EL MEU APRENENTATGE

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Angeleta
Presentats
Entrades: 456
Membre des de: dt. oct. 21, 2008 4:14 pm

EL MEU APRENENTATGE

Entrada Autor: Angeleta » dl. ago. 09, 2010 5:00 pm

Potser hauria d'obrir un blog, però m'agrada compartir les meves experiències amb gent tan deliciosament agradables com vosaltres, així que enceto el meu apartat d'aprenentatge (ja sé que, començant ara, falten els meus viatgets previs com ara el d'Hijpanitat o bé la GT de la setmana passada, però la crònica ja està penjada, així que no cal afegir gaire més).

Aquest cap de setmana he fet Ripoll-Blanes-Tossa- Sant Feliu de Guíxols-Tossa-Llagostera-Ripoll.
He de dir que a mi, personalment, la carretera Tossa-Sant Feliu m'encanta, però de paquet. Com a conductora, em posa molt nerviosa: massa trànsit i, a sobre, hi va haver un capullo que, en avançar-lo, es va posar a accelerar i menjava corva el molt (m'estalviaré l'adjectiu que em ve al cap, però us el podeu ben imaginar: no cal ser grollers). En fi, a aquests sí que se'ls hauria de prohibir circular.

Conclusions de la meva ruta de cap de setmana:

1. Confirmació que m'encanta Tossa-Sant Feliu (o a l'inrevés) però, de moment, la preferia quan anava de paquet. Espero estimar-la com a conductora aviat i n'estic segura que ho faré.

2. He fet la meva primera vegada de conducció per corves de nit: no m'agrada (i menys quan portes un cotxe davant que no passa dels 30 km/h i, a sobre, frena.

3. Un 10 per la carretera Tossa-Llagostera: corves amples i ben asfaltada, es pot fer rapideta i sense problemes per avançar. He disfrutat com una criatura i he plegat cap a un costat i cap a l'altre que es veu que gairebé em tocava el peu a terra (el proper cop ja posaré la punta a l'estribera). M'ha recordat la carretera La Salvetat-Saint Chinniane (ara no sé si s'escrivia així). :jump :jump :jump :jump

4. El contramanillar mola!! Molt curiós, sí, sí...

PS: M'he quedat amb ganes de més, però avui està ennovulat i ha fet un parell de trons llunyans :crys
Angeleta l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 09, 2010 5:01 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Hi va haver un temps en què els dimonis foren àngels

Edelweiss
Presentats
Entrades: 1100
Membre des de: dc. set. 09, 2009 1:11 am
Ubicació: Barcelones

Re: EL MEU APRENENTATGE

Entrada Autor: Edelweiss » dl. ago. 09, 2010 6:59 pm

Moltes gràcies Angeleta...! per donar a coneixer les teves ex-periencies sobre el teu aprenentatge, pensa que pels que estem ficats en la aventura de treure l'A2, ens serà molt útil... !

Així que ànims (aniré seguin el teus comentaris i conclusions de les teves experiències en cadascuna de les rutes que vaigis compartin amb nosaltres). ;)
Edelweiss l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 09, 2010 7:35 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatge

La felicitat no depèn del que ens pugui passar,
sinó de la forma que percebem el que ens passa...

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dl. ago. 09, 2010 7:05 pm

[quote user="Angeleta" post="131123"]

2. He fet la meva primera vegada de conducció per corves de nit.....[/quote]

Per norma general totes les motos quan surten de fàbrica duen les llums molt abaixats. Si un dia passes pel taller, diga'ls-hi que te'ls pugin una mica, guanyaràs molt.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. ago. 09, 2010 7:32 pm

Angeleta, estaria be que fesis ni que fos un petit resum des del dia que vares anar a buscar el moto fins ahir.

