Impresions VFR-1200

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Impresions VFR-1200

Entrada Autor: Albert » dc. març 10, 2010 10:52 am

Hola companys,

El passat cap de setmana vaig poder gaudir, i molt, de la nova Honda VFR 1200, i vull fer-vos cinc cèntims de les meves impressions d’aquesta moto. La moto en qüestió es d’un amic meu que no te res a veure amb el fòrum, però que va tenir el detall de deixar-me-la tot el cap de setmana, cosa que no sap realment fins a quin punt li agraeixo.

Abans de pujar-hi sobta una mica la mida de la moto i la facilitat amb la que la pots bellugar i maniobrar, es realment molt baixeta i compacta, pots agafar-la per un manillar i per les anses que porta al darrera i moure-la quasi bé com si fos un ciclomotor, res a veure amb la meva Pan, es clar!
Quan hi puges continua la mateixa sensació de lleugeresa, el seient es ben baixet i prou estret pel davant per que tinguis la sensació de que tens una moto ben petita entre cames. Quan t’agafes als semi manillars notes que la posició es bastant repenjat sobre ells, però no pas tant com pensava que podia ser, en cap moment em sento forçat, i quan puges les cames als estreps notes que portes els peus força amunt, però es clar, jo estic acostumat a la Pan i no res a veure una moto amb l’altre. La veritat es que en vaig tenir prou amb una trentena de quilòmetres per sentir-m’hi ben a gust amb la posició i totalment acoblat a la moto.

Com no podia ser d’altra forma, el dissabte vaig sortir de casa ben aviat amb la moto en direcció al Montsant i Priorat, per veure si ens coneixíem una miqueta. Portar-la per l’autovia produeix una sensació força curiosa, sembla que no et moguis de lloc, la portes a tres mil cinc-centes voltes, quasi que no sents el motor i resulta que ja vas a 110-115, i ni tan sols has bellugat el puny del gas com aquell que diu! Resulta fins i tot una mica avorrit. Personalment fins a 120-130 es pot dir que pràcticament no vaig notar ni el vent si no fos per la fresqueta que notava en les espatlles i a les cames, que voleu, no hi estic gaire acostumat a aquestes sensacions.

Vaig començar el coll d’Alforja amb moltes precaucions que vaig anar deixant de banda a mida que anaven caient els quilòmetres. T’ajuda molt el canvi de marxes que es de una precisió i suavitat increïbles, i la frenada que tot i la gran potencia de frenada que te no perd mai la suavitat si no es que fas molta força a la maneta del davant, cal agafar-li el punt, doncs si el toques mes fort del compte a l’entrada d’un revolt t’aixeca la moto amb decisió. El del darrera la veritat es que sembla que no faci res, però et permet ajustar la velocitat en els revolts sense por per si fas massa força sobre el pedal. Vaig estar tres horetes conduint abans de tornar a casa, comptant tres aturades, la primera per ajustar-me jo, la segona per fer benzina i un tallat, aquí si que he de dir que el dipòsit de la moto potser es una mica massa petit doncs sense forçar-la gens no vaig fer mes de 230 Km., i la tercera aturada per refer-me de un petit mareig desprès de tant de revolt seguit amb calor i sense esmorzar!

Una vegada a casa menjo una mica i sortim amb la Carme en direcció a la mateixa zona on aprofitarem per dinar. De tornada a casa a la tarda, la Carme em diu que hi ha anat molt be al darrera, les cames una mica massa flexionades, però que molt bé! Especialment el seient que tot i ser molt dur, resulta que no llisca gens!! Això si que es una sorpresa per a mi! Si la moto aconsegueix el vist i plau de la dona... a banda de tenir el seu mèrit, podria obrir-me tot un debat personal!!!
Jo he acabat el dia amb els canells molt, molt carregats, la veritat es que de tornada cap a casa no tenia ni forces per prémer l’embragatge de la moto, i tampoc es pot dir que sigui dur, però jo si que no hi estic gens acostumant a la posició, i especialment a aguantar el pes de la Carme i el meu sobre els canells en les frenades.

