Falgars I Montanisell

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Falgars I Montanisell

Entrada Autor: GRUM » dv. jul. 06, 2012 7:28 pm

Finalment, dimarts vaig sortir a "explorar" el tram de Falgars a St. Julià de Cerdanyola.
Vaig sortir a quarts de nou amb fresqueta. D'entrada, enllaç de tràmit fins arribar a la carretera que surt de les afores de Guardiola cap a St. Julià.
Ruta completa
Tram Montanisell-Bóixols
La pujada és espectacular amb algún tram força "aeri" i vistes magnífiques amb el dia clar.
Imatge
Un cop a St. Julià, malgrat portar el GPS amb els topos, no perdo la ocasió de preguntar a uns amables vilatans i petar una mica la xerrada, no tinc pressa :cool:
Imatge
La sortida del poble és preciosa, una carreterona estreta, envoltada de vegetació.
Una darrera confirmació que la direcció presa és la correcta
Imatge
La cosa pinta cada cop millor, verd, molt verd per tot arreu i revolts enllaçats. Baixo marxa, obro la visera del casc i disfruto de l'espectacle.
Imatge
Imatge
Decideixo parar un moment
Imatge
Aquests llocs a mi m'emocionen especialment... :oops:
Imatge
Sempre és bò saber de on venim i cap on anem
Imatge
La carretera és curta, però molt maca
Imatge
Aviat arribem a la carretera que puja de La Pobla cap al Santuari de Falgars
Imatge
Un cop a dalt, em trobo un caçador i li pregunto com està la pista que porta al Xalet Gaudí, em contesta que transitable, així que
Imatge
Però un tros més endavant, la cosa es complica. Cada cop hi ha més pedra solta i jo vaig amb roda de carretera mig gastada
Imatge
Arribats a aquesta cruïlla, decideixo que ja va sent hora de posar seny i girar cua, ja tornarem quan canviem el calçat de la Greta.
Apuntat a "pendents" queda.
Enfilem el camí de tornada per on hem vingut i aprofitem per fer alguna foto més
Imatge
Imatge
La poca velocitat i "la tensió" d'anar per la pista, fan que la calor es comenci a notar
Imatge
Ara si, parada al Santuari i primer entrepà del dia.
Imatge

Ups, ara m'adono que m'han "desaparegut" fotos de l'imagesack i no les porto a sobre...

Bé, només us diré que després de l'entrepà, no sé ben bé com, vaig anar a parar al Pedraforca :roll: , d'allà a Gòsol, Josa, Tuixent i...
Primers dubtes del dia: torno per St. Llorenç i Solsona? o m'arribo fins a la Seu pel coll de la Trava?
La segona opció em sembla bé, tinc una amiga que treballa a la Seu i li faré una visita per veurela a ella i la canalla.
Per cert, la carretera està fatal, plena de forats i bonys per tot, una autèntica llàstima tenint en compte lo maco de l'entorn :halfcry
Total, que arribo a la Seu i no localitzo a la persona en qüestió... i ara que faig?
Decideixo baixar per Organyà i ja pararé a fer el segon entrepà a algún lloc.
Un segon, que haig de marxar, ara torno.
GRUM l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 09, 2012 5:43 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

GRUM
Presentats

Re: Falgars I Montanisell

Entrada Autor: GRUM » dv. jul. 06, 2012 7:45 pm

Continuem...
Passant per Organyà sento una veueta que em fa parar a la sortida. Miro el GPS i recordo una "pendent" que surt del mig d'Organyà en direcció a Cabó.
Cap problema, no tinc horari, mitja volta i cap a buscar la carretera. La gana comença a apretar, la carretera no té massa res d'especial, fa calor i tot és sec i pelat.
De sobte, trobo un trencall que marca: Montanisell 11.
Tornarem a improvisar. Cap a Montanisell s'ha dit.
Imatge
Això ja m'agrada més, la carretera és molt estreta, potser massa per dos cotxes, sort d'anar en moto. Es va enfilant amunt i es va cargolant. Veig un rètol que indica una area de lleure, així que aprofitant la poca hombra, paro a fer el segon entrepà.
No és ben bé un menú gastronòmic, però ja m'està bé.
Imatge
Enllesteixo aviat i abans que m'agafi la mandra reprenem la marxa. La carretera es cargola cada cop més i més i agafa alçada amb rapidesa, el lloc és espectacular
Imatge
El lloc em recorda una mica la Morera del Montsant
Seguim sense saber massa que ens espera però ens és igual, el paissatge es val l'excursió i si hem de tornar a baixar pel mateix lloc, cap problema.
Arribem a Montanisell (4cases) i no em cuadren les indicacions del GPS, així que segueixo endavant fins que s'acaba l'asfalt :???:
Per sort trobo un matrimoni gran al qual no dubto en preguntar. He estat de sort, em sembla que no viu ningú més al poble. Malgrat que hi ha un restaurant, justament avui està tancat.
Em diuen que hi ha una pista relativament plana i fàcil que, després d'un parell de trencalls, em portarà a la carretera del coll de Bóixols.
Imatge
Em confirmen que les indicacions del GPS son correctes, però l'altra pista està impracticable.
Total, com que ja hem començat amb pistes, decidim tornar a provar sort.
Imatge
Ha sigut un encert, la pista és fàcil tot i no portar el calçat adecuat i el lloc és solitari i preciós.
Imatge
Altament recomanable a tots els que pugeu/volgueu acostar-vos fins allà.
Apart d'algún petit regueró, és una pista realment assequible
Imatge
Menció especial a la Greta, que es va comportar de primera
Imatge
Finalment, apareixem a lloc conegut
Imatge
Queda pendent tornar a la zona així que canviem les gomes
Imatge
I ja poca cosa més a comentar. Encara vam tenir temps per un darrer "regalet" abans d'enfilar el camí de retorn tot passant per Solsona.
Imatge
Bé, això és tot el que van donar de si els 330kms de dimarts.
Fins la propera ;)

