El viatge en si, d’entrada, podríem dir que ha estat un èxit. La preparació ha estat minsa per no dir nul•la, sincerament vam preparar millor les motos que a nosaltres mateixos, no vull dir que alguns no estiguessin preparats, però per posar un exemple, més enllà de la primera jornada, ningú sabia per on passaríem a les següents etapes, i tal despreocupació provoca errades de camí i sorpreses evitables, tanmateix crec que la capacitat de improvisació del grup va ser més que important i vam substituir la preparació per la aventura. En fi comencem:
Etapa 1: Verges-Llança-Planoles 255km
A les 8h del matí a Verges (Baix Empordà) ens vam trobar els 4 integrants del viatge, Jaume R1200GS, Julià G650X Challenge, Rafel R100GS i un servidor Enric R1200GS, puntuals i molls degut a la boira que ens va acompanyar fins passat Figueres vam despedir-nos de L’Empordà i de l’Eva que ens va venir a dir adéu. Carretera fins a Llançà on vam reomplir dipòsits i a fer pistes s’ha dit. Les primeres impressions sobre els tacs!

Jo mai havia muntat pneumàtics de tacs i la veritat es que a primera vista per pistes es pot anar molt més ràpid, feia una setmana just havia fet el mateix tram Llançà la Jonquera amb els Tourance, i la millora era molt clara... el primer dia va ser una mica de entrenament i posta a punt, ens vam permetre molts luxes que a partir del segon ja no seria possible, com ara esmorzar a Espolla,

sense preses. D’aquí fins la Jonquera, i de la Jonquera alternant algun tram de carretera fins a Agullana, aquí s’agafa una magnifica pista que porta fins a Darnius,

es fa un altre enllaç de asfalt i s’agafa un camí que voreja els penya-segats del pantà de Boadella, per anar a petar a Sant Llorenç de la Muga.
Sant Llorenç de la Muga – Albanyà per asfalt a partir d’aquí fins Sadernes per pista, en un estat raonablement bó. A Sadernes dinem, ja portem un bon tall i els freds i boira del matí ara son calor i pols.



A l’Hostal de Sadernes un dissabte millor no anar-hi, molta gent, i el menjar tot i no ser dolent, s’aprofiten bastant de que la gent que va per allà es de BCN, total que clavada al canto i 2h i ½ després reprenem el camí.
Primeres alteracions de la ruta, decidim, en comptes d’anar direcció Sant Pau de Seguries per l’asfalt de la Vall de Bac, provar un track d’en Caganer (per cert gràcies!) que passa per Vall de Bianya i Vall de Bac però off-road... i déu ni do... les motos ben plenes de fang.



Però vam disfrutar molt i començàrem a intuir que ens ho passaríem d’allò més bé.
A partir de l’Abella per ser exactes vàrem començar el plat fort del dia...


la pista que ens portaria a Pardines i Ribes...bé a aquestes alçades ja començàvem a tenir força dominat el tema de pedres, basses, fang... però les trialeres encara no havien fet acte de presència, doncs aquí la tenim,

superada i amb nota gràcies al motxiler Julià que d’ara en endavant inspeccionarà les zones delicades amb la seva 650XChallenge, molt més lleugera que les 1200GS.
A partir de Ribes i fent-se fosc decidim començar a buscar un lloc on dormir ens recomanen un Hostal de Planoles, molt acollidor i ben posat, a més ens cedeixen el garatge per deixar les motos a la nit i el mes important: Ens posen una cervesa només arribar, després de 255kms crec que en la mereixem. :cerv
...continuarà :mrgreen:
Salut