Ruta Lleida - Viella - Auch (França)

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Xepe71
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: ds. ago. 14, 2010 7:56 pm
Ubicació: Reus - Ganxet per adopció

Ruta Lleida - Viella - Auch (França)

Entrada Autor: Xepe71 » dl. ago. 16, 2010 2:45 pm

Tinc previst per finals de setmana fer la ruta Lleida – Viella – Auch (França, entre Toulouse i Bordeaux). Viamichelin em suggereix de passar de Benabarre, mentre que Google Maps fins i tot diu d’anar per Bielsa/embassament de El Grado (evidentment sense passar per Viella). No obstant, en una de les vostres sortides, feu la ruta des de Balaguer, que seria una tercera opció...

La pregunta del milió que tinc és: quina de les tres rutes és millor (tenint en compte que seran uns 400km de ruta en total, i que dono prioritat a una ruta sense masses dificultats)?

Apart, com que serà la meva primera ruta de 400km i la primera vegada que passo els Pirineus en moto, voldria saber si he de preveure fred, és a dir, si he d'agafar els forros tant de la jaqueta com dels pantalons.

Gracies a tots pels suggeriments!

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Re: Ruta Lleida - Viella - Auch (França)

Entrada Autor: JoanF » dl. ago. 16, 2010 5:09 pm

Jo crec que la ruta amb menys complicació, és la de Lleida-Viella- Auhc (305km).
No sé com vols dir des de Balaguer, si és Balaguer-Tremp-Pont de Montanyana, Viella. perqué sinó, tindràs que fer Balaguer-Alfarrás-Viella.
L'altra ruta per l'Arago també és molt bonica, però una mica més complicada, si vols anar per feina.
Et recomano que encara que estiguem a l'Agost, t'emportis roba, doncs els matins son frequets, i encara més a montanya.
JoanF l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 16, 2010 8:11 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dl. ago. 16, 2010 6:11 pm

Jo només et puc dir que ahir diumenge vaig estar per la zona de Puigcerdà i tot i que al migdia el sol escalfava una mica, durant tot el matí i a partir de mitja tarda, no m'hauria sobrat pas el forro de la jaqueta i pantalons. Procura mirar-te abans de marxar les temperatures i temps de la zona, però pots trobar-te fresqueta, així que no estarà de més portar els forros interns o algun jersei o jaquesta que puguis dur sota la de cordura i que després et serveixi per fer el voltet al matí o vespre.
En quant a la ruta no et puc ajudar, no conec bé la zona. Això si, pel tema dels 400kms, procura anar fent paradetes per estirar una mica i posar-ho tot a lloc i ja veuràs com no tens cap problema.
Que tinguis bona ruta i ja ens explicaràs ;)
Per cert, una moto molt maca la cbf
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Haligran
Presentats
Entrades: 76
Membre des de: dv. jul. 23, 2010 5:43 pm
Ubicació: Castellar del Vallès

Entrada Autor: Haligran » dl. ago. 16, 2010 7:06 pm

Mira això del fred es relatiu, si vas ben equipat.............

Si et serveix la foto per tenir una idea

:eyes :eyes :eyes

Imatge
By haligran at 2010-08-15

Ahir diumenge al port d'envalira. Ja pots veure el termòmetre.

:tremolant :tremolant :tremolant

Es clar que no sempre es igual

:D :D :D
Imatge Imatge Imatge Imatge

Xepe71
Presentats

Entrada Autor: Xepe71 » dl. ago. 16, 2010 9:49 pm

Bé, gracies pels consells... marxo a la tarda, per tant suposo que no farà tant fred. De totes maneres agafaré els forros per si de cas...

@ Haligran: una foto val més que una paraula! ;)

@ GRUM: així ho faré. La jaqueta de cordura que tinc va molt bé per als estius, però agafaré el forro, que espero no necessitar. Per sid e cas, hi serà! I si, aniré parant, seguint les ordres del meu c*l, que no és qui pensa, però si que serà qui mani! :D

@ JoanF: És la que pensava fer, fins que avui he mirat al google maps que m'ha suggerit anar per Aragó. Seran uns 400km, ja que surto de més abaix (Ascó), i vaig més al nord (Condom), però la ruta que em causava problemes era el tram que us he comentat

V's!

