Grossglockner,Un paradis dels Alps Austriacs

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Grossglockner,Un paradis dels Alps Austriacs

Entrada Autor: Steelman » dc. maig 28, 2008 5:29 pm

Fa temps que sabia d´aquesta carretera i es molt maca. Aquest estiu (si tot va be) al tornar de Romania la farem

Aquesta tarda buscant informació he trobat uns quants links amb fotos interessants i us el passo per que veieu quina passada!!

Aquesta carretera esta a Austria, concretament aqui :)
Imatge

Aquesta carretera es de peatge i esta oberta de maig a novembre. Puja a diversos ports
Imatge

el mes alt esta a 2571
Imatge

Aquest es el perfil de la carretera.
Imatge

La varen inagurar al 1935
Imatge

Imatge

I varen tardar 5 anys, ja que la varen començar a construir al 1930
Imatge

Us poso unes fotos de la carretera abans d´explicar-vos curiositats i coses que la fan diferent
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Toti i que no puja al Grossglockner, es diu aixi per que gairebe tota la estona es veu aquest cim, el mes alt d´austria amb 3797m
Imatge

Una de les coses que la fa especial es que de baixada hi ha el mirador de Franz Josef Hohe sobre el precios glaciar de Pasterze, que té 10km de llargaria
Imatge

Una estatua al Franz Josef Hoher
Imatge

Per cert durant l´hiver s'hi acumulen gruixos de 5 a 20m de neu, amb el qeu tarden uns 15 dies per treure tota la neu (abans trigaven mesos).
Unes fotos que ho il.lustren.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

per que la carretera quedi aixi de neta
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

En fi...ja sabeu per que a l´estiu tornant de romania...HI HE DE PASAR ;)
Ex ...moltes coses

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dc. maig 28, 2008 5:39 pm

Bones!!!

Tenia pensat mirar d'apropar-nos un dia des de Baviera, però veient les fotos ja està decidit... segons el que m'has passat per mail hi passarem poc més d'una setmana abans.

No m'extranya que cobrin per pujar, si han de refer la carretera després de cada estiu!! :roll: :roll: :shock: :shock:

Fins aviat!
Imatge

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dc. maig 28, 2008 7:03 pm

El vaig fer,el Großglockner, l'any passat i la veritat és que va decepcionar-me un xic per culpa de la boira a la pujada i de la boira i la pluja a la baixada.

Les fotos que has penjat son molt maques i no descarto tornar a provar-ho aquest estiu ; així si, només si fa bon temps. El preu per moto em sembla que boreja els 20 Euros, si aneu dos, potser uns 25. Per això dic que el vull tornar a fer si fa bon temps.

http://www.grossglockner.com/highalpineroad/

Val la pena visitar la web :wink:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. maig 28, 2008 7:29 pm

kel ha escrit:El vaig fer,el Großglockner, l'any passat i la veritat és que va decepcionar-me un xic per culpa de la boira a la pujada i de la boira i la pluja a la baixada.

Les fotos que has penjat son molt maques i no descarto tornar a provar-ho aquest estiu ; així si, només si fa bon temps. El preu per moto em sembla que boreja els 20 Euros, si aneu dos, potser uns 25. Per això dic que el vull tornar a fer si fa bon temps.

http://www.grossglockner.com/highalpineroad/

Val la pena visitar la web :wink:

Per mi ja el pots posar a llista :wink: , però com bé dius si fa mal temps no hi anem

Em sembla que ens faltaran dies .........

Vssssssss
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dc. maig 28, 2008 9:48 pm

Jo tampoc le fet mai i ja fa molt de temps que el tinc de fer.

Els plans eran fer-lo aquest any juntament amb els Dolomites amb un grup de companys, però no ha pogut ser i el deixem per l'any que vé.
Diuen que el més impresionant es veure la quantitat de motos que hi ha per alla.
Ja en fareu cinc centims quant torneu tots. Sembla que aquest any serà un punt obligat per a molts Mototuristes. :D

Per cert a Austria no es pas l'únic de peatge. A la ruta que tenim planificada (ara per l'any que vé) també feiem el "Silvretta" amb caracteristiques força semblants.

Salut per gaudir de la vida.
Salut i kilómetres

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dj. maig 29, 2008 1:02 am

Si, si i si, simplement. Gracies steelman.

