Ultradesafio 2010:: En Busca de Cipango

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Ultradesafio 2010:: En Busca De Cipango

Entrada Autor: Alucinamaripili » dg. març 27, 2011 8:02 pm

Quina passada, Carles, m'ha encantat, això és una experiència bestial.

Merci per la feinada.

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dg. març 27, 2011 9:56 pm

L'he llegit d'una tirada. Desprès he surtit a veure com es fa fosc i recuperar-me....

FANTÀSTIC! no trobo paraules per definir l'emociò de llegir la teva crònica. El viatge, sens dubte, serà l'aventura de la teva vida. Ja tens tema per explicar als nets, però la crònica l'has escrit de tal manera, que m'he trobat amb tu agobiat per les burrocràcies de les aduanes, passant fred a les estepes siberianes o por a l'aduana coreana.

Si la qualitat d'un viatge es mesura per el grau d'incertesa, el teu viatge és de MOOOOLTA qualitat.

Estar al "no-res" amb una moto que té moltes possibilitats de no arribar, patint de l'embragatge o del caragol de l'oli (per cert, què és aquest caragol?) amb distàncies infinites per davant i per darrera, aillats i lluny de tot, amb gana, set i cansanci...la majoria de persones tindrien una depressiò o un atac d'angoixa i el mès segur és que al arribar al primer lloc civilitzat abandonessin la moto i tornessin amb el primer aviò a corre-cuita cap a casa. Clar que la majoria de persones no fan aquest tipus de viatge.

Carles, de nou la meves felicitacions i admiraciò.

Veien el rendiment de les dues motos, entenc perquè un amic andalús diu que KTM és l'abreviació de "Ke Trozo de Mié...." (que cap KTMiste s'ofengui, si us plau...)

Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Entrada Autor: Cuco » dl. març 28, 2011 9:37 am

[quote user="Pasqual" post="163611"]

Estar al "no-res" amb una moto que té moltes possibilitats de no arribar, patint de l'embragatge o del caragol de l'oli (per cert, què és aquest caragol?) quote]

Pasqual, tens la foto dels cargols que es van trencar al dia 25 del meu blog:
http://ultradesafio2010.blogspot.com/20 ... queda.html
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 28, 2011 9:40 am, en total s’ha editat 3 vegades.

Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Entrada Autor: Albert_KTM » dl. març 28, 2011 12:03 pm

Alucinant !!!

Això és una aventura amb majúscules. Gracies per compartir-la

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dl. març 28, 2011 12:08 pm

Ei! gràcies Cuco. Perdona la meva ignorancia en mecànica, però la pregunta és perquè serveixen i a on van. La foto ja l'havia vist (crec que ja l'havies penjat durant el viatge) però, si us plau, explacns una mica on van i quina funciò tenen. I a mès n'hi han dos (!).

Imatge

Sincerament, tornaries afer aquest viatge amb una KTM?

Koper
Presentats
Entrades: 940
Membre des de: dt. gen. 11, 2011 8:21 pm
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Contacta:

Entrada Autor: Koper » dl. març 28, 2011 4:32 pm

un post MOLT "currat"
felicitats, una meravella... i dic lo mateix de sempre, enveja pura i dura :_(
By any means: Tunez-França-Egipte-Italia-Mexic-USA-Suissa-Monaco-Spain-Catalunya-Andorra-UK
"Inteligencia militar son dos términos contradictorios."

Cuco
Presentats

Entrada Autor: Cuco » dl. març 28, 2011 7:17 pm

[quote user="Pasqual" post="163672"]Ei! gràcies Cuco. Perdona la meva ignorancia en mecànica, però la pregunta és perquè serveixen i a on van. La foto ja l'havia vist (crec que ja l'havies penjat durant el viatge) però, si us plau, explacns una mica on van i quina funciò tenen. I a mès n'hi han dos (!).

Sincerament, tornaries afer aquest viatge amb una KTM?[/quote]

La funció dels cargols de ràcor sol ser la de collar els "latigillos" allà on sigui, per exemple els de freno a la maneta o a la pinça, ja que deixen passar el líquid en qüestio per dintre en ser buits, i el distribueixen cap als "latiguillos" pels forats que tenen i que coicideixen amb l'arandela aquella rodona que tenen al final.

En aquests cas son dos cargols que agafen l'oli del filtre fi, i el porten directament al motor mitjançant un "latiguillo".

La pregunta sobre la KTM és difícil. En tot el viatge només va tenir dues avaríes, i una és provocada per l'altra. L'avaria principal consisteix simplement en una junta tórica que ni la original no deu costar ni 20 euros. És un element que es desgasta cada certs kilómetres, i tot i així, et vas quedant sense embrague mica a mica. Canviar-la no porta més de mitja hora en total. És a dir, que aquí a casa t'adonaries de seguida, aniriers al taller i ja està, problema purament mecànic solucionat amb pocs diners i poca estona. El problema va ser no tenir el recanvi original ni poder-lo obtenir, ja que vam anar posant juntes de llauner, i es fèien malvé entre 300 i 1.600 kilómetres depenent de la temperatura i de l'ús. Al meu blog poso diagrames i hi faig un briconsell.