Les impressions generals del primer dia fins ara, l'evolució que has fet, si ja vas molt mes segura en que i en que no, si has tingut algun ensurt, si has frenat mai i reduit de marxa alhora.... :mrgreen:

Vsssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dl. ago. 09, 2010 7:34 pm

[quote user="James Bond" post="131162"]...... si has frenat mai i reduit de marxa alhora.... :mrgreen:

[/quote]

Sort que la va comprar amb ABS. :tremolant

Angeleta
Presentats

Entrada Autor: Angeleta » dc. ago. 11, 2010 7:43 pm

[quote user="Edelweiss" post="131148"]Moltes gràcies Angeleta...! per donar a coneixer les teves ex-periencies sobre el teu aprenentatge, pensa que pels que estem ficats en la aventura de treure l'A2, ens serà molt útil... !

Així que ànims (aniré seguin el teus comentaris i conclusions de les teves experiències en cadascuna de les rutes que vaigis compartin amb nosaltres). ;)[/quote]

Sí, aprofito ara que, malgrat algun xàfec d'estiu que ja m'ha pescat, fa bon temps!! La veritat és que volia aprofitar ara per agafar pràctica i poder apuntar-me al proper (macro?) esdeveniment mototurístic: la KDD!!

I tu? Com portes el carnet? Per on vas? Quan sortirem a fer rutetes juntes (tot i que encara no ens coneixem en persona...)

[quote user="James Bond" post="131162"]Angeleta, estaria be que fesis ni que fos un petit resum des del dia que vares anar a buscar el moto fins ahir.

Les impressions generals del primer dia fins ara, l'evolució que has fet, si ja vas molt mes segura en que i en que no, si has tingut algun ensurt, si has frenat mai i reduit de marxa alhora.... :mrgreen:

Vsssssss
007[/quote]

Ejem, ejem! Què graciós!! Això no t'ho expliquen a l'autoescola, però t'asseguro que ara ja ho he ben après. El problema és quan fa molts anys que es condeuix cotxe. Al final, acabes reproduint vicis adquirits amb les 4 rodes i això pot ser molt perillós!!

[quote user="Randy-650" post="131163"][quote user="James Bond" post="131162"]...... si has frenat mai i reduit de marxa alhora.... :mrgreen:

[/quote]

Sort que la va comprar amb ABS. :tremolant[/quote]

Sí, això ho tenia molt clar!

EDELWEISS!! Una cosa per quan agafis la teva pròpia moto fora de pistes: no frenia i canviïs de marxa alhora!! A part de clavar-se la roda i xerricar fort, fas una patinada que si no caus és pq Déu no vol (o pq en el fons, encara que novata, es domina la màquina... Vaaaaaale, d'acoooooord: ja dono gràcies a l'ABS!)

La meva conclusió és clara: ABS INDISCUTIBLEMENT.
Jo volia una moto de segona mà per començar i no em volia gastar gaire però el nostre flamant carnet A2 limita força les opcions: vaja, que no en trobes al mercat d'ocasió amb ABS. Si se'm permet un consell: gasta-te'l. Només que et salvi d'una caiguda, ja els has invertit bé!!

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dc. ago. 11, 2010 8:30 pm

Angeleta,

Moltes gracies per les explicacions.

Segueixo tot el que fas.

Gracies per compartir-ho ;)

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dc. ago. 11, 2010 11:36 pm

Doncs això de l'ABS ni idea :shock:

Jo fa deu mesos que tinc la Pan,he fet 22.000 qms i em sembla que no se m'ha engegat mai, vaja suposo que ho hagués notat,no ? :roll:

Edelweiss
Presentats

Entrada Autor: Edelweiss » dj. ago. 12, 2010 12:10 am

Hola Angeleta...!

Doncs penso que ara que ja tens l'A2 i la teva recent estrenada moto, fas molt be d'aprofitar ara que fa bon temps en anar agafar pràctica, i si a sobre t'agafa algun que altre xafeg, doncs també va be que agafis experiència sobre mullat... (d'aqui a la propera KDD que penso serà a l'octobre, doncs ja hauràs agafat força pràctica...!).

Em preguntes com porto el carnet, doncs en principi tinc previst anar a teorica el proper 6 de setembre, espero passar l'examen, avui mateix quan he plegat m'he baixat fins el Maremagnum a donar un tomb i allà he estat repassa'n tots els tests d'examen del llibre i per cert, tin una dubta en una de les respostes, doncs al llibre posa una resposta que la trobo lògica i en la resposta que surt com correcta al pc de la moto-escola es un altre...