RafaCarme
Presentats
Entrades: 555
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 11:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallés

Entrada Autor: RafaCarme » dj. maig 29, 2008 12:04 pm

:shock: :shock: :shock:

Espectacular

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dj. maig 29, 2008 1:08 pm

Jo també el vaig fer l´istiu passat, també amb boira i pluja, es una carretera llarga de uns 50 Kms.( diuen una de les carreteres de montanya més maques del món ) i vàrem pujar des del cantó de Zell am See fins Lienz i cap a Cortina d´ampezzo. :roll:

El que es maco, es passar la nit a un dels albergs que hi han per allà :roll:
Imatge

Triniti.V
Presentats
Entrades: 1426
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:41 am
Ubicació: La Garriga
Contacta:

Entrada Autor: Triniti.V » dj. maig 29, 2008 2:13 pm

Quina passada !!!!!!! :flor :flor :flor :flor :flor

Espero que la pugueu gaudir amb molt de sol i així ens pugueu ensenyar unes
bones fotos... :wink:

Ara mateix la posaré a la carpeta de pendents a veure si algun dia l'anem a veure
nosaltres també... :D :D :D

Per cert tota aquesta colla de Mototuristeros :D que aneu aquest any cap
als Alps, per quines dates i aneu ???? Encara ens trobarem en algun port de muntanya... :wink:

:!: i Vvvvsss
Honda Varadero XL1000V - La Negreta

Web Personal - Informació dels Alps a El Rincón Alpino

Vvvvvvssss

ZAXMOTORRADER
Presentats
Entrades: 121
Membre des de: ds. oct. 13, 2007 8:42 am
Ubicació: BCN/Castillonroy (Polònia i la Llitera)
Contacta:

Entrada Autor: ZAXMOTORRADER » dj. maig 29, 2008 10:50 pm

Apa una mica + de info de quant vàrem estar ja fa uns anyets:

http://groups.msn.com/MototurismoViajar ... 6206407288

A gaudir del viatge!!!!!!
W.sssssss!!!!

Sergi3
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Sergi3 » dl. juny 02, 2008 2:41 pm

Nosaltres tambe la vam fer l'estiu passat, pero el temps si que ens va acompanyar. Realment es impresionant. la unica pega, es que es de peatge.

ZAXMOTORRADER
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: ZAXMOTORRADER » dl. juny 02, 2008 4:43 pm

sergi3 ha escrit:Nosaltres tambe la vam fer l'estiu passat, pero el temps si que ens va acompanyar. Realment es impresionant. la unica pega, es que es de peatge.
ja, però et regalen una enganxina!!!! :b9

............fa uns anyets ja vam pagar 17€.

W'sssssssssssss!!!!!!!

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dl. juny 02, 2008 8:15 pm

ZAXMOTORRADER ha escrit:
ja, però et regalen una enganxina!!!! :b9

............fa uns anyets ja vam pagar 17€.

W'sssssssssssss!!!!!!!
Aixo de que regalen per 17€??? Les pegatines dels ports valen uns 3€ ;)
Ex ...moltes coses

ZAXMOTORRADER
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: ZAXMOTORRADER » dl. juny 02, 2008 8:51 pm

Home, pq de regal res de res, només amb el que cobren per passar la barrera ja et surten les suors fredes i et fan mal les butxaques, però això si ,quan has fet el primer km, ja ni t'en recordes del que has pagat, tens el cap en altres coses més importants com intentar païr el que tens al devant, i si a sobre ets un pirat de la muntanya com jo, se et cauen els "wivols" a terra quan veus la glacera. Per cert, si aneu, no deixeu de anar a l'observatory Swarosky, paga la pena, ja que us deixarán a discrecció binocles i telescopis per que podeu gaudir encara més de les vistes.
Jo vull tornar un altre cop a fer una feineta que em va quedar pendent per allà (L'Stelvio ja deu de saber de que parlo........)

W'sssssssssssss!!!!!

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. juny 02, 2008 10:21 pm

ZAXMOTORRADER ha escrit:Home, pq de regal res de res, només amb el que cobren per passar la barrera ja et surten les suors fredes i et fan mal les butxaques, però això si ,quan has fet el primer km, ja ni t'en recordes del que has pagat, tens el cap en altres coses més importants com intentar païr el que tens al devant, i si a sobre ets un pirat de la muntanya com jo, se et cauen els "wivols" a terra quan veus la glacera. Per cert, si aneu, no deixeu de anar a l'observatory Swarosky, paga la pena, ja que us deixarán a discrecció binocles i telescopis per que podeu gaudir encara més de les vistes.
Jo vull tornar un altre cop a fer una feineta que em va quedar pendent per allà (L'Stelvio ja deu de saber de que parlo........)

