No La Coneixia... Maca,maca.

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

No La Coneixia... Maca,maca.

Entrada Autor: GRUM » dc. set. 08, 2010 12:20 pm

Ara fa una estona, a la feina, ha vingut a comprar un noi amb moto, però quina moto...
...le vist passar i no he pogut evitar anar a mirar quina màquina era, així que quan el xicot a entrat a la botiga a comprar, jo he sortit a mirar quina moto era.
Resulta ser una Suzuki GS 850, no n'havia vist mai cap i m'ha agradat força, la veritat, tot i que m'ha semblat molt grossa per ser una 850 i una mica llarga, però el seient segur que és comode per viatjar a duo.
Era exactament com aquesta de la foto, llàstima de no tenir càmara a mà...
Imatge

M'he fixat en un detall, a la tapa de la bateria, posava "dunstell power" :roll:
Els companys de feina, primer em prenien per boig, ja que cada cop que passa una moto per davant no puc evitar girar el cap, i si aparquen per entrar a comprar sempre que puc surto a mirar-me les motos, ara, amb el temps ja s'hi han acostumat i de vegades si jo no les veig, ja m'avisen ells :mrgreen: :mrgreen:
GRUM l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. set. 08, 2010 12:22 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: No La Coneixia... Maca,maca.

Entrada Autor: Randy-650 » dc. set. 08, 2010 12:51 pm

Aquesta va ser una de les Suzuki amb cardan que més van triomfar a l'estranger a la dècada dels 70'. A España per desgràcia no la van importar, més tard quan Suzuki ho portava Puch va importar unes poques 850 GT, més moderna. Si no recordo malament un parent del Steelman en tenia una:

Imatge

I el seient no té res a veure amb els ergonòmics d'avui en dia. Ho passaries malament, creu-me. :lol:

Yamaha va fer al cap de poc una moto clònica, la Yamaha XJ 650, "la seca". Fins fa poc un tiet de'n Carlen en tenia una en perfecte estat encara.

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dc. set. 08, 2010 4:40 pm

:eyes gràcies Randy per fer-me una mica més "culte" en aquest món.
La veritat és que no coneixia ni la GS 850 ni la Yamaha XJ 650 "la seca" que anomenes i que m'ha deixat babejant encara més que la suzuki, ara vaig a buscar més fotos i info de la màquina en qüestió...
...com m'agraden aquestes motos :eyes :eyes :eyes :eyes
Com m'agradaria una moto així però nova :roll: Suposo que per això m'agrada tant la Honda CB 1100 que per desgràcia, de moment, tampoc pensen portar al mercat nacional :evil:

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dj. set. 09, 2010 12:37 am

Holaaa,

Randy, ja posats a fer fes-nos cinc cèntims de les Dunstall, segur que mes d’un no n’ha sentit a parlar mai

Merci

;)
Sort,

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. set. 09, 2010 12:44 am

[quote user="Albert" post="135629"]Holaaa,

Randy, ja posats a fer fes-nos cinc cèntims de les Dunstall, segur que mes d’un no n’ha sentit a parlar mai

[/quote]

Poca cosa més en sé, era un vailet jo. :( De la XJ 650 si que en podria parlar hores. Amb 20 anyets vaig estar a punt de comprar-ne una, però com que m'en demanàven 750.000 ptes, al final vaig comprar una XJ-600 de segona mà per 650.000. :D

Albert
Presentats

Entrada Autor: Albert » dj. set. 09, 2010 12:46 am

OSTRES!!!!!

SI QUE SOC GRAN JO, DONCS!!!!!!

:shock: :shock: :shock:
Sort,

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. set. 09, 2010 12:48 am

No em diguis pilota, però si, ets una gran persona. :flor

Albert
Presentats

Entrada Autor: Albert » dj. set. 09, 2010 12:50 am

[quote user="Albert" post="135633"]OSTRES!!!!!

SI QUE SOC [strike]GRAN[/strike] VELL JO, DONCS!!!!!!

:shock: :shock: :shock:[/quote]

Queda mes clar així Randy. I merci per les 2 floretes!!

