S10, MTS, GS
Moderador: Airald
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
S10, MTS, GS
Aquesta setmana ha coincidit que he pogut pujar a 2 motos del mercat actual molt atractives per a mi. El diumenge, durant una petita estoneta, en Joan i jo vam canviar de moto (gràcies Joan per la confiança). La seva Multistrada nova per la meva GS Adv. Ahir vaig estar al concessionari Yamaha de Girona i em van permetre provar la nova Superteneré sense límit de temps (una mica més i la porto cap a casa :lol: :lol:).
Aquestes son algunes de les impressions que he tingut. (Penseu que no soc cap expert i son sensacions subjectives)
De la MTS (per cert, MTS és el nom comercial d'un preparat de morfina.... :lol: :lol: ) puc dir poques coses. Va ser poca estona i amb molt de respecte. El canvi amb la meva GS és MOLT gran. De entrada la posició de condució, amb el manillar més estret i pla i el seient més estret i dur (molt dur...). Això no vol dir que fos incomode, ni molt menys, però si diferent. Impressiona sbaer que tens 150 cv entre les cames ( :lol: :lol: no cal que feu comentaris masclistes fàcils...). Més que una moto, tens l'impressió d'una nau de les pelicules de ciència ficció de quan jo era petit.. Per engegar ja tinc el primer problema. No te clau i has de memoritzar tota una seqüència de tecles amunt i avall perquè se t'ilumini el monitor que subsistueix als antics rellotges. Com un nen davant d'una fira et quedes quan veus tantes llumetes encenent-se i apagant-se. Bé, quan ja la tens encesa (la moto :lol: ) em sorpren que no faci el tipic soroll de Ducati (de ferro contra ferro) tot i que és reconeix quan acceleres una mica. El primer canvi important, l'embragatge ja no és en sec. Ara és hidràulic i absolutament suau. La resposta a l'accelerador és instantània (potser per ser electrònic i no portar cables?). La suspensió molt dura, però crec que va ser culpa meva perquè li vaig dir amb en Joan que ho preferia aixì. De fet crec que has de fer un curset per aprendre a regular la moto correctament: te 4 possibilitats diferentes d'entrega de potència i 4 de regulació electrònica de la suspensió.
Iniciem l'excursió i sir Bond, James Bond, ens porta per una pista per anar a un mirador excepcional. Mentre escoltava els renecs dels que portaven una custom ( i d'altres turistiques :lol: ) vaig fer els primers metres sobre la MTS. Em va semblar molt manejable i més àgil del que esperava. Cap reacció extranya. Sabia que per pista anava be perquè havia vist en joan a la Vall Fosca mourala com una Gas-Gas. Quan vam tornar a l'asfalt (que crec és el seu habitat natural) i vaig accelerar una mica, vaig pensar que caldria portar top-case per no sortir per darrera. Esperava una moto amb força a altes voltes, però em va sorprendre que a partir de 2500 -3000 rpm ja donava una "patada" als ronyons quan caragolavas la ma dreta. No em vaig sentir gaire a gust (és un problema de temps) en els primers revols. La frenada impecable, però t'has d'adaptar al recorregut de la maneta del fre davanter. La primera meitat sembla que no faci res, però desprès "clava" la moto. La protecció (comparat amb la Adv) és pràcticament inexistent, però pots regular la pantalla.
En general crec que és una moto confortable (per ser Ducati), àgil (la prova està si voleu seguir amb en Joan en una carretera virada), que frena molt, amb moltes possibilitats de regulació que farà que la puguis adaptar a gairebé tots els gustos, molt maca esteticament i que potser penalitzar una mica la capacitat de carga per viatges llargs. Em va sembla una "gadget" electrònic del que deu crear adicció i que en bones mans deu ser molt dificil de superar en muntanya.
