Mireu sovint pel retrovisor a les sortides mensuals?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon

Si, en tot moment
33
89%
Mai, jo vaig al ritme del de davant meu i no acostumo a mirar
0
No hi ha cap vot
Alguna que altre vegada
4
11%

Vots totals: 37

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. feb. 24, 2009 12:27 pm

Tot parlant amb un integrant del fòrum i de les sortides, va sortir el tema de que poca gent mira pel retrovisor quan fem les sortides mensuals, i es clar, no deixen passar als cruïlleros ni a la gent que vol anar una mica més al seu ritme, potser arribant a crear alguna situació -no de perill- una mica compromesa.

Aleshores estem estudiant i intentant saber si la gent mira realment o no tot sovint pel retrovisor, cosa molt important quan es circula en un grup tan nombrós com som ara nosaltres. :roll:

Mireu sovint o no pel retrovisor? :shock:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Josep973
Presentats
Entrades: 2131
Membre des de: dl. juny 04, 2007 2:25 pm
Ubicació: Preixens-Lleida

Entrada Autor: Josep973 » dt. feb. 24, 2009 12:37 pm

Randy , crec que es una de les millors enquestes que podies fer

sempre s'ha de mirar

els cruilleros haurien de identificar-se amb una armilla de color ( ¿ taronja ? )
no hi ha major plaer que el trovar un vell amic,
tret del de fer-ne un de nou.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. feb. 24, 2009 12:43 pm

JOSEP973 ha escrit: els cruilleros haurien de identificar-se amb una armilla de color ( ¿ taronja ? )
Els cruilleros no haurien d´anar identificats, pq ni que sempre siguem els mateixos que ho fem.. la gracia de estar ben coordinats i informats es que en qualsevol moment qualsevol membre de la sortida excepte el road leader i el motoescombra...hauria d´estar disponible i disposat a fer-ho sense problemes.
Ex ...moltes coses

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. feb. 24, 2009 12:57 pm

Steelman ha escrit:
Els cruilleros no haurien d´anar identificats, pq ni que sempre siguem els mateixos que ho fem.. la gracia de estar ben coordinats i informats es que en qualsevol moment qualsevol membre de la sortida excepte el road leader i el motoescombra...hauria d´estar disponible i disposat a fer-ho sense problemes.
Exacte. :mestre
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. feb. 24, 2009 1:08 pm

Randy-650 ha escrit:
Steelman ha escrit:
Exacte. :mestre
Es que de fer-ho aixi fariem un efecte semblant als pelotons de ciclisme quant fan relleu.

En fer-ho aixi no caldria ,que els cruillers recupererssin posicions de manera tant urgent i rapida .
Aixi seria mes segur , ja que no tothom facilita els avançament als que fem cruilles i a vegades hem de fer algun avançament improcedent (despres havent de sentir al parar coses del estil: M´han fet una passada tant a prop que m'arracant les pegatines)

Que aixo no agrada. Els que fem els avançaments procurem fer-los sempre quant es segur per tots, pero a vegades involuntariament per les condicions de com esta el grup en aquell moment, la carretera,...tot plegat fa que algunes vegades sense necsesitat i ganes hagim de fer un avançament "improcedent".

Si facilitem tots els avançaments al moment d´avançar ens apartem no cal invair el sentit contrari mai, i no pasariem tant a prop de les altres motos.

Per aixo les ultimes sortides jo vaig sense maletes, pq com q a vegades es dificil avançar, doncs amb la moto mes estreta igual es mes facil (i a mi m´encanta anar amb les maletes :( )

No se si m´explico ;)
Ex ...moltes coses

CarlosGT
Presentats
Entrades: 178
Membre des de: dc. oct. 17, 2007 12:11 am
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: CarlosGT » dt. feb. 24, 2009 1:33 pm

no només a les sortides cal mirar el retrovisor, l'ideal és sempre conduir controlant el que tens per davant i el que tens per darrera, així evites disgustos i pots planejar millor les maniobres.

