Els 10 millors motius per anar en moto?
Moderador: Airald
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Els 10 millors motius per anar en moto?
A moto22 , parla de que Paul Crowe al seu blog posa les seves 10 raons pq li agrada més anar en moto que en altres vehicles.
Les raons son aquestes
■1. Puedes meter tres o cuatro motos en el espacio donde aparcas un coche, maximizando así el espacio ocupado.
■2. Las motos consumen menos gasolina que un coche. En la mayoría de los casos estamos hablando de motores que con menos cilindrada ofrecen más autonomía que algunos coches.
■3. Las motos dan más prestaciones que los coches. Seguro que hay algunos coches súper deportivos que son capaces de superar una Suzuki Hayabusa, pero su coste suele ser unas 10 o incluso 20 veces superior al de la moto.
■4. Te puedes reconstruir tu mismo una moto si sabes algo de mecánica, e incluso no tienes que hacer mucho trabajo de chapa.
■5. Las motos cuestan menos que un coche, incluso si se trata de un modelo de coleccionista. Una moto se puede comprar de segunda mano por mucho menos dinero que un coche utilitario
■6. Los conductores de moto son más cuidadosos, es prácticamente imposible escribir un SMS mientras conduces una moto.(Aunque algunos asiáticos se empeñen en demostrar lo contrario)
■7. Conducir una moto en pareja aproxima los lazos, con solo un toque del freno sentirás mucho más cerca a tu pasajero/a.
■8. Conducir una moto te sitúa en medio del aire y de la calle, incluso puedes oler los pinos de verdad, no la esencia impregnada en un pino de catón que cuelga del retrovisor.
■9. Conducir una moto desarrolla tu coordinación y equilibrio. El freno delantero y el embrague lo controlan las manos, mientras que las marchas y el freno trasero lo controlan los pies. A poca velocidad desarrollas mucho tu sentido del equilibrio, cosa que muchos conductores de coches no harán nunca en la vida.
■10. Lo mejor de todo, nunca nadie pegó un acelerón a la moto por equivocación
No coincidieixo gaire en la majoria d´elles, aixi que...quin son els vostres motius...
Les raons son aquestes
■1. Puedes meter tres o cuatro motos en el espacio donde aparcas un coche, maximizando así el espacio ocupado.
■2. Las motos consumen menos gasolina que un coche. En la mayoría de los casos estamos hablando de motores que con menos cilindrada ofrecen más autonomía que algunos coches.
■3. Las motos dan más prestaciones que los coches. Seguro que hay algunos coches súper deportivos que son capaces de superar una Suzuki Hayabusa, pero su coste suele ser unas 10 o incluso 20 veces superior al de la moto.
■4. Te puedes reconstruir tu mismo una moto si sabes algo de mecánica, e incluso no tienes que hacer mucho trabajo de chapa.
■5. Las motos cuestan menos que un coche, incluso si se trata de un modelo de coleccionista. Una moto se puede comprar de segunda mano por mucho menos dinero que un coche utilitario
■6. Los conductores de moto son más cuidadosos, es prácticamente imposible escribir un SMS mientras conduces una moto.(Aunque algunos asiáticos se empeñen en demostrar lo contrario)
■7. Conducir una moto en pareja aproxima los lazos, con solo un toque del freno sentirás mucho más cerca a tu pasajero/a.
■8. Conducir una moto te sitúa en medio del aire y de la calle, incluso puedes oler los pinos de verdad, no la esencia impregnada en un pino de catón que cuelga del retrovisor.
■9. Conducir una moto desarrolla tu coordinación y equilibrio. El freno delantero y el embrague lo controlan las manos, mientras que las marchas y el freno trasero lo controlan los pies. A poca velocidad desarrollas mucho tu sentido del equilibrio, cosa que muchos conductores de coches no harán nunca en la vida.
■10. Lo mejor de todo, nunca nadie pegó un acelerón a la moto por equivocación
No coincidieixo gaire en la majoria d´elles, aixi que...quin son els vostres motius...
Ex ...moltes coses
- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
Re: Els 10 Millors Motius Per Anar En Moto?
"...nunca nadie pegó un acelerón a la moto por equivocación..."
Aquest em sembla que és el millor de tots !!!
Aquest em sembla que és el millor de tots !!!
Gearbox l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. jul. 16, 2010 4:36 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Eva
- Presentats
- Entrades: 10516
- Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
- Ubicació: Torroella de Montgrí
aixi que...quin son els vostres motius...
El meu motiu principal :
Poder gaudir més de la natura , els paisatges, les olors...
