Dubte hardware

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderador: Airald

Respon
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2074
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Dubte hardware

Entrada Autor: Sergibuda » dj. maig 15, 2025 12:04 pm

Com la majoria ja sabeu, jo fins fa res no en sabia res de res de tota aquesta tecnologia, per això no és gens d'estrany que ara que en tinc una miqueta d'idea, no en sigui gaire.

Tinc una BMW R12 i utilitzo l'app de BMW en el meu mòbil (aquest model no disposa d'una pantalla gran ja instal·lada), però això d'anar posant i treient el mòbil no m'acaba de fer el pes perquè has de posar-lo i treure'l cada cop i això inclou si pares a repostar i vols pagar amb el mòbil o si fas una aturada curta i vols fer alguna foto.

Per això, havia pensat fer servir un segon mòbil, però he vist que hi ha tablets "rugeritzades", que ja estan preparades per suportar aigua i pols i tenen suports específics per a la moto i viseres per evitar reflexos. Això ja em convenç més i, si a sobre afegeixes que a Aliexpress en trobes per menys de 50€, sembla una bona opció, tot i que tinc alguns dubtes:
  • S'ha d'utilitzar obligatòriamentcom a pantalla reflex del mòbil o es pot utilitzar independent del mòbil?
  • Si ha de "xupar" del mòbil, llavors necessito tenir la tablet i el mòbil connectats a l'alimentació per no quedar-me sense bateria, no?
  • Se li pot instal·lar l'app de BMW?
  • Si no es pot instal·lar, es pot fer quelcom per controlar-la amb els comandaments de la moto, tal i com faig amb el mòbil i l'app de BMW?
  • Em recomaneu alguna altra app per navegar que sigui de franc i a prova de tontos?
  • Necessita connexió de dades o baixant-te els mapes ja pot funcionar?
  • He vist que n'hi ha amb bluetooth que et permet connectar-la a dos dispositius alhora, per tant entenc que és important, però què més he de mirar que tingui?
  • Si tot això que estic dient és un autèntic desgavell, quina solució tinc?

Meerci a tots per l'ajuda!
sergibuda

they called me an accident

Airald
Presentats
Entrades: 946
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Dubte hardware

Entrada Autor: Airald » dv. maig 16, 2025 1:55 pm

Hi ha un punt que no se si queda clar, el tema de les tablets ruggerizades i els Carplay. El primer és un terminal a on instal·les les mateixes aplicacions que al mòbil i els carplay son específics per fer de display de certes aplicacions (que suportin carplay) que tinguis corrent al mòbil.

És cert que hi ha qui fa un "mirror" amb els carplay però no és una cosa estàndard ni sempre és fàcil de fer. Jo crec que el que sigui que acabis portant ha de ser fiable i ràpid d'engegar i aturar.

Desconec el tema app de BMW, però si ha d'anar amb mapes online, cosa que seria algo a evitar ja que hi ha molts llocs a on encara no hi ha cobertura mòbil (d'aquests perduts que ens agrada anar). També és bo que l'app que facis servir a banda dels mapes offline, tingui el routing offline, és a dir, que es faci directament al propi terminal i no depengui de cap servidor, pel mateix motiu.

Si fas servir un segon dispositiu, sempre pots fer servir el teu com a hotspot per tal que el secundari tingui dades. Això si, hauràs de preveure poder-lo endollar per tal que no se li acabi la bateria.

Si fas servir un mòbil com a navegador has de tenir en compte que pugui funcionar amb tot el rang de temperatures necessari, ja que si la gestió de la bateria no és molt bona, no carregarà ni amb fred ni tampoc amb calor.

Actualment hi ha dispositius de hardware que permeten fer servir la wonder wheel amb altres aplicacions. Bàsicament es connecta un aparell al bus CAN i amb una APP al mòbil, rebs diferents codis, i és l'app que fas servir que ha d'interpretar-los per fer una o altra cosa. Cruiser i OSMand, per exemple, admeten la connexió amb diversos aparells d'aquests com el WunderLink. Malgrat tot, no se quines coses vols fer amb els comandaments, però bàsicament permeten fer zoom i mou-re el mapa.

Avui en dia, els mòbils i aparells similars que connecten per bluetooth admeten diverses connexions a la vegada, d'audio sempre n'hi haurà una que tindrà prioritat, però les d'entrada com botoneres i teclats poden estar funcionant a la vegada sense cap problema.

Salut.
Imatge

Dodo
Presentats
Entrades: 1165
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Entrada Autor: Dodo » dv. maig 16, 2025 3:26 pm

Ta enterao?🤔🤣🤣

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2074
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dg. maig 25, 2025 11:49 am

Doncs no creguis que ho he entès del tot, eh! Que jo no sóc gaire espavilat!

Esperava una resposta del tipus "el que has de fer és posar-te això, que és el més senzill d'utilitzar i el més econòmic".
sergibuda

they called me an accident

Respon

Torna a “El racó del GPS”