tot plegat un bon totxo, però crec que és força curiós i segur que els' Bemeuveros' ho han gaudit.
Salutacions moteres.

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Re: Història de les denominacions BMW

Entrada Autor: Ramon_vfr » ds. feb. 07, 2009 10:29 pm

Angel ha escrit:Tot plegat un bon totxo, però crec que és força curiós i segur que els' Bemeuveros' ho han gaudit.
I els no Bemeuveros també:wink:

Gràcies Àngel per posar-ho, és molt interessant.

Vssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dg. feb. 08, 2009 8:12 am

MOltes gracies Angel!!!
Es mooolt interessant. Siguis BMW'ero no , BMW ha marcat molt l´historia de la moto a Europa i informacio com aquesta es una pasada!!

V's
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dg. feb. 08, 2009 10:11 am

Molt interessant, sempre es bó saber el perque de les coses....


Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dg. feb. 08, 2009 10:28 am

Interesant aportació sobre una gran marca com és ara BMW, si senyor! :D
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Entrada Autor: Atramuntanat » dg. feb. 08, 2009 11:49 am

com t'ho has currat :bow :bow
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

Avatar de l’usuari
Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dg. feb. 08, 2009 1:33 pm

Mira em fa gracia fins i tot que, he anat 3 vegades al museo de BMW a Basella, una amb vosaltres amb guia. És curiòs que això ni el guia ho expliqui perquè penso que és de lo primer que t'haurian d'informar. Jo no en tenia ni la més remota idea que vingues d'aqui i es molt interessant tota aquesta historia.

Gràcies.
ImatgeImatge

Respon

Torna a “General”