TINC UN DUBTE QUE "ME CORROE"

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Bravo
Presentats
Entrades: 985
Membre des de: ds. abr. 28, 2007 10:47 pm
Ubicació: Viladecans

TINC UN DUBTE QUE "ME CORROE"

Entrada Autor: Bravo » dt. maig 12, 2009 11:26 pm

Fa un temps, potser un parell d'anys, més o menys, que vinc observant a les curses, sobre tot a les de MotoGP, que quan els pilots (no tots i no sempre) arriben a un revolt i comencen a reduir marxes, treuen el peu del carenat en un costum que em sembla, almenys estèticament, molt lleig. Doncs bé, jo no sé per què ho fan i no li trobo la utilitat a aquesta novedosa tècnica.:shock:

Algú em podría dir per què serveix?
NI DIOS NI AMO

[img align=left]http://www.meteoclimatic.com/pastilla/E ... 08840E.gif[/img]

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. maig 12, 2009 11:33 pm

Tinc entès que ho fan per equilibrar les inèrcies de les frenades. :roll:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dt. maig 12, 2009 11:36 pm

quan han de clavar molt fort de davant el obrir el peu, els fa una mica de psquicament le tècnica del derrapatge amb enduro o cros i aixó et dona més seguretat, a part de que fa que aixiquis una mica el cos i la roda del darrera no s'aixequi del terre o no tant.

Aquest és l'explicació que jo li dono, no se si és correcte, eh
ImatgeImatge

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dc. maig 13, 2009 1:13 am

Penso que també ho fan per col·locar be la cama i el peu (l'extremitat i tot el cos) per tombar al revolt, ells no toquen amb els estreps a terra.

Imatge

Ostres és en Rossi i no l'Stoner ... 8) mala sort en aquest exemple

En Pedrosa va ser el primer que va fer tot el moviment, si no ho recordo malament
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Javihospitalet
Presentats
Entrades: 757
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant

Entrada Autor: Javihospitalet » dc. maig 13, 2009 8:00 am

Buenas, yo creo que lo que mas acertado es lo que dice el Sagal son manias que traen de otras diciplinas la cuales practican, por ejemplo la mayoria hacen Supermotard y enduro y en ello no se puede doblar con el pie en el estribo.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dc. maig 13, 2009 11:03 am

JAVIHOSPITALET ha escrit:Buenas, yo creo que lo que mas acertado es lo que dice el Sagal son manias que traen de otras diciplinas la cuales practican, por ejemplo la mayoria hacen Supermotard y enduro y en ello no se puede doblar con el pie en el estribo.
Doncs el Pedrosa ni enduro ni supermotard fa. Els que han fet enduro i han tingut trails preparades per supermotard sí que treuen el peu en els revolts tancats o en les rotondes, com ara faig jo. :P El Pedrosa fa sols mountain-bike.

I si no recordo malament, el primer en aplicar-ho va ser el Dr. Valentino fa un parell d'anys.

Javihospitalet
Presentats
Entrades: 757
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant

Entrada Autor: Javihospitalet » dc. maig 13, 2009 12:34 pm

Randy-650 ha escrit:
JAVIHOSPITALET ha escrit:Buenas, yo creo que lo que mas acertado es lo que dice el Sagal son manias que traen de otras diciplinas la cuales practican, por ejemplo la mayoria hacen Supermotard y enduro y en ello no se puede doblar con el pie en el estribo.
Doncs el Pedrosa ni enduro ni supermotard fa. El Pedrosa fa sols muntain-bike.

I si no recordo malament, el primer en aplicar-ho va ser el Dr. Valentino fa un parell d'anys.

tendria que aprender de los que saben :twisted: :twisted:

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dc. maig 13, 2009 12:50 pm

JAVIHOSPITALET ha escrit:

tendria que aprender de los que saben :twisted: :twisted:
Jo, Javi, d'anar en moto de carretera NO en sé gens ni mica. Tinc una mena de respecte pel que em pugui passar. Per muntanya sí que m'agrada anar a tope amb una enduro, les consequències d'una possible caiguda són mínimes, però en una carretera oberta, uffffff! Amb les supermotards, una Gilera RC-600 i una Honda CRN-125 2T, en carretera oberta, carretera molt ratonil, sí que em veia en cor d'anar "per feina".

De tú sí que en tinc molt que apendre. Les poques vegades que he anat al darrera teu he observat que vas moooolt finet i segur a la vegada. :cerv

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dc. maig 13, 2009 1:28 pm

Doncs jo vaig sentir un cop durant una cursa que en parlaven...i és totalment involuntari, quan es va al límit, el cos té tendència a protegir-se d'aquesta manera. I deien que en Rossi cada cop ho fa més.

Ride
Presentats
Entrades: 2669
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
Ubicació: Castellnou de Bages

Entrada Autor: Ride » dc. maig 13, 2009 2:47 pm

Jo també sóc del parer, que els que entrenen amb enduros i dirtrack, els i surt instintivament, pero com bé dieu en Pedrosa no en fa....

Vini
Presentats
Entrades: 1134
Membre des de: dv. juny 15, 2007 12:23 pm
Ubicació: Manresa(Barcelona)

.

