Doncs jo també l'he acabat, he disfrutat com un nen petit, però molt i molt.
No sé si eren les ganes o que amb el pas del temps vaig agafant "solera", però a sobre de disfrutar-hi molt m'he cansat menys del previst, tot i que aquest any en acabar-la he tingut de tornar a casa i per un problema de les llums curtes he fet l'Eix a les fosques al darrera d'una moto i al final l'arribada per el Àngels per no molestar als altres amb les llargues. Un GRAN dia de moto. Un dia rodó la veritat.
La meva Rider ha estat la següent, us en faig un
RESUM RESUMIDAMENT RESUMITde com la he viscut jo:
A les 5 del matí ja donava voltes al llit de l'Hotel de Terrassa. Tot i que la meva sortida era a les 8:20 am abans de les 7 ja era al lloc. Ara entenc la mala llet que gasta en
Prony sempre, a la C-55 quasi hi ha més radars que kilòmetres, quin calvari.
Entre recollir l'esmorzar i una cosa i l'altre no he vist a ningú conegut i el temps ha passat volant. Com que se'ls hi acabava la gent m'han fet sortir uns 5 minuts abans, a les 8:15 am. Vaig 5 minuts per sota de l'horari previst, arribaré 5 minuts abans.
Comencem la Rider, a Igualada seguint a unes motos que no sé a on anaven en salto el trencant de la C-37 i faig una visita "turística", no programada, a El Xaró i La Pobla de Claramunt i quant torno a enllaçar amb la C-37 ja està plena de braçalets taronges de la Rider 500, això si que em molesta.
Però també ja en començo a avançar algun de la 1000 i això en motiva. Je je Carretera un pel humida.
Abans de Querol ja hi ha un accidentat al mig d'un camp, amb els Mossos i l'ambulància, una KTM 1050. El seny es posa a tope.
- Primer control, Les Pobles, una cigarreta i anar-hi anant.
Abans de Valls el Gps em fot una trastada, sembla que li vaig marcar un punt de pas a Vila-Rodona i un altre visita "turística" no programada al poble...BUUUUUUF si que comencem bé. Fins a la Selva del Camp força transit de motos, anem fent a velocitat legal.
A partir de Selva del camp em quedo sol, carretera una mica humida però ja no cal controlar el velocímetre, a mesura que faig kilòmetres es va assecant i surt tímidament el sol per uns moments en semblava que l’havia tornat a cagar Vilaplana, Alforja, Poboleda, les Vilelles, el Lloar. UUuaaaaaauuuuuuuuuu ara començo a disfrutar de valent. Just abans del control torno a avançar a un "conegut " de la Rider 500, el segon cop.
- Segon control, El Lloar. En Trobo en
Dodo per primer cop. Una cigarreta, una mica d'aigua i a fotre-li a la màquina.
A Mora d'Ebre direcció Miravet i Pinell de Brai, sembla que alguns escullen aquesta opció. Jo vaig fent la meva. Per allà mig hi ha un parell de motos parades que arrenquen al passar i sembla que em volen seguir, “juguem”?. Anem fent uns kilòmetres fins que tinc l'únic ensurt de la Rider, en una corba quasi em menjo un cotxe...o millor dit, un cotxe quasi se'm menja. No pot ser això, anar vigilant a uns que els hi costa seguir-te desconcentra. Gas a la màquina i adéu.
- Tercer control, Prat del Compte. Només d'arribar-hi veig una Harley que era a l'anterior control i que jo he marxat abans que ella i no m’ha passat, sembla que la ruta escollida és més lenta però també més divertida. També he avançat tres cops a la mateixa Harley en aquest trans inicials. Jo a la meva, vull fer el màxim de carreters entretingudes, però sense passar-me tampoc. La cigarreta de rigor i som-hi.
Abans del trencant de Bot hi ha cacera dels Mossos. A mi no em toca aquest cop. La carretera del "miralls" a tope de transit, un grup de la Rider 1000 que bé en sentit contrari, no sé quin tipus de ruta fan aquesta gent, com no s'hagin deixat alguna cosa al control no té cap sentit que facin aquesta carretera al revés. També un gran grup de Vespes-lambrettes, els pobres no han escollit un bon dia per fer la seva sortida en aquesta carretera i també han equivocat el sentit.
- Quart control, Batea. El mateix de sempre, una cigarreta i a seguir.
El tram Villalba i la Faterella amb molt de transit, fem una línea continua de motos a ritme mitjà, no val la pena avançar, seguirem el seu ritme. Ens passen un parell de KTM's Duke que fan curses.
A Vinebre tinc previst el primer repostatge i la primera parada llarga. Treure equipament que fa mitja calor, menjar, beure, xerrar, fumar...una estoneta. Camí a Margalef torno a passar el meu "conegut" de la Rider 500, el tercer cop, ja no el tornaré a veure més per sort, que el tema en comença a mosquejar.
- Quint control, Margalef. Un moment i a seguir.
Només de sortir hi ha el grup d'en
Kpeps aturat, ens saludem. El primer any el vaig veure per primer cop a Artés, avui m'ha costat més veure'l. je je
Abans del Torms un altre accidentat, Mossos, Ambulància, Grua, hi ha una moto a baix d'un marge i un motard amb l'equipament ple de pols, sembla que no s'ha fet rés.
Aquí el Gps em fot una altre trastada, tenia de fer Juneda-Mollerusa i faig Borges Blanques-Vilanova de Bellpuig-Mollerusa, encara no sé que ha passat. A partir d'aquí fins el control vaig a roda de dues RRs que porten un ritme agradable, els he trobat dos o tres cop més al llarg del dia.
-Sisè control, Montgai. Je Je aquí hi ha l'
Albert i la
Kinder rebem-nos. Ja que hi son farem una parada més llarga. També hi ha el menjar que donen, una fideuà sembla, però en
George ens diu que si tenim un pla alternatiu..serà millor. Arreplego l'entrapà que ens han donat per esmorzar i xerrem un estona. Ens retrobem amb en
Dodo, en
Kepeps, en
Mom&Mom i altre gent. És reconfortant poder parlar una mica amb gent coneguda. Fa estona que els controls estan força plens. En aquest hi ha una mica de cua.
Ep !!! no ens encantem.
He triat anar fins a Cubells i després El Camí de Cubells fins Camarasa, un encert. Que us haig de dir de la carretera del Pantà de Camarasa amb poc transit...per flipar.
- Setè control, Cellers. Una cigarreta, una xerradeta amb un home de la zona sobre la prohibició de passar per Sant Esteva de la Sarga i avall.
Comiols, sempre és agradable, molt poques motos a la vista. A ritme i anar fent. Atrapo i passo a una parella de motos i m'atrapa i m'avança una BMW de les RRs i em poso a roda. Ell va molt millor que jo en les corbes ràpides i va marxant, però disfruto molt. A la carretera de Politg sembla que m'espera, que no vol anar sol i la fem plegats gaudint a tope. Cada cop costa més avançar gent, els lents ja van quedant al darrera, els ràpids ni els veuré que son molt al davant, quedem els que anem més o menys iguals i per la carretera no ens trobem, això fa que moltes estones vagis sol com un mussol i preguntant-te si realment hi ha 1000 motos que passaran per aquí. A mi m’agrada més aixis que anar amb molta gent a la carretera, si vas sol portes el teu ritme, s’hi hi ha molta gent has d’anar al ritme dels altres.
- Vuitè control, Peramola. No hi han quasi motos. Una xerradeta amb el de la BBW, una cigarreta i ell marxa abans que estigui equipat. És com jo, no vol gent rara que l'acompanyi, i jo ho soc una mica de rarot. Però faig una petita drecera i l'atrapo, ara anem altre cop junts. Anem plegats amb seny a la carretera de Solsona i ell me salva d'un parany-radar, aquí també estan de cacera. He tingut molta sort d’ell perquè el cotxe radar era a l’altre costat de la carretera i jo no l’hagués vist segur.
- Novè control, Solsona. hi ha poques motos però hi ha l'
Albert i la
Kinder altre cop. Xerrem una estoneta, no gaire que he de tornar a repostar i vull fer els controls que queden abans que tanquin. El "company" de la BBW m'abandona. Snif, snif
A la Benzinera de Solsona hi ha forces motos aturades, molts tenen el dubte de si posar-se l'equip d'aigua o no. Jo passo, que plogui el que vulgui que a mi no en farà canviar rés del pla establert.
