Evolució Del Concepte Trail? Matí Per La Calma

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Evolució Del Concepte Trail? Matí Per La Calma

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dg. gen. 08, 2012 10:17 pm

La "vermella", una cota 247 te 34 anys (matriculada i amb papers). Mes o menys quan va començar el concepte GS (si no m'equivoco). Llastima que una no va evolucionar (com a marca) i l'altre...

S'acepten comentaris...

Imatge

Total, que aquest matí hem fet un passeig soft-trail per el pla de la Calma-Montseny. El meu company te la GS a revisió i ha agafat l'altre trail d'abans (trial amb seient per passeijar per la montanya). I esclar, les hem comparat; i el tema ha donat per anar parlant en cada paradeta. Tenint en compte que jo soc molt justet per pistes (soft), la cota quan vol encara s'escapa si el terreny es complica (es que pesa tant poc...).

La ruta ha estat pujar per Aiguafreda fins la Calma, per el Clot. Esmorçar amb vistes desde la Calma. Talladet a Collformic, tornar a la Calma per baixar per pistes fins el poble del Montseny. Per carretera (i quina carretera...) fins Collformic, baixar fins el Brull, i per pistes fotudes (per mi i la GS) fins Aiguafreda. Una Trans-Pla de la Calma completeta.

Adjunto 4 imatges amb vistes.

La Mola i Montserrat al fons.
Imatge

La Plana d'Osona a sota, i Els Pirineus.
Imatge
Imatge

Pujant a la Calma. Al fons el Turo de l'Home.
Imatge
Imatge

Esmorçant amb vistes als Pirineus.
Imatge

La màquina, baixant per la pista de la Calma al poble del Montseny.
Imatge

Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Re: Evolució Del Concepte Trail? Matí Per La Calma

Entrada Autor: Joavel » dl. gen. 09, 2012 10:56 am

La forquilla devantera de la Cota esta "al seu lloc" o és l'efecte de les fotos ??? dona l'impressiò d'estar molt enfonsada...

Com m'agraden aquestes máquines...tinc una Sherpa 250 per posar a punt i fer excursions d'aquestes.

Esta clar que en aquest terreny, la GS no te res a fer "contra" la Cota, si aquesta està en bones mans. Al final las maxitrail's (en la meva opinio) no son tan polivalents com diu el marketing i nomes donen el millor per carretera, fora de "lo negro" fan el mateix que cualsevol altra moto amb neumátics mixtes.
Las GS i similars d'entrada son molt pesades, tenen molta "envergadura" per tant el centre de gravetat molt alt... i el "desenvolupament" del canvi esta més previst per carretera (mantenir velocitats altes) que per pistes.

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dl. gen. 09, 2012 11:10 am

A no ser que portis la moto a punt, i tinguis l'experiència per portar-les. Evidentment una maxitrail no serà mai una moto d'enduro, ni molt menys (nomes faltaria!!)... però si bé en el seu principi van sortir més mixtes, han anat evolucionant cap a l'asfalt per demanda d'usuari, excepte la KTM, que potser sigui la més polivalent. No obstant, una GS o qualsevol maxitrail amb els retocs pertinents i en mans més o menys expertes poden passar més o menys per tot arreu.
El concepte de motorisme de muntanya, habitual als anys 60 i 70 feia motos amb base enduro però més tranquiles, tipus cota 247, Rapita, King Scorpion i alguna altra, que van evolucionar cap a les Gas Gas Pampera, Beta Alp i altres. De tota manera, pensa que el centre de gravetat per les motos de muntanya sempre ha de ser alt.
Jo crec que en aquest terreny la GS corre més que la Cota. Potser en corriols més tècnics i estrets és on més gaudirem de la Cota, i per grimpar trialeres... alli si.
Bona màquina, la Sherpa. Gaudeix-la!

Salut

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dl. gen. 09, 2012 11:12 am

Les úniques que van intentar apropar-se al concepte Montesa Cota van ser aquestes dues, i les dues van ser un fracàs absolut de vendes, que no vol dir que no hagin d'anar bé:

GAS-GAS PAMPERA:

Imatge

BETA ALP:

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Fjodor
Presentats

Entrada Autor: Fjodor » dl. gen. 09, 2012 11:16 am

Si. No es un mal concepte. Si t'ho pares a mirar, aquestes motos poden anar per tot arreu, i sense complexes. El tema és de prestacions. Configuren un usuari tranquil i turista. Per què van ser un fracàs de vendes. Tampoc eren gaire atractives visualment, crec. No eren aptes per córrer curses de Festa Major. Vull dir que potser una mitjana d'usuari potser valora poder correr unes cursetes i sortir també per la muntanya.. no?