A veure si tu et recordes sobre la pregunta:

"En su motocicleta. ¿debe llevar herramientas para poder sustituir las lamparas que se fundan ?"

La resposata del test d'examen es: SI (i la trobo llogica, o al menys jo portaria, per allò si et quedas en una carretera a les fosques...! je,je)

Bueno, doncs a la motoescola la mateixa pregunta surt com resposta: NO (¿...?) :roll:

I una vegada ho vaig preguntar i em van dir que segons quines motocicletes es molt difícil poguer canviar-les i ja no es obligatori portar-les.... (¿...?)

Com a finals d'aquet mes tornen a obrir, els ensenyaré aquest llibre i la resposta del pc, perquè el que m'interessa es respondre la que s'hagi de posar correcta (encare que a la practica si en la meva futura moto es possible canviar.la, de ben segur que penso portar una de recanvi... :mrgreen: ).

Deies que quan sortirem a fer rutetes ...? Uff's espero que aviat, que no s'em faci difícil portar una moto amb marxes i passar les proves amb seguretat i sense dificultat... (es veritat no ens coneixem en persona, però si vas a la propera sortida del Montseny, tindrem l'oportunitat de saludar-nos i veure com et desenvolupes amb el teu recent estrenat carnet i la teva preciosa moto...! això dona ànims).

Lo que comentes de frenar i reduir de marxa, ara que penso en les proves que faig a la motoescola amb el simulador, penso que si que ho faig simultàniament.... ! o sigui que ho tindre molt en compte, ah ! i quan hagi de decidir-me per la meva moto (lo de l'ABS penso que també es essencial, i mes per una novata com serà el meu cas... ).

Aquesta tarda abans de baixar al Moll de la Fusta he passat pel carrer Calvet a la tenda de les HD (per veure preus de segona ma i preguntar quines porten el kit del limitador), l'Sportser Forty Eight m'agrada, però m'han dit que per la poca diferencia val mes de nova... (però al final no he preguntat si porten ABS...! entrarè a la web per descarregar-me l'arxiu dels models que m'agraden... bueno que siguin mes accessibles per la meva butxaca i que m'agradin, ara que a l'hora de la veritat, m'haure de decantar per la que sigui mes fàcil de portar i sobre tot segura, ja sigui HD o un altre marca que m'acabi de convèncer... ).

Bueno noia a gaudir molt (i sempre molt en compte) ara que ja es teu l'A2...!!! :form :ban
ImatgeImatgeImatge

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dj. ago. 12, 2010 10:04 am

Edelweis, em sembla que el tema ABS el tens difícil en el cataleg HD, em sembla que ara per ara, no en porta cap dels models que t'interessa.
En quant a seguretat en general, totes les motos son segures sempre que siguis conscient de les seves limitacions mecàniques i les teves com a pilot. A mi m'agraden molt les HD però he de reconèixer que en quant a seguretat i tecnologia no serien precisament de les millors posicionades.
Tant el tema dels frens com les suspensions (bàsics per la seguretat) no són precisament brillants en les HD, tot i que en la infinita industria auxiliar que envolta aquestes motos, sempre pots trobar alguna solució per millorar aquests aspectes.
En fi, no voldria pas desanimar-te ni moooolt menys (a mi també m'agraden molt) però si que és cert que la fama de "ferros" en part es merescuda. Tenen altres virtuts, sobretot la estètica i el cert "carisma" que les precedeix, però mecànicament no son, ni han estat, ni sembla que pretenguin estar a la punta de llança.
Tot i així, els somnis no hi entenen pas de disquisicions lògiques, ni números... sinó emocions! ;)
Així que, segueix els teus somnis :form
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Frank
Presentats
Entrades: 2259
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Frank » dj. ago. 12, 2010 10:25 am

[quote user="Edelweiss" post="131504"]

"En su motocicleta. ¿debe llevar herramientas para poder sustituir las lamparas que se fundan ?"