:cool: ;)
Sort,

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dj. set. 09, 2010 9:48 am

Ei, Randy, doncs si pots ilustrar-nos sobre la XJ 650, també serà ben rebuda la informació. Sempre és interessant aprendre coses noves de gent ben informada com vosaltres ;)
Albert, si tens alguna info de les "dunstall" també m'agradaria saber-ne alguna cosa, jo soc dels "mamellons" que encara no havia nascut :mrgreen:
En fi, restaré expectant a les ponències dels experts :shock:

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dj. set. 09, 2010 9:58 am

[quote user="Albert" post="135629"]Holaaa,

Merci

;)[/quote]

la Suzuki diu el GRUM hi posava Dunstell Power ????, ara bé, Dunstall era un concessionari i fabricant de xassis Honda de Londres ( uns dels mes actius ) a la década dels anys 70´s.

Per decret a Espanya estava prohibida l´importació de motos Japoneses per afavorir la Industria de motos espanyoles, ja en agonía i moltes anaven subsistin amb ajudes de l´administració i evitar en el possible desordres per part dels llavors actius i poderossos sindicats del metall.

el per què l´industria del motor s´en va anar en orris en menys d´una decada, portaria molt d´espai, sobretot per qué ( a part de Sanglas amb la seva producció de motos per serveis oficials i potser una mica Ducati en una situació diferent) aquesta industria es basava en uns motors poc evolucionats durant més de 20 anys. i sobretot enfocant la producció en motos de muntanya ( Moto Cross , TT i Trial ) ja clarament a la baixa aqui, a Europa i als EEUU.

Però com aquest pais es un pais d´espavilats, feta la llei feta la trampa: Hi havia un Senyor que es deia Ben Heiderich, que crec era importador de Porsche o Mercedes a Espanya, s´en va donar compte que als EEUU hi havia una fábrica Kawasaki que produia les seves motos alla ( eren la Kawasaki KZ 400 ) una moto senzilla, amb motor bicilindric i amb aires de Norton o BSA dels anys 60´s, però ja amb disc a devant i sobretot sense avaries.

Dit i fet, com que no era Made in Japan, doncs res no impedia la seva importació : En va importar unes 1500 des dels EEUU i prácticament es van vendre abans d´arrivar i a molt alt preu ( unes 250000 Ptes. ) aixó era cap el 75 o 76.

Els fabricants d´aqui ( sobretot Sanglas ) es van posar les mans al cap al veure, la " colada " de Kawasakis que havien entrat per la porta del darrere i van fer mans i mánigues per aturar aquesta invasió.

( Era curiós veure un troç d´ aleta de un dels cilindres trencada amb alicates per tal d´evitar que es veiès el Made in Japan ) :twisted:

De totes maneres s´en van importar moltes d´aquestes Kawasakis 400 i també de les 650 ( molt semblants a la Zephyr ) que anaven de conya i no tenien problemes ) finalment es va descubrir el pastel i les darreres importacions es van quedar al port de Vigo o Bilbao ( ara no recordo ) podrint-se allà per no poder-se despatxar a Duanes.

També hi havien " espabiltats " que es possaven d´acord amb algún importador potent de França o de Anglaterra per tal de " fabricar " una moto ( europea ) amb motor de 4 cilindres i amb la totalitat de components fabricats a Europa tal com promulgava la llei espanyola: O sia una Japonesa amb el diposit canviat i amb frens Brembo en comptes de Nissin. :twisted: :twisted: :twisted:

Així van neixer les Japauto ( Honda 750 Four, rectificat a 900 ) diposit de fibra i rodes i frens canviats i que es venia a un preu prohibitiu aleshores i que entraven en comptagotes.

Les Dunstall ja eren motos molt més elaborades amb xassis tubuluar de crom-molibdé fabricats per ells mateixos i motor Honda o Suzuki i que eren veritables joies de pseudo-competició i que es venien ( molt poc ) i a preus exhorbitats , aixó si: enlloc hi deia Made in Japan.

També hi havia els xassis Gus Khun ( holandesos ) encara més bons i que també havia importat " dues o tres unitats" a algún capriciós.

En aquells finals dels anys 70´s Bultaco, montesa i Ossa ja estaven en periode de liquidació i amb moltes revoltes sindicals i només Sanglas veien que aviat s´obriria s´aixeta dels productes japonessos ( Decret Sahagún s´en deia ) que aleshores ja havia obert el mercat del automobil a les importacions europees ( el primer cotxe importat "dins de la llei " a Espanya va ser el Citroën CX ) doncs Sanglas va arrivar a un Joint Venture amb Yamaha per incorporar el seu motor Xs400 a les seves motos i jubilar el seu monocilindric ja de 500 cc. i ja obsolet.