Sense ànim de ficarme on no em criden, l'ideal a les cruïlles seria que un "cruillero" fora rellevat per un altre que va al mig del grup, i no cal que sigui un "cruillero oficial" ho pot fer qualsevol que després estigui segur de poder recuperar la seva posició o simplement quedar al final del grup, així no caldria tenir de remontar tot el grup
Imatge

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dt. feb. 24, 2009 1:50 pm

La meva opinió és que cruiller pot ser que un dia o siguem tots, depenent de la ruta i de la quantitat de gent. Si el guia indica al segon que es quedi sigui qui sigui i aquest es queda fins que arribi el mallot groc, encara que tardi 1/2 no ens podem pas perdre, màxim el road leader veure que no te cap segon i s'haurà d'esperar ell.
No cal ni corre per adelantar si ets cruiller "PERQUÈ HO HEM DE SER-HO TOTS" si cal, ni cal patir el road leader sempre a de tenir algú al darrera i el moto escombra sempre algu al davant i aixi s'han acabat els problemes.
Si començem a ficar mallots pot ser un lio.
ImatgeImatge

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. feb. 24, 2009 2:37 pm

Sagal ha escrit:La meva opinió és que cruiller pot ser que un dia o siguem tots, depenent de la ruta i de la quantitat de gent. Si el guia indica al segon que es quedi sigui qui sigui i aquest es queda fins que arribi el mallot groc, encara que tardi 1/2 no ens podem pas perdre, màxim el road leader veure que no te cap segon i s'haurà d'esperar ell.
No cal ni corre per adelantar si ets cruiller "PERQUÈ HO HEM DE SER-HO TOTS" si cal, ni cal patir el road leader sempre a de tenir algú al darrera i el moto escombra sempre algu al davant i aixi s'han acabat els problemes.
Exacte Santi, aixo es el que volia dir jo ;)
Ex ...moltes coses

ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dt. feb. 24, 2009 3:43 pm

Fa temps que penso que potser estaria bé fer una miqueta de briefing d'aquests temes, especialment quan hi ha gent nova, perquè és fàcil desconcertarte quan no saps de què va la cosa, i si que hi ha el post que ho explica, però res com un repàs el mateix dia de la ruta ...

A mí no m'importa que m'avancin, cap problema (i menys si és un cruïller, of course), trobo que cadascú ha de rodar a un ritme que es trobi còmode, i sobretot, mai mai sentirse obligat a anar forçat.
Jo en la mesura del possible intento no avançar ningú, però hi ha vegades que et ve de gust roscarli una mica i no hi ha més remei si el que va davant porta un ritme més tranquil.
El que si em fot, i el dia de la ruta em va passar més d'un cop, és que algú m'avanci per llavors quedarse davant fent nosa, i haver de baixar el ritme, no ho entenc la veritat, i ja no entro en la dinàmica de avançar jo per no crear mal rotllo, però penso... Per això m'avances ?

Pel que a mí respecta crec que si, que estic pendent si puja algun cruïller remuntant posicions i facilito tant com puc les coses, tot i que de vegades en anar rodant en grup és fàcil relaxarse i no estar amb tots els sentits posats en el tema.
-----------

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dt. feb. 24, 2009 4:20 pm

Els del món custom el que fem és totalment diferent, doncs el que busquem sempre és mantenir-nos units, de tal forma que un ha de tenir sempre a la vista el següent company i si aquest es va quedant anar afluixant per tal de no perdre'l, fins que potser ho hagi de fer l'anterior. Un cop superada la situació que ha fet perdre velocitat, es va recuperant l'espai amb els del davant, sense que el road leader hagi hagut de baixar el ritme. La formació, que no s'altera en tot el viatge, sempre és la mateixa: primer el road leader, que marca el ritme i fa les aturades, potser un segon de la confiança del road leader (hi ha qui no el posa), les motos més "dèbils" ("novatillos", motos amb algun problema o de cilindrades inferiors...), les motos amb doble ocupació i la resta de motos. La darrera moto és una de les més potents i amb un dels pilots més experimentats, a més és un eventual road leader (sap la ruta perfectament) en cas de trencament del grup.