Quant vaig en cotxe no tens tant present la climatologia, si plou, fred, calor.... cap problema. Amb moto ... t'ho penses dos vegades el dia que plou molt , fa molta calor..
La moto em permet gaudir de les olors del camps després d´un dia de pluja, de l´oserda acabada de recollir, l´olor del bosc al matí.
M´ha ensenyat a simplificar.- Amb cotxe, tot el que agafava era poc , malgrat moltes vegades no arribava a posar-m´ho mai. Ara..... una setmana abans de marxar poso la roba dalt del llit i la miro i remiro i vaig treient coses. He aprés a sortir amb lo bàsic + el Norit.
M´ha ensenyat a espavilar-me. Abans em feia respecte sortir dels voltants de casa. Portava la moto al taller del meu poble per no tinguer que agafar la general i anar a Girona. Em feien pànic els camions.
M´ha ensenyat que el mon és més petit del que em pensava
M´ha ensenyat quant vas en grup, has d anar a l´idea i quant vas amb en Pasqual .... no val a badar
M´ha ensenyat que es un medi perfectament adaptable a una sortida familiar ( en el meu cas) Potser hagués sigut més senzill un viatge llarg en cotxe, però anar en moto és molt més cansat d altre banda molt més gratificant .
I un motiu , per a mí molt important, potser el més important:
Mentre porto moto, com que em requeix molt d´esforç ( bueno... cada vegada menys), tendeixo a no pensar amb els problemes i per aixó sol, ja em mereix la pena agafar la moto
També anant en moto hem conegut gent molt interessant ;)
El meu motiu principal :
Poder gaudir més de la natura , els paisatges, les olors...
Quant vaig en cotxe no tens tant present la climatologia, si plou, fred, calor.... cap problema. Amb moto ... t'ho penses dos vegades el dia que plou molt , fa molta calor..
La moto em permet gaudir de les olors del camps després d´un dia de pluja, de l´oserda acabada de recollir, l´olor del bosc al matí.
M´ha ensenyat a simplificar.- Amb cotxe, tot el que agafava era poc , malgrat moltes vegades no arribava a posar-m´ho mai. Ara..... una setmana abans de marxar poso la roba dalt del llit i la miro i remiro i vaig treient coses. He aprés a sortir amb lo bàsic + el Norit.
M´ha ensenyat a espavilar-me. Abans em feia respecte sortir dels voltants de casa. Portava la moto al taller del meu poble per no tinguer que agafar la general i anar a Girona. Em feien pànic els camions.
M´ha ensenyat que el mon és més petit del que em pensava
M´ha ensenyat quant vas en grup, has d anar a l´idea i quant vas amb en Pasqual .... no val a badar
M´ha ensenyat que es un medi perfectament adaptable a una sortida familiar ( en el meu cas) Potser hagués sigut més senzill un viatge llarg en cotxe, però anar en moto és molt més cansat d altre banda molt més gratificant .
I un motiu , per a mí molt important, potser el més important:
Mentre porto moto, com que em requeix molt d´esforç ( bueno... cada vegada menys), tendeixo a no pensar amb els problemes i per aixó sol, ja em mereix la pena agafar la moto
També anant en moto hem conegut gent molt interessant ;)
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 20, 2010 12:51 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
- Sagal
- Presentats
- Entrades: 5673
- Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
- Ubicació: Calldetenes - Osona
- Per tenir la panxa relaxada, la moto engegada. (i us asseguro que a mi em passa)

- Miquelpericas
- Presentats
- Entrades: 4360
- Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Re: Els 10 millors motius per anar en moto?
Jo uso la moto tant per ciutat com per carretera (últimament menys...). Els avantatges (l'ordre no indica importància):
- És més econòmica de comprar i de mantenir que un cotxe
- Et permet evitar embusos, tant a ciutat com a carretera
- Et facilita trobar lloc on poder parar, tant per aparcar com per aturar-se un moment per preguntar quelcom o revisar un mapa
- La sensació de conduir traçant les corves
- El plaer de rutejar en grup (petit o gran)
- La sensació de "llibertat" al conduir a l'aire lliure
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos
Album de fotos
- Oscar
- Presentats
- Entrades: 1616
- Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
- Ubicació: montroig de Segarra
Jo tenia un motiu molt bo per portar la moto i no treure´m el carnet
de cotxe:
Així no havia de portar a la sogra :mrgreen: (encara que l´estimo molt) :eyes
de cotxe:
Així no havia de portar a la sogra :mrgreen: (encara que l´estimo molt) :eyes
Que gran aquest de Bilbao

- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4399
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
Crec que comparteixo pràcticament tots els motius esmentats, amb una menció especial al de l'Oscar (i que consti que jo també l'estimo molt a la sogra... la meva, és clar).
