Era un "compte pendent" des de feia uns 5 anys, així que, trucada de darrera hora per reservar hotel i cap a Ainsa.
Com que la majoria de vosaltres ja coneixeu la zona, tampoc us faré un gran desplegament de noms ni fotografies. Tampoc disposava de gaire temps, així que vaig decidir anar de cara al gra i fer els "clàssics" de la zona, un altre cop (perquè hi haurà segona part) ja m'hi entretindré més a fons.
Primer dia, diumenge, la intenció era marxar al matí i plantar-me a Ainsa, instal.lar-me a l'hotel i poca cosa més.
El lloc escollit per mi va ser l'hostal Dos Rios. Va resultar ser un encert, la veritat.
Vaig arribar a migdia, deixo trastos a l'habitació i faig una volta per Ainsa, de sobte em sorpren la gran quantitat de gent. És clar, no recordava que era diumenge!! Decideixo tornar a l'hotel, dinar un entrepà i, com que el viatge d'anada havia sigut molt agradable i sorprenentment comode, decideixo fer ruta a la tarda.
Decideixo començar per el Cañon de Añisclo, tot i que no ho tenia clar.

Un cop fet, ja puc dir que per mi va ser un gran desengany. Molta anomenada i un lloc realment bonic, però no pas per disfrutar-lo amb la moto. Hi havia transit en els dos sentits, molta humitat i... no ho sé, en general em va decebre bastant.

Després, tot i que vaig perdre moltíssim temps amb el Cañon, vaig decidir tirar endavant amb la idea inicial, que era fer la Vall de Pineta i de tornada, pujar fins al poble de Plan.

Per sort, la temperatura era de primavera però el paissatge de tardor. Va ser impressionant i, per mi, més bonic.
La única pega va ser que tornant, ja de nit, un tram de carretera estava en obres i no hi havia pintades les ratlles de la carretera, amb la qual cosa, no veia on començava el voral i va ser bastant fotut, cotxes de cara, poca llum, se'm va fer llarg i pesat.
Arribant a l'hotel, dutxa i a sopar, per cert, moolt bò i recomanable.
Segon dia, ruta prevista, entrada a França i fer els ports mítics per tornar a entrar a territori aragonès per Portalet. Tenia seriosos dubtes sobre horaris, durada, comportament de la moto, repostatge, i la meva tolerancia als kms acumulats amb la Ruda... Cap problema, improvisació al poder.
Va ser una jornada espectacular sense més. Gens de transit, un temps ideal i uns paissatges increïbles. La moto es va portar de conya, comode, fiable i a trams, fins i tot moooolt divertida. Era la gran protagonista, allà on anavem, tothom se la mirava a ella-

El tram que més em va agradar, sens dubte l'enllaç del Souloir a l'Aubisque. Simplement espectacular, dels millors que recordo.
En canvi, el mític Tourmalet, em va deixar bastant fred...

M'hauria agradat tenir més temps per entretenir-me per les frances, però... no va poder ser aquest cop.
La tornada per el Portalet em va encantar.

Tornant a Ainsa, dutxa i cap al casc antic a fer fotos, aquest cop sense gairebé turistes, alguna mostra.

Tercer dia, poca cosa a comentar, vaig començar la jornada tornant un tros enrera per parar-me en un mirador que havia vist de reull el dia anterior.

I poca cosa més. Retorn tot fent ruta cap a casa a descansar i començar a programar una segona part a la zona que, la veritat, que mereix més d'una i de dues visites amb temps.

Aquest cop cal destacar que la gran capacitat de càrrega de la Ruda, em va obligar a fer un esforç logístic considerable

Això és tot amics, fins la propera.