Respecte a fer servir els retrovisors, jo els miro més que no pas endavant i això que en una de les motos només en duc un.
sergibuda

they called me an accident

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dt. feb. 24, 2009 7:14 pm

Sagal ha escrit:No cal ni corre per adelantar si ets cruiller "PERQUÈ HO HEM DE SER-HO TOTS" si cal,
Això es tal com tindria de ser si tothom complís el mínim que es demana, com és que es llegeixin els consells i normes per les sortides

Ja sabem que no es així, però fins i tot suposem que si, que tothom del fòrum es llegeix les normes i els consells i els intenta aplicar.

El que cal tenir present és la famosa dita que diu : si alguna cosa pot anar malament, anirà malament.

Aquest diumenge podríem dir que en un percentatge el evadíssim tothom sabia les normes, però que va passar ? Doncs que amb tota la bona fe es va parar per fer cruïlles una persona que era la primera vegada que venia, ni havia tant sols entrat mai al fòrum, venia convidat i ningú li havia parlat dels consells ni les normes per les sortides. Al cap de 10 minuts d'esperar i veure que no venia ningú va arrancar i ens va atrapar als altres, no sabia res de res de l'armilla groga. La resta ja la sabeu.

I això senyores i senyors es inevitable. O assumim aquest risc i ja sabem que si pot passar passarà, o caldrà tenir com a norma abans de fer la sortida agafar el megàfon i avisar tothom, vaja fer com les hostesses dels avions que tothom les mira però ningú les escolta.

Vssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dt. feb. 24, 2009 7:24 pm

ai la falta de comunicació !!! és un mal endèmic de la humanitat.

Però tot plegat acaba en no res, així tenim alguna cosa per millorar, seria molt aburrit fer-ho tot perfecte, no ? a més ens tornariem molt intolerants a qualsevol futessa...no buscariem camins alternatius de tornada :lol: visca la marxa fina !!!

Hem d'aprendre a conviure amb l'error, forma part de la vida, jo sempre dic que qui es queda al sofà i no fot res, segur que res no falla !!!
-----------

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dt. feb. 24, 2009 7:39 pm

Si, tot tant perfecte pot arribar a ser fins i tot avorrit.

Crec que la organització va ser perfecte i per aquest petit error no cal amoinar-se gaire.
Ha de ser difícil de mantenir una colla tan gran amb aquest ordre i evidentment com més gran és la colla més fàcil és que passin aquestes coses.
A més, «qui no en remena no en trenca» 8)

En quant als retrovisors, intento mirar-los tant com puc per saber quins vehicles tinc aprop.

Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Entrada Autor: Danielot » dt. feb. 24, 2009 7:39 pm

Una cosa que utilitzem molt amb la colla que jo surto.

Es la que sempre hi ha una pista general (llegiu carretera principal)

La gent va darrera del road lider, es igual l'ordre del participants,

Tambe es igual que un cop començada la ruta no veiem al del davant, aixo vol dir que anem per la carretera correcta.

Pero quan arribem a una cruïlla el del davant nostre es te que esperar en un lloc visible a que jo vegi que ens anem a desviar ( si vaig molt aprop del de davant no cal que es pari)

I al mateix temps jo em tinc que esperar a que el de darrera meu em vegi per a que ell sapiga per on continua la ruta.

Aixi tothom esta pendent del de darrera seu i al mateix temps ningú es perd.

La maxima d'aquest sistema es que:

PROHIBIT MARXAR DE UNA CRUÏLLA SI EL DE DARRERA NOSTRE NO ENS HA VIST PER SABER PER ON CONTINUA LA RUTA.[

Es un sistema molt sencill, que evita que la gent es tingui que avançar sense ganes.

Un xarradeta explicativa avanç de la sortida i tot solucionat.