Aquestes son algunes de les impressions que he tingut. (Penseu que no soc cap expert i son sensacions subjectives)
De la MTS (per cert, MTS és el nom comercial d'un preparat de morfina.... :lol: :lol: ) puc dir poques coses. Va ser poca estona i amb molt de respecte. El canvi amb la meva GS és MOLT gran. De entrada la posició de condució, amb el manillar més estret i pla i el seient més estret i dur (molt dur...). Això no vol dir que fos incomode, ni molt menys, però si diferent. Impressiona sbaer que tens 150 cv entre les cames ( :lol: :lol: no cal que feu comentaris masclistes fàcils...). Més que una moto, tens l'impressió d'una nau de les pelicules de ciència ficció de quan jo era petit.. Per engegar ja tinc el primer problema. No te clau i has de memoritzar tota una seqüència de tecles amunt i avall perquè se t'ilumini el monitor que subsistueix als antics rellotges. Com un nen davant d'una fira et quedes quan veus tantes llumetes encenent-se i apagant-se. Bé, quan ja la tens encesa (la moto :lol: ) em sorpren que no faci el tipic soroll de Ducati (de ferro contra ferro) tot i que és reconeix quan acceleres una mica. El primer canvi important, l'embragatge ja no és en sec. Ara és hidràulic i absolutament suau. La resposta a l'accelerador és instantània (potser per ser electrònic i no portar cables?). La suspensió molt dura, però crec que va ser culpa meva perquè li vaig dir amb en Joan que ho preferia aixì. De fet crec que has de fer un curset per aprendre a regular la moto correctament: te 4 possibilitats diferentes d'entrega de potència i 4 de regulació electrònica de la suspensió.
Iniciem l'excursió i sir Bond, James Bond, ens porta per una pista per anar a un mirador excepcional. Mentre escoltava els renecs dels que portaven una custom ( i d'altres turistiques :lol: ) vaig fer els primers metres sobre la MTS. Em va semblar molt manejable i més àgil del que esperava. Cap reacció extranya. Sabia que per pista anava be perquè havia vist en joan a la Vall Fosca mourala com una Gas-Gas. Quan vam tornar a l'asfalt (que crec és el seu habitat natural) i vaig accelerar una mica, vaig pensar que caldria portar top-case per no sortir per darrera. Esperava una moto amb força a altes voltes, però em va sorprendre que a partir de 2500 -3000 rpm ja donava una "patada" als ronyons quan caragolavas la ma dreta. No em vaig sentir gaire a gust (és un problema de temps) en els primers revols. La frenada impecable, però t'has d'adaptar al recorregut de la maneta del fre davanter. La primera meitat sembla que no faci res, però desprès "clava" la moto. La protecció (comparat amb la Adv) és pràcticament inexistent, però pots regular la pantalla.
En general crec que és una moto confortable (per ser Ducati), àgil (la prova està si voleu seguir amb en Joan en una carretera virada), que frena molt, amb moltes possibilitats de regulació que farà que la puguis adaptar a gairebé tots els gustos, molt maca esteticament i que potser penalitzar una mica la capacitat de carga per viatges llargs. Em va sembla una "gadget" electrònic del que deu crear adicció i que en bones mans deu ser molt dificil de superar en muntanya.
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Re: S10, MTS, GS
segueixo
Ahir vaig estar molta més estona amb la S10. D'entrada és una moto que s'apropa més a la GS que la MTS. La posició de conduir és molt similar, amb el manillar ample i molt comode. És més alta del que sembla, però el seient més estret que la GS fa que arribis be al terra. Els comandament son més "clàsicc" i no tenen res que veure amb el quadre tipus "enterprise" de la MTS. Un detall que no em va agradar va ser el cables (dos) de l'accelerador que passen per darrera del suport del retrovisor. [img align=left]http://img84.imageshack.us/img84/6918/2 ... supert.jpg[/img]
Així com amb la Ducati no vaig tenir temps per sentir-me prou comfortable, amb la Yam vaig tenir l'impressió d'haver-hi anat sempre des del primer moment. La bicilindrica funciona molt fina (és una japonesa) tot i que al ralentí vibra una mica més de l'esperable. L'embragatge molt fi, però les marxes no tant (potser perquè era nova?). Vaig trobar que tenia d'anar una mica masa flexionat de cames i segurament en viatges llargs seria una mica incomode. Es pot solucionar pujant una mica més el seient, però vaig trobar els reposapeus una mica enderrarits. Aquesta "només" te dos entregues de potència. La touring és més o menys com la GS (tipus tractor) però la sport és una altra cosa. No son 150 cv, de fet te els mateixos que la GS però semblen molts més. Pots canviar d'un a l'altre amb una sola pulsació d'un botó. És molt àgil i entra als revols tota sola. No tens l'impressió de "flotar" la roda del davant que te la GS. Imagino que el manillar ample hi juga un paper. Tot i el pes (261 kg) aquests no es noten en cap moment. Ni parada ni en marxa. La frenada és impecable i progressiva des del primer moment i no s'enfonsa tant com seria d'esperar davant d'un revol. La suspensió molt comfortable (caldrà esperar a que porti més km) encara que l'has de regular manualment (que ràpid que ens vam acostumbrar al comandament a distància de la tele :lol: :lol: ) Vaig trobar que la cúpula d'origen protegeix molt poc (gens) tot i estar tant vertical. Sobretot a les espatlles, encara que venen com a opció una més alta i més ample. Em va agradar que fos la transmissió per cardan i no em van agradar les maletes originals. Petites i estretes. Més espartana que la MTS, s'acosta més a la filosofia de la GS. Si no fos per el preu, crec que seria una competidora MOLT important per l'hegemonia bavaresa. Caldrà esperar a que els anti-crisi del fòrum ens expliquin les seves impressions i esperar que facin km per saber el rendiment. A mi em va agradar molt i estic segur que per asfalt no hi haurà cap GS que li segueixi a la roda :roll: (com sempre, tot dependrà de quines mans les portin...)
