Crònica Transpirenaica Abril 2011

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Crònica Transpirenaica Abril 2011

Entrada Autor: 650X » dv. abr. 15, 2011 1:01 am

Etapa 5: Torla-Hecho 180km

VIDEO:
Enllaç

Comencem el dia fent un petit desvio cap a l’entrada del Parc Nacional de Ordesa, fins on es pot anar amb vehicles, per admirar l’espectacle.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
De seguit un cop fetes les fotos de rigor, posem rumb sud per anar a agafar el primer tram de pista del dia. El no saber que t’espera te parts bones i parts dolentes com ja vaig comentar, les bones es que potser si ho sabessis ja no hi passaries i les dolentes es que quan hi ets ja es massa tard per tirar endarrere.
El camí comença com tots, ample bo i perfecte per anar entrant en calor i sintonia,
Imatge
Problema nº 1, el camí deixa pas a un riu. Deliberem, s’ha de passar, o sigui que gas i a mullar-se.

VIDEO:
Enllaç... AL LORO que tenim estil ,eh!! :form que no m'enteri jo que algú riu. :mrgreen:

Per sort un cop seguit el curs del riu uns centenars de metres el camí reapareix i torna a mostrar-se amb tota la seva esplendor.
Anem guanyant alçada, i el fang, on no fa gaires dies hi va haver-hi neu va deixant-se veure cada cop més sovint
Imatge
passem per camins dulcíssims on el terra no existeix, i tot es una clapa de fulles amb fang a sota, je-je-je,
Imatge

Imatge

Imatge
quan guanyem prou alçada i ja portem un bon grapat de km de pista els arbres desapareixen per deixar pas als camins masegats per els 4x4 altre cop,
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
emprenya seguir roderes de 4x4 perquè no es còmode conduir-hi, però per altre banda dona la seguretat que si hi ha passat un d’aquests casi segur que no quedarem tirats.
Quan hem guanyat alçada suficient el espectacle està servit, però: Problema nº 2 les roderes de 4x4 desapareixen, el camí es desdibuixa i estem a 1769m,
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
evidentment amb la nostra amiga la neu. Desprès de passar-les canutes una estona entre neu i tifes de vaca tendres (son un autèntic perill quan es barregen amb herba molla i fang) fem uns centenars de metres per el que seria el cim de la muntanya, la sensació d’estar allà dalt, sense ningú tú i la moto (i les tifes) i tothom a baix es una sensació semblant a la de l’escalador.(crec)
Imatge

Imatge

Imatge
Solució al problema nº2: Tornem a trobar a l’altre vessant de la muntanya roderes de 4x4 velles, segurament de l’any passat però tranquil•litzen el personal, tornar enrere hagués sigut un problema greu, o sigui que descendim a les valls de Sabiñanigo tot xino-xano amb les caigudes típiques que provoca el fang i monstruos de 250kg,
Imatge
arribem a la vall, seguim per camins fins casi l’entrada de la ciutat,
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
on parem a fer una cervesa, portem prop de 70km de off molt durs i ens ho mereixem. Decidim donar un premi a les muntures portant-les a un renta cotxes per treure els kg extres que portem.
Cal fer un esment de lo bé que s’han portat (totes) les motos, de moment 0 problemes a destacar.
Gastem els quartos amb una bona neteja les màquines tornen a lluir casi com el primer dia, i decidim seguir el track, camí polsegós... de que em sona aquesta pols...? ara ja no hi ha pols... fang... de que em sona aquest tipus de fang...? a si!! Ja ho sé, es argila, (com la de la Bisbal)
Imatge

Imatge

Imatge

VIDEO:(imprescindible)
Enllaç
massa tard en Jaume es dins un pou d’argila.

Imatge
Potser en Murphy reia de la que ens havia fet, netejar les motos i desprès donar argila a cabassos, però segur que nosaltres vam riure més, quin fart de riure que es vam fer. Evidentment després de riure va tocar estirar amb les cordes, fins a 3 persones estirant per treure la 1200 d’alla dins.

Imatge

Imatge

Per unanimitat vam decidir acabar la ruta del dia per carretera. Fins a Hecho on vam trobar un Hostal, i un restaurant on atipar els nostres estomacs.