I arriba el diumenge: avui he quedat amb el Javi per fer la mateixa zona, ja en tinc ganes! No fa tan bon dia com el dissabte, fa mes fred i a mi m’agrada l’asfalt mes calent, em dona mes confiança, però que hi farem.

El motor es una passada total, i això que no l’he pujat de voltes!! Suposo que en cap moment he anat mes enllà de les 7 o 8 mil en tot el cap de setmana, però es que tampoc li cal. A l’autovia et passa de 110 a 210 en un espai realment reduït i en un temps inapreciable! Només cal que cargolis una mica el puny del gas i va pujant de voltes i de velocitat de forma espectacular!!! Va molt be l’indicador de la marxa que portes engranada en el quadre de control, es molt fàcil que vagis per vies ràpides a bona velocitat i que resulta que encara et queda una o dues marxes per pujar!

A l’hora d’atacar els revolts es tota una joia. La moto plega amb una facilitat increïble, només li has de fer una insinuació i ja ets al mig del revolt, tant si es tancat com obert, li es igual, entra amb una fermesa i decisió que et fa pensar sempre que pots anar molt mes ràpid encara. Quan ja ets al mig del revolt ja pots donar gas, que s’aixeca sola. En carreteretes molt revirades i de revolts molt tancats pots confiar en els baixos que et dona el motor, a partir de les 2 mil voltes et respon sense problemes i pots anar de revolt a revolt accelerant tan com calgui que el motor et respon sempre. No tens mai la sensació de sentir la “patada” de potència, però ja va bé que puguis sortir dels revolts amb molta força i sense patir per si et passes d’acceleració. Els canvis d’inclinació dreta-esquerra-dreta-esquerra es succeeixen amb una facilitat increïble i sense cap esforç.
Quan la carretera es mes ràpida encara es tot mes fàcil, acceleres una mica per sortir del revolt i si continues accelerant ja ets a l’entrada del següent! El motor te una bona retenció i pots jugar amb el canvi sense necessitat de tocar frens per anar a un molt bon ritme, i si la distància entre revolts es mes llarga ets pots trobar tranquil•lament a velocitats que no puc escriure en un trosset de recta de no res.

No es una moto que et demani sempre mes gas, com em va passar amb la CB-1000-R, que sempre vol anar a mes voltes. Es un motor que li pots demanar tant com vulguis que sempre en te mes per donar-te, i si et sembla que vas molt ràpid, potser si, però encara hi podries anar molt mes. Sempre tens la sensació de que vas sobre rails i amb un marge important de seguretat. El Javi diu que anava mes ràpid que amb la Pan, jo en cap moment en vaig tenir la sensació.

Lògicament son les impressions de un senzill aficionat a la moto, amb una mica d’experiència però res mes. No pretenc en cap moment fer una prova de pilotatge, si no veure la moto des del punt de vista de qui li agrada viatjar amb la moto i portar un ritme una mica fort i prou. I des d’aquest punt de vista he de dir que es una moto molt noble i fàcil de portar, no necessites una adaptació a la moto especial, només agafar-la ja ets capaç d’anar-hi ràpid amb ella. Transmet sempre una seguretat en frenades, acceleracions, revolts de tota mena que sembla que sigui tot mes fàcil de fer. Potser m’he deixat alguna cosa per comentar, segur que si, en tot cas si voleu saber alguna cosa mes no dubteu en preguntar.