L'altra avaria va ser provocada per aquesta en haver de treure i posar tantes vegades els cargols i aixafar les juntes de coure que s´hi posen perquè no perdi, i al final de tant collar i amb la vibració de les pistes, van dir prou i es van trencar. Son cargols que no deuen costar tampoc més de 15 euros i es canvien amb una simple clau fixe en un parell de minuts.

És a dir, que les avaries en si no eren complicades en absolut, però la falta de material SI que era important.

És molt fàcil dir jo ara a toro passat que hagués pogut agafar una altra moto, però aquesta em va deixar arribar, i la vaig reparar jo amb les meves pròpies mans sense saber quasi de mecànica. Una altra moto hauria tingut altres tipus de problemes, essencialment electrònics, i allí si que ja no crec que hagués pogut fer absolutament res per areglar una antena anular, un sensor, una centraleta d'abs, un CDI, o un amortiser posterior de bmw petat, per exemple.

A més, una part del meu repte personal consistia en fer arribar aquella petita moto taronja a Tokyo, malgrat m´havien assegurat abans de sortit que no podria pas .... jajaja.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dl. març 28, 2011 7:35 pm

[quote user="Cuco" post="163729"] Una altra moto hauria tingut altres tipus de problemes, essencialment electrònics, i allí si que ja no crec que hagués pogut fer absolutament res per areglar una antena anular, un sensor, una centraleta d'abs, un CDI, o un amortiser posterior de bmw petat, per exemple.

[/quote]

Una moto moderna si, però una tipus AT, Ténéré 660 o DR-650 o 750 -com la d'en Carles- amb uns minims coneixements de mecànica penso que potser no haguéssiu patit tant.... :roll:

Però bé, tal i com dius, el repte que et vas marcar va ser fer arribar la taronja al Japó. I ho veu aconseguir.

I si et dic la veritat té molt de mèrit. :bow
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Ultradesafio 2010:: En Busca de Cipango

Entrada Autor: Carles » dl. març 28, 2011 7:50 pm

Bones!!!

El que està clar és que per fer segons quins viatges, el primer és dur una mecànica senzilla, el més "rústica" possible i
amb la majoria de components mecànics que podran ser canviats per qualsevol mecànic, o com a mínim es podran
aconseguir amb més facilitat que no pas un component electrònic o massa específic, com era el cas.

Fins aviat!
Imatge

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dl. març 28, 2011 9:59 pm

He quedat esmaperdut, nois aixó es una aventura en majuscules, la meva més sincera enhorabona.
Imatge Imatge

PAT
Presentats
Entrades: 76
Membre des de: dg. jul. 04, 2010 7:41 pm
Ubicació: Vilanova i la Geltrú

Entrada Autor: PAT » dg. abr. 03, 2011 8:15 pm

Hola,

Bé, Carles, només felicitar-te de manera virtual per aquest impressionant viatge. El recordaràs tota la vida i ha estat un plaer poder "compartir" la preparació, fer el seguiment quasi en directe i el post-viatge.

Gràcies per la crònica, que ha estat una feina de moltes hores i en la que es nota que hi has deixat els sentimeents que t'han acompanyat durant el viatge i que és el que li dóna aquest toc tan personal teu.

Moltes felicitats i gràcies per compartir la teva experiència!!

PAT
Un buen libro es como un buen viaje, se empieza con inquietud y se termina con melancolía.

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dl. abr. 11, 2011 10:48 pm

Això si que és un VIATGE ple de tot el que busquem als viatges, vivéncies, coneixenses, diversió, patiment, paisatge i aventura.

Tot i que vist virtualment fins hi tot jo m'atreviria. :D :cool:

Enhorabona Carles i Cuco per aconseguir els vostres somnis i a la PAT per deixar-ti anar. ;)

Salut.
Salut i kilómetres

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dv. oct. 26, 2012 2:42 pm

Bones!!!

Disculpeu que pugi aquest post que ja comença a ser antic... només vull compartir els videos que va preparar la Patricia per a la Trobada de Grans Viatgers que vam fer a Besalú, al 2011. I que també he col·locat al principi del post...

ELS VIDEOS:

[youtube]-UJRhoiwWHs[/youtube]

[youtube]Koav9S_pR14[/youtube]

Fins aviat!
Imatge

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. oct. 26, 2012 4:48 pm

Ara m´els baixare....
O si els tens en millor calitat ja m´els passaras ;)

MOltes gràcies Carles per la feinada d´edició!!

Jo porto des del Juliol, editant el de Bosnia...i encara només porto 4 dies fets!
Ex ...moltes coses

Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » dv. oct. 26, 2012 9:38 pm

Els vídeos ja els havia vist en la trobada, si mes no, m'ha agradat molt trona’ls a veure. Gracies a tu per penja’ls i a la Patricia per edita’ls.

:okcat :okcat
Salutacions moteres.

Cuco
Presentats

Entrada Autor: Cuco » dl. oct. 29, 2012 5:15 pm

Ostres Carles..... M´he emocionat!

Quans records!

Una abraçada.