Dia 1:
Cervià de Ter – Utiel 526km
Surto al migdia, just després de dinar. Purament de tràmit, aquesta etapa es integrament per autopistes i autovies. Dormo al Hotel Tollo, un hotel de carretera, arregladet de preu però una mica massa camioneril per el meu gust. Es el que hi ha.

Dia 2:
Utiel – Jaén 478km
El dia desperta amb boira i 3 graus. Deixo l’autovia de Valencia-Madrid per agafar la N 322 passo per el poble natal d’un jugador del Barça de furbol, Fuentealvilla, i per Albacete on gràcies a la boira desisteixo de parar, la boira i el fred no son bons companys de ruta, decideixo seguir en direcció sud amb la màxima celeritat possible a veure si trobo el famós sol. Les rectes d’aquesta Nacional, interminables i amb bon asfalt son un parany perfecte per les patrulles de la Guardia Civil, no hem de lamentar multes tot i que la velocitat de creure es més d’autopista que de Nacional. Per sort en arribar a les portes d’Andalusia el sol apareix, i agafo una opció de ruta més entretinguda que la nacional, el parc Natural de Cazorla.



Les vistes son impressionants, Cazorla, poble emmurallat amb les seves torres de defensa es un bon lloc per passar-hi uns dies, apuntat queda. Durant aquesta part de la ruta i en plena província de Jaén m’adono de la quantitat d’oliveres que hi ha plantades, es un espectacle digne de veure.


Arribo a Jaén, tinc reservat el Hotel Europa, molt cèntric i amb una bona relació qualitat - preu. Faig una visita al centre històric de Jaén sopar i dormir.
Dia 3:
Jaén - Granada 317km
Sortint de Jaén em trobo això en una rotonda, es curiós... si més no el preu que deu valer.


Jaén – Granada es un plis-plas però amb aquesta etapa intentaré també veure (si més no de lluny) Sierra nevada i les Alpujarras, es a dir faré la volta a Sierra Nevada amb el sentit de les agulles del rellotge, per acabar a Granada. Per aquesta etapa intento evitar totes les carreteres principals i utilitzant en casos camins veïnals de la zona, molt bonics per cert,


enfilo al port de la Ragua (2.000) i allà agafo un camí preciós que em durà fins a Valor uns 15 o 20km de trail.










Deixo Alpujarras molt interessants amb els seus pobles enfilats a la muntanya per fer via cap a la capital Granada i tenir temps allà de visitar l’Albaicín i els bars de tapes. L’Hotel Universal també molt cèntric però amb molta dificultat per aparcar (amb certa seguretat).


Dia 4:
Granada – Córdoba 190km

Toca matinar per visitar la Alhambra quan obren portes ja soc allà juntament amb Japonesos (com no) i altres personatges.









La Alhambra amb temporada baixa aprofiten per fer reformes i millores, però el conjunt no deixa de ser espectacular. Al migdia enfilo direcció Córdoba per la N 432, amb alguna desviació secundària per fer algun camí a l’alçada de Luque. Córdoba te una circulació molt complicada al centre a causa del seu entramat de carrers medina. L’Hotel Conquistador just davant de la Mezquita es tot un luxe per el preu que vaig aconseguir a booking, pàrquing soterrani inclòs. Em queda temps per visitar una mica la juderia i anar de tapeo i vinos.
Dia 5:
Córdoba – Sevilla 292km


A primera hora visita obligada a la Mesquita i surto en direcció nord, cap a Fuente Ovejuna, per una carretera que l’enginyer devia dibuixar en plena embriaguesa, ja que el tram de recta més llarg deu fer 15 m durant 50km passant per Belmez, on apareixen cares a les parets i més tard a Granja de Torrehermosa. Feia sol, però un fred que pelava -2 i -3 graus.


D’aquí, agafo un camí que més tard es transforma en carretera (però amb més forats que un Gruyère) fins a les portes de Sevilla, tot travessant el Parc Natural de la Sierra Norte. Impressionant la quantitat de km que pots fer sense trobar cap cotxe, casa, persona... sort que sempre acostumo a tenir previsió de carburant.





Sevilla, ja soc aquí. Trobo el Bed&Breakfast just al centre que tenia encarregat, sens dubte el pitjor de tot el viatge. El mateix dia d’arribada vaig a sopar amb un grup del CTA (Club Trail Andalucia), mitjançant un conegut del foro de bmw.
Dia 6 i 7 Sevilla 0km
Plou!! faig el gandul fins que arriba l’hora d’anar a buscar la Marta a l’aeroport. Arriba amb el vol Girona-Sevilla, els plans d’anar amb la moto fins a les costes de Cádiz s’alteren i decidim fer el turista a peu per Sevilla, o sigui que Giralda, Catedral, Parque de Maria Luisa...





tinc la sort de conèixer un cuiner basc que havia treballat aquí Girona i sopem tant divendres com dissabte en uns llocs interessantíssims, el primer es diu Agua de Sevilla i el cuiner va treballar entre d’altres llocs amb la Carme Ruscalleda, ens delecta amb un assortit de tapes de disseny. El dissabte al Restaurant del amic Eneko, Vineria San Telmo també ens ofereix un menú degustació de la cuina andalusa. Un 10 per els 2.
Dia 8
Sevilla – Cervià de Ter 1321km






Ens llevem d’hora i miraculosament ha deixat de ploure. He de fer temps per deixar la Marta a l’aeroport per tornar a Girona o sigui que visitem les ruïnes Romanes de Itàlica. Aeroport a les 13h i carretera i manta. L’autopista no té cap secret. O sigui que 12h després arribo a casa.
Salut!