després d'uns anys sense poder anar-hi finalment la setmana pasada vaig poder escapar-me amb dues motos més fins a tocar una mica d'Alps i fer alguns ports que m'havien quedat pendents des del 2010 ! (aquell any vaig anar-hi a finals de Maig i en vam trobar molts de tancats).
Dijous dia 06 de Juny sortiem aviat per fer via i treure'ns de sobre la part aborrida d'autopista el més d'hora possible. Una temperatura més agradable de l'esperat ens ajudaria a arribar força frescos a Valence i havent dinat ja vam poder gaudir de corves a la zona del Vercors, que ja coneixia, però que ens servirien d'aperitiu per acostar-nos, els següents dies, als ports més interessants que voliem fer.
El tram fotogènic del "Combe Laval" es imprescindible i a continuació vam serpentejar per les gorgues que et porten fins a Villard de lans on fariem nit. Primer dia al sac.
![Imatge](https://live.staticflickr.com/65535/48035395158_28288dbc17_c.jpg)
![Imatge](https://live.staticflickr.com/65535/48035459022_0e86fbd8c7_c.jpg)
Divendres ens llevem amb un sol esplèndid i fem via cap a Grenoble i un petit tram aborrit de carretera fins a iniciar el port de la Creux de fer. Fantàstic, tot va sobre rodes. Baixem la cara nord per anar a buscar la pujada al Telegraphe, vam parar al mateix coll a dinar i després ja vam enfilar cap al Galibier. El tenia pendent i no va decepcionar, quina meravella, encara força neu i una temperatura de deu graus a dalt de tot i un vent que et recorda que no n'hi ha gaires de tant alts. Un espectacle. Com a curiositat, el Galibier era indicat com a tancat, pero la cambrera del bar del Telegraphe ens va dir, per sort, que a partir de les 16h l'obririen.
I així va ser, ja hi havia força motos esperant a la valla a uns pocs km. del cim del port. Quin ambient motard!, i em va sorprendre la quantitat de Ducati que hi havia, potser més i tot que les omnipresents BMW GS, la Multistrada 1200 ho està petant a la zona alpina, o almenys això sembla.
![Imatge](https://live.staticflickr.com/65535/48035395553_1432b21a6b_c.jpg)
![Imatge](https://live.staticflickr.com/65535/48035350826_0c2948ddb1_c.jpg)
Després de les fotos de rigor, baixem cap al coll de Lautaret i ja tranquils cap a Briançon on feiem nit. Pocs kilometres però molt agraits i amb temps de poder aturar-se tan com vols a fer fotos i anar sense pressa per gaudir al màxim aquesta zona tan espectacular.
Dissabte dia 08 ens llevem aviat amb una fresqueta agradable i vam anar a esmorzar a Claviere, per allò de trepitjar un altre pais (Itàlia) i perque el port que t'hi porta té unes vistes precioses de la vall de Briançon.
![Imatge](https://live.staticflickr.com/65535/48035395348_1a57e8a891_c.jpg)
Després vam retrocedir de nou per iniciar l'etapa reina: Izoard (quin asfalt, vam gaudir de valent), Vars (alguns trams com un circuit, vam veure passar algunes esportives a ritme seriós, seguim amb bon ambient motard i un sol que no ens abandonarà en tota la jornada), parem a dinar a Barcelonette (aqui ja amb gairebé 30 graus, el que toca per l'època) i seguiriem pels Cols de la Cayolle (en molt més mal estat d'asfalt però preciós, la baixada cap a Entraunes és idílica) i per acbar fem el col de Champs per arribar a fer nit a Allos. Dia inoblidable.
![Imatge](https://live.staticflickr.com/65535/48035425752_1251780fde_c.jpg)
![Imatge](https://live.staticflickr.com/65535/48035362978_83858d948a_c.jpg)
![Imatge](https://live.staticflickr.com/65535/48035423962_11d6f3b56e_c.jpg)
Per acabar, diumenge dia 09 ens llevem a Allòs i pujem al Col del mateix nom per fer l'últim del viatge i el desfem de nou pel mateix cantó per anar tornant cap a buscar vies ràpides i fer el tram mes cansat i aborrit d'autopista fins a casa.
![Imatge](https://live.staticflickr.com/65535/48035361083_5336c645f5_c.jpg)
La Ducati Hypermotard m'ha anat molt bé, la nula protecció aerodinàmica penalitza en autopista, pero a ritme 130-140 tampoc es desagradable i he aguantat millor del que em pensava. La postura és molt còmode i la lleugeresa i agilitat han estat un plaer a tot arreu on no era autopista.
Salut.