Peguera

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Ricard_biker
Presentats
Entrades: 428
Membre des de: dj. nov. 03, 2011 10:20 pm
Ubicació: Viladecans

Peguera

Entrada Autor: Ricard_biker » dt. gen. 10, 2012 7:01 pm

Hola a tots/totes!!!

Aquesta es la meva primera crònica, així que espero sabreu disculpar les possibles errades que pugui tindre...

Bé doncs, el diumenge matí, després d'haver treballat divendres de Reis i dissabte, i tenir que tornar a treballar diumenge a la nit, vaig apropar-me a les terres del Berguedà per conèixer el poble d'un dels
maquis catalans més coneguts, en Ramón Vila i Capdevila, anomenat "Caracremada".
Per arribar-hi, vaig pujar fins a Guardiola de Berguedà, on el termòmetre de la ADV em marcava -1,5º i els meus dits de les mans i peus ho corroboraven... Aquí vaig fer un cafè amb llet ben calent, i vaig girar cua
per enfilar carretera cap a Saldes.
A uns 3 kms vaig girar a l'esquerra cap al poble de Fígols. Aquesta carretera que passa pel Jou (un complex hoteler "high quality"), es solitària i amb unes vistes espectaculars, tant com la que em va portar cap
al poble de Fumanyà.
Una vegada passat aquest poble, a l'esquerra, comença una pista "marroneta" que va cap al poble abandonat de Peguera.
Jo no havia estat mai, i em va deixar impressionat. El lloc es preciós! Les restes del que va ser un poble estan just a sota d'una muntanya de pedra, que s'anomena "El Roc de Peguera".

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

L'entorn acompanya a la bellesa de l'indret... Aquí podeu veure un reflexa del que us dic...

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Tot seguint la pista que porta fins el poble, s'arriba de nou a la carretera principal. Si es segueix aquesta carretera, s'arribarà a un altre pista de terra d'un km
aproximadament. El troçet de pista acaba just aquí...

Imatge

I aquesta es la imatge que es veia desde el cim de Rasos de Peguera, amb les puntes de les muntanyes de Montserrat sortint per sobre del "mar de núvols"...

Imatge

Cada vegada m'agradan més els... RACONS DE CATALUNYA!!!
Ricard_biker l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. gen. 10, 2012 7:39 pm, en total s’ha editat 6 vegades.

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Peguera

Entrada Autor: Pasqual » dt. gen. 10, 2012 7:24 pm

Felicitats per la ruta i per la crònica. Les fotos, un 10. Sembla un bon lloc per planificar la propera hivernal de MT.

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. gen. 10, 2012 7:39 pm

MAMONASSO

El proper cop avisas, fas un crit des de el balcó ;) ;)

Veig que tenim el mateix "punt de vista" :mrgreen: :mrgreen:

Imatge
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. gen. 10, 2012 7:39 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dt. gen. 10, 2012 7:52 pm

Bones!!!

Una zona molt maca el poble antic de Peguera i tot el que l'envolta... per perdre's tot un dia! ;) ;) ;)

[quote user="STELVIO 00" post="188559"]Veig que tenim el mateix "punt de vista" :mrgreen: :mrgreen: [/quote]

Deu n'hi dó... podríeu fer les "set diferències"... i gairebé costaria trobar-les!

Fins aviat!
Imatge

Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Entrada Autor: Pere29 » dt. gen. 10, 2012 10:33 pm

Per aquesta zona que vas estar es a on hi ha el pi de les tres branques, i una mica mes amunt hi ha les patjades de dinosaure tambe pots anar cap el canto de gossol i el pedraforca fen pistes, visitar la zona minera i a l´altre canto hi ha un poblet ( La nou ) que te una esglesia que li diuen la petit notredam, en fi es nota que m´agrada molt aquesta zona,, aixo si fred en fa amb ganes tambe..

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dt. gen. 10, 2012 10:42 pm

Hola

Molt maques les fotos.

Certament Catalunya té uns racons molt bonics! Especialment aquesta zona del Berguedà.

Pere, tens registrada aquesta ruta que comentes?

Salut

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. gen. 10, 2012 10:44 pm

Desconeixia aquesta zona.

Gràcies per ensenyar-nos-ho. :D
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dc. gen. 11, 2012 1:23 am

Holaaa,

Un dia molt ben aprofitat Ricard, enhorabona.

I merci per les fotos i les explicacions.

:razz: :razz:
Sort,

Ricard_biker
Presentats
Entrades: 428
Membre des de: dj. nov. 03, 2011 10:20 pm
Ubicació: Viladecans

Entrada Autor: Ricard_biker » dc. gen. 11, 2012 2:00 pm

[quote user="Pere29" post="188603"]Per aquesta zona que vas estar es a on hi ha el pi de les tres branques, i una mica mes amunt hi ha les patjades de dinosaure tambe pots anar cap el canto de gossol i el pedraforca fen pistes, visitar la zona minera i a l´altre canto hi ha un poblet ( La nou ) que te una esglesia que li diuen la petit notredam, en fi es nota que m´agrada molt aquesta zona,, aixo si fred en fa amb ganes tambe..[/quote]

Tant el pi de les tres branques, com les petjades de dinosaure a Vallcebre ja les coneixia. Però com molt bé comentes, hi han moltes pistes. Vaig veure que pujen de Fígols, i pots anar cap a Gossol. Per descobrir tot això,
em tocarà fer tasques de reconeixement amb la BTT.