JoanF
Presentats

Entrada Autor: JoanF » dl. ago. 16, 2010 11:01 pm

Agafis la que agafis, segur que t'ho pasaràs d'allò més bé.
Totes son prou recomanables.
Ja ens ensenyaràs les fotos, perqué, recorda...... NO FOTOS NO RUTA.
:lol:

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dl. ago. 16, 2010 11:03 pm

Vagis per on vagis, la previsió pel cap de setmana és de bon temps.
Que tinguis bona ruta i bona experiència en la teva primera ruta llarga.

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dt. ago. 17, 2010 1:32 am

Que disfrutis de la sortida, ja ens ho explicaràs !

Xepe71
Presentats

Entrada Autor: Xepe71 » dc. ago. 18, 2010 8:01 pm

I què feu si plou? En condicions normals, jo agafaria el cotxe. Però com que ja fa temps que em plantejo (i em fa ilu!) fer aquest viatget, però sembla que demà vulgui ploure... seria més prudent anar-hi en cotxe? Desistiu vosaltres d'anar en moto si la previsió és de pluja?

(evidentment com a bon moteru domingueru he conduit poc amb pluja, i si ha plogut, ha plogut poc)

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. ago. 18, 2010 8:04 pm

[quote user="xepe71" post="132493"]I què feu si plou? [/quote]

Jo si plou faig com els de Ridaura.

Si tingués de comptar les vegades que he sortit i la previsió deien que es de pluja, m'hauria perdut moltíssims dies que he gaudit moltíssim i si m'hagués quedat a casa m'hauria cagat en tot.

Vsssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. ago. 18, 2010 8:05 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dc. ago. 18, 2010 8:04 pm

Xepe..si plou....donsc patiras menys calor ;)
NO condicionis el viatge per pluja, pq el pirineu en aquesta epoca , i més en la vall d´aran, casi cada tarda plou ;)

Ves més tranquil i ja esta.
Eps, aixo si et veus segur.
De totes maneres...milloraras en pluja...conduint en pluja ;)
Ex ...moltes coses

Xepe71
Presentats

Entrada Autor: Xepe71 » dc. ago. 18, 2010 10:44 pm

Vinga doncs, agafaré els calçotets de neoprè, i tira milles! :lol:

JoanF
Presentats

Entrada Autor: JoanF » dc. ago. 18, 2010 10:55 pm

Qué consti, qué jo t'entenc. També soc de secà jo.
:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9

Xepe71
Presentats

Entrada Autor: Xepe71 » dv. ago. 20, 2010 10:55 am

Bé, sembla que al final tot ha rutllat!

He fet uns 500km en el dia, primer per anar a la feina, i després la ruta. Ha plogut en tres ocasions, però quatre (va, que siguin vuit) gotes. La ruta ha estat Reus -Mora d'Ebre - Lleida - Benabarre - Vielha - Lannemezan - Auch - Condom.

El tros fins a Lleida, fantàstic. El tros de la sortida de Lleida, fatal. I la resta fantàstic de nou. El lloc més impressionant, sens dubte, els 100km d'abans de Vielha, i els més divertits, els de després de Vielha (corbes obertes, carretera en bon estat...). Les carreteres franceses son més rectes que les nostres, i anant a velocitats legals de 90km/h es feia una mica avorrit. No ha fet fred, i no m'he posat el forro, suposo que sempre he estat per sobre dels 15°C. El punt més fresc ha estat el tunel de Vielha (oficialment el de su graciosisima majestad el rey don juan carlos primero de borbon y las dos sicilias y de todos los santos amen).

He trobat a faltar el GPS, que encara que de petit m'espavilava amb indicacions i mapes (i preparar els viatges), sembla que ara hagi perdut aquesta habilitat... (Marta, on eres quan et necessitava... a - doscents - metres - gireualadreta, potser!?)

Ah, i el cul, encara que no estigui adolorit, tot i les dos parades que vqig fer, se m'acabava adormint. Potser és la moto (que sempre ha respost de meravella), que no està preparada per fer aquestes tirades. P potser joc jo qui no està preparat ;)

Apa doncs, us deixo una foto a Fos, segon poble de la Frans. Gracies a tots pels consells i comentaris!

