Juntament amb en Jordi Vili vam improvitzar a última hora una ruteta de dos dies amb l'intenció de fer la pista de les minas de Liena o Parzan que arriba fins als 2600m. d'alçada.
Ruta on combinem carreteres amb un petita part de pistes.

Torelló -St Bartomeu del Grau -Prats de Lluçanes -Berga -Esmorzar a l'Espunyola. Aquest tram acompanyats d'en Pere.
Espunyola -Solsona -Volta pel pantà de Rialp improvitzant carreteres -Coll de Comiols -Isona -Tremp -Puente de Montañana -Benabarre -Laguarrés -Graus -Direcció Benasque fina a Siera.
Aquí vam provar una pista per arribar a Plan.
Després vam arribar fins a Bielsa, i vam fer una visita al Valle de Pineta.
Vam dormir a l'Alberg Jordi Turull, econòmic i molt recomenable al mateix Valle de Pineta, per cert en Marc el seu responsable es va mostrar molt interessat en muntar alguna cosa amb motos com una trobada, una sortida... aquí ho deixo.
L'alberg
El diumenge, vam anar a fer la pista de les minas de Liena, una pista sense sortida que arriba a la cota aprox. de 2600m. amb unes vistes al Mont Perdut espectaculars.
Són uns deu Km amb molt desnivell de primera o segona i el troç final una mica trencat.
Tot sembla indicar que es la cota màxima que es pot arribar amb un vehicle legalment (sense fora pistes) a Espanya i Catalunya, a Andorra i França no se com esta la llei, em sembla que a Andorra amb trialeres està permés arribar més amunt.
Bé, les fotos:
En Vili a 2400m.
Cota màx. segons GPS 2576m (no feu cas dels 3027), segons mapa en aquest punt 2602m.
En realitat la pista arriba uns metres més avall, però no em vaig poder estar de fer una mica de moto-alpinisme i arribar fins el pic.
Hem fet el cim! jejeje! si us hi fixeu a la dreta es veu en Vili, allà on acaba la pista.
El cim de l'esquerra es el Mont Perdut 3348m.
El Mont Perdut
Després vam anar cap a França pel tunel de Bielsa i un cop allà Peyresude -Portillon -Parada a Lles (Vall d'Aran) per dinar.
Continuant amb una pista de Melles a Coll de Menté i despres rute des Cols -Aspel -La Core -Latrape -Agnés -Port de Lers -Tarascon.
I per acabar vam fer el Puymorens i la collada de Toses plovent, sense control de tracció ni abs ni res de res, amb control de puny i maneta...jejeje sort d'anar amb motos amb potencia justeta i frenada dosificable.
Totes les fotos a: https://picasaweb.google.com/1175454753 ... IRINEUOSCA#