Coes
Presentats
Entrades: 1158
Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
Ubicació: Arenys de Mar
Contacta:

Entrada Autor: Coes » dl. gen. 09, 2012 12:55 pm

[quote user="Fjodor" post="188335"]A no ser que portis la moto a punt, i tinguis l'experiència per portar-les. Evidentment una maxitrail no serà mai una moto d'enduro, ni molt menys (nomes faltaria!!)... però si bé en el seu principi van sortir més mixtes, han anat evolucionant cap a l'asfalt per demanda d'usuari, excepte la KTM, que potser sigui la més polivalent. No obstant, una GS o qualsevol maxitrail amb els retocs pertinents i en mans més o menys expertes poden passar més o menys per tot arreu.
El concepte de motorisme de muntanya, habitual als anys 60 i 70 feia motos amb base enduro però més tranquiles, tipus cota 247, Rapita, King Scorpion i alguna altra, que van evolucionar cap a les Gas Gas Pampera, Beta Alp i altres. De tota manera, pensa que el centre de gravetat per les motos de muntanya sempre ha de ser alt.
Jo crec que en aquest terreny la GS corre més que la Cota. Potser en corriols més tècnics i estrets és on més gaudirem de la Cota, i per grimpar trialeres... alli si.
Bona màquina, la Sherpa. Gaudeix-la!

Salut[/quote]
la idea original "travesia sos mares" es va fer amb sherpas modificadas (moto de trial) i de resultes de aixo va apareixa la Bultaco alpina:
http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 4/pdf.html

la idea va ser de anar per montanya, les carreteres i le pistes nomes per enllaç, 10 personaes, 10 dies i unes 14 hores diaries de moto, la preparacio var durar un any el problema principal era la falta de mapas, els unics que els tenien era l'ejercit i no els volia facilitar, es varen obtenir gracies a las federacions Catalanes i espanyola
no confondre Trail amb Trial
Coes l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 09, 2012 2:25 pm, en total s’ha editat 3 vegades.

Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Entrada Autor: Caganer » dl. gen. 09, 2012 12:58 pm

n'hi ha un munt més, rieju tango 125 i 250, yamaha tricker 250, scorpa t-ride, ara les noves ktm freeride, la ossa explorer

si no fos per la simplicitat i senzillesa de materials de la rieju 250, feia temps que en tindria una. la vaig probar i es una moto de trial que pot anar a 90 per l'autovia.

la tricker ja no la fan, i hi ha poques de 2a ma a preu raonable
scorpa és potser la més diferent, molt propera a una WR250R (no pas F)

la ktm serà una superventes sense cap mena de dubte, la ossa no ho tinc tant clar

un segment molt atractiu
Caganer l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 09, 2012 12:58 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Fjodor
Presentats

Entrada Autor: Fjodor » dl. gen. 09, 2012 1:04 pm

...pero la Freeride és elèctrica!!
De moment, és única en el segment.

Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Entrada Autor: Caganer » dl. gen. 09, 2012 1:05 pm

em refereixo a la 350 4t
[youtube]n2eUucG4gwU[/youtube]
Caganer l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 09, 2012 1:06 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Fjodor
Presentats

Entrada Autor: Fjodor » dl. gen. 09, 2012 1:14 pm

ah, val! :lol:

CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dl. gen. 09, 2012 2:11 pm

Joavel, bona vista o es nota q hi entens o les dues coses. Les forquilles estan enfonsades, de fet estan clavades a baix. Com que la treu poc..., suposo q tal dia si gastarà algun caler per posar-la apunt. El reste va perfecte (per l'edad q te la moto).

En quan a la GS, suposo que amb tacos i algu q en sapiga (no es el meu cas), per les pistes que varem pasar es podria anar mes ràpid i la Cota no seguiria. Ara be, el dilema es que si cada cop vaig mes rapidet (rapidet, no ràpid), necesitare tacos per agafar confiança, alguna protecció de mes al carter, ... Perquè alguns trams, amb pedres sueltes (algunes com pinyes), se sentien uns clocks-clocks que em feia mes mal a mi que a la moto.

Total, que el dilema es gastar-me 4 (o mes) cuartos en protegir-la i posar-hi tacos. Pero també vull anar be per asfalt. Total, 2 jocs de llantes i pneumàtics? Crec que masa car. Buscaré una 2T/4T entre 200 - 450 cc de 2on o mes mans...i aniré aprenent. La GS per asfalt o pistes soft-soft trail de tant en tant. No en se mes.

Fjodor
Presentats

Entrada Autor: Fjodor » dl. gen. 09, 2012 3:10 pm

...o uns mixtes que et permetin anar "be" per tot arreu, amb les seves limitacions.
Clar que, si et pots comprar una enduro.. per què parlar...

Salut

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dl. gen. 09, 2012 6:08 pm

Quins caminets més guapos....i les fotos dels recons del Montseny que més conec...St.Elies, Sta. Susanna, El Polell, El Molar de baix i de dalt.

Merci per fer-me viatjar.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dl. gen. 09, 2012 6:41 pm

quina volteta mes maca,es veu clar que disfrutar el dia es el que conta i amb aquesta moto es pot anar per tot arreu ;)
Imatge

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dl. gen. 09, 2012 7:32 pm

Molt macas las fotos !!

Un dia tindré que fer un pensament i ficar a Sherezade per camins de muntanya, que está molt ben acostumada ;)

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”