Imatge

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dv. ago. 20, 2010 11:25 am

Mol bé, Xepe, una bona excursioneta!
Però no has fet més fotos? Un esdeveniment com aquest bé que s'ho val ;)
Per cert, quin model de jaqueta portes? S'assembla moltíssim al meu, és una Gore-sport de Dainese?
Felicitats per la sortida i, ara ja ho saps, no paris :mrgreen:
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Xepe71
Presentats

Entrada Autor: Xepe71 » ds. ago. 21, 2010 10:42 pm

[quote user="GRUM"post="132732"]
par cert Modèle Quin de portes jaqueta ? al moltíssim meu S'assembla , és una Gore- sport de Dainese ? [/Quote]

torno Dema ( es lo que tenen els Viatges , Québec, un de l Fer anada i la Tornada ) , intentare passar par Bielsa Ainsa i Barbastro . Ara Lo Que unic que espero es que no faci massa sol... No estic mai content ... )

La jaqueta es una "Rev It! " , Qc m'esta anant de fabula - 5 anys ella AMB , i si la canvio sérums par una marca de la mateixa ... !
Xepe71 l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 21, 2010 10:46 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. ago. 31, 2010 2:42 pm

Xepe!!! Posans una cronica i fotos del teu viatget home ;)
Ex ...moltes coses

Xepe71
Presentats

Entrada Autor: Xepe71 » dt. ago. 31, 2010 5:38 pm

Poca cosa puc explicar, i menys ensenyar-vos, però us en faig cinc cèntims...

La raó per anar a França és que hi tinc familia, a prop d'un poble que es diu Condom. És la zona d el'Armagnac, del maget i del foie gras, i també del Dartagnan. Com que divendres era festa a la feina i dijous plegava a migdia, i que la meva dona em va permetre anar a feure la family (sol), vaig pensar que aquesta era la meva.

Havia fet alguna sortideta amb la moto, Lleida, Terrassa, Delta de l'Ebre, però aquesta seria la meva primera sortida "llarga". Es preveia temps plujós (i per això hi han les preguntes que hi han més amunt), així que pantalons de moto i protecció per l'aigua per jaqueta i pantalons, que al final no vaig necessitar.

Volia passar per Móra d'Ebre, Lleida, i la Vall d'Aran, així que la ruta d'anada va ser aquesta, proposada per Google maps (que originalment suggeria fer tot autopista) i modificada per mi.

Les sensacions: en primer lloc, per ser el primer viatge, estava ilusionadíssim, esperava que no polgués, però tampoc que fes massa sol. Al final va ploure, tres cops, però poc. La zona del Priorat, i fins arribar a lleida és senzillament genial. Carreteretes que et permeten rodar a 100 sense problemes, no masses cotxes, i unes vistes fantastibuloses, fins i tot plovent.

Després va tocar Lleida. No tinc GPS, em vaig liar, i vaig acabar passant per dins. Una gran avinguda, semafors, poc tràfic. La sortida va ser pitjor, moltes rotondes, trànsit, velocitats lentes, cues. Semba que no acabava mai! Fins que no vaig arribar a Alfarràs, no vaig tornar a passar-m'ho bé.

Passo per Benabarre (cuidadín, que a Benabarre hi ha la única gasolinera, a l'entrada del poble, en 15-20 i 25km a la rodona. Agafeu el camí que agafeu hi haureu de passar per davant, però tingueu-ho en compte). Les carreteres d'Aragó, que vas agafant fins al Vall d'Aran estan en millor estat que les nostres. Curiosament, vas i vens 3 o 4 cops de Cat alunya a Aragó i vice versa, i per tant es podia fer la diferència.

Impressionant la primera vegada que arribes a l'embassament de Escales (Sopeira), em vaig trobar a mi mateix amb un somriure d'orella a orella quan vaig veure aquella meravella. Tenia la opció de parar per fer fotos o seguir gaudint del trajecte. Vaig decidir fer lo segon, però la imatge que vaig veure era com aquesta.