La resposata del test d'examen es: SI (i la trobo llogica, o al menys jo portaria, per allò si et quedas en una carretera a les fosques...! je,je)

Bueno, doncs a la motoescola la mateixa pregunta surt com resposta: NO (¿...?) :roll: [/quote]

Segons quina moto compris, ni amb les eines a ma, podries canviar una bombeta.
No cal ni portar-ne de recanvi (ni eines ni bombeta)
en pots portar, però és voluntari, no obligatori
Frank l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. ago. 12, 2010 10:30 am, en total s’ha editat 1 vegada.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.

Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
Imatge[/align]

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. ago. 12, 2010 11:50 am

[quote user="GRUM" post="131521"]Edelweis, em sembla que el tema ABS el tens difícil en el cataleg HD, em sembla que ara per ara, no en porta cap dels models que t'interessa.
[/quote]

Correcte. Ni hi ha ni ha hagut mai una HD amb ABS. Tinc entès dins la meva ignorància moteril que HD va estar molts anys estudiant com poder ficar un posa-llaunes o posa-gots a les motos perquè els pilots poguéssin anar bebent en les interminables rectes (per si els avions han de fer un aterratge d'emergència) d'EEUU limitades a 60 m/h, però finalment no van aconseguir-ho. :(

El tema ABS no ho han estudiat mai. :shock:

Edelweiss
Presentats

Entrada Autor: Edelweiss » dj. ago. 12, 2010 7:11 pm

Edelweis, em sembla que el tema ABS el tens difícil en el cataleg HD, em sembla que ara per ara, no en porta cap dels models que t'interessa.
En quant a seguretat en general, totes les motos son segures sempre que siguis conscient de les seves limitacions mecàniques i les teves com a pilot.
Moltes gràcies GRUM per la teva informació... Es ben cert que per començar haure de tenir molt en compte la meva limitació com a pilot... :tremolant

I la veritat es que tot el que l'envolta a les HD es estètica i cert carisma, però lo de l'Abs ho trobo força important sobre tot per moteres noveles (com espero ser aviat), haure de veure les prestacions d'altres motos d'estil Custom per exemple Yamaha, Honda, Suzuki... (o encare que no te res a veure amb aquest estil, doncs tornar-me a passar pel concessionari de Bmw on vaig anar fa un mes i em van fer un pressupost de la F800st que pod sortir amb limitador de fabrica...), no se, la veritat es que es una llàstima que no surtin les HD (haurem d'anar a visitar a Mr. Davidson i demanar que es posi al dia amb el tema de frens i suspensions :mrgreen: ).
Ja veurem que faig finalment... (el que si faré es abans de decidir.me demanar-vos les vostres opinions que sempre seran molt valides ;) , encare que desprès la decisió emocional no compti amb la racional... :razz: ).
ImatgeImatgeImatge

Edelweiss
Presentats

Entrada Autor: Edelweiss » dj. ago. 12, 2010 7:22 pm

Correcte. Ni hi ha ni ha hagut mai una HD amb ABS. Tinc entès dins la meva ignorància moteril que HD va estar molts anys estudiant com poder ficar un posa-llaunes o posa-gots a les motos perquè els pilots poguéssin anar bebent en les interminables rectes (per si els avions han de fer un aterratge d'emergència) d'EEUU limitades a 60 m/h, però finalment no van aconseguir-ho. :(
El tema ABS no ho han estudiat mai.
:shock:
Doncs Randy com em trobi al senyor Davidson l'hi penso dir:..... :hot "que ja va sent hora de que es posin a treballar amb el tema de l'ABS ...". :mrgreen:
ImatgeImatgeImatge

Edelweiss
Presentats

Entrada Autor: Edelweiss » dj. ago. 12, 2010 7:37 pm

Bueno, doncs a la motoescola la mateixa pregunta surt com resposta: NO (¿...?) :roll:
Segons quina moto compris, ni amb les eines a ma, podries canviar una bombeta.
No cal ni portar-ne de recanvi (ni eines ni bombeta)
en pots portar, però és voluntari, no obligatori

Doncs Frank, això es el que em van dir a la motoescola i precisament la resposta als tests lo correcta es dir que no es obligatori... :roll:

Peró em preocupa les contradiccions que surten als tests que fas a casa i les respostes que el corrector diu que son correctes, ja que el problema es a l'hora de fer l'examen que no saps si les correctes son las dels tests de la motoescola o las del llibre que et donen de trafic per estudiar... (d'questa manera a la que fallis te l'has jugat... :enfadat )

Fitxat us enganxo alguns fulls de les preguntes de les bombetes i altres com circular en grup, per una banda en el llibre diu una cosa i al test has d'enrecordar-te lo que ells estimen com correcte....