El meu motiu és perquè M'AGRADA MOLT.
Salut i gas !
El meu motiu és perquè M'AGRADA MOLT.
Salut i gas !
- Brum-brum
- Presentats
- Entrades: 446
- Membre des de: dc. des. 03, 2008 10:33 am
Jo la veritat no se si en tinc 10, 20 o 3 això es el que fins a dia de avui m'ha aportat la moto:
Disfrutar de la ruta i del destí.
Rodar amb amics.
Compartir un sentiment.
Tombar.
Els Alps i els Pirineus.
Xerrar amb gent desconeguda de coses en comú i compartir anecdotes, rutes suggerencies, ...
Aentendre que hi han dies que les coses surten i d'altres que no.
EDITO: Les ombres que generes amb la moto
i d'altres no tant agradables, però importants i que endureixen el caracter (desde el meu punt de vista).
Petir al veure un amic caigut al terra.
Disfrutar de la ruta i del destí.
Rodar amb amics.
Compartir un sentiment.
Tombar.
Els Alps i els Pirineus.
Xerrar amb gent desconeguda de coses en comú i compartir anecdotes, rutes suggerencies, ...
Aentendre que hi han dies que les coses surten i d'altres que no.
EDITO: Les ombres que generes amb la moto
i d'altres no tant agradables, però importants i que endureixen el caracter (desde el meu punt de vista).
Petir al veure un amic caigut al terra.
Brum-brum l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 21, 2010 10:04 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Eva
- Presentats
- Entrades: 10516
- Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
- Ubicació: Torroella de Montgrí
Ostres... molt important, si fas un viatge, no cal comprar res.... sençillament no hi quep :crys :crys :crys
Unaltre motiu per anar de viatge amb moto : estalvio diners :form :form :form :form :form
Unaltre motiu per anar de viatge amb moto : estalvio diners :form :form :form :form :form
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="Miquelpericas" post="128682"]
...................
1-És més econòmica de comprar i de mantenir que un cotxe
.................[/quote]
Econòmic en quant a compra, d'acord. Però del manteniment.... :roll:
La meva Bandy, revisions cada 6.000 km, els pneumàtics em duren 6-7.000 km, i les pastilles de fre uns 7.000 km, apart que gasta un ou i part de l'altre. :tremolant I menys mal que no corro gaire, cada dia vaig més tranquil.
Al cotxe faig les revisions cada 20.000 km, els pneumàtics em duren uns 30-40.000 km, les pastilles de fre uns 40.000. El consum en 1.000 km em surt a 6,2 litres/100.
Què em surt més econòmic de mantenir a mi, el cotxe o la moto? :???:
...................
La meva Bandy, revisions cada 6.000 km, els pneumàtics em duren 6-7.000 km, i les pastilles de fre uns 7.000 km, apart que gasta un ou i part de l'altre. :tremolant I menys mal que no corro gaire, cada dia vaig més tranquil.
Al cotxe faig les revisions cada 20.000 km, els pneumàtics em duren uns 30-40.000 km, les pastilles de fre uns 40.000. El consum en 1.000 km em surt a 6,2 litres/100.
Què em surt més econòmic de mantenir a mi, el cotxe o la moto? :???:

- Angeleta
- Presentats
- Entrades: 456
- Membre des de: dt. oct. 21, 2008 4:14 pm
D'entrada, he de dir que encara li estic fent el rodatge i demà passo la revisó dels 1000 km. Però he comptat que em gasta si fa o no fa com el cotxe, potser un pèl menys.
Estic d'acord amb el Randy (més que res per l'assegurança, que l'he posat a tot risc...)
Per què m'agrada la moto?
Per què, com em vau dir unes quantes persones, si de paquet disfrutava, conduint, encara més.
Per notar l'aire
Per la concentració
Per què em relaxa
Per la sensació de llibertat
I per què surto encara que sigui tard (embussos, aparcarment...)!!
Estic d'acord amb el Randy (més que res per l'assegurança, que l'he posat a tot risc...)
Per què m'agrada la moto?
Per què, com em vau dir unes quantes persones, si de paquet disfrutava, conduint, encara més.
Per notar l'aire
Per la concentració
Per què em relaxa
Per la sensació de llibertat
I per què surto encara que sigui tard (embussos, aparcarment...)!!
Hi va haver un temps en què els dimonis foren àngels
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Randy, jo també vaig cada dia més tranquil, però les gomes no em dures res de res.
- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
[quote user="Alucinamaripili" post="128838"]Randy, jo també vaig cada dia més tranquil, però les gomes no em dures res de res.[/quote]
es veritat, aquest diumenge anaves moooooolt tranquil, tenia de frenar per esperar-te :mrgreen: :mrgreen:
Vsssssss
007
es veritat, aquest diumenge anaves moooooolt tranquil, tenia de frenar per esperar-te :mrgreen: :mrgreen:
Vsssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Es pot anar alegre de ritme i anar la mar de tranquil.
I no em facis escriure tant que soc al llit amb l'iphone. :D
I no em facis escriure tant que soc al llit amb l'iphone. :D
- Pardo
- Presentats
- Entrades: 374
- Membre des de: dv. maig 07, 2010 9:34 am
- Ubicació: Igualada
Pués per a mi, aquestes son les raons:
1.- La moto em dona una sensació de llibertat que no sentia amb el cotxe.
2.- Quan vaig per carretera curvejant em noto molt més concentrat en el que faig i m'en oblido de la resta.
3.- Quan estic d'amunt seria capaç de donar la volta al mon, em sento feliç i satisfet.
4.- Ja no recordaba l'olor del Pirineu i la nostra terra, i es que amb el cotxe tancat no notes tot aixó.
5.- Compartir un sentiment amb els companys i un bon esmorzar i després petar la xerrada amb amistats noves.
6.- La il.lusió que la setmana passi rapideta per tornar a sortir, em sento tot un xaval.
7.- Companyerisme, ja creia que aixó s'habia perdut, pero per un motero aixó es primordial.
I moltes altres coses que fa que vulgui tornar a sortir per anar en moto.
1.- La moto em dona una sensació de llibertat que no sentia amb el cotxe.
2.- Quan vaig per carretera curvejant em noto molt més concentrat en el que faig i m'en oblido de la resta.
3.- Quan estic d'amunt seria capaç de donar la volta al mon, em sento feliç i satisfet.
4.- Ja no recordaba l'olor del Pirineu i la nostra terra, i es que amb el cotxe tancat no notes tot aixó.
5.- Compartir un sentiment amb els companys i un bon esmorzar i després petar la xerrada amb amistats noves.
6.- La il.lusió que la setmana passi rapideta per tornar a sortir, em sento tot un xaval.
7.- Companyerisme, ja creia que aixó s'habia perdut, pero per un motero aixó es primordial.
I moltes altres coses que fa que vulgui tornar a sortir per anar en moto.
SUZUKI BANDIT GSF600S
[img align=left]http://img821.imageshack.us/img821/9382 ... cat150.jpg[/img]
[img align=left]http://img821.imageshack.us/img821/9382 ... cat150.jpg[/img]
- Brum-brum
- Presentats
- Entrades: 446
- Membre des de: dc. des. 03, 2008 10:33 am
La olor de la rosada!
- Miquelpericas
- Presentats
- Entrades: 4360
- Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
- Contacta:
[quote user="Randy-650" post="128802"][quote user="Miquelpericas" post="128682"]
...................
Què em surt més econòmic de mantenir a mi, el cotxe o la moto? :???:[/quote]
Randy, la veritat és que no he fet números per poder respondre amb garanties. Has mirat què et costen els recanvis del cotxe i de la moto? Per exemple, les pastilles (el preu unitari i la quantitat de pastilles que calen en cadascun d'ells). Has valorat el consum del cotxe i de la moto en les mateixes condicions? Has avaluat la quantitat d'oli a canviar en una moto i en un cotxe? I els pneumatics? Què et costa canviar els quatre? ... Com he dit, no et puc rebatre amb xifres, perquè no les he fetes però, a simple cop d'ull, en les mateixes condicions, sembla que un cotxe hauria de ser més car de mantenir, no? ;)
El que sí puc assegurar és que la meva moto, en ciutat, gasta menys que el meu cotxe. (i m'estalvio una barbaritat en parkings, jejejeje)
...................
