Mini-crònica Viatge Al-andalus Desembre 2010

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Mini-crònica Viatge Al-andalus Desembre 2010

Entrada Autor: 650X » dl. març 28, 2011 8:03 pm

Bé al final m'he decidit a fer una mini - crònica, la veritat es que no se’m dona gaire bé això de descriure viatges, però ho intentaré. Aquest viatge va ser la segona setmana de Desembre per així aprofitar aquesta setmana tonta entre la Puríssima - Constitució i les festes de Nadal, el pla es viatjar sol fins Sevilla, i la Marta la meva xicota que vingui a Sevilla amb Ryan Air per acabar de fer el sud de Andalusia durant el cap de setmana. Per això ja es va enviar prèviament el seu casc a l’allotjament de Sevilla i no haver de facturar-lo. Comencem:

Dia 1:
Cervià de Ter – Utiel 526km

Surto al migdia, just després de dinar. Purament de tràmit, aquesta etapa es integrament per autopistes i autovies. Dormo al Hotel Tollo, un hotel de carretera, arregladet de preu però una mica massa camioneril per el meu gust. Es el que hi ha.

Imatge

Dia 2:
Utiel – Jaén 478km

El dia desperta amb boira i 3 graus. Deixo l’autovia de Valencia-Madrid per agafar la N 322 passo per el poble natal d’un jugador del Barça de furbol, Fuentealvilla, i per Albacete on gràcies a la boira desisteixo de parar, la boira i el fred no son bons companys de ruta, decideixo seguir en direcció sud amb la màxima celeritat possible a veure si trobo el famós sol. Les rectes d’aquesta Nacional, interminables i amb bon asfalt son un parany perfecte per les patrulles de la Guardia Civil, no hem de lamentar multes tot i que la velocitat de creure es més d’autopista que de Nacional. Per sort en arribar a les portes d’Andalusia el sol apareix, i agafo una opció de ruta més entretinguda que la nacional, el parc Natural de Cazorla.

Imatge

Imatge

Imatge

Les vistes son impressionants, Cazorla, poble emmurallat amb les seves torres de defensa es un bon lloc per passar-hi uns dies, apuntat queda. Durant aquesta part de la ruta i en plena província de Jaén m’adono de la quantitat d’oliveres que hi ha plantades, es un espectacle digne de veure.

Imatge

Imatge

Arribo a Jaén, tinc reservat el Hotel Europa, molt cèntric i amb una bona relació qualitat - preu. Faig una visita al centre històric de Jaén sopar i dormir.

Dia 3:
Jaén - Granada 317km

Sortint de Jaén em trobo això en una rotonda, es curiós... si més no el preu que deu valer.

Imatge

Imatge

Jaén – Granada es un plis-plas però amb aquesta etapa intentaré també veure (si més no de lluny) Sierra nevada i les Alpujarras, es a dir faré la volta a Sierra Nevada amb el sentit de les agulles del rellotge, per acabar a Granada. Per aquesta etapa intento evitar totes les carreteres principals i utilitzant en casos camins veïnals de la zona, molt bonics per cert,

Imatge

Imatge

enfilo al port de la Ragua (2.000) i allà agafo un camí preciós que em durà fins a Valor uns 15 o 20km de trail.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Deixo Alpujarras molt interessants amb els seus pobles enfilats a la muntanya per fer via cap a la capital Granada i tenir temps allà de visitar l’Albaicín i els bars de tapes. L’Hotel Universal també molt cèntric però amb molta dificultat per aparcar (amb certa seguretat).

Imatge

Imatge

Dia 4:
Granada – Córdoba 190km

Imatge

Toca matinar per visitar la Alhambra quan obren portes ja soc allà juntament amb Japonesos (com no) i altres personatges.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

La Alhambra amb temporada baixa aprofiten per fer reformes i millores, però el conjunt no deixa de ser espectacular. Al migdia enfilo direcció Córdoba per la N 432, amb alguna desviació secundària per fer algun camí a l’alçada de Luque. Córdoba te una circulació molt complicada al centre a causa del seu entramat de carrers medina. L’Hotel Conquistador just davant de la Mezquita es tot un luxe per el preu que vaig aconseguir a booking, pàrquing soterrani inclòs. Em queda temps per visitar una mica la juderia i anar de tapeo i vinos.

Dia 5:
Córdoba – Sevilla 292km

Imatge

Imatge

A primera hora visita obligada a la Mesquita i surto en direcció nord, cap a Fuente Ovejuna, per una carretera que l’enginyer devia dibuixar en plena embriaguesa, ja que el tram de recta més llarg deu fer 15 m durant 50km passant per Belmez, on apareixen cares a les parets i més tard a Granja de Torrehermosa. Feia sol, però un fred que pelava -2 i -3 graus.

Imatge

Imatge

D’aquí, agafo un camí que més tard es transforma en carretera (però amb més forats que un Gruyère) fins a les portes de Sevilla, tot travessant el Parc Natural de la Sierra Norte. Impressionant la quantitat de km que pots fer sense trobar cap cotxe, casa, persona... sort que sempre acostumo a tenir previsió de carburant.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Sevilla, ja soc aquí. Trobo el Bed&Breakfast just al centre que tenia encarregat, sens dubte el pitjor de tot el viatge. El mateix dia d’arribada vaig a sopar amb un grup del CTA (Club Trail Andalucia), mitjançant un conegut del foro de bmw.

Dia 6 i 7 Sevilla 0km

Plou!! faig el gandul fins que arriba l’hora d’anar a buscar la Marta a l’aeroport. Arriba amb el vol Girona-Sevilla, els plans d’anar amb la moto fins a les costes de Cádiz s’alteren i decidim fer el turista a peu per Sevilla, o sigui que Giralda, Catedral, Parque de Maria Luisa...

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

tinc la sort de conèixer un cuiner basc que havia treballat aquí Girona i sopem tant divendres com dissabte en uns llocs interessantíssims, el primer es diu Agua de Sevilla i el cuiner va treballar entre d’altres llocs amb la Carme Ruscalleda, ens delecta amb un assortit de tapes de disseny. El dissabte al Restaurant del amic Eneko, Vineria San Telmo també ens ofereix un menú degustació de la cuina andalusa. Un 10 per els 2.

Dia 8
Sevilla – Cervià de Ter 1321km

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Ens llevem d’hora i miraculosament ha deixat de ploure. He de fer temps per deixar la Marta a l’aeroport per tornar a Girona o sigui que visitem les ruïnes Romanes de Itàlica. Aeroport a les 13h i carretera i manta. L’autopista no té cap secret. O sigui que 12h després arribo a casa.

Salut!
650X l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 28, 2011 8:59 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Mini-crònica Viatge Al-andalus Desembre 2010

Entrada Autor: Randy-650 » dl. març 28, 2011 8:13 pm

Doncs t'està quedant molt bé la crònica. :D

Continua, continua, i si falla imageshack pots pujar-les a www.tinypic.com
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dl. març 28, 2011 9:01 pm

[quote user="Randy-650" post="163735"]Doncs t'està quedant molt bé la crònica. :D

Continua, continua, i si falla imageshack pots pujar-les a www.tinypic.com[/quote]

Ja està arreglat! Merci ;)

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dl. març 28, 2011 9:05 pm

De moment molt interessant, continua que esperem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Imatge Imatge

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dl. març 28, 2011 10:01 pm

Una moto tant nova i per camins ???

No et va fer pena ????? :crys :crys :crys

Upsss la cronica molt bona ;)

PERARNAU
Presentats
Entrades: 269
Membre des de: dl. gen. 18, 2010 10:59 pm
Ubicació: Anglès (Girona

Entrada Autor: PERARNAU » dl. març 28, 2011 10:15 pm

Ostres 6 i mig, com et cuides...!!!!

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dl. març 28, 2011 10:24 pm

[quote user="Mareta" post="163753"]Una moto tant nova i per camins ???

No et va fer pena ????? :crys :crys :crys

Upsss la cronica molt bona ;)[/quote]

Bé, nova, nova... abans de marxar vaig fer la revisió dels 10.000km i demà la dels 20.000km això vol dir que marxo aviat de viatge altre cop :mrgreen: ...per això he fet la crònica, perquè no se'm acomuli la feina. ;)

Salut i gràcies per llegir-la.

Josep
Presentats
Entrades: 203
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:36 pm
Ubicació: ...al costat de Girona.
Contacta:

Entrada Autor: Josep » dt. març 29, 2011 9:12 pm

...una petita correcció, las caras a la paret surten a Belmez de la Moraleda, poble de Jaén i no a Belmez de Córdova.
...i no em diguis que no vas disfrutar al tram de curves de la N-322 entre Albacete i Alcaraz conegut com a "el Jardin"...
...enhorabona per el viatge i la crónica !
Imatge

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dt. març 29, 2011 9:37 pm

[quote user="Josep" post="163868"]...una petita correcció, las caras a la paret surten a Belmez de la Moraleda, poble de Jaén i no a Belmez de Córdova.
...i no em diguis que no vas disfrutar al tram de curves de la N-322 entre Albacete i Alcaraz conegut com a "el Jardin"...
...enhorabona per el viatge i la crónica ![/quote]

:cry: Correcció acceptada amb tota humilitat... :oops:

Doncs si! curves molt amples i bones... tot un "jardin de l'alegria motera" amb radar inclós si no recordo malament, al tram de corre al costat del riu.

Caram com t'ho coneixes alló! :eyes

Salut :D

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dt. març 29, 2011 10:44 pm

Gràcies per compartir-ho Enric !!! ;)

V'sss :cool:
GeSus
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 29, 2011 10:45 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dt. març 29, 2011 11:37 pm

Gràcies per la crònica.
Fa molts anys que no hi baixo a Andalucia, aquesta crònica m'ho ha recordat i me n'ha fet venir ganes.

Josep
Presentats
Entrades: 203
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:36 pm
Ubicació: ...al costat de Girona.
Contacta:

Entrada Autor: Josep » dv. abr. 08, 2011 4:38 pm

[quote user="650X" post="163877"][quote user="Josep" post="163868"]...una petita correcció, las caras a la paret surten a Belmez de la Moraleda, poble de Jaén i no a Belmez de Córdova.
...enhorabona per el viatge i la crónica ![/quote]

:cry: Correcció acceptada amb tota humilitat... :oops:

Doncs si! curves molt amples i bones... tot un "jardin de l'alegria motera" amb radar inclós si no recordo malament, al tram de corre al costat del riu.

Caram com t'ho coneixes alló! :eyes

Salut :D[/quote]
...doncs mira, lo de Ozepé be per que els andalussos, en conya, no entenen aixó del Josep i com que per ells José es Ozé...doncs afexeixen la
per tradüirlo al Andalus...de Despeñaperros pa abajo...Ozepé.
...una gran terra !
Imatge

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”