...continuarà

Salut

PD: els videos els tinc pujant... d'aquí un moment edito i els afegeixo

EDITO: Ja els he afegit ;)
650X l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. abr. 15, 2011 2:09 am, en total s’ha editat 3 vegades.

Pere GS
Presentats
Entrades: 42
Membre des de: dl. des. 20, 2010 5:13 pm
Ubicació: Vilamalla

Entrada Autor: Pere GS » dv. abr. 15, 2011 7:22 am

:eyes :eyes Coyon...coyon..Enric..molt bona cronica y unes fotos molt ben paridas...quina embeja me esta entran..je..je..jee :enfaduu

en dos paraules IN-PRESIONANTE

continua..continua

V,sssssssssssss
FABER EST SUAE QUISQUE FORTUNAE

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dv. abr. 15, 2011 7:37 am

Quina pasada !!!!!!

Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Entrada Autor: Albert_KTM » dv. abr. 15, 2011 8:30 am

T'està quedant una crònica mlt guapa.

Les fotos son precioses i les explicacions clares i concretes ..... em sembla que hi hagi estat jo i tot ( a ritme de samba, clar :mrgreen: )

Sàpigues que esperem la resta amb impaciència ..... però tranquil, al teu aire .... tampoc es cosa "d'axuxar"

Salut

Fazer i Nina
Presentats
Entrades: 425
Membre des de: dv. juny 12, 2009 8:43 am
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Fazer i Nina » dv. abr. 15, 2011 8:55 am

Me estan entrando ganas de hacerla.....

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. abr. 15, 2011 1:45 pm

Sou els millors! :eyes
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dv. abr. 15, 2011 5:47 pm

M'alegra saber que us agrada! avui a la nit intentaré acabar, ja no queda gaire.

Avui hem fet un dinar de retrobament amb els integrants, i a part de passar-nos les fotos i videos...(ohh...ara si que tinc material :mrgreen: ) ja em començat a parlar d'algun tema per despres de les calors estivals. :ban :ban

Salut!

Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: Leclerk » dv. abr. 15, 2011 8:48 pm

Osti com us ho heu passat !!!

Molt maques les fotos, quina aventura.

Gràcies per compartir-ho.

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dv. abr. 15, 2011 9:20 pm

Carai nanos quina aventura :eyes
Aquestes pistes amb neu i tant fang deveu patit força, ja m'ho imagino, però el resultat ha valgut la pena.

Ara entenc les anades i vingudes del track :D

Gandalfgs
Presentats
Entrades: 403
Membre des de: dt. març 13, 2007 1:05 am
Ubicació: celrà (Girona)

Entrada Autor: Gandalfgs » ds. abr. 16, 2011 6:59 pm

És un viatge per recordar! sens dubte si ho haguessim fet amb unes 450 hagues estat completament diferent, pero el treball en equip és el que ens ha permes poguer tiranr endevant amb les gs. No cal que recordi a ningú que són com petits mamuts pesants, molt manejables, amb un comportament impressionant... pero no deixen d'esser mamuts!

El que he quedat impressionat és com de depressa es gasten els tacos, i coi com la neu pot arribar a esser una llima per aquests.

La veritat és que tinc una espina clavada amb el marroc, el fet de no poder-hi haver anat, pero tot arrivarà.

Salut companys i... visca el barça :-)
La vida és per disfrutar-la, Carpe diem quam minimum credula postero!

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dg. abr. 17, 2011 3:45 am

Etapa 6: Hecho-Lesaka 241km
Ens llevem a Hecho, i després d’un bon esmorzar comencem a fer una mica de carretera per intentar agafar el primer tall de pista, impossible, altre cop les tanques dels c......, seguim per carretera per entrar a Navarra,
Imatge

Imatge

Imatge

direcció Isaba, després cap a Ustárroz, el Pirineu “sec” d’Osca deixa pas a la frondositat de La Selva d’Irati,
Imatge