W'sssssssssssss!!!!!

Queda apuntada la visita al l'observatory Swarosky. :D

Gràcies

Vssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

BARON ROJO
Presentats
Entrades: 76
Membre des de: dc. set. 05, 2007 3:42 pm
Ubicació: LLEIDA

Entrada Autor: BARON ROJO » dt. juny 03, 2008 5:39 pm

:shock: :shock: :shock: quina pasada de lloc :shock: quines fotos.
gilera GP800

MARTI

Stelvio
Presentats
Entrades: 167
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 6:21 pm
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: Stelvio » dt. juny 03, 2008 6:26 pm

ZAXMOTORRADER ha escrit: Jo vull tornar un altre cop a fer una feineta que em va quedar pendent per allà (L'Stelvio ja deu de saber de que parlo... )
Imatge http://centripetalnotion.com/media/musi ... -Rehab.mp3

Ara mateix “no, no, no...” Ah si! es el que te plantar la senyera, pensar que avui el cim és en aquí i exclamar tornaré!

Per a qui no conegui de que va aquesta historia us diré que en ZAXMOTORRADER i un servidor compartim l’afició d’enfilar-nos a les muntanyes, especialment quan ho podem fer-ho amb esquis, per tant no ha d’estranyar-vos que tots dos ens haguem fixat en el cim més alt d’Austria, el Grosglockner de 3797m i en qualsevulla forma d’apropar-nos-hi, a peu, en bicicleta, amb esquis o en moto...

La resta de la historia ja us la explicarà ell...
Imatge V'sss!
Des del 1968:

Imatge Si el coneixes sabràs quines rutes m'agraden

Stelvio
Presentats
Entrades: 167
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 6:21 pm
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: Stelvio » dc. juny 04, 2008 12:42 am

Imatge http://www.striptoit.com/media/romantic_interlude.mp3

En el cim del Grosglockner-3797m coincideixen el límit de tres províncies austríaques: Carintia, Salzburg i Tirol. Del Grosglockner es desprèn la glacera de Pasterze, la que apareix a les fotografies que es fan des de el mirador anomenat de Franz Joseph Höhe, situat en el turó de Freiwandeck.

Quan es va construir el 1935 el que avui es coneix com a Grosglokner-Hochalpen-strase, varen tenir la mala pensada de fer arribar l’asfalt fins al turó de Freiwandeck, on s’hi va construir un pàrking horripilant i un funicular que no ha servit mai per res mes que per treure calers dels desaventurats que no sabien on anaven, en conseqüència atenció que “no es oro todo lo que reluce”. Malgrat aquest sinistre panorama que algú pot arribar a imaginar-se, el mal ja està fet, el mirador de Franz Joseph Höhe mereix ésser visitat per aquells que no han vist mai un riu de glaç, es aleccionador i impressiona.

L’Estelman ens posa una imatge del monument a Franz Joseph Höhe. Aquest senyor era l’Emperador d’Àustria i un bon dia va decidir de visitar el turó de Freiwandeck des de on li havien explicat que es divisava el cim culminant del seu imperi. No es va dignar de baixar a tocar el gel del Pasterze i molt menys imaginar d’ascendir al Grosglockner. L’anècdota per a la historia es que ho va fer acompanyat per la Emperatriu Elizabeth, la Sissi, una figa tova que corpresa va exclamar la cèlebre dita: no ho hagués dit mai! El cas es que no hi varen tornar mai mes, ni l'un ni l'altre.

Així és la historia i així us la he explicat.
Imatge V'sss!
Des del 1968:

Imatge Si el coneixes sabràs quines rutes m'agraden

Koper
Presentats
Entrades: 940
Membre des de: dt. gen. 11, 2011 8:21 pm
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Contacta:

Re: Grossglockner,Un Paradis Dels Alps Austriacs

Entrada Autor: Koper » dl. març 21, 2011 8:39 pm

jurrrrr quin docu, espectacular, em cau la baba...
By any means: Tunez-França-Egipte-Italia-Mexic-USA-Suissa-Monaco-Spain-Catalunya-Andorra-UK
"Inteligencia militar son dos términos contradictorios."

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”