Per aquesta ruta l'hem equipat amb les quatre maletes (dues de laterals + top case + bossa sobre dipòsit) a mitja càrrega, i amb dues places, tal com anirá quasi bé sempre.
L’objectiu era provar la màquina en tot tipus d’asfalt i traçat, tant en vies ràpides com en trams de revolts.
La ruta prevista va ser: Castellolí-Calaf-Biosca-Solsona (corbes amples i bon asfalt) seguint cap a Montpol-Cambrils-Les Sorts fins a Coll de Nargó (revolts més tancats i pitjor asfalt). Allà, i després de fer una visita a Fígols, on hi estiuejen uns companys, i Organyà, enfilar cap al Coll de Bòixols fins a Isona, per tornar cap a Comiols-Artesa de Segre-Cervera i A2 fins a casa. En total uns 280 km.
Aquest és el traçat a google-maps.
http://maps.google.es/maps?f=d&source=s ... 17294&z=11
Abans de diumenge, jo ja havia fet uns tres cents quilòmetres tot sol, on he notat forces diferencies amb la K75RT. Però, com deia, es tractava de provar-la a “dúo”.
Lo primer que em diu la Dolors és l'ampli espai que hi ha al lloc del copilot. :razz: Molt més que a la K75. El seient també es mostra més còmode... extrem que comprovaríem al llarg de la sortida. Encara no he decidit a quina posició d'alçada portaré el seient, ja que a la posició baixa em noto les cames un pèl encongides, i a la posició alta no vaig tant còmode a les corbes.
Els primers revolts de Les Maioles (carretera que em conec molt bé) ja noto que els passo igual o més ràpid que amb la K, sense sensació d'anar forçat. A mida que anem fent, la moto va agafant "soltura". Baixant cap a Prats de Rei veiem com a l'entrar a les corbes pots frenar més tard sense que el tren del davant s'enfonsi (aquí treballa la suspensió de BMW) lo que fa que el copilot quasi no hagi de fer cap esforç per mantenir la posició i no tirar-se a sobre del pilot.
Ja carretera amunt cap a Biosca podem engranar la 6ª velocitat. A 4000 rpm anem a 120 Km/h amb una punta de gas. :razz:
De Biosca cap a Solsona, amb una carretera amb molt bon asfalt, corbes amples, visibilitat i sense trànsit (son quarts de nou del matí) li cargolem fort l'orella. Arribem a Solsona i li pregunto a la Dolors "que tal ?". Em respon "hem fet bona compra, Josep"
Yeha !!! això m'agrada !!! :ban :ban
Seguim cap a Moltpol i Cambrils, disfrutant del paissatge. Ens parem a fer fotos, i més endavant a esmorzar.

Baixem cap a Coll de Nargó i ens arribem a Fígols.

Treiem el cap a Organyà, on els diumenges és mercat i aprofitem per repostar.
Seguim cap el Coll de Bòixols fins a Isona. La moto ja corbeja com si la haguessim portat tota la vida. Entre 3000 i 4000 voltes és la zona per canviar de marxa. En aquesta franja, el canvi ni se sent. Si canvies per sota de 3000 rondina una mica (fa el cloc a l'engranar). Per sobre de 4000 també va fí però, llevat que es vulgui fer conducció esportiva, no cal allargar tant el canvi.
Els baixos son espectaculars, reprenent des de 2000 voltes sense cap problema :shock: , amb una mica de vibració fins arribar a les 3000 això sí, però no em molesta.
Arribem a Isona i enfilem cap a Comiols... corbes amples i carretera tirada... gaaaassss!!! :form
Baixem Comiols alegrets, avançant cotxes que anem trobant, fent corbes amb molta seguretat, sense que s'enfonsi la suspensió i quasi bé sense tocar el frè. La Dolors està encantada !!!
Parem a Artesa a fer una Coca-Cola al bar Cal Forcaire (que hi vàrem dinar a la sortida de la Catalunya Central).
Seguim cap a Cervera i autovia cap a casa.
Resumint:
Aquesta primera ruta ens ha agradat molt. La moto és molt còmoda i ens hi hem trobat a gust desseguida. La suspensió del davant és una passada. Hem fet tota la ruta amb un consum de 5,1 litres (crec que més que moderat), amb dues places i maletes.
Forçant alguna frenada no hi ha manera de fer derrapar la roda del darrere... es veu que l'ABS funciona. Si que, si redueixes fort, (amb una sola plaça) arribes a bloquejar la roda, però quasi a l'instant el motor agafa voltes i la roda es recupera.
L'única pega que hi trobo... la primera velocitat és massa llarga. Tenint 6 marxes no se perquè han fet una primera tant llarga. A l'anar per ciutat s'agraïria una primera més curta !! :enfadat