França I Benzina
Moderador: Airald
- Jordigmz
- Presentats
- Entrades: 6
- Membre des de: dl. juny 01, 2009 10:06 pm
- Ubicació: Vilobí d'Onyar
França I Benzina
Bon dia,
Em dic Jordi i fa poc que m’he apuntat, aprofito per saludar-vos a tots.
Per sant Joan vull fer una petita ruta per França, sempre que he anat amb moto per aquest país en un moment o altre he tingut problemes amb el tema de les benzineres.
Algú sap quin tipus de targetes fan servir el francesos en les benzieneres automàtiques?
Salut!!!!!!!
Per sant Joan vull fer una petita ruta per França, sempre que he anat amb moto per aquest país en un moment o altre he tingut problemes amb el tema de les benzineres.
Algú sap quin tipus de targetes fan servir el francesos en les benzieneres automàtiques?
Salut!!!!!!!
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: França I Benzina
Normalment son targetes client i al migdia moltes están tancades, sobretot les petites a pobles petits.
Has de mirar de posar benzina a les benzineres de sempre Total-Elf-Shell-Agip etc. que actuen com fan aqui i pots pagar amb la Visa.
de totes maneres es millor portar efectiu :form :form i tenir amb compte que si portes Navegador i l´hi demanes informació de les benzineres, et diu la distància a les mes properes en linea recte ( al menys Garmin ) jo em vaig trobar a Suissa : dir-me 9 Kms. i fer-ne més de 30 ( revolts )
També es mes cara a les autopistes i més barata als Carrefour-Auchan-Mammuth-etc. però a vegades necessites la targeta client per pagar.
Has de mirar de posar benzina a les benzineres de sempre Total-Elf-Shell-Agip etc. que actuen com fan aqui i pots pagar amb la Visa.
de totes maneres es millor portar efectiu :form :form i tenir amb compte que si portes Navegador i l´hi demanes informació de les benzineres, et diu la distància a les mes properes en linea recte ( al menys Garmin ) jo em vaig trobar a Suissa : dir-me 9 Kms. i fer-ne més de 30 ( revolts )
També es mes cara a les autopistes i més barata als Carrefour-Auchan-Mammuth-etc. però a vegades necessites la targeta client per pagar.
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 09, 2009 1:25 pm, en total s’ha editat 3 vegades.

- Albert G
- Presentats
- Entrades: 870
- Membre des de: dl. nov. 10, 2008 1:29 pm
- Ubicació: Girona
- Contacta:
[quote user="jordigmz" post="79524"]Bon dia,
Salut!!!!!!![/quote]
Hola Jordi, primer de tot, estaria be que passessis per presentacions, així sabríem una mica mes de tu, ha on vius, quina moto tens etc.... i així poder-te donar la benvinguda :-D .
Respecte a les benzineres, mira d'emplenar sempre el dipòsit en pobles o ciutats grans, allà sempre hi trobaràs benzineres obertes, per la resta es una mica complicat, ja que nomes serveixen les targetes franceses (client), tal com diu en Gs12 red.
T’explicaré una experiència i un “truquillo” en cas de dipòsit buit, dons resulta que en el pont del 1 de Maig, vaig passar tres dies per la France, érem unes 12 motos i unes quantes no tenien prou benzina per arribar a destí, el que es va fer, es demanar als francesos, que si podien pagar amb les seves targetes, que ens deixessin omplir 10 €, que pagàvem per endavant, o sigui els hi donàvem els 10 € i ells ens deixaven 10 € de benzina, aquesta vegada ens va sortir be, però davant l’experiència, ho tinc molt clar, emplenar dipòsit en llocs grans.
Salutacions.
Salut!!!!!!![/quote]
Hola Jordi, primer de tot, estaria be que passessis per presentacions, així sabríem una mica mes de tu, ha on vius, quina moto tens etc.... i així poder-te donar la benvinguda :-D .
Respecte a les benzineres, mira d'emplenar sempre el dipòsit en pobles o ciutats grans, allà sempre hi trobaràs benzineres obertes, per la resta es una mica complicat, ja que nomes serveixen les targetes franceses (client), tal com diu en Gs12 red.
T’explicaré una experiència i un “truquillo” en cas de dipòsit buit, dons resulta que en el pont del 1 de Maig, vaig passar tres dies per la France, érem unes 12 motos i unes quantes no tenien prou benzina per arribar a destí, el que es va fer, es demanar als francesos, que si podien pagar amb les seves targetes, que ens deixessin omplir 10 €, que pagàvem per endavant, o sigui els hi donàvem els 10 € i ells ens deixaven 10 € de benzina, aquesta vegada ens va sortir be, però davant l’experiència, ho tinc molt clar, emplenar dipòsit en llocs grans.
Salutacions.
Caure jo? .....jo m'abaixo de la moto com amb dóna la gana!!!
- Sergibuda
- Presentats
- Entrades: 2075
- Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
- Ubicació: BCN
- Contacta:
Jo ja tinc costum de fer això que has dit i em sembla que els francesos també estan acostumats a que algú els demani de posar gasolina.
A més del que heu dit, recordar-vos que les gasolineres "normals" tanquen d'hora per la tarda.
A més del que heu dit, recordar-vos que les gasolineres "normals" tanquen d'hora per la tarda.
- ARBE
- Presentats
- Entrades: 1893
- Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
D'hora per la tarda vol dir a les 18.00, I un altre factora tenir en compte, diumenges tarda només trobaràs obertes les benzineres de les autopistes.
-----------
- Ride
- Presentats
- Entrades: 2669
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
- Ubicació: Castellnou de Bages
Jo disposo d'una visa amb "xip", i llavors el sortidor actua com a caixer, es le diferencia entre les nostre tarjes de credit i les franceses, a qualsevol lloc a la teva visa, podras pagar la benzina, sempre i quant estigui oberta, i sigui la dependenta que et cobri... o sigui anar-hi d'hora abans no tanquin, els diumentges als matins les grans superficies estan obertes i es el lloc mes economic, i algunes estan obertes fins les 21h00.
Vssss
Vssss
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
JORDIGZ passa't per presentacions primer home!! Es de bona educacio ;)
Ex ...moltes coses
- Jordipm
- Presentats
- Entrades: 268
- Membre des de: dg. feb. 22, 2009 12:24 am
- Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
ho desconeixia tot aquest "intringulis" de les banzineres veïnes :eyes
- Carles
- Presentats
- Entrades: 3743
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm
[quote user="Jordipm" post="79560"]ho desconeixia tot aquest "intringulis" de les banzineres veïnes :eyes[/quote]
Bones!!!
Si l'altre dia pel Tourmalet haguessis anat en diumenge i t'hagués fet falta repostar... ara ho sabries bé!!! :form :form :form :form
Fins aviat!
Bones!!!
Si l'altre dia pel Tourmalet haguessis anat en diumenge i t'hagués fet falta repostar... ara ho sabries bé!!! :form :form :form :form
Fins aviat!