Què em surt més econòmic de mantenir a mi, el cotxe o la moto? :???:[/quote]
Randy, la veritat és que no he fet números per poder respondre amb garanties. Has mirat què et costen els recanvis del cotxe i de la moto? Per exemple, les pastilles (el preu unitari i la quantitat de pastilles que calen en cadascun d'ells). Has valorat el consum del cotxe i de la moto en les mateixes condicions? Has avaluat la quantitat d'oli a canviar en una moto i en un cotxe? I els pneumatics? Què et costa canviar els quatre? ... Com he dit, no et puc rebatre amb xifres, perquè no les he fetes però, a simple cop d'ull, en les mateixes condicions, sembla que un cotxe hauria de ser més car de mantenir, no? ;)
El que sí puc assegurar és que la meva moto, en ciutat, gasta menys que el meu cotxe. (i m'estalvio una barbaritat en parkings, jejejeje)
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Album de fotos
Album de fotos
- Randy-650
- Presentats
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="Miquelpericas" post="128896"]Randy, la veritat és que no he fet números per poder respondre amb garanties. Has mirat què et costen els recanvis del cotxe i de la moto? Per exemple, les pastilles (el preu unitari i la quantitat de pastilles que calen en cadascun d'ells)[/quote]
Les pastilles del cotxe, Ferodo: 60€ x 4 x 40.000 km=0,006€ x km
Les pastilles de la moto, Galfer: 50€ x 3 x 7.000= 0,021€ x km
Estic pendent de les EBC HH, a 32€ la parella, i em sortiria a 0,013€ x km
[quote user="Miquelpericas" post="128896"]Has valorat el consum del cotxe i de la moto en les mateixes condicions?[/quote]
Moto, trec un promig de 8 l/100 km de 95 SP
Cotxe, trec un promig de 6,2 l/100 de gas-oil, més barat
[quote user="Miquelpericas" post="128896"]Has avaluat la quantitat d'oli a canviar en una moto i en un cotxe? I els pneumatics?Què et costa canviar els quatre?[/quote]
L'oli de la moto és més car que el de cotxe, tot i que el cotxe porti més litres. Però per cada revisió del cotxe als 20.000km n'haig de fer tres a la moto, cada 6.000 km.
Pneumàtics moto: 300€ els dos Pilot Road 2CT, als 7.000 km= 0,042€ x km
Pneumàtics cotxe: tot i que a les botigues em costen uns 250€, al final vaig comprar uns Falken Ziex japonesos per internet a 100€ cadascú. 400€ x 40.000= 0,01€ x km
[quote user="Miquelpericas" post="128896"]a simple cop d'ull, en les mateixes condicions, sembla que un cotxe hauria de ser més car de mantenir, no? ;)[/quote]
Fent càlculs veus que no. :tremolant
Les pastilles del cotxe, Ferodo: 60€ x 4 x 40.000 km=0,006€ x km
Les pastilles de la moto, Galfer: 50€ x 3 x 7.000= 0,021€ x km
Estic pendent de les EBC HH, a 32€ la parella, i em sortiria a 0,013€ x km
[quote user="Miquelpericas" post="128896"]Has valorat el consum del cotxe i de la moto en les mateixes condicions?[/quote]
Moto, trec un promig de 8 l/100 km de 95 SP
Cotxe, trec un promig de 6,2 l/100 de gas-oil, més barat
[quote user="Miquelpericas" post="128896"]Has avaluat la quantitat d'oli a canviar en una moto i en un cotxe? I els pneumatics?Què et costa canviar els quatre?[/quote]
L'oli de la moto és més car que el de cotxe, tot i que el cotxe porti més litres. Però per cada revisió del cotxe als 20.000km n'haig de fer tres a la moto, cada 6.000 km.
Pneumàtics moto: 300€ els dos Pilot Road 2CT, als 7.000 km= 0,042€ x km
Pneumàtics cotxe: tot i que a les botigues em costen uns 250€, al final vaig comprar uns Falken Ziex japonesos per internet a 100€ cadascú. 400€ x 40.000= 0,01€ x km
[quote user="Miquelpericas" post="128896"]a simple cop d'ull, en les mateixes condicions, sembla que un cotxe hauria de ser més car de mantenir, no? ;)[/quote]
Fent càlculs veus que no. :tremolant

- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
el meu motiu principal es que no hi ha res que m'agradi mes. :mrgreen: :mrgreen:
el meu segon motiu es que em fa sentir (a estones) politicament incorrecte. ;) ;)
el meu tercer i ultim motiu,es que em permet coneixer gent autentica com vosaltres :D :D
el meu segon motiu es que em fa sentir (a estones) politicament incorrecte. ;) ;)
el meu tercer i ultim motiu,es que em permet coneixer gent autentica com vosaltres :D :D
- Randy-650
- Presentats
[quote user="Kpeps" post="128903"]
el meu tercer i ultim motiu,es que em permet coneixer gent autentica com vosaltres :D :D[/quote]
PI
LO
TA :twisted:
el meu tercer i ultim motiu,es que em permet coneixer gent autentica com vosaltres :D :D[/quote]
PI
LO
TA :twisted: