Pobles amagats i rutes abandonades: Serra de Llaberia

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Pobles amagats i rutes abandonades: Serra de Llaberia

Entrada Autor: Steelman » dv. oct. 10, 2008 7:14 pm

Bones abans d´ahir per la tarda vaig sortir a fer una ruteta molt a prop de reus a pobles que estan gairebe amagats de tothom i per carreteres que han estat abandonades.

En concret vaig anar per la zona de la Serra de Llaberia , a cavall del Baix Camp i la Ribera d´Ebre.
Imatge

Vaig començar pujant per la T-311 passant al costat de l'ermita de Sta.Marina de Pratdip.
Imatge

Despres vaig deixar aquseta carretera per pujar al poble que dona nom a la serra. A Llaberia, on actualment nomes hi viu una senyora gran sola entre semana (varem estar parlant una estoneta) i al cap de setmana unes 4-5 families.

Aixo es la plaça del poble.
Imatge

I aixo la porta del museu
Imatge

El poble te una esglesia romanica (St Joan Baptista) que tot i no tenir un gran valor artistic, historicament es una altre cosa. Data del Segles XII i XIII
Imatge

Imatge

I des del costat seu es te aquesta vista sobre la part interior de la serra de Llaberia.
Imatge

La carretera es molt maca, de pujada no vaig fer cap parada a fer fotos pero de baixada......
Vosaltres mateixos podeu opinar ;)
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Dp vaig continar per la T-311,que es molt divertida i sense transit, la vaig fer fins al seu enllaç amb la C-44 que porta al coll de Fatxes. Pero en aquesta carretera (direccio Vandellos) vaig agafar a la dreta una carretera que no te nom (no l´he trobat) pero que esta totalment abandonada.
Aqui ho podeu veure.
Imatge

Imatge

Imatge

Despres vaig enllaçar amb l´antiga N340 (que passava uns km's mes endins que l´actual)que deu fer mes de 30 anys que no la toquen i té un encant especial (si vas amb un trail)

Doncs aixo, que no es una gran sortida, pero a vegades no cal fer 1000 o 10000km's per descobrir coses noves, molts cops al costat de casa tenim coses precioses i per descobrir.

V's
Ex ...moltes coses

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dv. oct. 10, 2008 8:05 pm

Una ruta molt maca, es veu una baixada collonuda, i el més important... ja comença la ruta amb una ermita.

Una bona ruta de tarda i principalment penso xerrar amb aquesta senyora gran del poble.
ImatgeImatge

J-C
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: J-C » dv. oct. 10, 2008 11:04 pm

una passada,no pensaba que es deixin les carreteres abandonades,no ho enten. :shock:
Imatge

SALUT I KILOMETRES

Jb500
Presentats
Entrades: 549
Membre des de: dg. ago. 10, 2008 9:37 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: Jb500 » dv. oct. 10, 2008 11:52 pm

aquestes son les que m'agraden!!!!

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. oct. 10, 2008 11:54 pm

JC-TWIN ha escrit:una passada,no pensaba que es deixin les carreteres abandonades,no ho enten. :shock:
Doncs mira aixo http://www.lugares-abandonados.com/, i en concret aixo http://www.lugares-abandonados.com/rep016.htm
Ex ...moltes coses

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » ds. oct. 11, 2008 12:13 am

Holaaaaa,

Jordi el primer no s'obre, pero el segon en un reportatge realment curios i interesant!!

:( :( :(
Sort,

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » ds. oct. 11, 2008 2:16 pm

Steelman ha escrit:Doncs mira aixo http://www.lugares-abandonados.com/, i en concret aixo http://www.lugares-abandonados.com/rep016.htm
Bones!!!

Una ruta ben guapa Jordi. Realment són fantàstiques aquestes zones, on no trobes a ningú i tot està bent tranquil.

M'he mirat la web aquesta, i la veritat és que és un reportatge ben fet. Tot i que la que més m'ha impressionat és la del castell, això si no posa ni el nom ni res... s'ha de tenir una mica de valor per entrar en segons quins llocs.

Fins aviat!
Imatge

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » ds. oct. 11, 2008 2:20 pm

JC-TWIN ha escrit:una passada,no pensaba que es deixin les carreteres abandonades,no ho enten. :shock:
Bones!!!

Doncs si... i molt més del que ens pensem! Mira la que em vaig trobar jo a Extremadura aquest estiu... vam tirar per una carretera que semblava perduda, i va resultar gairebé abandonada, almenys no ens vam trobar a ningú.

I això que la dona que vam preguntar si tenia sortida, ens va avisar que no tiressim per allà, i busquessim una altra carretera... falta que em digues això per no fer-li cas!!! :roll: :roll: :roll:

Imatge

I aquesta gasolinera a la provincia de Saragossa. On l'autovia va fer que molts pobles fossin abandonats... del tot! Després inclús vaig veure la primera carretera, que servia després de "merendero", i al costat la "nova" (a dia d'avui abandonad)...

Imatge

Fins aviat!
Imatge

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » ds. oct. 11, 2008 4:08 pm

En aquesta ermita de Pratdip molts hi vam veure la llum.
Us en recordeu? :wink:

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » ds. oct. 11, 2008 9:29 pm

A mi també m'agrada força recorrer aquestes rutes mitg abandonades.

Merci per el reportatge i les fotos, algún dia hi hauré d'anar. :wink:

Salut per descobrir-les.
Salut i kilómetres

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”