Pel que fa a La Nou de Berguedà, també he passat per anar a buscar la carretera de Vilada i Borredà. Es el que té fer bastants quilòmetres a l'any amb la bici de carretera... ;)

Quan faci menys fred, i faci aquestes pistes amb la BTT ja us comentaré què tal (ja m'agradaria fer-ho també amb una 'HUSKI' com algun de vosaltres.... :razz: )

Salutacions!!!
Ricard_biker l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 11, 2012 2:01 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Jb500
Presentats
Entrades: 549
Membre des de: dg. ago. 10, 2008 9:37 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: Jb500 » dc. gen. 11, 2012 2:33 pm

holaaa

si algun muntanyenc ho mira, hi ha una cresta perfecte per fe riniciacio, acompanyat d'algu que en sapiga eh?

http://jb500.blogspot.com/2007/10/crest ... guera.html

la zona es increible

v'sss

Pescallunes4x4
Presentats
Entrades: 155
Membre des de: dt. juny 21, 2011 10:37 pm
Ubicació: Osona

Entrada Autor: Pescallunes4x4 » dc. gen. 11, 2012 5:28 pm

Gracies per compartirla.
Pere a veure quan ens hi portes :D

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dc. gen. 11, 2012 7:34 pm

Una cronica i unes fotos collonudes, merci per compartir-ho.

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dc. gen. 11, 2012 8:10 pm

Bona crònica! Jo m'hi vaig fer una migdiada a l'ombra d'una d'aquestes cases.
Ara, ni us passi pel cap de fer-hi una hivernal. Quin fred!

Minino
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres

Entrada Autor: Minino » dc. gen. 11, 2012 8:58 pm

:tremolant :tremolant Veient la calor que has passat et podies donar un relaxant bany en aquesta piscina que té l'aigua com un mirall.
:D Molt xulo gràcies. Ricard
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..
Imatge

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dc. gen. 11, 2012 10:38 pm

Maco, maco, però fa pinta que feia un fred, bbbrrrr !

Bonica carretera, poc transitada i amb uns paisatges espatarrants, merci ! :D

Pere29
Presentats

Entrada Autor: Pere29 » dj. gen. 12, 2012 12:33 am

[quote user="CMB" post="188608"]Hola

Molt maques les fotos.

Certament Catalunya té uns racons molt bonics! Especialment aquesta zona del Berguedà.

Pere, tens registrada aquesta ruta que comentes?

Salut[/quote]
Hola Carles me pasat 2 anys corrent per totes les granges del Bergueda no les tinc enregistrades perque no tinc gps pero si combe ja farem exploratories per enregistrarles

Pere29
Presentats

Entrada Autor: Pere29 » dj. gen. 12, 2012 12:38 am

[quote user="Pescallunes4x4" post="188718"]Gracies per compartirla.
Pere a veure quan ens hi portes :D[/quote]

ok ok ok

Santos
Presentats
Entrades: 227
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 6:28 pm
Ubicació: Sentmenat, Vallès Occidental

Entrada Autor: Santos » dj. gen. 12, 2012 1:33 am

Jo la vaig fer fa uns anys amb 4X4 i a sobre de la montanya onejava una bandera amb les 4 barres, y una de les cases era habitada. Era a l'hivern i feia un fred terrible. Problemes i molts amb el gel i restes de neu gelada.

En van dir que aquesta zona es "propietat privada" de un jeque arab, pero no se si es veritat o no.

Jordivili
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dc. abr. 27, 2011 7:20 pm
Ubicació: El Bisaura

Entrada Autor: Jordivili » dj. gen. 12, 2012 9:34 am

Ricard,merçi per l'aportacio de la ruta molt maca i una zona que no conec.

[quote user="Pere29" post="188603"]Per aquesta zona que vas estar es a on hi ha el pi de les tres branques, i una mica mes amunt hi ha les patjades de dinosaure tambe pots anar cap el canto de gossol i el pedraforca fen pistes, visitar la zona minera i a l´altre canto hi ha un poblet ( La nou ) que te una esglesia que li diuen la petit notredam, en fi es nota que m´agrada molt aquesta zona,, aixo si fred en fa amb ganes tambe..[/quote]

Pere tinc pendent de fa temps una ruta que passi pel santuari de Queralt,rasos de paguera,i travesar cap al canto de sant corneli i la zona minera.Veig que'n pescallunes 4x4 i d'altres tambe estan interessats en la zona, osigui que ja saps que't toca :lol: :lol: ja ho anirem parlant

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dj. gen. 12, 2012 12:15 pm

[quote user="ricard_biker" post="188536"]Hola a tots/totes!!!

Tot seguint la pista que porta fins el poble, s'arriba de nou a la carretera principal. Si es segueix aquesta carretera, s'arribarà a un altre pista de terra d'un km
aproximadament. El troçet de pista acaba just aquí...

Imatge

I aquesta es la imatge que es veia desde el cim de Rasos de Peguera, amb les puntes de les muntanyes de Montserrat sortint per sobre del "mar de núvols"...

Imatge

Cada vegada m'agradan més els... RACONS DE CATALUNYA!!![/quote]

Quins llocs mes macos.... el caminet des del final del asfalt fins a dalt a Rasos de Peguera, Dèu n´hi do els rocs que hi han .... divertit amb la GS 1200 !!! :roll:
Imatge

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”