Bé anem entrant amb materia que sino això es fa molt passat.
INICI
Tot viatge te un inici i per desgracia un final. EL inici d'aquest viatge va començar ara fa 4 anys quant un company de feina hem va dir:
-Has sentit a parlat del Grossglockner?
I hem va passar un aplana web:http://www.grossglockner.at/en/, vaig entrar i vaig alucinar, vaig pensar haig de anar allà si o si!
Vaig començar a buscar informació del lloc i en l amateix aplna vaig trobar informació de rutes en moto, com arribari, història de la carretera, ... (http://www.grossglockner.at/en/hochalpenstrasse/motorrad/ . No us aburrire amb més detalls, el que vulgui que entri i ho miri per ell mateix.
Possiblement no sigui la millor carretera del món, ni la més alta ni la de més corbes, però hem feia ilusió demostrarme a mi mateix que podia arribar fins allà.
LES MOTOS
En principi varem concevir el viatge pe runa sola moto: la perla (BMW F800S) per potència, consum i prestacions però amb el temps varem decidir que la nostre estimada cafetera (HONDA CBF 500)
s'unis a la expedició, la veritat es que es un luxe que la teva muller la Sra. Brum sigui motard, perquè deixa de ser el "paquet" o el conductor i pasa a ser el teu company de ruta.
Només dir que les dues s'han portat de fàbula (com unes "jabatas") exceptuant els ports de més de 2000m on la carburadors de la cafetera no rendien al seyu nivell i una fresa que ens feina la perla que ens van solventar amb el típic 6 en 1 Suïss.
El consum mitjà de les dues va estar al voltant dels 4,5l/100.
PREVI
La veritat es que el previ ens va fer mal, pneumàtic devanter de la honda i un pel darrera de la perla ( 137 euros cada un), cordons vaig pensar comencem bè! però el pitjor no havia arriobat encara, un cop recollim les motos del taller la perla es posa a marcar territori com les KTM (anem a Austria)
i perd líquid refrigerant COLLONS!!!! i encara no hem sortit i 4500km per endavant! Estava que m'enfilava per les parets quant sento:
-Sr. Brum animat que no es res! (és la Sra. Brum com sempre veu l apart positiva), demà la duem el taller (dijous i sortim dilluns següent) i no serà res, i així va ser (gracies SOCIA!!)
"Només llençava" el "sobrant", quina campiona el que no vol usar el llença i marca el territori, en fi ...
LA RUTA
No hi ha ruta, nomé sun destí, arribar si es pot a Austria i rodar pel grossglockner i si es pot fer les 4 carreteres Hohe Tauern National Park (grossglockner, Villach, Gerlos y Nockalm)
la veritat es que a la web http://www.grossglockner.at/en/hocha...asse/motorrad/ trobareu rutes de més kilometratge
però per noslatres n'hi havia prou en fer els 48 km del grossglockner, la resta era de regal!
ALLOTGAMENT
No cal dir que un viatge d'aquest tipus es car i més en dues motos i com ens agrada anar de camping i de viatge amb dues motos, doncs ja tenim allotgament amb el mínim imprescindible (tenda, sacs de dormir i un matlas infable) a+a+ ens facilitarà el trobar on dormir i ens donarà llibertat de moviments, ja que mai planifiquem res en exces: un destí i punts de pas, un mapa generalista de europa i de la zona i un GPS per a possibles inconvenients, a mi no m'agrada dur GPS, però si que hem tregui dels envolics. Per anar un mapa i per el GPS per els detalls i/o erros.
Al final can ser 16 nits i 12 can ser de camping i 4 d'hotel per culpa de la climatologia o pe rno trobar camping lliure (complicat però a vegades pasa)
LA CRONICA
Diumenge 2 d'Agost
Tot esta en 4 maletes i una sobre-dipòsit (1 maleta lateral per pilot, una top case pel camping i una top extra per al abric extra), tot llest son les 23:00 com sempre tard!
Dilluns 3 d'agost
El despertador sona a les 7:00 (estem de vacances) però ens llevem a les 9:30 (seguim de vacances), esmorzar amb tranquilitat no conve un tall de digestió (seguim estant de vacances), carreguem les motos a les 11:30
I aqui comença el viatge, d'entrada canviem el destí per passar per Andorra pe rla sobredipòsti de la Sra. Brum : check-point el pas de la casa -AND-, parem i comprem la sobre-dipòsit bagster per 20€
a meitat de preu que a BCN, la idea es creuar a frança i tirar cap a Crest, però al sortir tard i un increible enbús de 15km per obres a la frontera ens fa pasar la nit a lPas de la casa
, busquem hotel i visita al Mc-Rata i a dormir que el dia següent ens queden 450km fins a Crest.

Pq Crest? fàcil allí hi ha le camping moto un camping nomé sper bikers http://www.lecampingmoto.nl/ (si la web es holandesa y el camping esta a frança, els amos son de NL)
bé ara puc dir que més que un camping es un bar motero amb dret a pernocta. El lloc es curios (val la pena visitar-lo) hi ha més customs que Rs
EL primer que sorpren es al arribar a la plça de recepció, pense vaig a fer el check-in, doncs no! En Jasper el "amo" del camping et pregunta que vols veure, descansa després fem el check-in
perfecte! dos sucs de malta extra freds!!! i relax!!!
La veritat es que la gents ens mira amb curiositat dues motos (sense pops, "rulus" ni res de res) la gent es mira la perla no n'hi han gaire per alla suposo jo.
Check-in 20 per nit i 20 més en dues targetes amb la modena del càmping (va tot amb cupons de diferents valors).

Es un petit llogaret holandes, on es parla HOLANDES, francès i Anglès, amb rutes increibles molt aprop, apunten les nacionalitatdels visitants, després en Jasper ens va senitr paralar català i va canviar sense dir res nosaltres el .es per . CAT

Verifiquem el líquid refrigerant:

Tot ok doncs en marxa!