PD:Espero que m'hagi explicat be...
Rodar en moto es lo meu

Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dt. feb. 24, 2009 7:56 pm

El sistema que utilitza mototurisme, tot i no ser perfecte, ens a anat molt bé fins ara, potser no cal fer un gra massa. Sempre poden sortir imprevistos, cal aprendre d'ells per rectificar si s'escau i endavant.....

Crec que portar un nombre tan elevat de motos de ruta i que ningú se senti malament, escollint el ritme que vol anar, que no es perdi ningú, ja te prou merit.

Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dt. feb. 24, 2009 8:04 pm

Sharky ha escrit:El sistema que utilitza mototurisme, tot i no ser perfecte, ens a anat molt bé fins ara, potser no cal fer un gra massa. Sempre poden sortir imprevistos, cal aprendre d'ells per rectificar si s'escau i endavant.....

Crec que portar un nombre tan elevat de motos de ruta i que ningú se senti malament, escollint el ritme que vol anar, que no es perdi ningú, ja te prou merit.

Salut.
Jo estic amb tu, crec que anem molt bé d'aquesta manera i perquè un dia hi ha hagut un petit descuit no passa res. De la manera que ho fem tothom pot disfrutar del ritme que vol, tant sols tenir en compte que el cruiller ha d'esperar que el mallot groc li faigi senyes de que marxi ni ha prou.
Vinga que això va de conya gent, i de problemes on son? si el que anem a fer es passar el dia. A mi em sap greu quant veig per exemple l'Albert preocupat quant una cosa falla. Tranquil no passa res, no pot sortir tot perfecte, seria dolent.

Fins l'Ampurda
ImatgeImatge

CarlosGT
Presentats
Entrades: 178
Membre des de: dc. oct. 17, 2007 12:11 am
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: CarlosGT » dt. feb. 24, 2009 8:07 pm

bueno bueno us veig preocupats, porto diverses sortides amb vosaltres i la organització sempre ha estat perfecta, així que no us preocupeu massa que les sortides surten estupendes, seguiu aixi :wink:
Imatge

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dt. feb. 24, 2009 8:31 pm

Sagal ha escrit:De la manera que ho fem tothom pot disfrutar del ritme que vol, tant sols tenir en compte que el cruiller ha d'esperar que el mallot groc

A mi em sap greu quant veig per exemple l'Albert preocupat quant una cosa falla. Tranquil no passa res, no pot sortir tot perfecte, seria dolent.
Es que fins que s'ha arribat a aquest nivell han calgut moltes xerrades, proves, etc.

Tot i semblar fàcil, no s'ha aprés en un tres i no res i han calgut moltes experiències, entre elles força dolentes que podien haver esdevingut greus, per poder anar corregint i polint per anar aprenent a fer-ho d'una manera minimament plausible.

Per això l'Albert, i algú més, es preocupant per intentar que surti tot el més be possible i amb el mínim de risc.

Vssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Jeppy
Presentats
Entrades: 1288
Membre des de: dt. gen. 16, 2007 10:50 am
Ubicació: Begur

Entrada Autor: Jeppy » dt. feb. 24, 2009 10:30 pm

Sagal ha escrit:La meva opinió és que cruiller pot ser que un dia o siguem tots, depenent de la ruta i de la quantitat de gent. Si el guia indica al segon que es quedi sigui qui sigui i aquest es queda fins que arribi el mallot groc, encara que tardi 1/2 no ens podem pas perdre, màxim el road leader veure que no te cap segon i s'haurà d'esperar ell.
Aixi ho feiem sempre a la muntanya. D'aquesta manera, anavem avançant poc a poc fins tornar a quedar devant del grup.
" LA MARCA DEL ESCLAU, ES PARLAR LA LLENGUA DEL SEU AMO" (Tàcit)

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dt. feb. 24, 2009 10:50 pm

JEPPY ha escrit:
Aixi ho feiem sempre a la muntanya. D'aquesta manera, anavem avançant poc a poc fins tornar a quedar devant del grup.
Així és molt efectiu i senzill :wink:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Respon

Torna a “General”