LA CRONICA DE L'STELLA
Dia 1. Divendres 8/7/2011
La ruta desde Figueres (nosaltres varem sortir d'Aiguafreda, total uns 950 KM): Ruta del divendres
Els ports de montanya:
Col du Labouret (1.240)
Col de Maure (1346)
Cime de la Bonette (2860)
Col de Vars (2109)
Col d'Izoard (2360)
Col de Montgenevre (1854)
Sona el despertador. Son les 4 del matí. Havíem quedat a les 5 per sortir d'Aiguafreda, que està a 5 minuts de Centelles. En vesteixo ràpid, trec diners del caixer i a les 4:30 ja soc fora. Arribo abans d'hora i em passejo per el poble esperant la resta de l'equip. En Josep C. (un de l'equip) també estava esperant abans d'hora. Hi han ganes. Es nota. Arriba en Joan de Lliça que havien quedat per aquest fòrum. No ens coneixem, nomes per telèfon. Esperava que portes una MTS, però no estava "en condicions...", i ell "una mica tocat" segons deia. Arriba la resta de gent, ens presentem. En seguida ens fem. Falta 1 que no es va entendre amb el despertador... Finalment sortim passades les 5:30. Comença el nostre 1er Alpes Tour.
La màquina carregada i apunt de marxa. En total marxem 6 motos d’Aiguafreda, per aconseguir la nostra Stella.
També havíem quedat amb en Pasqual (l'INSERSOTRAIL). 2 dies abans ens truquem per primera vegada i quedem a les 5:45 a Argelaguer, quan ell em deia a les 6:00 (per no matinar tant). "Sou puntuals no?" em demana, i jo "Si, si...a les 5:45 estem al poble". Varem arribar a les 6:20 matí... pensava que em diria de tot o que no hi serien (ell i en Carles de Medinyà); però son gent maca i no va passar res. També se suma en Carles de Medinyà, amb una impressionant GS1150 negre; amb dues maletes metàl.liques "hand made" perfectes per carregar de tot. Dues misterioses maletes que per mes que tomba, mai li toquen a terra.
Ens presentem, i sense esperar mes, sommi... amb uns 35 minuts de retard. Potser per això, al agafar les primeres carreteres alpines el ritme era...una mica rapidet?
Fins Digne-les-Bains res a destacar. Autopista, parar per esmorçar i coneixe'ns una mica mes. A Digne-les-Bains repostem i decidim dinar al pròxim poble que trobem. Abans de marxar, la moto d’en Pasqual li falla la llum del davant… en una GS?
Si mires al fons…ja es veuen les primeres montanyes del Alps.
Al poble de La Javie dinem i carreguem forces. Els Alps ens esperen.
Ben dinat, alguns volen fer una mica de migdiada a l’ombra dels pins…”parem al primer port de montanya que trobem… “ diuen. Es el Col du Labouret (1.240). Sortim del poble i sembla que hi ha presa, molta presa. La carretera de La Javie fins a Seyne (D900) es una autèntica delícia. Típica carretera de mitja montanya, pre-alpina, ni ample ni estreta. Poc transit, corbes maques, amb visibilitat… d’aquelles que vas canviant de cantó…dreta, esquerra, recta curta, acceleres (mes encara?), dreta, … un plaer per conduir viu, un no parar. Terreny ideal per la GS. Després de les hores d’autopista, hi havia ganes de roscar. Semblava que volessim per els pre-Alps. Veus un cotxe… apuntes…i a la mínima dispares i ja l’has passat… Així una bona estona, amb totes les precaucions. De migdiada res de res. Ens pasem els ports de montanya sense veure’ls (Col du Labouret + Col de Maure).
A Seyne fem una breu parada, ja que un dels nostres s’ha despistat i ha agafat una ruta diferent. El seguim per on ens sembla que ha pasat. Ens trobem a Barcelonnette per encarar el primer port important: Cime de la Bonette (2860).
Impressionant port de montanya. El mes alt asfaltat d’Europa diuen. Comença pujant mes o menys suau, tranquil, amb arbres i vegetació per els costats. Comencem les primeres paelles. Al cap de poc ja s’enfila fort. Corbes tancades, pendents, ja no hi ha arbres, nomes pedres. Paisatge inhòspit, carretera sense proteccions. Alps en estat pur. Arribem cap a les 4 de la tarda. Baixo i miro… i entenc perfectament la dita de que els Alps son els Pirineus + 1.000 mts mes. La vista es perd...
Abans de marxar carreguem els nostres “dipòsits”. Una de les maletes de la meva GS fa de bar ambulant, i ens prenem unes cervessetes fresquetes, fuet, llangonissa, formatge, …; un luxe en aquelles alçades.
Marxem, ens esperen el Col de Vars (2109) + Col d'Izoard (2360) abans d’arribar a Briançon.
Després de la Bonette, el Col de Vars sembla fàcil, assequible, poca cosa. Es maco, te revolts i t’ho passes be, però… potser el trist cartell del cim reflexa el que dic. Les vistes i paissatges segueixen captant les mirades.
Fotos, i marxem cap l’Izoard. Preciós, ràpid a la part baixa, però quan enfila l’últim tram, la carretera es estreta i desapareixen les proteccions. Hi ha unes montanyes de pedra desèrtiques que et despisten la mirada, amb el risc de fer un recte (un “avall…”). Poc transit, pots agafar tota la traçada. Arrives ràpid. Massa ràpid per lo maco que es.
La casseta sobra, però al fons pots veure fins a 5 montanyes entrellaçades...
Baixant del cim, parem a fer unes cervessetes al refugi de Napoleon. La baixada es potser mes directe, mes empinada que la pujada. Baixem a un ritme mes suau. Alps…mes Alps…que no s’acabin.
Finalment arribem a Briançon. Després enfilem cap a Bardonecchia per el Col de Montgenevre (1854). La seva poca alçada fa que es converteixi en un tràmit. Primera part de pujada amb algún revolt i paelles. Després descens suau, sense complicacions. Arribem a Bardonecchia, busquem el camping que portaba anotat (Bokki - www.bokki.it). Instalem el “camp base”. Fet i fotut son les 10:00 de la nit ja. Sopem gracies al menjar portat per tots, en especial les mongetes d’en Carles de Medinya, els embotits que portabem i les delicatesen d’en Pascual (xipirons en la seva salsa!!!). Tres dels nostres que estaven una mica tocats, busquen un hotelet i dormen fora.Serà l’edat?. Com no podia ser d’una altre manera, re-definim la ruta del dissabte. Farem la ruta de la Marmota. L’idea es anar a dinar (o ben dinat) al camping, per passar la tarda intentant pujar a la zona de l’acampada de l’Stella. Aquesta era la idea d’en Pasqual...
El “Xalet”:
El sopar:
Continuarà...el millor estava per arribar.
Penjo els enllaços als albums complerts:
El meu: Les meves fotos
El d’en Joan de Lliça (ja penjat): Enllaç