Dijous 6 de Desembre
Sortim d´hora de Reus per Autopasta fins a Oion-Oyon (Alava), on teniem reservat el allotjament.
El teniem en aquest poblet de la provincia d´Alava, per que era el lloc mes proper a Logroño on varem trobar allotjament.
(Per cert nomes estavem a 4km del centre de Logroño)
La distancia des de casa nostre es de nomes 400km, al que al fer-los per autopista, significa que amb nomes 4 horetes ja estem plantats a Euskadi, aixi que desfem les maletes i comença la marxa ;)
Oion-San Millan de la Cogolla

La ruta no te gaire história , excepte el tram final ja que la meitat es per autovia. El tram final es per carreteretes locals i es mes entretinguda, a la vegada que el paissatge va canviant rapidament. Deixem enrera les zones mes planes i monotones de la baixa Rioja
Sant Millan de la cogolla es una petita poblacio que des de fa 10 anys es patrimoni de la humanitat, per que?
Doncs per que en ella hi ha els monestirs de Sant Millan de Yuso (dalt) i Sant Millan de Suso (baix).
En aquests temples hi han les famoses Gloses Emilianenses que San Millan va escriure. Aquestes son les primeres expressions escrites del castella, per aixo es coneix com la "cuna del castellano".

Pero la sorpresa va ser nostre quant ens varen dir que, també es la primera vegada que de forma escrita es manifestava el Euskera. :shock: :shock:
Que feia el Euskera escrit alli???
Doncs aquesta zona va estar ocupada durants segles per els mateixos pobles que varen estar al actual Euskadi per aixo tenien la mateixa llengua (ibera o euskera). AIxi que San Millan va fer les anotacions en les dues llengues del "carrer" d´aquells anys, el Euskera i el castella.

La visita al monestir (1h aprox) es molt interessant. Val molt la pena pagar els 4€/pax de la entrada i escoltar part de la historia de Castella i de la seva llengua, mentre es veu el monestir que ara es patrimoni de la humanitat.





Ah,varem dinar al Meson Las Glosas, per 42€ varem degustar plats tipicament castellans/riojans al costat del monestir.
Despres de la visita al monestir, poca estona amb llum de dia ens quedava, aixi que varem anar a coneixer la capital riojana,Logroño.
Al ser pont,campaña nadalenca,.....feia que els carreres estiguessin aixi de plens.

Pero aixo no va fer que no gaudisim de la visita. Logroño es una ciutat molt maca per visitar.
Podem disfrutar de les seves vistes sobre el Ebre...


i sobretot del seu casc antic. Amb la Concatredral de Santa María de La Redonda com a plat principal.

Pero hi ha molts altres llocs del nucli antic per disfrutar de la passejada. Com a mostra...


I per acabar el dia, el millor es recorrer la famosa "Ruta de los Elefantes" al Carrer Laurel. En aquest carrer es pot tapejar a plaer, acompanyant sempre la tapa de un "vinito". Per aixo al final del carrer és molt probable acabar "trompa", per aixo el nom de la ruta ;)
Divendres 7 de Desembre
Tot i que el temps no acompanyava gaire (pluja,vent,boira,..) varem fer ruta per llocs destacats del Cami de Santiago, del Regne de Navarra i de la historia de Castella i España. A part de trobar-nos amb uns grans amics :P

El primer destí va ser Najera. Antiga capital del Regne de Navarra on te un casc antic digne de perdre un mati visitantlo.
Com que es un desti força visitat hi ha un parking habilitat a una riba del riu Najerilla

Despres de creuar el riu, per un pont ens trobem al nucli historic.


Del seu nucli, per historia, destaca el monestir de Santa Maria la Real.
La capella de la verge es en una cova , al interior del monestir, al mateix lloc on diu la llegenda que un pelegri va trobar-la.

Tambe hi ha altres coses a veure al monestir, com poden ser el claustre

Les restes dels Reis funadors del Regne de Navarra i succesors...



De Najera, varem anar cap a Santo Domingo de la Calzada. Un lloc molt important en una ruta molt famosa....

Varem coincidir en un mercat medieval.



De Santo Domingo varem sortir de la Rioja, per endinsar-nos a una antiga capital española, Burgos.
De cami, la pluja s'havia convertit en boira, i la temperatura moderada, en fred moderat.

Per que varem anar a Burgos?? Per aixo ;)

Despres de dinar i recuperar el calor corporal, en Tonet i l´Araceli ens varen portar de ruta per la Burgos historica. Es una ciutat que val molt la pena visitar, res a envejar a moltes ciutats europees amb molt mes nom.
Des de estatues equestes recordad el gran Cid campeador...

Fins a una catedral gotica impressionant!!



A mes , els seus carrers del casc antic tenen aquell "noseque" que algunes ciutats tenen.


Despres de veure Burgos i veient que el temps no millorava i que la nit anava apropant-se,ens varem haver de acomiadar de tant grata companyia.
Ja tinc ganes de compartir un altre dia o dies amb vosaltres!!
Dissabte 9 de Desembre
Aquest ultim dia per la zona el varem dedicar a veure la Alta Rioja i a veure la segona capital de la Rioja, Haro.

Aixi que el primer desti va ser Ezkaray, en plena vall del Riu Oja.
Diuen que aquesta vall i aquest riu, es la que donen el nom a tota la comunitat. Rio Oja= RIOJA.
Ezcaray es un petit poble de muntanya en que destaquen la plaça de la verdura...

i la construccio tipica de les cases riojanes



Com que era l´hora d'esmorzar, cap a una bona taverna on menjar unes tapes.

Ezcaray esta als peus d´una alta serra, la Sierra de la Demanda. On despres de parlar amb la mestressa de la taberna i mirar el mapa.....ens hi varem endinsar.



On varem intentar fer-nos una foto, pero encara no domino prou be aquesta camara i .... :oops: :oops:

Baixant de la serra, tenim paratges tant encisadors com aquests.

A Dinar varem anar cap a Haro.

El casc antic no ens va agradar massa. Hi ha detalls d´alguns edificis i poca cosa mes :(



Diumenge 9 de Desembre
Avui era el dia de tornada cap a casa.
Despres de mirar al teletext i diaris de la zona hem vist que s´esperava molt vent.
A banda de mirar les previsions, obrint la finestra ho podiem comprovar, aixi que hem decidit tornar per els pirineus evitant el maxim posible la vall de l´ebre.

Sort que ho hem fet per que hi hagut trams en que la força del vent era tal que aixecava arena,branques,...que semblava una tempesta de sorra (no exagero) i la moto anava tant tumbada que amb el mirall retrovisor gairebe em veia a mi i no la carretera :(
En fi depsres de uns 1500km , ja som a casa i hem passat un pont molt ben aprofitat en una zona molt recomenable!!!
Vs