Petits "Cols" De Pirineu Frances

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Petits "Cols" De Pirineu Frances

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dg. oct. 14, 2012 4:55 pm

Ja feia dies que volia anar a explorar la zona. Hi havia pasat per el voltant, pero sempre de pasada.
Sembla una zona perduda, pero amb unes vistes espectaculars. Es el Col de la Descargue (1.393 mts).

La ruta: Enllaç

Sorto doreta, just pasades les 07:30. Els primers raitjos pinten de vermell el cel per sobre el Montseny, i per sort, la boira no ha arrelat a la Plana.

Imatge

Imatge

Continuo "non-stop" fins a Coll d'Ares. Sense secrets. Autovia ràpida fins a Ripoll, jugant amb petits bancs de boira que entrenyinen el paisatge pero que no
fan afluixar el ritme. Fresqueta de bon matí, 4º a Camprodon, pero al pujar a Coll d'Ares, la inmersió térmica actual i arribo abans de les 09:00 amb
bona temperatura.

La pujada a Coll d'Ares es bonissima, ample i ben asfaltada. Els últims km, al quasibe desapareixer la vegetació al costat de la carretera,
les vistes s'amplien i pots pujar a bon ritme. Algunes imatges del nostre Pirineu...
Imatge

Imatge

Imatge

A Coll d'Ares, un cartell recorda un fet...que esperem que mai mes torni a pasar. Que ens dirien els que varen tenir que fugir, del moment actual?

Imatge

Imatge

Per organitzar una trobada el 1/3/2039 aquí a Coll d'Ares...

Imatge
Imatge
Imatge

La GS. Just pasat les 09:15, un cop esmorçat...cap al Col de la Descargue. La baixada per el cantó frances es mes dolenta.
Asfalt vell, cansat de llargs hiverns sense que el cuidin. Està com trencat, amb gravilleta suelta, no molta pero suficient per anar amb tacte.
Imatge

Pasem per Prats de Molló, poblet fortificat amb el castell al cim i l'esglesia com a centre de la vila.
Imatge

Imatge

Fins a Arles-sur-Tech la carretera s'aixample i es torna perfecte. Seguint el Tech, el traçat es cargola seguint el riu. Bon asfalt. Bon ritme.
Son 15 minuts per guadir de la GS... fins pasades les Gorgues de la Fou (un lloc per visitar...) on agafo al D43 fins a Corsavy i el Coll de la Descargue.

Carretereta de tercera, estretona, asfalt amb "gravillon" que s'enfila de cop per guanyar alçada per un paisatge peladet i rocos.
Un parell de relliscades al darrera (per la gravilla) em donen la justa mesura del ritme que puc portar. Permet gaudir els primers contraforts del Canigó.

De cop, el poble de Corsavy, enfilat a la montanya; amb la talaia de vigilancia al cim. En trobaré varies. Es nota que era un territori fronteré a l'edad mitjana...
Imatge

Imatge

Enfilem fins el Col de la Descargue per un paisatge frondós, ple, abundat, que cubreix el cami...tote les games de verds imaginables.
Imatge

Imatge

Anem guanyant alçada rapidament. La carretereta es per 1 cotxe, malt asfaltada pero suficient per qualsevol moto. Les vistes milloren encara mes.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Un cop al Col (punt E del mapa), tenia que enllaçar amb el Col Palomere...i al mapa semblava que la carretera es difuminaba. Tenia que esbrinar-ho.
Començaba una pista encimentada, que al poc es torna una pista de terra. Perfecte per el meu off-tranquil.
Pare un cotxe amb dues dones, i els hi demano amb el meu frances dolent si anaba be...i em contesten amb el català del nord, ...
ens entenem perfecte.

Agafo la pista fins la següent torra de guaita...
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

La torre de guaita. Deu estar a uns 1.450 mts i te una vista de tot el Pirineu desde Coll d'Ares, al Canigó i el golf de Lleó al mar. Impresionant.
Un lloc per fer un picnic i paseijar. Es pot pujar amb qualsevol maxi-trail, o moto de carretera poc a poc...
Imatge

Les vistes, desde l'esquerra (sota al Canigó) girant a la dreta...
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Paro uns minuts a contemplar l'entorn. Puja un tot terreny amb una parella de la meva edad. Torno a demanar si vaig be i em tornen a respondre en
català, sense dubtar, sense fer mala cara. Sembla mentida que al voltant de Catalunya aquesta escena no es pugui repetir.

Continuo baixant fins el Col Palomere. Just despres del revolt de les fotos, la pista es bifurca. S'ha d'agafar el camí de l'esquerra, continuant recte.

Imatge

Imatge

Després d'un 12 Km de pistes, arribo al Col Palomere (1.036 mts). Es el punt F del mapa.
Imatge
Imatge

La carretera es d'aquelles...pero te asfalt, curves, poca gent i suficientment bon asfalt. A correr una mica. Anem cap el Col Fourtou, l'últim del matí.
Imatge

Última mirada al Canigó.
Imatge

Doncs això, la carretera de les bones per GS. La tercera et serveix per captapultar-te al següent revolt, com per reduir a fons per traçar-lo.
Vaig per D13 fins a La Bastide. La carretera continua bonissima. Estretona, pero ràpida. En el punt G em trobo el Col de Xatard (752 mts) i llavors continuo
per la D618 fins el Col Fourtou. Vegetació meditarrea, semblen alzines sureres amb el sota bosc net. Fa goig. La carretera es torna mes ample i rapideta.
L'asfalt li falta una capa nova, pero el Telelever l'allisa i em fa guanyar una marxa. Anem amb 4arta netejant les marques de terra dels pneumàtics.
Imatge

Imatge

Imatge

Fi de festa. Toca tornar que haig d'escalfar els canalons per dinar. Tornare per ls D618 fins Ameli-les-Bains. Tram animat i recargolat, pero amb l'amplada
suficient per no pasar cap ensurt. Abans, el poble de Saint Marçal.
Imatge

Imatge

Desde Amelie... fins a Coll d'Ares per la carretera del matí borejant el Tech. Ràpida...ben traçada i guanyat alçada. Ja no m'aturo. A les 12:00 i poc paso de nou
per Coll d'Ares. Pasat Camprodon em trobo una cua monumental. Un fatídic accident talla la carretera. El mosso em diu que hi ha una pista al costat, que sino en
hi ha per una bona estona. L'agafo i torno al meu off-tranquil. Son uns 5 km on haig d'atravessar el riu un parell de cops. Deixant de banda l'accident, un bon fi de festa.

La rossa, a l'arribar a casa. Per la tarda, sessió de dutxa i perruqueria per la "nena".
Imatge

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Petits "Cols" De Pirineu Frances

Entrada Autor: Steelman » dg. oct. 14, 2012 5:09 pm

Molt bona ruta.
El col de Palomere, fa molt de temps que el vull anar a fer, pero ..encara no he trobat el moment.
Les gorgues de la fou, son un lloc molt maco i fresc per visitar.
Hi varem anar al 2007 amb la Natalia i són molt maques.

PD:Gràcies per compartir-la
Ex ...moltes coses

Alex
Presentats
Entrades: 387
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 3:56 pm
Ubicació: Segrià
Contacta:

Entrada Autor: Alex » dg. oct. 14, 2012 6:00 pm

bona cronica !! quina sort de viure prop d'aquells paratges !

V'ss
recordeu que la moto ens dona mes vida de la que ens pot prendre

Jordivili
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dc. abr. 27, 2011 7:20 pm
Ubicació: El Bisaura

Entrada Autor: Jordivili » dg. oct. 14, 2012 6:12 pm

Una vegada mes,quedo maravellat de les matinals que't montes :lol: :lol: .A mi aquestes carreteres de la France em tenen fascinat,conec part de la ruta,ja que un cop a l'any minim fem una ruta per aquestes carreterotes de França,pero tinc pendent la zona de montferrer,Corsavy,col de la descarga i empalmar amb el col de la Palomere.Merçi per compartir-ho,ara ja m'han entrat ganes d'anar-hi.

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dg. oct. 14, 2012 6:18 pm

Bona escapada Carles !!!

M´has fet vindre ganas de sortir a voltar ;)
ImatgeImatgeImatge

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dl. oct. 15, 2012 11:01 am

Bona ruta i bones fotos.

De la Descarga a Palomeres jo l'he fet amb la Pan i si, es passa molt bé, és una pista ample i amb bon terra.

Pep1200GS
Presentats
Entrades: 276
Membre des de: dg. març 27, 2011 11:34 am
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Pep1200GS » dl. oct. 15, 2012 1:50 pm

CO-LLO-NU-DA...!!!

Quina enveja, aquest tranqui-trail és el que em motiva a mí i si vas acompanyat per gaudir de les vistes més encara..!!

Gràcies per compartir-ho, una més al sac per a fer amb la "jefa"..!!

Pep

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”