Pujant a Pladurs avanço en
Dodo, ja no el veuré més. Comença a ploure i vaig trobant força gent posant-se l'equip d'aigua, un d'ells en
George. Jo segueixo, la carretera està delicada i començo a avançar gent, je je, un que per mala sort ha fet molts, però molts i molts kilòmetres sota pluja. M'atrapen i m'avancen les dues KTM Duke que he trobat per allà a Tarragona, però ara plou més i la carretera és torna perilloseta, patina una mica, i sembla que els sistemes ETB, ABS, ESA, ETL, EDL o el que sigui, no acaben d'anar prou bé i és queden darrera els pobres JI JI JI
- Desè control, Cornellana. Hi ha quatre motos contades. Un grup de Kawasaquis de tots els models i el meu "amic" de la BMW amb l'equip de pluja posat. Diu: No tenies de repostar? Si, ja ho he fet., li dic. I ara et deixo jo ( no ho vaig dir, però ho vaig pensar), que si és asocial o antisocial amb mi no tindrà cap problema mai.
La baixada fins a La Seu està molt malament, rellisca molt i molt. Avanço les Kawasaki's i cap el final trobo un grup de RT's que van força lents però no faciliten l'avançament. Li foto la roda?, me li enganxo? Li marco l’intermitent ? com que l'últim va fent esses i posant peus a terra m'estimo més no pressionar-lo, en quedo a una distància prudencial i en vaig entretenint preguntant-me perquè hi ha gent que no facilita l'avançament. Jo li he de dir que vull avançar ?Que volen, que els hi passi per sobre? No ho entenc la veritat. A mi no m'agrada gens molestar i menys tenir algú enganxat a la roda. Si m'atrapen els deixo passar a l'acte, a menys que tingui ganes de "jugar" una estona i fer un test de conducció, "jugar". Però si després del test veig que no tinc rés a fer facilito ràpidament l'avançament, no costa rés c*llons!! No cal que posis l’intermitent, coi!! Si te atrapat és que m’has de deixar passar, Home !!.
De la Seu a Alp vaig al darrera d'un altre grup a velocitat legal, estic segur que per aquí hi haurà alguna cacera i no vull rebre aquest any. No sé si va ser per la velocitat legal i anar tranquil que no vaig veure cap radar.
- Onze control, Alp. També hi ha poques motos. En veig una amb el nº 750, aquest és dels meus, segur que tampoc para ni a pixar. Quant apunten el nº m’entretinc a mirar els sis o set anteriors al meu, només uns quants i en motiva veure que van baixant les numeracions, una tonteria per distreure'm. Aquí veig algun 100 ja. No és cap cursa però alguna cosa s’ha de fer per mantenir la concentració.
Un parell de cigarretes, una queixalada i tornar a posar buf, polar i guant d'hivern.
Arriba el meu "amic" de la BBW i també una parella que va amb una GSlc nova, en sembla que els he vist per algun lloc i tenen ganes de xerrar, però ja me'n vaig jo, no espero a ningú.
Pujant a la Molina tranquil•lament al darrera d'un grupet, van a un ritme inferior al meu però segur que agafaran la variant de Tosses i jo vull fer la Collada, doncs no, també fan la Collada i els avanço abans d'entrar-hi. Baixo tranquil però a l’idea intentant no frenar i m'atrapa la parella de la GSlc, mirarem si volen "jugar"...j*der com li fot el tiu amb la dona al darrera disfrutem a tope tota la Collada i anem junts fins Ripoll, jo passo per dins i ell per fora, adéu. A dins de Ripoll em trobo un grup de 7 RRs i just abans de la carretera de Vallfogona els passo, ells paren a parlar sense baixar de la moto. Enfilo Vallfogona a ritme mitjà disfrutant de la carretera seca i el paisatge i pel retrovisor veig el grup de RR's que venen a tota pastilla, "juguem"?, vinga doncs, caram com li foten aquest grupet, van sobrats a la meva roda i jo a tope...quatre corbes, intermitent i que passin tots, vaig veient com se'n van una mica a cada corba, què maco que és veure un grupet aixis a on tots van igual, fins hi tot l'últim va últim perquè li ha tocat i no perquè vagi una mica despenjat. Afluixo't i a gaudir de la carretera, m'atrapa altre cop la parella de la GSlc, agafo la drecera que evita entrar a Olot per La Pinya i em segueixen, arribem al control abans que les RRs.