Montesa va tancar les seves linees de producció i va esdevenir només importador Honda i fabricació artesanal de les Cotes.
Ossa va plegar definitivament.
Bultaco també.
Sanglas va estar uns anys fabricant amb motors Yamaha, fins tancar definitavnt l´any 1981
Mv Abelló que ja fabricava les Puch a Oviedo , va fabricar ciclomotors Suzuki sota llicencia fins a mitjans 80´s
Derbi, seguia fabricant ciclomotors.
Ducati Mototrans, va plegar l´any 1983

:| :| :| :|
Imatge

Kawasaki KZ 400 primera moto japonesa importada a Espanya
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 09, 2010 10:37 am, en total s’ha editat 9 vegades.
Imatge

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dj. set. 09, 2010 10:07 am

Co..ns, si ja dic jo que aquí s'apren més que a l'escola :lol:
Moltes gràcies per la informació, sempre és d'agraïr poguer aprendre coses noves.
UMM, tinc un conegut, l'Alex Patrocinio (eldiablomagazine) que ha aconseguit una KZ400 i se l'ha fet transformar per un taller que es diu Mad Crow, i l'hi han fet una virgueria, tot i que ja no té gairebé res de la original...
En resum, GRÀCIES per tota la informació ;)

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. set. 09, 2010 10:41 am

GS12RED....un dia ens has de convocar a tots i fer-nos una clase magistral de motos.
Ex ...moltes coses

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dj. set. 09, 2010 4:18 pm

[quote user="Steelman" post="135680"]GS12RED....un dia ens has de convocar a tots i fer-nos una clase magistral de motos.[/quote]

Sería collonut, sempre que no hi hagi cap exàmen després...

Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

Entrada Autor: Vicenç » dj. set. 09, 2010 6:34 pm

Buenas!!!

Una cosa semblant amb les Kawas també va passar amb els cotxes quant es van importar els primer Ford Taunus que sortien a un preu més baix que els Seats 124. Un veí meu va estar a punt de fer-se amb un fins que els van haver de posar a preus prohibitius.

Per cert, la XJ650 té mooolta culpa de que avui m'agradin les motos. Sencillament, és preciosa:

Imatge

Per cert, una petita demostració de per què les japoneses, o millor dit una japonesa, va acabar amb pràcticament tota la industria motociclista europea:

Imatge

Tot i que hi havien algunes que encara era pitjor... (i no se si encara ho son... :cool: :cool: :cool: )

Imatge
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. set. 09, 2010 6:40 pm

Vicenç, quant de temps, noi! :D

Això que dius.....

[quote user="Vicenç" post="135777"]

Per cert, la XJ650 té mooolta culpa de que avui m'agradin les motos. Sencillament, és preciosa:
[/quote]

Opino el mateix. Jo a aquella època tenia una Ossa Copa 250 F3, i sortia amb una colla d'homes grans (+ de 40) i tots portàven K, R-45 i R-65, i quan un es va comprar una de les primeres XJ 650 tothom flipava en colors amb la finura del seu motor. A partir d'aqui vaig estolviar per comprar-me una XS 400 i despres dues XJ 600 seguides. Em vaig tornar yamahista perdut. :oops:

Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

Entrada Autor: Vicenç » dj. set. 09, 2010 6:57 pm

[quote user="Randy-650" post="135778"]Vicenç, quant de temps, noi! :D

Això que dius.....

[quote user="Vicenç" post="135777"]

[/quote]

Opino el mateix. Jo a aquella època tenia una Ossa Copa 250 F3, i sortia amb una colla d'homes grans (+ de 40) i tots portàven K, R-45 i R-65, i quan un es va comprar una de les primeres XJ 650 tothom flipava en colors amb la finura del seu motor. A partir d'aqui vaig estolviar per comprar-me una XS 400 i despres dues XJ 600 seguides. Em vaig tornar yamahista perdut. :oops:[/quote]

La veritat és que sempre hem dic "has de participar més, has de participar més..." però al final mai no ho faig. Però que consti que us llegeixo, eh!!!! :cool: :cool: :cool:
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Respon

Torna a “General”