- Josep
- Presentats
- Entrades: 203
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:36 pm
- Ubicació: ...al costat de Girona.
- Contacta:
[quote user="Carles" post="79563"][quote user="Jordipm" post="79560"]ho desconeixia tot aquest "intringulis" de les banzineres veïnes :eyes[/quote]
Bones!!!
Fins aviat![/quote]
...Yeeep !...heu passat per el Tourmalet ?
...segons l' informació dels Cols de França diuen que el Tourmalet está tancat y la conexió entre l' Aubisque y el Col de Solour també es troba tallada. A aquets 2 últims Cols es pot pujar per carreteras diferents, peró no es poden enllaçar.
...si algú te informació propera sobre aquets Cols se l' agrairia, ja que tinc gent que hi va el Cap de Setmana...
Josep.
Bones!!!
Fins aviat![/quote]
...segons l' informació dels Cols de França diuen que el Tourmalet está tancat y la conexió entre l' Aubisque y el Col de Solour també es troba tallada. A aquets 2 últims Cols es pot pujar per carreteras diferents, peró no es poden enllaçar.
...si algú te informació propera sobre aquets Cols se l' agrairia, ja que tinc gent que hi va el Cap de Setmana...
Josep.

- Jordigmz
- Presentats
- Entrades: 6
- Membre des de: dl. juny 01, 2009 10:06 pm
- Ubicació: Vilobí d'Onyar
Gràcies companys,
Prenc nota d’aquest consells. Merci a tots!!!!!!
Perdoneu per no haver passat primer per l’apartat de presentacions, no volia ser mal educat.
El motiu de la pregunta de les targetes per ficar benzina bé arran que vull anar a les gorges du tarn.
Salut!!!!!
Prenc nota d’aquest consells. Merci a tots!!!!!!
Perdoneu per no haver passat primer per l’apartat de presentacions, no volia ser mal educat.
El motiu de la pregunta de les targetes per ficar benzina bé arran que vull anar a les gorges du tarn.
Salut!!!!!
- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
[quote user="Josep" post="79616"]
Josep.[/quote]
Doncs si, es veritat el que dius. Es tancat i l'Aubisque també. Crec que deuen estar apunt d'obrir-los ja que ho fan cap al juny per deixar-ho tot a punt per el Tour. Nosaltres hi vàrem ser no fa gaire http://mototurisme.cat/viewtopic.php?f=2&t=5849.
He trobat això :
Journée Montagne Propre le samedi 27 juin
Pour le lundi 25 mai 2009.
Comme chaque année, les stations N’PY organisent en association avec l’association Mountain Riders une grande journée de nettoyage des pistes. L’objectif de cette journée étant de sensibiliser les acteurs de la montagne : clients, professionnels, associations, etc... à la protection du milieu montagnard.
Rendez-vous donc le samedi 27 juin prochain, à 9 heures, au Col du Tourmalet.
Programme de la journée :
- 9 heures : accueil en station : petit déjeuner offert
- 9-12h30 : ramassage des déchets sur la station par équipes (matériel fourni)
- 13h00 : pique nique offert
- 14h00 : bilan de la journée
De nombreux cadeaux seront offerts, dont un Télé N’Pass No Souci pour chaque participant, valable pour la saison 2009/2010 dans les stations de la chaîne N’PY.
Pour faire le premier pas en direction de la protection de l’environnement, aidez nous à prévoir au plus juste les repas et autres aspects logistiques en vous inscrivant par mail : contact@tourmalet.fr
Vssssss
007
Josep.[/quote]
Doncs si, es veritat el que dius. Es tancat i l'Aubisque també. Crec que deuen estar apunt d'obrir-los ja que ho fan cap al juny per deixar-ho tot a punt per el Tour. Nosaltres hi vàrem ser no fa gaire http://mototurisme.cat/viewtopic.php?f=2&t=5849.
He trobat això :
Journée Montagne Propre le samedi 27 juin
Pour le lundi 25 mai 2009.
Comme chaque année, les stations N’PY organisent en association avec l’association Mountain Riders une grande journée de nettoyage des pistes. L’objectif de cette journée étant de sensibiliser les acteurs de la montagne : clients, professionnels, associations, etc... à la protection du milieu montagnard.