Per cert, amb els consells de mototurisme també posa un esquema com a correcte i segons la resposta al test de l'examen no seria correcte ... (perdoneu per la pallissa pod ser que es agost i necessito vacances... :b9 :b9 menys mal que demà a les 15:00 ja les començooooo...! ;) )

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatge

Angeleta
Presentats

Entrada Autor: Angeleta » dj. ago. 12, 2010 9:33 pm

Noia, ho sento però et puc ajudar poc amb les respostes. Jo vaig fer els tests per Internet i es pot dir que gairebé me'ls vaig aprendre de memòria. Sortien les preguntes de l'examen. Davant de les respostes que contradeien la lògica, vaig optar per afusellar l'autoescola de preguntes però, al final, més val contestar el ells et diuen i després, aplicar el sentit comú.

I pel que fa als recanvis, em penso que no cal. Tens llibre de teòrica? Jo és que no en tenia...

Angeleta
Presentats

Entrada Autor: Angeleta » dj. ago. 12, 2010 10:01 pm

IMPRESSIONS SOBRE UNA NOVA SORTIDA

Ahir vaig sortir amb membres d'Hijpanitat. I, més enllà del fart de menjar que ens vam fer, he de dir que vaig gaudir moltíssim. Anem a pams:

Vaig començar el dia sortint de casa i travessant una comarca (Osona) plena de boira: fantàstic! Ara ja he conduït amb tempesta i amb boira. La veritat és que és fatal això d'anar amb el casc mig obert i haver de fer servir els guants de "netejaparabrisa" de la visera. Se'm van mullar i vaig optar per engegar els punys calefactables al mínim per eixugar-los mentre conduïa (el guants: un extra al qual tampoc es pot renunciar, total, pels diners que costen...).

Un cop a l'àrea de Gurb, uns quants Hijpanitans, vam engegar cap a Igualada, on esperava en Pacs69 (!?). Abans, però, a l'alçada de Manresa vam veure un xoc: un Opel Corsa havia picat un cotxe sense carnet i el va aixafar contra un arbre. Per sort, ningú va resultar ferit (bé, el conductor del sense carnet estava molt espantat). Això va fer que m'agafés una mica de mal rotllo i m'atabalés pensat que, a més, a la tarda s'esperàvem xàfecs.

Un cop a Igualada i sense esmorzar gaire, engeguem la ruta i passem per una carretera que ens duu fins a Prats de Rei i seguim fins a Castellfollit de Riubregós, on ens entaulem (vegeu crònica Hijpanitat). I ja, des d'allà, agafem per Calonge de Segarra cap a Pinós (centre de Catalunya), Su i passem de llarg del Santuari del Miracle (per als creients i per als profans: visiteu-lo. Té un retaule barroc impressionant. I és gratis!! (Núñez dixit)

Bé, més o menys per allà vam començar un port de muntanya (no en recordo el nom) realment ES-PEC-TA-CU-LAR: carretera ben asfaltada, ampla, corbes fabuloses i un cap de ruta, simplement, fantàstic!! Vaig fruir tant, però tant!! En Bond anava davant i jo vaig intentar enganxar-m'hi. Val a dir que és molt i molt agradable seguir-lo. (Gràcies, Bond, i Kel més tard, per fer-me "d'obridors" de ruta).

Vaig sentir com les corbes s'acostaven, com la meva nena s'hi arrapava i l'adrenalina va fluir.

D'allà estant, vam passar per Solsona i vam arribar fins a Oliana. D'allà un fragment del Coll de Comiols, Ponts i cap a casa.