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. jul. 06, 2012 8:19 pm

Sembla una ruta molt tranquila i maca. Al teu estil, si. :D

Podries posar el mapa per on has passat?
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dv. jul. 06, 2012 8:27 pm

Ho tinc pendent, el tinc fet per pujar-lo al wikiloc, però encara no ho he pogut fer.
Així que en tingui ocasió, intentaré posar l'enllaç perquè es pugui veure la ruta exacta.

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dv. jul. 06, 2012 11:10 pm

Com sempre, cròniques i fotos que conviden a sortir a coneixer el nostre país. Gràcies per compartir-ho

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » ds. jul. 07, 2012 7:54 am

Molt maca la carretereta, la vaig fer el diumenge passat, pel tema vistes m´agrada més en sentit contrari. No he vist fotos des de el mirador del Santuari de Falgars, hi ha un petit mirador amb unes vistes espectaculars, no tant com el Roc de la Lluna, però val la pena, son dos minuts des de el Santuari. Vas fer bé de donar mitja volta a la pista del Xalet, últimament està molt deixada i fins i tot amb cotxe a vegades costa de passar-hi, hi ha un parell de punts amb molta pedra solta i grossa.

Moltes gracies per les fotos, jo no vaig poder fer cap, vaig enganxar la tormenta de plé :evil: :evil: :evil:
Imatge Imatge

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm

Entrada Autor: Kpeps » ds. jul. 07, 2012 9:49 am

quins indrets mes agraits busques sempre per voltar ;) gracies per les explicacions i fotos que aquest mirador m'ha agradat força.
Imatge

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » ds. jul. 07, 2012 1:04 pm

Bona ruta, bona crònica i bones fotos.
Quan tinguis el track al wikiloc serà perfecte ;)

Merci Grum !

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. jul. 10, 2012 2:04 am

Moltes gracies Grum!
Ens fas descobrir petits tresors del nostre país!

Continua mostrant-nos aquests petits racons!!
Ex ...moltes coses

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dt. jul. 10, 2012 8:24 am

Bones!!!

Li treuràs més profit que a la Bandit pel que es veu, oi??

Bons racons coneixes... ;) ;) ;)

Fins aivat!
Imatge

J-C
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: J-C » dt. jul. 10, 2012 1:39 pm

hola,ets un artista noi ,la primera sortida que fagi amb la v-strom sera aquesta :cerv
Imatge

SALUT I KILOMETRES

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. jul. 10, 2012 5:28 pm

Bona ruta Aleix !!!

Però trobo que no surts a gaires fotos, crec que la propera tindré que anar amb tú per fer de fotograf :mrgreen: :mrgreen:
ImatgeImatgeImatge

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dt. jul. 10, 2012 7:12 pm

Hola

Com tu montes, Aleix! Genial! Aprofites molt bé el temps disponible!

Aquesta zona i voltants està esdevenint una de les més agraïdes en paissatges de Catalunya, a mi em va agradar moltíssim. El mirador del Roc de la Lluna és expectacular!

Jo crec que si algún dia publicites alguna d'aquestes sortides estil anem a explorar, encara que sigui a tranquilament, poden venir-hi més d'una, dos o tres persones...

Salut

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dc. jul. 11, 2012 5:19 pm

Gràcies a tots :oops:
La majoria de vegades improviso en gran part. És a dir, tinc un primer "objectiu" més o menys clar, però després, en funció dels esdeveniments faig de més o de menys... és el qué té anar sol.
Pots parar quan vols, fer les fotos que vulguis, canviar de plans en qualsevol moment, dubtar tant com convingui i fins i tot, de vegades, complicar-te la vida :roll:

Qui sap, potser el dia que aprengui a anar en moto, fins i tot monto una sortida :b9 :b9

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”