Entrada Autor: Vini » dc. maig 13, 2009 5:53 pm

Ha veure:Les motos de GP tenen molta retenció,al baixar marxas,fá el mateix efecte que frenar,al portar "control de tracció"(supervisa automaticament la frenada),que lo que es en realitat una BRUTAL reducció que el control de tracció ha de fer els posibles(de fet ho fá),perque la moto sigui estable.PERO JA UNA CONDICIÓ MOLT ESPECIAL i es : NO PODEN TOCAR PER RES EL FRÉ POSTERIOR PER RES EN AQUESTA MANIOBRA.SAGRAT.Fasejarian la telemeria del control de tracció(l'enganyarien)i la resposta a l'hora de donar gas seria mes lenta.
Ja pilots que opten radicalment per treure el peu i altres(Predrosa entre els)de posar la punta de la bota a l'estribera,per no tocar-lo per res,pero tots d'una manera o altra ho fan amb MOTO GP(no altres cilindradas (2T) en que la retenció del motor es molt baixa).
Aixo es lo que ma dit un corredor de moto GP.
Vini :D
.

XaviTwin
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Entrada Autor: XaviTwin » dc. maig 13, 2009 9:23 pm

feu de recorde vells temps..

jo era dels que treia la cama, " la pota ", com deien els antics cumpanys de pique :wink:, recordo que uns amics que van venir de Asturias amb RR es van acollonir la primera vegada que mo van veure fer, no entenien el perquè, per a mi, es una costum del enduro, amb la btt encara porta'n automàtics al arriba la corva en baixada, també recordo que ho feia :roll: , per mi es com una tercera roda

ves per on, amb la Vara no la trec, ups, no que diu ma dona que si, veus, es inconscient..

...V...

jordi__99
Presentats
Entrades: 283
Membre des de: dv. feb. 02, 2007 9:07 pm

Entrada Autor: jordi__99 » dc. maig 13, 2009 9:48 pm

Dubto que en competicio es fagi servir el fre del darrera, sobre tot en curves de dreta. Perque? En condicio deportiva abans d'arribar a la corva desplaces el cul fora del seient (aixo es veu perfecte a les voltes que fa Criville en TVE) i poses la punta de la bota a l'estrep. Frena amb al peu en aquesta posicio es del tot incomode. Al arribar a la corva tires el pes endavant, la moto queda al teu costat i ale!! sembla que vagis a fregar el terra

Opto per l'opció de que ho fan sense adonar-se

Vini
Presentats

.

Entrada Autor: Vini » dc. maig 13, 2009 10:04 pm

jordi ha escrit:Dubto que en competicio es fagi servir el fre del darrera, sobre tot en curves de dreta. Perque? En condicio deportiva abans d'arribar a la corva desplaces el cul fora del seient (aixo es veu perfecte a les voltes que fa Criville en TVE) i poses la punta de la bota a l'estrep. Frena amb al peu en aquesta posicio es del tot incomode. Al arribar a la corva tires el pes endavant, la moto queda al teu costat i ale!! sembla que vagis a fregar el terra

Et recodo que el Crivillé,no a corregut mai en motos de cuatre tems i la porta com si fos una 500 c.c. de 2 Tems i axis amb una moto GP no surten els tems(per fer una volta de paseig,com fá el Crivi).
.

XaviTwin
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Entrada Autor: XaviTwin » dt. maig 19, 2009 9:37 pm

la conducció d'una 2t a una 4t es molt diferent, començant pel fre motor, però també entre una Trail i carretera encara que es clar que tots agafem vicis que trèiem a la llum encara que conduint uns models o uns altres

...V...

jordi__99
Presentats

Re: .

Entrada Autor: jordi__99 » dc. maig 20, 2009 9:42 pm

Vini ha escrit:
jordi ha escrit:Dubto que en competicio es fagi servir el fre del darrera, sobre tot en curves de dreta. Perque? En condicio deportiva abans d'arribar a la corva desplaces el cul fora del seient (aixo es veu perfecte a les voltes que fa Criville en TVE) i poses la punta de la bota a l'estrep. Frena amb al peu en aquesta posicio es del tot incomode. Al arribar a la corva tires el pes endavant, la moto queda al teu costat i ale!! sembla que vagis a fregar el terra

Et recodo que el Crivillé,no a corregut mai en motos de cuatre tems i la porta com si fos una 500 c.c. de 2 Tems i axis amb una moto GP no surten els tems(per fer una volta de paseig,com fá el Crivi).
Jo crec que pilots del nivell d'en Criville fa corre qualsevol cosa que porti rodes

Com diuen una imatge val mes que mil paraules. Criville amb la moto de Stoner despres del paseig per escalfar els neumatics
Imatge

Vini
Presentats

Re: .

Entrada Autor: Vini » dj. maig 21, 2009 8:18 am

jordi ha escrit:
Vini ha escrit:

Jo crec que pilots del nivell d'en Criville fa corre qualsevol cosa que porti rodes

Com diuen una imatge val mes que mil paraules. Criville amb la moto de Stoner despres del paseig per escalfar els neumatics
Imatge
M'estas ensenyant el pas per corva,no l'entrada(axis que,aquesta imatge,no val per lo que estem conentan).
Son diferentes opinions.
fins una altra.
Vini :D
.

jordi__99
Presentats

Entrada Autor: jordi__99 » dj. maig 21, 2009 9:41 pm

Okis :D

Respon

Torna a “General”