Segueixes una bona estona voltant altres embassaments, que també estan bé, però com que hi han revolts (tampoc masses) i tinc vertigen, vaig anar bastant tranquil seguint un cotxe. Poso gasolina, no sigui que em quedi sense a mitja muntanya. Arribo al Vall d'Aran, tunel, força fred a dins, però ni abans ni després, plou a estones, control dels mossos, i arribo a França! Les carreteres i traçat francesos son millors, en part degut a que la zona és menys muntanyosa, i vas fent ziga zagues més alegrement. Per cert, em creuo amb pocs moteros, però tots (menys els que tenen HD, és clar) saluden.

Imatge

Agafo un tros d'autopista, de Montréjeau a Lannemezan. Em desfogo una mica, res de massa ilegal (cuidado que en aquell tram hi ha un radar), i al sortir comença un llarg camí de més de 100km de recta-recta i recta. Els límits de velocitat són més confusos. En principi pots anar a 90km/h, excepte on hi han cases on et diuen d'anar a 70. Total, que no acabes mai, ja que la carretera et convida a anar a 120km/h :(. Apart d'això, aquella zona mereix ser visitada, ja que hi han molts castells (era zona de conquesta i reconquesta entre anglesos i francesos per allà al 1500, i per tant hi trobareu fortificacions), i vinya i muntanyoles i grans camps. Si voleu detalls, em podeu contactar, ja que hi he estat unes quantes vegades i conec la zona. Podeu dormir a Gites de France, que són cases rurals, algunes amb molt encant.

La ruta d'anada van ser 500km, dos dipòsits, i un consum inferior als 5l/100km. La moto em va respondre fantàsticament bé, i m'he sentit molt a gust en tot moment. El cul, adormit fins que parava i feia una caminadeta.

A la tornada vaig seguir una ruta lleugerament diferent. Em vaig plantejar tornar per Andorra, però ja conec la ruta, així que vaig tornar per Bielsa Ainsa Benabarre i Lleida (aquí)

Molta més calor, potser més muntanya i més revolts, segur. La baixada del Cinca és xula, però al ser de tornada cap al "món real", potser em feia menys ilusió i la vaig gaudir menys.

Aquí, en una parada a Arreau, on vaig fer uns amics alemanys (de Hamburg), que havien baixat en tren les seves motos (maxiscooters) i donaven unes voltes pels Pirineus.

Imatge

A Barrabés vaig fer petar la xerrada amb el de la gasolina, que si tenia una moto que si feia tandes, i coses d'aquestes, que si que xula la meva moto (claro, como que es la que mas mola del mundo mundial!). S'agraeix passar 10minutets parlant, després d'estar 3 hores en silenci. Em va agradar el poder anar al meu ritme, pensant en les meves coses, o no pensant en res...

La resta del viatge, apart la calor, i de nou, poques motos, però motos xules (per cert, vaig veure una Gold Wing caure a terra i sobre una segona GW, en parat! Fins i tot la meva cartera va fer un "Ai!"). I si us pregunteu on són totes les GW i BMW grosses del món, us diré que estan donant voltes per allà dalt - vaia cullons que tenen de voler/poder fer aquelles carreteres aen monstres de 400kg! ;)

La tornada també són dos dipòsits (recordeu, gasolina més cara a França, 1.30 a 1.40€, i trobareu moltes de les gasolineres a prop dels grans supermercats, i poques a les carreteres, especialment si compareu amb la zona on visc, que n'hi han de totes les marques i cada dos km!).
Xepe71 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. ago. 31, 2010 5:42 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dl. set. 06, 2010 9:50 am

Gracis per la minicronica Xepe
Ex ...moltes coses

Koper
Presentats
Entrades: 940
Membre des de: dt. gen. 11, 2011 8:21 pm
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Contacta:

Entrada Autor: Koper » dg. març 27, 2011 10:48 am

genial, fa uns dies que em voltaba la idea
d'anar de Lleida a Viella per setmana santa i em trobo el teu post :)
bona cronica :D
By any means: Tunez-França-Egipte-Italia-Mexic-USA-Suissa-Monaco-Spain-Catalunya-Andorra-UK
"Inteligencia militar son dos términos contradictorios."

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”