Imatge

que creuem casi en la seva totalitat excepte del tram més restringit. Aprofitem per menjar-nos una Trenza de Huesca boníssima que vam comprar el dia anterior i així donar-nos per dinats, la calor apreta hem d’acabar de treure els folres de les jaquetes i pantalons.
Imatge

Imatge

Tips i contents, enfilem altre cop per carretera cap Abaurregaina, Garaioa, Aribe, Orbara, Orbaitzeta i Larraun (caram quins noms...)per aquí si a la antiga fàbrica d’armes d’Orbaitzeta,
Imatge

Imatge

Imatge

agafar el camí que ens durà fins a Roncesvalles.
Imatge

Imatge

A Roncesvalles,
Imatge

parada de refresc i continuem perfilant la frontera Espanyola i Francesa
Imatge

Imatge

Imatge

direcció la República Independent de Baztan (o això diuen ells...) Per arribar-hi passem un últim tram complicat però bonic de debò, el camí començava a dalt d’un coll i s’havia de baixar per un tobogan d’herba per acabar creuant un rierol, un tall de pedres, un altre rierol i finalment, arriba la Vall de Baztan, on fan un licors! pacharan, orujos...
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Decidim continuar per carretera per arribar-nos a Lesaka. On fem nit a un hotelet prou acollidor i ens n’ anem a sopar a la Sidreria.

Imatge

Menú de Sidreria i sidra per tothom, taxi i a dormir.

...continuarà

Salut!

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dg. abr. 17, 2011 11:01 pm

Bones, em sap greu que la crònica s'estigui allargant massa... :enfadat però no tinc més hores! falta una etapa i la tornada.

De totes maneres encara que volia penjar-lo al final, ja que el tinc fet us deixo el video-resum de la Ruta.

...espero que us agradi.

[youtube][/youtube]

Enllaç video.

Salut!

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dl. abr. 18, 2011 12:20 am

[quote user="650X" post="165911"]Bones, em sap greu que la crònica s'estigui allargant massa... :enfadat però no tinc més hores! falta una etapa i la tornada.

De totes maneres encara que volia penjar-lo al final, ja que el tinc fet us deixo el video-resum de la Ruta.

...espero que us agradi.

[youtube][/youtube]

Enllaç video.

Salut![/quote]

Ens agrada, i molt!

Això si que són aventures!!!

T'ho estas treballant molt!

Salut

Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Entrada Autor: Albert_KTM » dl. abr. 18, 2011 9:48 am

Quina de fang i de neu !!!

M'encanta

Per cert, el video aquest ultim està molt guapo .... sembles un "profesioná" :mrgreen:

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dj. abr. 21, 2011 11:27 pm

Ei, i el final de la crònica?

jejejeje ;)

Josep973
Presentats
Entrades: 2131
Membre des de: dl. juny 04, 2007 2:25 pm
Ubicació: Preixens-Lleida

Entrada Autor: Josep973 » dv. abr. 22, 2011 5:30 pm

M'agradat molt, sou molt valents
Jaume en el vídeo del fang t'he he re fet falta tracció a los dues rodes :eyes
no hi ha major plaer que el trovar un vell amic,
tret del de fer-ne un de nou.

Gandalfgs
Presentats
Entrades: 403
Membre des de: dt. març 13, 2007 1:05 am
Ubicació: celrà (Girona)

Entrada Autor: Gandalfgs » dv. abr. 22, 2011 8:25 pm

home no estaria malament una moto 2*2, ara si a més flotes buenooo :-)
La vida és per disfrutar-la, Carpe diem quam minimum credula postero!

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dv. abr. 22, 2011 8:40 pm

[quote user="Gandalfgs" post="166554"]home no estaria malament una moto 2*2, ara si a més flotes buenooo :-)[/quote]

Hola

Ja hi va haver un model que era 2x2 de yamaha... Diria que no va tenir molt èxit!

Yamaha wr 450 2trac

Imatge

Imatge

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dv. abr. 22, 2011 9:32 pm

[quote user="CMB" post="166466"]Ei, i el final de la crònica?

jejejeje ;)[/quote]

Ho sento, haurà d'esperar unes setmanetes, que demà marxo a Roma... :mrgreen: però tranquils que ja no hi queda gaire cosa a explicar.

Salut! ;)

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dj. maig 12, 2011 1:45 am

ETAPA 7: Lesaka-San Sebatian 56km

Ens vam llevar a Lesaka amb una mica de "lesaka" eh Jaume...? ;) Cullons com estava de bona la sidra. Com ja es normal a mida que t'aproximes al final de la ruta les ganes d'arribar son cada cop més grans fins al punt que tires pel dret, bé això de tirar pel dret ja ens agrada, però al País Basc, com a Catalunya els vigilants del bosc van una mica més a la saga que el altres llocs i tots els camins estan farcits de senyals que et recorden les sancions a que t'exposes si circules per ells. Vaja un mal rollo,
Imatge

o sigui que després de fer varis intents de fer pistes i haver de tornar enrere, decidim tirar per el dret posar al Navegador "San Sebastian, centro" pasando por " Irun", o sigui que pim pam i ens plantem al costat del Kursaal per fer una cervesseta, ara si merescuda no per el dia si no per tots els altres. Hem guanyat!! :cerv :cerv :cerv :cerv
Imatge

Imatge

Nosaltres som a l'Atlàntic, :-o fa 7 dies vam deixar el Mediterrani a Llançà, ara podem dir que ho hem aconseguit, per fer un recompte de danys es d'hora, però casi podem dir que inapreciables, els físics tampoc son apreciables, o sigui que un cop cervesa en mà ens posem a buscar un Hotelet que a poder ser ens guardin les motos i a "tapear" que en definitiva el viatge era per això, no? Trobem un Hotel en la línia que portàvem o sigui BBB a la platja d'Ondarreta que ens deixen guardar les motos al seu parking privat, ens canviem i a voltar, tapes, txacolís, fotos...
Imatge

Imatge

Imatge
semblem guiris de veritat fins i tot pugem al Monte Igueldo per fer la foto de grup. (llàstima que el sol ens deixava cecs :cool: ) sopar i dormir...entre el sopar i el dormir no m'explaiaré amb el tema però vam tenir algun problema policial sense conseqüències afortunadament per cap de nosaltres.

ETAPA 8: LA TORNADA, San Sebastian - Casa (cadascú la seva)
Les tornades sempre son aquelles parts del viatge que sempre vols matar quan abans millor perquè solen ser avorrides, per autopista, amb cansament acumulat i no aporten gaire cosa més al viatge, però s'ha de tornar, si no malament.

O sigui que decidim sortint de San Sebastian mantenir els 120 o 125km/h i fer parades cada 180 o 200 kms per fer els prop de 600 km tres trams, la primera parada es fa segons la planificació,
Imatge

Imatge

a meitat del segon tram ens m'avança en Rafel per dir-me que en Julià ha punxat.

Imatge

Imatge

Parem al voral amb una calor espantosa, i després de intentar sense èxit un pot d'espuma (per mi que era d’afaitar) decidim tirar per el voral de l'autopista fins la sortida a uns 10km per no haver de trucar a la grua de Les Autoroutes du Sud de la France,

Imatge

Imatge

un cop a fora, en Jaume i jo anem a investigar si trobem un taller de motos que no estigui tancat un dissabte a la tarda mentrestant en Julià fa les gestions pertinents amb la seva assegurança, un parell d'hores després ja tenim la càmera canviada i tornem a estar disposats a seguir. En endavant fem dos grups en Jaume i jo que podem anar a velocitats limitada per el codi de velocitat de les rodes o sigui 160-170 i en Rafel que te problemes a la direcció en quan passa de 120 i en Julià que no pot passar de 110 o 115 per la suspensió que no reté res i la roda feia uns salts de pam en mig de l'autopista.
A quarts de 9 arribava a casa, en Jaume si fa no fa i poc després en Rafel i en Julià a la Bisbal. Per tant arribats a casa tots, podem dir que ha sigut un plaer haver viatjat amb vosaltres, espero repetir aviat alguna aventura off on vam coincidir que fem un grup d’allò més bo.

Una abraçada a tots i gràcies! :cerv :cerv :cerv :cerv :cerv :cerv :cerv :cerv

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”