-Dotze control, Olot-Les Presses. Hi torna haver l'
Albert i la
Kinder, que maco que t'esperin. Mentre xerrem amb els de la GSlc, l'
Alber i la
Kinder, i els de les RRs arriba el meu "amic" de la BMW. M'entretinc i també haig de repostar i tots em deixen allà, qui els va parir, son clavats a mi.
Via ràpida fins l'Ametlla i una altre cacera dels Mossos. De moment cap problema amb els controls per la nostra seguretat que diuen, ara a esperar si m'arriba un "recordatori" del Servei de Transit, ja veurem.
-Tretzè control, Ametlla del Vallés. Poques motos també. Hi ha la parella de la GSlc i el meu "amic" de la BMW, sembla que s'han fet amics entre ells ara. No em trec ni el casc, liot una cigarreta i me la fumo ja a dalt la moto, que és f*tin. Comença a fosquejar ja.
Carretera de Sant Feliu de Codines-Gallifa-Talamanca, un parell de participants amb RRs i una furgoneta al davant. Ningú és mou. Ensenyem roda, rés de rés. Els de les RRs a la seva i el de la furgoneta fent carreres. No hi ha lloc per avançar. M'estic començant a posar nerviós i faig "l'avançament" de la jornada, sense visibilitat, en plena corba...vaja, el que no s'ha de fer mai.
La resta...BUFFFFFFFFFFFF carretera de corbes, asfalt sec, ja de nit però veient encara el fil de la carretera, plegant tot el que volia la moto, en solitud absoluta, una passada total.
- Catorzè control, Talamanca. Quatre gats. Segellar i a córrer. Arriben els meus amics, la parella i el de la BMW. Cigarreta ja en marxa que aquí no s'espera a ningú. Osti tu, les curtes no s’engeguen i ara si que és negre nit, paro la moto i la torno a engegar, passen uns segons i ja tinc altre cop les curtes, anem-hi. Abans de Navarcles atrapo dues motos que van molt lentes però no faciliten l'avançament...ja vaig bé aquí al darrera que podrem assaborir l'arribada lentament, molt lentament...fins el Congost.
- Quinzè control i final, Manresa. Segello, aparco, vaig a buscar el pin i em poso a la cua del sopar que està ple de gent de la Rider 500 també. I allà a la cua em retrobo amb els meus nous "amics", la parella de la GSlc i el de la BMW i sopem plegats l’hamburguesa amb mongetes i una cervesa tot comentant la jugada. El de la BMW ha fet una relliscada a una corba plena de grava o terra per allà a Gallifa sense cap conseqüència, jo no he vist cap corba aixis potser hem passat per llocs diferents. Anècdotes, xorrades i bon ambient. La parella és de Santa Coloma de Farnes i anirem junt cap a casa, només queden 150 kilòmetres més i no em fa cap mandra, m’estaré tornant biònic?
Al marxar les curtes no van, però les llargues si. Els hi comento a la parella que aniré al seu darrera sense llums fins Santa Coloma i després ja m'espavilaré, diuen d'acompanyar-me fins a casa...agraeixo però declino l'oferiment, només faltaria. Fins Santa Coloma a les fosques i la resta p*tejant una mica amb les llargues fins Girona, però com que soc bona persona al final he decidit no enlluernar més i passar per els Àngels. Quatre corbes però ni un cotxe en tot el recorregut final, els Àngels a quarts d'una de la nit té el seu morbo.
A casa rebentat i feliç cap a la una de la matinada.
He vist per allà que hi ha gent que l'ha fet amb menys de 12 hores. Deunidor, s'hi han d'afanyar força i escollir el traçat més rapit sempre, encara no estic preparat per fer un repte de temps, a mi en motiven més els reptes de carreteres estranyes, de moment. per si algu ho vol saber he arribat a les 22 no ho sé exactament, però a les 21:54 entrava a Manresa. Ara, si deixes de fumar podria retallar-li...
L'any que bé repeteixo segur, si puc.
I si, això ho pots fer sol qualsevol dia de l’any i estalviar-te una morterada, però no és el mateix.
Salut.