Malauradament el dilluns la vaig haver de tornar al seu propietari, una llàstima, perquè vaig gaudir tant de la moto que no la volia pas tornar desprès de fer-li 555 Km.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Sort,

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Impresions VFR-1200

Entrada Autor: Randy-650 » dc. març 10, 2010 11:06 am

[quote user="Albert" post="111400"]

Lògicament son les impressions de un senzill aficionat a la moto, amb una mica d’experiència però res mes. [/quote]

Doncs per ser un senzill aficionat a la moto t'has explicat molt bé, inclòs millor que moltes revistes especialitazades. :bow

Una pregunta, tot veient que et queixes dels canells: el propietari també es queixa de la postura -diguem- mig-ràcing? I el Bond? :shock:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Coes
Presentats
Entrades: 1158
Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
Ubicació: Arenys de Mar
Contacta:

Entrada Autor: Coes » dc. març 10, 2010 11:13 am

aquesta versio no fa ploure ?
:???:

Albert
Presentats

Entrada Autor: Albert » dc. març 10, 2010 11:14 am

Holaaaa,

Home Randy, jo em queixo per que no hi estic gens acostumat, la posició es molt diferent a la que porto a la Pan, però n’estic segur de que tot es qüestió de temps i de fer-hi uns quanta quilòmetres. Suposo que el primer que hauria de fer es no penjar-me tant sobre els canells i aguantar una mica mes amb la ronyonada, segur que amb un parell de mesos ho tenia solucionat.

L’amo de la moto ni hi te cap problema, ell tenia una CBR.

;) ;) ;)
Sort,

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dc. març 10, 2010 11:15 am

Unes explicacions tècniques collonudes. Podem donar la moto una nota alta sembla ser. Tot i aixi jo crec que és una mica massa racing
ImatgeImatge

Albert
Presentats

Entrada Autor: Albert » dc. març 10, 2010 11:16 am

Holaaaaa,

[quote user="Coes" post="111404"]aquesta versio no fa ploure ?
:???:[/quote]

Sembla que no, jo no en vaig enganxar gens d'aigua!!

:roll: :roll: :roll:
Sort,

Albert
Presentats

Entrada Autor: Albert » dc. març 10, 2010 11:19 am

Holaaaaa,

[quote user="Sagal" post="111406"]Unes explicacions tècniques collonudes. Podem donar la moto una nota alta sembla ser. Tot i aixi jo crec que és una mica massa racing[/quote]

Potser no m'he explicat prou be: La nota MOLT ALTA.

Massa Racing? Potser la posició una mica, per a mi que tinc una Pan, però no penso pas que la moto sigui massa Ràcing.

:roll: :roll: :roll:
Sort,

Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Panotxa » dc. març 10, 2010 11:29 am

Ep, Albert...gràcies per la mega-explicació.

Pel que dius és una gran moto, ja ho vàrem veure el primer dia que en Bond ens la va presentar. :eyes

Ara tan sols cal esperar que el teu amic i en Bond les gaudeixin, que per això estan fetes...força kilòmetres. ;)

Salut!

Albert
Presentats

Entrada Autor: Albert » dc. març 10, 2010 11:37 am

Holaaaaa,

[quote user="Panotxa" post="111412"]Ep, Albert...gràcies per la mega-explicació.
[/quote]

No hi ha de que, he gaudit tant recordant les sensacions que ha sortit tot sol!!!

[quote user="Panotxa" post="111412"]
Pel que dius és una gran moto, ja ho varem veure el primer dia que en Bond ens la va presentar. :eyes
[/quote]

Vaig poder portar una mica la del Bond, però ara et puc assegurar que si, que es una gran moto

[quote user="Panotxa" post="111412"]
Ara tan sols cal esperar que el teu amic i en Bond les gaudeixin, que per això estan fetes...força kilòmetres. ;) [/quote]

Es mengen els quilòmetres amb tanta facilitat que segur que les gaudiran molt i molt.

;) ;) ;)
Sort,

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. març 10, 2010 12:02 pm

dons sembla que va be,jo despres de veure com la feia anar en Bond jo ja ho vaig dir,ara despres de 555 km ho pots dir amb veu alta las sensacions que has tingut,unes explicacions ben donades,lo dels canells si vas acompanyat em sembla normal ja que el de radere te la tendencia a anar endevant.
per cert,quin amic mes enrotllat,no?
Imatge

Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dc. març 10, 2010 2:14 pm

Albert, moltes gràcies per la teva crònica de les impresions. Els comentaris dels companys jo els valoro molt! :D
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dc. març 10, 2010 3:07 pm

[quote user="Miquelpericas" post="111422"]Albert, moltes gràcies per la teva crònica de les impresions. Els comentaris dels companys jo els valoro molt! :D[/quote]

+1

Una grandíssima explicació Albert.

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dc. març 10, 2010 5:23 pm

Molt bona anàlis tècnica, però.....

Una pregunta més tècnica encara:

Quan paraves a fer el tallat, feies també un cigarret? o ja has pogut deixar-ho.

P.D. Jo no tinc collons de deixar-ho, per això admiro tant la meva dona, que sí ho va deixar.

VicBo
Presentats
Entrades: 130
Membre des de: ds. ago. 29, 2009 8:35 pm

Entrada Autor: VicBo » dc. març 10, 2010 6:06 pm

Molt bona classe "profe". Amb tots els matisos i sensacions ben explicats, sí senyor.
Jo només et volia demanar una cosa, si el cansament dels canells va ser només durant la tarda del dissabte podriem pensar que era degut al fet de recolzar-se la Sra. sobre teu? Arran de la posició del seient del darrera és una història bastant frequent.
Ja m'ho diras.
Salut i enveja sana de la teva sort!

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dc. març 10, 2010 6:25 pm

Merci Albert per les explicacions i veig que el "cuc", ja el tens a dins ;)
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Frank
Presentats
Entrades: 2259
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Frank » dc. març 10, 2010 7:01 pm

Albert, de la manera que ho has explicat, em semblava que hi anava jo a la VFR 1200
Molt bon alàlissi, company :D
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.

Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
Imatge[/align]

Tommy
Presentats
Entrades: 324
Membre des de: dl. juny 22, 2009 10:28 am
Ubicació: Mediterrani

Entrada Autor: Tommy » dc. març 10, 2010 7:05 pm

Collons!
jo també vull ser amic de l'amic de l'Albert.

Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Entrada Autor: Geroni » dc. març 10, 2010 7:24 pm

[quote user="tommy" post="111440"]Collons!
jo també vull ser amic de l'amic de l'Albert.[/quote]
Que també li vols deixar la teva? :twisted: :twisted:
:b9 :b9 :b9 :b9
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dc. març 10, 2010 9:19 pm

Molt bona l'explicació Albert.
A part dels canells masegats, i l'esquena què ? Acostumat a anar més dret. no es carrega l'esquena ?

Em sembla que aviat tindrem un altre «abandonament del sector Pan», oi ? ;)

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. març 10, 2010 11:13 pm

[quote user="Albert" post="111400"]Hola companys,

El passat cap de setmana vaig poder gaudir, i molt, de la nova Honda VFR 1200........... [/quote]

Subscric absolutament TOT el que ha dit l'Albert, llevat de que per a mi els 230 quilòmetres d'autonomia son inimaginables.

El cap de setmana passat, sense apretar-la, vaig arribar amb l'ai al cor a fer benzina quan la moto en portava 210 i ja feia estona que pampalluguejava la reserva.

El mal als canells quan fa una estona que la portes sembla que t'hi acostumes, però fan mal, i es que la posició de conducció es tant diferent de la PAN€ !!

M'han dit que a la llarga, una vegada hi estas acostumat, el pes queda mes repartir entre el cul i els braços i et permet no carregar tant l'esquena. Ja ho veurem......

Ara ens calen molt quilòmetres per comprovar-ho :D

Vssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 10, 2010 11:14 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Respon

Torna a “General”