ELS DETECTORS DE RADAR SERÁN LEGALS !!!!!!!
Moderador: Airald
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
ELS DETECTORS DE RADAR SERÁN LEGALS !!!!!!!
El dia 25 d´aquest més entra en vigor la novs llei de trànsit, però en una reunió amb el GANVAM en la que hi havia el Subdirector de la DGT va reconeixer la legalitat del detectors:
http://www.tecnicoche.com/seguridad/la- ... s-de-radar
també hi ha un enllaç amb el video d´aquestes declaracions.
Será veritat ????? :eyes :eyes :eyes
http://www.tecnicoche.com/seguridad/la- ... s-de-radar
també hi ha un enllaç amb el video d´aquestes declaracions.
Será veritat ????? :eyes :eyes :eyes

- Kel
- Presentats
- Entrades: 3513
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
- Ubicació: Girona
- Contacta:
Re: ELS DETECTORS DE RADAR SERÁN LEGALS !!!!!!!
Segur que "retocaran" la llei :twisted:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................
..........................................................................
- Geroni
- Presentats
- Entrades: 3203
- Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
- Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira
Aixó vol dir que a partir d`ara,sino temps al temps,entrarán a les carreteres i molt aviat de forma masiva,els radars de laser,indetectables per els detectors. :evil: :evil:
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.
- Frank
- Presentats
- Entrades: 2259
- Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
- Ubicació: Baix Empordà
[quote user="Geroni" post="119621"]Aixó vol dir que a partir d`ara,sino temps al temps,entrarán a les carreteres i molt aviat de forma masiva,els radars de laser,indetectables per els detectors. :evil: :evil:[/quote]
O els de tram.
O els de tram.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.
Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
[/align]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.
Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)

- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
aleshores quin sentit tindran els radars camuflats..
O es que els de la DGT i el SCT son els accionistes dels fabricants de detectors i el que no guanyen per un canto , pensen guanyar-ho per un altre costat???
O es que els de la DGT i el SCT son els accionistes dels fabricants de detectors i el que no guanyen per un canto , pensen guanyar-ho per un altre costat???
Ex ...moltes coses
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Doncs com sempre, en el Congrés confonent la gimnàsia amb la magnèsia, veig. :evil:
El que jo tinc entès és que fins ara hi havia un buit legal en quant al tema de que els GPS portéssis els punts on acostumen a haver-hi radars, que per llei ha de ser públic, els quals a partir del dia 25 són legals legalment parlant.
Altre cosa moolt diferent són els in.nibidors de radars, totalment prohibits.
L'article 18.3, del Reglament General de Circulació prohibeix que en els vehicles "s'instal·lin mecanismes o sistemes, es duguin instruments o es condicionin de forma encaminada a eludir la vigilància dels agents de trànsit, o que s'emetin o facin senyals amb aquesta finalitat, així com la utilització de mecanismes de detecció de radar". Tu pots tenir un detector de radar, però no pots utilitzar-lo en carretera. La sanció que s'està aplicant fins al moment és de 150 euros. Els dispositius d'ús legal que eludeixen aquesta prohibició són els Navegadors GPS que té emmagatzemada la llista oficial de radars fixos de la DGT. A l'acostar-te aL punt quilomètric en el qual estan instal·lats t'avisa mitjançant senyals acústics si ho tens així configurat. Seria l'equivalent que el teu acompanyant es faci amb la llista de radars obtinguda en Internet o revistes i et vagi avisant. Aquest fet és el qual no constitueixi un fet penalizable, els GPS només avisen que t'estàs acostant a un punt quilomètric en el qual hi ha instal·lat un radar, però no saben si està en funcionament. El millor és sempre llegir-se la Llei, en aquest cas el REGLAMENT GENERAL DE CIRCULACIÓ, perquè els periodistes moltes vegades donen les notícies com bonament saben, i en el tema de "detector", "avisador", fiquen la pota permanentment...
El que jo tinc entès és que fins ara hi havia un buit legal en quant al tema de que els GPS portéssis els punts on acostumen a haver-hi radars, que per llei ha de ser públic, els quals a partir del dia 25 són legals legalment parlant.
Altre cosa moolt diferent són els in.nibidors de radars, totalment prohibits.
L'article 18.3, del Reglament General de Circulació prohibeix que en els vehicles "s'instal·lin mecanismes o sistemes, es duguin instruments o es condicionin de forma encaminada a eludir la vigilància dels agents de trànsit, o que s'emetin o facin senyals amb aquesta finalitat, així com la utilització de mecanismes de detecció de radar". Tu pots tenir un detector de radar, però no pots utilitzar-lo en carretera. La sanció que s'està aplicant fins al moment és de 150 euros. Els dispositius d'ús legal que eludeixen aquesta prohibició són els Navegadors GPS que té emmagatzemada la llista oficial de radars fixos de la DGT. A l'acostar-te aL punt quilomètric en el qual estan instal·lats t'avisa mitjançant senyals acústics si ho tens així configurat. Seria l'equivalent que el teu acompanyant es faci amb la llista de radars obtinguda en Internet o revistes i et vagi avisant. Aquest fet és el qual no constitueixi un fet penalizable, els GPS només avisen que t'estàs acostant a un punt quilomètric en el qual hi ha instal·lat un radar, però no saben si està en funcionament. El millor és sempre llegir-se la Llei, en aquest cas el REGLAMENT GENERAL DE CIRCULACIÓ, perquè els periodistes moltes vegades donen les notícies com bonament saben, i en el tema de "detector", "avisador", fiquen la pota permanentment...

- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Teniu raó, el dia 25 s'ha canviat la llei, tot i que la majoria de gent té molts dubtes sobre el tema.
A veure, lo què surt als GPS com el Tom Tom, això no són detectors, són "avisadors"; una cosa totalment legal fins ara i que continuarà essent-ho.
Lo què ara serà legal i que fins ara estava prohibit, tal i com molt bé heu dit són els "detectors" de radar, aparells que emeten ones i et diuen si hi ha alguna frequència de "radar" sigui mòvil o estàtic. (Tot i que amb els radars utilitzats avui en dia, em sembla que no hi ha cap detector a la venda ni Andorra ni aqui que detecti les frequències dels "movils" per sota dels 3000€).
I lo què reflexa la llei que està totalment prohibit són els inhibidors, que son aparells que a part de detectar el radar mòvil, emet unes ones interferint la frequència de les antenes dels radars i fent que aquestes marquin error.(Dir-vos que aquests aparells si que els que realment funcionen una mica bé estan tots per sobre dels 3000€)
També dir-vos que la nova llei preveu sancions de fins a 6000€ per als vehicles que portin instal.lats aquests aparells.
A veure, lo què surt als GPS com el Tom Tom, això no són detectors, són "avisadors"; una cosa totalment legal fins ara i que continuarà essent-ho.
Lo què ara serà legal i que fins ara estava prohibit, tal i com molt bé heu dit són els "detectors" de radar, aparells que emeten ones i et diuen si hi ha alguna frequència de "radar" sigui mòvil o estàtic. (Tot i que amb els radars utilitzats avui en dia, em sembla que no hi ha cap detector a la venda ni Andorra ni aqui que detecti les frequències dels "movils" per sota dels 3000€).
I lo què reflexa la llei que està totalment prohibit són els inhibidors, que son aparells que a part de detectar el radar mòvil, emet unes ones interferint la frequència de les antenes dels radars i fent que aquestes marquin error.(Dir-vos que aquests aparells si que els que realment funcionen una mica bé estan tots per sobre dels 3000€)
També dir-vos que la nova llei preveu sancions de fins a 6000€ per als vehicles que portin instal.lats aquests aparells.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
Així la multa que m'ha arribat avui de 150 € i dos puntets no la puc recórrer ? :enfaduu :enfaduu
Suposo que no serà amb efecte retroactiu...... :evil: :evil:
Vsssssss
007
Vsssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