Rendez-vous donc le samedi 27 juin prochain, à 9 heures, au Col du Tourmalet.
Programme de la journée :
- 9 heures : accueil en station : petit déjeuner offert
- 9-12h30 : ramassage des déchets sur la station par équipes (matériel fourni)
- 13h00 : pique nique offert
- 14h00 : bilan de la journée
De nombreux cadeaux seront offerts, dont un Télé N’Pass No Souci pour chaque participant, valable pour la saison 2009/2010 dans les stations de la chaîne N’PY.
Pour faire le premier pas en direction de la protection de l’environnement, aidez nous à prévoir au plus juste les repas et autres aspects logistiques en vous inscrivant par mail : contact@tourmalet.fr
Vssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep
- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2573
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
Jo l'únic que se és el que diu aquesta pagina:
http://www.infotrafic.com/route.php?reg ... s.php?PYRE
´Només el Tourmalet és tancat, no parla de cap mes incidència.
De totes formes no diu res del Col de Marie Blanche, algu en sap algo??
Salut.
http://www.infotrafic.com/route.php?reg ... s.php?PYRE
´Només el Tourmalet és tancat, no parla de cap mes incidència.
De totes formes no diu res del Col de Marie Blanche, algu en sap algo??
Salut.
Salut i kilómetres
- Josep
- Presentats
- Contacta:
...incidencia Col de l' aubisque.
...aquí tens la web oficial francesa amb l' incidencia del tall en el enllaç entre el Col de L' Aubisque i el Col du Solour. Per anar de l' aubisque al Tourmalet, aquest es el enllaç natural i al estar tancat t' obliga a donar un volt força ampli per Lourdes. Si ho saps amb antel.lació pots preveure canvis a la ruta, pero com t' hi trobis sobtadament amb aquest tall, t' en fot a l' aire la ruta dels ports francesos.
...aquesta es la ruta i en vermell l' enllaç tancat. Si clikas s' obre el mapa per veure.ho millor:

...aquí tens la web oficial francesa amb l' incidencia del tall en el enllaç entre el Col de L' Aubisque i el Col du Solour. Per anar de l' aubisque al Tourmalet, aquest es el enllaç natural i al estar tancat t' obliga a donar un volt força ampli per Lourdes. Si ho saps amb antel.lació pots preveure canvis a la ruta, pero com t' hi trobis sobtadament amb aquest tall, t' en fot a l' aire la ruta dels ports francesos.
...aquesta es la ruta i en vermell l' enllaç tancat. Si clikas s' obre el mapa per veure.ho millor:

Josep l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 10, 2009 9:06 am, en total s’ha editat 1 vegada.

- Eva
- Presentats
- Entrades: 10516
- Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
- Ubicació: Torroella de Montgrí
[quote user="Albert GTR" post="79534"][quote user="jordigmz" post="79524"]Bon dia,
Salut!!!!!!![/quote]
Salutacions.[/quote]
Albert, tú sí que saps
Salut!!!!!!![/quote]
Salutacions.[/quote]
Albert, tú sí que saps
- Josep
- Presentats
- Contacta:
[quote user="Josep" post="79616"]
Josep.[/quote]
...definitivament el Col du Tourmalet està tancat pel mal estat de la carretera, i el que és pitjor, no semblen tenir pressa a arreglar-ho.
...aquí us deixo unes fotos de com es troba l'asfalt en aquests moments, estan fetes Dilluns passat dia 8 de Juny...

Josep.
Josep.[/quote]
...definitivament el Col du Tourmalet està tancat pel mal estat de la carretera, i el que és pitjor, no semblen tenir pressa a arreglar-ho.
...aquí us deixo unes fotos de com es troba l'asfalt en aquests moments, estan fetes Dilluns passat dia 8 de Juny...

Josep.

- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
- Ride
- Presentats
- Entrades: 2669
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
- Ubicació: Castellnou de Bages
El tourmalet estará operatiu 100% la primera setmana de Juliol, de ben segur, el motiu: i passa el Tour de France, i aquests mouen molts calés !!!!!!!
Vssss
Vssss