Ahir vaig estar molta més estona amb la S10. D'entrada és una moto que s'apropa més a la GS que la MTS. La posició de conduir és molt similar, amb el manillar ample i molt comode. És més alta del que sembla, però el seient més estret que la GS fa que arribis be al terra. Els comandament son més "clàsicc" i no tenen res que veure amb el quadre tipus "enterprise" de la MTS. Un detall que no em va agradar va ser el cables (dos) de l'accelerador que passen per darrera del suport del retrovisor. [img align=left]http://img84.imageshack.us/img84/6918/2 ... supert.jpg[/img]
Així com amb la Ducati no vaig tenir temps per sentir-me prou comfortable, amb la Yam vaig tenir l'impressió d'haver-hi anat sempre des del primer moment. La bicilindrica funciona molt fina (és una japonesa) tot i que al ralentí vibra una mica més de l'esperable. L'embragatge molt fi, però les marxes no tant (potser perquè era nova?). Vaig trobar que tenia d'anar una mica masa flexionat de cames i segurament en viatges llargs seria una mica incomode. Es pot solucionar pujant una mica més el seient, però vaig trobar els reposapeus una mica enderrarits. Aquesta "només" te dos entregues de potència. La touring és més o menys com la GS (tipus tractor) però la sport és una altra cosa. No son 150 cv, de fet te els mateixos que la GS però semblen molts més. Pots canviar d'un a l'altre amb una sola pulsació d'un botó. És molt àgil i entra als revols tota sola. No tens l'impressió de "flotar" la roda del davant que te la GS. Imagino que el manillar ample hi juga un paper. Tot i el pes (261 kg) aquests no es noten en cap moment. Ni parada ni en marxa. La frenada és impecable i progressiva des del primer moment i no s'enfonsa tant com seria d'esperar davant d'un revol. La suspensió molt comfortable (caldrà esperar a que porti més km) encara que l'has de regular manualment (que ràpid que ens vam acostumbrar al comandament a distància de la tele :lol: :lol: ) Vaig trobar que la cúpula d'origen protegeix molt poc (gens) tot i estar tant vertical. Sobretot a les espatlles, encara que venen com a opció una més alta i més ample. Em va agradar que fos la transmissió per cardan i no em van agradar les maletes originals. Petites i estretes. Més espartana que la MTS, s'acosta més a la filosofia de la GS. Si no fos per el preu, crec que seria una competidora MOLT important per l'hegemonia bavaresa. Caldrà esperar a que els anti-crisi del fòrum ens expliquin les seves impressions i esperar que facin km per saber el rendiment. A mi em va agradar molt i estic segur que per asfalt no hi haurà cap GS que li segueixi a la roda :roll: (com sempre, tot dependrà de quines mans les portin...)
Pasqual l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. jul. 24, 2010 6:04 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: S10, MTS, GS
Molt bones i acurades impresions personals. :D
I em sembla que ets uns dels pocs privilegiats en tot l'estat europeu que ha provat els tres models. :lol:
I em sembla que ets uns dels pocs privilegiats en tot l'estat europeu que ha provat els tres models. :lol:


- Eva
- Presentats
- Entrades: 10516
- Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
- Ubicació: Torroella de Montgrí
Re: S10, MTS, GS
Pasqual,
molt interesant tot el que escrius.
Qui vol comprar una revista de motos si a MOTOTURISME tenim de tot ??????
Ah i amb un nivell molt i molt alt .
Pasqual, no paris i continua provant motos .
Quant trovis la moto ideal .... avisa ;) :kiss
molt interesant tot el que escrius.
Qui vol comprar una revista de motos si a MOTOTURISME tenim de tot ??????
Ah i amb un nivell molt i molt alt .
Pasqual, no paris i continua provant motos .
