Aquesta es la meva primera crònica, així que espero sabreu disculpar les possibles errades que pugui tindre...
Bé doncs, el diumenge matí, després d'haver treballat divendres de Reis i dissabte, i tenir que tornar a treballar diumenge a la nit, vaig apropar-me a les terres del Berguedà per conèixer el poble d'un dels
maquis catalans més coneguts, en Ramón Vila i Capdevila, anomenat "Caracremada".
Per arribar-hi, vaig pujar fins a Guardiola de Berguedà, on el termòmetre de la ADV em marcava

per enfilar carretera cap a Saldes.
A uns 3 kms vaig girar a l'esquerra cap al poble de Fígols. Aquesta carretera que passa pel Jou (un complex hoteler "high quality"), es solitària i amb unes vistes espectaculars, tant com la que em va portar cap
al poble de Fumanyà.
Una vegada passat aquest poble, a l'esquerra, comença una pista "marroneta" que va cap al poble abandonat de Peguera.
Jo no havia estat mai, i em va deixar impressionat. El lloc es preciós! Les restes del que va ser un poble estan just a sota d'una muntanya de pedra, que s'anomena "El Roc de Peguera".

L'entorn acompanya a la bellesa de l'indret... Aquí podeu veure un reflexa del que us dic...

Tot seguint la pista que porta fins el poble, s'arriba de nou a la carretera principal. Si es segueix aquesta carretera, s'arribarà a un altre pista de terra d'un km
aproximadament. El troçet de pista acaba just aquí...

I aquesta es la imatge que es veia desde el cim de Rasos de Peguera, amb les puntes de les muntanyes de Montserrat sortint per sobre del "mar de núvols"...

Cada vegada m'agradan més els... RACONS DE CATALUNYA!!!