Conclusions:
1. Sense esmorzar bé, no hi ha ruta
2. Les primeres corbes són per destensar.
3. Res com un bon cap de colla i una bona carretera per ser feliç!!
Angeleta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. ago. 13, 2010 1:51 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Santos
Presentats
Entrades: 227
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 6:28 pm
Ubicació: Sentmenat, Vallès Occidental

Entrada Autor: Santos » dj. ago. 12, 2010 10:32 pm

[quote user="Angeleta" post="131123"]Potser hauria d'obrir un blog, però m'agrada compartir les meves experiències amb gent tan deliciosament agradables com vosaltres, així que enceto el meu apartat d'aprenentatge (ja sé que, començant ara, falten els meus viatgets previs com ara el d'Hijpanitat o bé la GT de la setmana passada, però la crònica ja està penjada, així que no cal afegir gaire més).

Aquest cap de setmana he fet Ripoll-Blanes-Tossa- Sant Feliu de Guíxols-Tossa-Llagostera-Ripoll.
He de dir que a mi, personalment, la carretera Tossa-Sant Feliu m'encanta, però de paquet. Com a conductora, em posa molt nerviosa: massa trànsit i, a sobre, hi va haver un capullo que, en avançar-lo, es va posar a accelerar i menjava corva el molt (m'estalviaré l'adjectiu que em ve al cap, però us el podeu ben imaginar: no cal ser grollers). En fi, a aquests sí que se'ls hauria de prohibir circular.

Conclusions de la meva ruta de cap de setmana:

1. Confirmació que m'encanta Tossa-Sant Feliu (o a l'inrevés) però, de moment, la preferia quan anava de paquet. Espero estimar-la com a conductora aviat i n'estic segura que ho faré.

2. He fet la meva primera vegada de conducció per corves de nit: no m'agrada (i menys quan portes un cotxe davant que no passa dels 30 km/h i, a sobre, frena.

3. Un 10 per la carretera Tossa-Llagostera: corves amples i ben asfaltada, es pot fer rapideta i sense problemes per avançar. He disfrutat com una criatura i he plegat cap a un costat i cap a l'altre que es veu que gairebé em tocava el peu a terra (el proper cop ja posaré la punta a l'estribera). M'ha recordat la carretera La Salvetat-Saint Chinniane (ara no sé si s'escrivia així). :jump :jump :jump :jump

4. El contramanillar mola!! Molt curiós, sí, sí...

PS: M'he quedat amb ganes de més, però avui està ennovulat i ha fet un parell de trons llunyans :crys[/quote]

Que es aixo? M'ho podeu explicar? Per que serveix?

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dv. ago. 13, 2010 7:51 am

[quote user="Santos" post="131626"]Que es aixo? M'ho podeu explicar? Per que serveix?[/quote]

El contramanillar és fa empenyent el manillar endavant cap al canto cap a on vols fer la traçada (com si volguéssis girar al revés) i ajuda a tumbar la moto molt més ràpidament.

Hi ha gent que ho fa per costum, jo el vaig servir només en casos excepcionals: quan vull tumbar la moto de cop i volta, sense haver planificat la tumbada abans de preparar l'entrada a curva.

Et deixo L'ENLLAÇ on el Dr. Infierno parla del contramanillar, ningú millor que ell per explicar-ho :D

Per cert Angeleta, AQUÍ parla extensament de les curves: fases, trassada, posició, etc.

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dv. ago. 13, 2010 8:20 am

[quote user="Ra-mon" post="131647"][quote user="Santos" post="131626"]Que es aixo? M'ho podeu explicar? Per que serveix?[/quote]

El contramanillar és fa empenyent el manillar endavant cap al canto cap a on vols fer la traçada (com si volguéssis girar al revés) i ajuda a tumbar la moto molt més ràpidament.

Hi ha gent que ho fa per costum, jo el vaig servir només en casos excepcionals: quan vull tumbar la moto de cop i volta, sense haver planificat la tumbada abans de preparar l'entrada a curva.

Et deixo L'ENLLAÇ on el Dr. Infierno parla del contramanillar, ningú millor que ell per explicar-ho :D

Per cert Angeleta, AQUÍ parla extensament de les curves: fases, trassada, posició, etc.[/quote]

Collons ets un crack
ImatgeImatge

Respon

Torna a “General”