El petit Princep
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
[quote user="James Bond" post="120333"]Així la multa que m'ha arribat avui de 150 € i dos puntets no la puc recórrer ? :enfaduu :enfaduu
Vsssssss
007[/quote]
Sr.James Bond-ramon 007 ( ramon en txec vol dir espia ) :mrgreen:
com sempre callar i pagar....o recorrer, però amb el descompte al 50% per ppgo. ja et fan callar.
que et sigui lleu.
Vsssssss
007[/quote]
com sempre callar i pagar....o recorrer, però amb el descompte al 50% per ppgo. ja et fan callar.
que et sigui lleu.
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 19, 2010 7:10 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

- Ramon_vfr
- Presentats
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
[quote user="Gs12 red" post="120356"][quote user="James Bond" post="120333"]Així la multa que m'ha arribat avui de 150 € i dos puntets no la puc recórrer ? :enfaduu :enfaduu
Vsssssss
007[/quote]
que et sigui lleu.[/quote]
Malauradament NO hi ha descompte. 150 € contats i sonants :enfadat :enfadat :enfadat
Vsssssss
007
Vsssssss
007[/quote]
que et sigui lleu.[/quote]
Malauradament NO hi ha descompte. 150 € contats i sonants :enfadat :enfadat :enfadat
Vsssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