Quant trovis la moto ideal .... avisa ;) :kiss
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. jul. 25, 2010 12:37 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Re: S10, MTS, GS
Eva, veient les sortides que fas, t'has plantejat una GW? Podries anar i tornar de Bretagne sense baixar de la moto :razz: :razz:
- Eva
- Presentats
- Entrades: 10516
- Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
- Ubicació: Torroella de Montgrí
Re: S10, MTS, GS
[quote user="Pasqual" post="129643"]Eva, veient les sortides que fas, t'has plantejat una GW? Podries anar i tornar de Bretagne sense baixar de la moto :razz: :razz:[/quote]
I que l´aguanti Santa Rita :lol: :lol:
Ja sé que em vols bé :enfadat :enfadat
I que l´aguanti Santa Rita :lol: :lol:
Ja sé que em vols bé :enfadat :enfadat
- GRUM
- Presentats
- Entrades: 1837
- Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
- Ubicació: Manresa
Re: S10, MTS, GS
Una GW potser no, però una RT... :twisted:
...i no hi haurà prou asfalt al món :mrgreen:
...i no hi haurà prou asfalt al món :mrgreen:
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.
Coleccionista de vivències.
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Re: S10, MTS, GS
[quote user="Mareta" post="129646"][quote user="Pasqual" post="129643"]Eva, veient les sortides que fas, t'has plantejat una GW? Podries anar i tornar de Bretagne sense baixar de la moto :razz: :razz:[/quote]
I que l´aguanti Santa Rita :lol: :lol:
Ja sé que em vols bé :enfadat :enfadat[/quote]
Què si que et vull bé.
Però si tu no caus mai..... :lol: :lol: de vegades deixes aparques malament :lol: :lol:
En serio la GW te el centre de gravetat més baix i és més fàcil de moure. I d'aixecar. Mira aquest:
[youtube]-8Er4FFEQ8I[/youtube]
i sempre et pots instalar aquest artilugi
[youtube]jOhP1HTZQwY[/youtube]
i a més, te els miralls més grans (així pot aprofitar millor el temps d'omplir de benzina :lol: :lol: )
I que l´aguanti Santa Rita :lol: :lol:
Ja sé que em vols bé :enfadat :enfadat[/quote]
Què si que et vull bé.
Però si tu no caus mai..... :lol: :lol: de vegades deixes aparques malament :lol: :lol:
En serio la GW te el centre de gravetat més baix i és més fàcil de moure. I d'aixecar. Mira aquest:
[youtube]-8Er4FFEQ8I[/youtube]
i sempre et pots instalar aquest artilugi
[youtube]jOhP1HTZQwY[/youtube]
i a més, te els miralls més grans (així pot aprofitar millor el temps d'omplir de benzina :lol: :lol: )
- Eva
- Presentats
- Entrades: 10516
- Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
- Ubicació: Torroella de Montgrí
Re: S10, MTS, GS
[quote user="Pasqual" post="129649"][quote user="Mareta" post="129646"][quote user="Pasqual" post="129643"]Eva, veient les sortides que fas, t'has plantejat una GW? Podries anar i tornar de Bretagne sense baixar de la moto :razz: :razz:[/quote]
I que l´aguanti Santa Rita :lol: :lol:
Ja sé que em vols bé :enfadat :enfadat[/quote]
Què si que et vull bé.
Però si tu no caus mai..... :lol: :lol: de vegades deixes aparques malament :lol: :lol:
En serio la GW te el centre de gravetat més baix i és més fàcil de moure. I d'aixecar. Mira aquest:
[youtube]-8Er4FFEQ8I[/youtube]
i sempre et pots instalar aquest artilugi
[youtube]jOhP1HTZQwY[/youtube]
i a més, te els miralls més grans (així pot aprofitar millor el temps d'omplir de benzina :lol: :lol: )[/quote]
Molt bona aquesta :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
I que l´aguanti Santa Rita :lol: :lol:
Ja sé que em vols bé :enfadat :enfadat[/quote]
Què si que et vull bé.
Però si tu no caus mai..... :lol: :lol: de vegades deixes aparques malament :lol: :lol:
En serio la GW te el centre de gravetat més baix i és més fàcil de moure. I d'aixecar. Mira aquest:
[youtube]-8Er4FFEQ8I[/youtube]
i sempre et pots instalar aquest artilugi
[youtube]jOhP1HTZQwY[/youtube]
i a més, te els miralls més grans (així pot aprofitar millor el temps d'omplir de benzina :lol: :lol: )[/quote]
Molt bona aquesta :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta: