Descobrint El Solsones Perdut

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Descobrint El Solsones Perdut

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dg. des. 09, 2012 9:58 pm

Dissabte tarda, improvitzo la ruta. Solsones, desde secà al pre-pirineu, carreteretes perdudes (per mi...), etc.
Em truca el meu company Carles... A quina hora quedem? No sap la ruta, pero de moment ja serem 2.

La ruta: Enllaç

Diumenge 9/12, a les 07:00 a les 4 Carreteres a Tona. Fa fred, bastant fred. Sortim encara de fosc. Eix transversal fins a Calaf. Per sort no hi ha humitat ni glaç fins ben pasat Manresa. Punys calefactables al màxim i bona velocitat de creuer. De Calaf a Biosca anem sols per la carretera. Camps de secà, mitja boira, humitat i molt de fred.

Primera parada: Tora. Bar Hostal Jaumet. El bar es d'aquells d'abans. Llar de foc, taules de fusta vella, 4 caçadors i un bon pa amb tomàquet i botifarra. Hi estem una bona estona per agafar calor.

Continuem sols fins a Biosca i enfilem cap a Solsona. Just 2/3 km despres agafen el trencant cap a la Lloberola. Comença la carretereta per el Solsones perdut. Estretona, asfaltada, mes que solitaria i amb algunes humitats blanques que conviden a anar de passeig. Guanyem alçada i la boira comença a desapareixer, combinant-se amb clarianes de sol que iluminen un paisatge oblidat. Masies llunyanes i aillades, solitud, sensacio de lentitud en el temps.

Arribem a l'esglesia de Sant Miquel, tocant a la Lloberola. Hi ha una torre de guaita alta, esbelta, imponent. Temps de reconquesta. Terra fronterera.
Imatge

Imatge

Imatge

Uns minuts per escoltar el paisatge. Nomes se s'escolta un gos llunyà.
Imatge

Imatge
Imatge

Les "nenes".
Imatge

Continuem per la carretereta. No son molts kms, pero... collons quin paisatge... Sortim del punt C i anem a Sant Climenç (Punt D). Algunes imatges...
Imatge

Imatge

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Pasem Sant Climenç. 4 cases i un vei caminant. Per fi el sol s'imposa. Continuem cap a l'esglesia de Sant Pere de la Madrona (Punt E de la ruta).
Imatge

Perduda en mig d'enlloc i en runes, conserva el cantó del darrera de l'àbsis en prou bon estat. Per fer-se una idea de l'importancia del lloc. Un casa de turisme rura l'acompanya en la solitud de l'entorn.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Continuem... Anem cap a la carretera que puja cap a la Seu (punt F) i recolem per "careneijar" per Solsones cap el punt G, H i I. Mes carretereta solitaria, tret d'un brau/vaca perduda amb unes banyes de metre... El paisatge ja es de ple bosc, pins i abets, i els Pirineus com a teló de fons. Masies pedudes, camps verds, ...
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Imatge
Imatge

S'acaba el matí. La carretereta ens dur just a tocar la Collada de Clarà (880 mts). Baixem rapidents cap a Solsona, i després cap a Manresa encara mes rapidets. Portem sabates noves...

Per no aborrir-nos per l'eix, Artes, Moia, Pullosa, Tona i...cap a casa. Un matí fred pero be aprofitat.

Alguna foto mes: Enllaç

Frstrom
Presentats
Entrades: 295
Membre des de: dl. juny 09, 2008 11:28 pm
Ubicació: Riells viabrea

Re: Descobrint El Solsones Perdut

Entrada Autor: Frstrom » dg. des. 09, 2012 11:06 pm

Quina ruta mes maca i quines fotos encara mes maques

Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Entrada Autor: Danielot » dl. des. 10, 2012 3:24 am

Merci per compartir
Rodar en moto es lo meu

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dl. des. 10, 2012 8:45 am

Que maco es el Solsonès !!!
Gracies per compartir ho :okcat
ImatgeImatgeImatge

Jordivili
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dc. abr. 27, 2011 7:20 pm
Ubicació: El Bisaura

Entrada Autor: Jordivili » dl. des. 10, 2012 9:28 am

:jajacat :jajacat
Carles,ja les trobava a faltar les teves croniques!!una zona molt maca que dona molt de si ja sigui rutes On com OFF o mixtes.Ja m'està entrant ganes de anar cap aquella zona jeje.Merçi per compartir-ho

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dl. des. 10, 2012 9:59 am

Com sempre una crònica d'aquelles que conviden a sortir de casa per anar a conèixer-ho. Gràcies

Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Entrada Autor: Joavel » dl. des. 10, 2012 12:23 pm

Una ruteta de les que m'agraden, MERCI !!!

:birracat :birracat :birracat

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dl. des. 10, 2012 7:20 pm

aquesta es de las que m'agrada,molt maca la ruta i carreteretes estretones :okcat i a la vora de casa :birracat
Imatge

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dl. des. 10, 2012 7:46 pm

Quina pasada!!
A mi el Solsonés m´encanta!!

Sempre dic que a Catalunya hi ha 4 zones (comarques que em tenen el cor robat)
1- Ripolles/Garrotxa
2- Terres del Ebre
3- Conca de Barbera (la proxima setmana intentare fer una ruta i compartir-la)
4- Solsonés

Al meu entendre i des de la meva humil opinió, son unes terres que representen molt el que és el nostre país. Amb paissatges, pobles,gent,....

Moltes gracies Carles per apropar-nos a través de les nostres càlides cases, a aquests gèlids i preciosos paissatges ;)

V's
Ex ...moltes coses

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dl. des. 10, 2012 9:12 pm

Caram, per ser una ruta improvisada deunidó de lo ben documentada que està la crònica, genial ;)

Carles, una cosa que observo en les teves cròniques és que hi fotos en llocs que normalment no solem fer, aturades a la carretera al mig del no res, una crònica molt subjectiva, m'agrada ! :)

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”