El petit Princep

El petit Princep
- Geroni
- Presentats
- Entrades: 3203
- Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
- Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira
[quote user="Trencaferro" post="119768"]Teniu raó, el dia 25 s'ha canviat la llei, tot i que la majoria de gent té molts dubtes sobre el tema.
També dir-vos que la nova llei preveu sancions de fins a 6000€ per als vehicles que portin instal.lats aquests aparells.[/quote]
Jo no estaria tan segur d`aixó.Mirat el boletí de la DGT,l`ultim tema dels MOLT GREUS.Jo ja no ho tinc tan clar. :crys :tremolant :tremolant
http://www.reformaleydetrafico.es/infracciones.html
També dir-vos que la nova llei preveu sancions de fins a 6000€ per als vehicles que portin instal.lats aquests aparells.[/quote]
Jo no estaria tan segur d`aixó.Mirat el boletí de la DGT,l`ultim tema dels MOLT GREUS.Jo ja no ho tinc tan clar. :crys :tremolant :tremolant
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Hola,
La veritat es que sembla que cada departament fa la seva interpretació pròpia i personal de la llei, potser es que la llei no es prou clara o potser es que no convé fer-la clara!!
:enfadat :enfadat :enfadat
La veritat es que sembla que cada departament fa la seva interpretació pròpia i personal de la llei, potser es que la llei no es prou clara o potser es que no convé fer-la clara!!
Sort,
-
- Presentats
- Entrades: 130
- Membre des de: ds. ago. 29, 2009 8:35 pm
Segons la redacció donada per la llei 18/2009, l'article 65.6 diu textualment:
"Asimismo son infracciones muy graves:
....
d) Instalar inhibidores de radar en los vehículos o cualesquiera otros mecanismos encaminados a interferir en el correcto funcionamiento de los sistemas de vigilancia del tráfico. No constituirán infracción los sistemas de aviso que informan de la posición de los sistemas de vigilancia del tráfico."
Si us fixeu bé diu que els inhibidors o mecanismes han d'haver estat col·locats amb la finalitat d'interferir el correcte funcionament del radar i buscar la impunitat de la infracció. Semblaria doncs que el tema és fàcil.
Doncs no, el tema no és senzill doncs caldrà en primer lloc comprovar si un "detector" (diferent a l'avisador) fa interferència amb el radar:
- Si no fa interferència es pot guanyar fent recurs i presentant la factura d'instal·lació, el certificat d'un tècnic. :D :D
- Si fa interferència, el conductor haurà de demostrar que la finalitat del detector és la localització del radar i no la seva interferència, FET SUBJECTIU I TOTALMENT IMPOSSIBLE D'ACREDITAR AMB PROVES OBJECTIVES, ja que la poli sempre malpensa que la finalitat era boicotejar el radar. :crys :crys
Ja veieu com sempre es pasen pel forro el principi d'inocència.
Salut
"Asimismo son infracciones muy graves:
....
d) Instalar inhibidores de radar en los vehículos o cualesquiera otros mecanismos encaminados a interferir en el correcto funcionamiento de los sistemas de vigilancia del tráfico. No constituirán infracción los sistemas de aviso que informan de la posición de los sistemas de vigilancia del tráfico."
Si us fixeu bé diu que els inhibidors o mecanismes han d'haver estat col·locats amb la finalitat d'interferir el correcte funcionament del radar i buscar la impunitat de la infracció. Semblaria doncs que el tema és fàcil.
Doncs no, el tema no és senzill doncs caldrà en primer lloc comprovar si un "detector" (diferent a l'avisador) fa interferència amb el radar:
- Si no fa interferència es pot guanyar fent recurs i presentant la factura d'instal·lació, el certificat d'un tècnic. :D :D
- Si fa interferència, el conductor haurà de demostrar que la finalitat del detector és la localització del radar i no la seva interferència, FET SUBJECTIU I TOTALMENT IMPOSSIBLE D'ACREDITAR AMB PROVES OBJECTIVES, ja que la poli sempre malpensa que la finalitat era boicotejar el radar. :crys :crys
Ja veieu com sempre es pasen pel forro el principi d'inocència.
Salut
- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
Jo ho veig clar.
Un detector NO fa interferencia, ja que és simplement un RECEPTOR d'ones. NO és un emisor. Un trist receptor MAI farà interferencies.
Un emisor ho seria l'anomenat "inhibidor". Aquest sí que emet un senyal destinat a interferir amb el senyal del radar de trànsit.
O sigui:
Avisadors (no emeten ni reben) i Detectors (només reben) son legals.
Inhibidors (emeten) NO son legals. ;)
Un detector NO fa interferencia, ja que és simplement un RECEPTOR d'ones. NO és un emisor. Un trist receptor MAI farà interferencies.
Un emisor ho seria l'anomenat "inhibidor". Aquest sí que emet un senyal destinat a interferir amb el senyal del radar de trànsit.
O sigui:
Avisadors (no emeten ni reben) i Detectors (només reben) son legals.
Inhibidors (emeten) NO son legals. ;)
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Holaaa,
Teniu molta raó amb això que dieu de inhibidors i detectors , però sembla que no heu mirat el link que ens ha penjat el Sr. Pacs
Sembla que algú no pensa pas el mateix que nosaltres, que ho veiem tan clar.
Teniu molta raó amb això que dieu de inhibidors i detectors , però sembla que no heu mirat el link que ens ha penjat el Sr. Pacs
Sembla que algú no pensa pas el mateix que nosaltres, que ho veiem tan clar.
Sort,
-
- Presentats
Albert,
POT SER QUE ELS DETECTORS DE RADARS INTERFEREIXIN?
Si interfereixen, s'entén que s'incloguin com a altres mecanismes prohibits, pero si no interfereixen aquesta classificació és il·legal ja que la llei no en parla enlloc de detectors de radars.
Algú podria aclarir si els detectors interfereixen?
Sr. James Bond a vostè no el varen "felicitar" perquè el seu detector interferia el radar?
Salut
Si interfereixen, s'entén que s'incloguin com a altres mecanismes prohibits, pero si no interfereixen aquesta classificació és il·legal ja que la llei no en parla enlloc de detectors de radars.
Sr. James Bond a vostè no el varen "felicitar" perquè el seu detector interferia el radar?
Salut
- Ramon_vfr
- Presentats
- Contacta:
[quote user="VicBo" post="120640"]Albert,
Salut[/quote]
Els detectors NO interfereixen el senyal del radar, només rastregen si hi ha ones d'una freqüència determinada que es la que fan servir els radars i t'avisen si en troben.
A mi em varen "felicitar" perquè tenen uns detectors de detectors i varen veure que el meu cotxe emetia un senyal buscant aquestes ones.
Això va venir també donat per borriqueria meva, ja que no havia instal·lat les contramesures que ja hi han contra aquests detectors de detectors.
Vsssssss
007
Salut[/quote]
Els detectors NO interfereixen el senyal del radar, només rastregen si hi ha ones d'una freqüència determinada que es la que fan servir els radars i t'avisen si en troben.
A mi em varen "felicitar" perquè tenen uns detectors de detectors i varen veure que el meu cotxe emetia un senyal buscant aquestes ones.
Això va venir també donat per borriqueria meva, ja que no havia instal·lat les contramesures que ja hi han contra aquests detectors de detectors.
Vsssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 21, 2010 3:39 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
NEVER SAY NEVER AGAIN

El petit Princep

El petit Princep
-
- Presentats
Per contramesures s'ha d'entendre mísils o torpedes? je je
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
[quote user="Geroni" post="120389"][quote user="Trencaferro" post="119768"]Teniu raó, el dia 25 s'ha canviat la llei, tot i que la majoria de gent té molts dubtes sobre el tema.
http://www.reformaleydetrafico.es/infracciones.html[/quote]
Tot i que teniu raó que no posa gaire clar, ja t'ho dic jo que els detectors sense "inhibició" son legals, ja que això no interfereix i permet de fer "la foto".
El què no em queda tant clar ja que si que ho desconèixo totalment, són això que diu els James Bond de les "contramesures", ja que si es porta inhibidors el radar deu marcar error, l'única ventatge que hi veig és si no hi ha una patrulla més endavant notificant, ja que si hi és, tant és que porti contramesures com no, ja que si marca fallo suposo que sospitaran igualment, o sigui que igualment et mirarant el cotxe no????
I per el link que ha penjat el Geroni, no crec que valgui la pena pagar 6000€, si ara podràs posar el limitador de velocitat a 149, i si et retraten no tens retirada de punts i amb dte. són 50€urets.
Ens agradi més o menys són les velocitats que ents tenen imposades, o sigui que un cop les sobrapassem ja sabem el què hi ha si ens enxampen o sigui que aquesta "rebaixa" no em sembla del tot malament.
http://www.reformaleydetrafico.es/infracciones.html[/quote]
Tot i que teniu raó que no posa gaire clar, ja t'ho dic jo que els detectors sense "inhibició" son legals, ja que això no interfereix i permet de fer "la foto".
El què no em queda tant clar ja que si que ho desconèixo totalment, són això que diu els James Bond de les "contramesures", ja que si es porta inhibidors el radar deu marcar error, l'única ventatge que hi veig és si no hi ha una patrulla més endavant notificant, ja que si hi és, tant és que porti contramesures com no, ja que si marca fallo suposo que sospitaran igualment, o sigui que igualment et mirarant el cotxe no????
I per el link que ha penjat el Geroni, no crec que valgui la pena pagar 6000€, si ara podràs posar el limitador de velocitat a 149, i si et retraten no tens retirada de punts i amb dte. són 50€urets.
Ens agradi més o menys són les velocitats que ents tenen imposades, o sigui que un cop les sobrapassem ja sabem el què hi ha si ens enxampen o sigui que aquesta "rebaixa" no em sembla del tot malament.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Ramon_vfr
- Presentats
- Contacta:
[quote user="Trencaferro" post="120754"]El què no em queda tant clar ja que si que ho desconèixo totalment, són això que diu els James Bond de les "contramesures", ja que si es porta inhibidors el radar deu marcar error, l'única ventatge que hi veig és si no hi ha una patrulla més endavant notificant, ja que si hi és, tant és que porti contramesures com no, ja que si marca fallo suposo que sospitaran igualment, o sigui que igualment et mirarant el cotxe no????.[/quote]
Les "contramesures" que vull dir no inhibeixen res de res i els detectors de detectors no detecten res de res i no marca'n cap error ;)
Les "contramesures" que vull dir no inhibeixen res de res i els detectors de detectors no detecten res de res i no marca'n cap error ;)
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. maig 22, 2010 12:21 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
NEVER SAY NEVER AGAIN

El petit Princep

El petit Princep