I Ruta Catalana Motorista Pirenaica IPA
Moderador: Airald
- Eva
- Presentats
- Entrades: 10516
- Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
- Ubicació: Torroella de Montgrí
I Ruta Catalana Motorista Pirenaica IPA
A principis d´estiu em varen enviar una invitació a aquesta sortida.
Esta organitzada per el IPA ( Intenational Police Association de Barcelona).
En principi i veient que era una especie de Penitentes, vaig pensar que millor no apuntar-m´hi, però poc a poc , cada vegada em vaig anar mentalitzant més i més i al final, em vaig apuntar ( ens varem apuntar: en Vidi i jo).
La ruta surt de Castelldefels i es secreta fins el últim moment.
Només coneixem que seràn uns 730 km amb molts ports de montanya. Dinarem a Andorra i portarem un carnet on aniran signant diferents controls.
Molt estricte , i ens s´ho han resaltat mantenir les normes de seguretat.
En un principi hi volia anar amb la gs, però crec que he de trencar una llança a favor de la K i enfrentar-me a les 6.000 corbes que ens esperan .
Recorrerem les 4 provincies catalanes, o sigui que si dissabte veieu una gs grosa i una K blanca sense top case , son en David i jo surcant el territori nacional.
Com os podeu imaginar, no es una competició, però s´ha d´anar a l´idea per arribar abans de les 21:00 al hotel on ens espera un sopar.
No tots els participants son policies, serem unes 30 motos i alguns participants porten copilot.
Només una Sra. participant a la ruta i només una K.
Activaré el spot per si voleu veure els millions de voltes que farem...
Pagina del Spot:
http://share.findmespot.com/shared/face ... qpemiL8XXg
( pd:- l´activaré divendres al matí)
I com no, intentaré fer algunes fotos de la sortida i el sopar que penso penjar en aquest fil.
Fins aviat
Esta organitzada per el IPA ( Intenational Police Association de Barcelona).
En principi i veient que era una especie de Penitentes, vaig pensar que millor no apuntar-m´hi, però poc a poc , cada vegada em vaig anar mentalitzant més i més i al final, em vaig apuntar ( ens varem apuntar: en Vidi i jo).
La ruta surt de Castelldefels i es secreta fins el últim moment.
Només coneixem que seràn uns 730 km amb molts ports de montanya. Dinarem a Andorra i portarem un carnet on aniran signant diferents controls.
Molt estricte , i ens s´ho han resaltat mantenir les normes de seguretat.
En un principi hi volia anar amb la gs, però crec que he de trencar una llança a favor de la K i enfrentar-me a les 6.000 corbes que ens esperan .
Recorrerem les 4 provincies catalanes, o sigui que si dissabte veieu una gs grosa i una K blanca sense top case , son en David i jo surcant el territori nacional.
Com os podeu imaginar, no es una competició, però s´ha d´anar a l´idea per arribar abans de les 21:00 al hotel on ens espera un sopar.
No tots els participants son policies, serem unes 30 motos i alguns participants porten copilot.
Només una Sra. participant a la ruta i només una K.
Activaré el spot per si voleu veure els millions de voltes que farem...
Pagina del Spot:
http://share.findmespot.com/shared/face ... qpemiL8XXg
( pd:- l´activaré divendres al matí)
I com no, intentaré fer algunes fotos de la sortida i el sopar que penso penjar en aquest fil.
Fins aviat
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 04, 2012 6:00 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
- Eva
- Presentats
Cronica
Amb en Vidi varem quedar per fer aquesta ruta.
No teníem massa clar que ens esperava, però el que era evident és que acabaríem per el Pirineo.
A Primera hora del mati ens varem trobar a Girona amb tots aquests moturistes.
2 d´ells portaven copilot i a part de bmw´s també hi havia alguna Harley.
No feia pas fred, però a primera hora la temperatura oscil·lava entre 14 i 17 graus.
Es va pactar amb el IPA que ens deixaven sortir de Girona i ens convalidaven fins a la Garriga.
Així dons i amb L'expectativa del día... directe per autopista.
En poc menys de mitja hora ens varem fer la foto de grup :

Briefing informatiu per part del Albert Fabregas ( que per cert tambe pertany a Mototurisme) i com que ja teniem la ruta varem començar a tirar-

El que jo tenia molt clar , es que seria una ruta molt dura i francament amb la K no me les tenia totes... així dons vaig optar per agafar-ho AL MEU RITME.
Ja tinc comprovat que si porto un ritme més elevat de conducció, em canso molt i molt més. No val la pena.
La mati vaig preparar un parell de bocates ( un per mi i l´altre per el meu "compi" en Vidi), vaig preparar un termo de cafè i aigua fresca.
Com que teníem que segellar, normalment en diferents bar de pas, aprofitàvem per anar al bany.
Al principi , molt al principi de la ruta varem passar per VIC on evidentment ens va agafar la boira, però ua boira "pixanera" que semblava que plovia.
La carretera bastant bé, però amb el risc de patinar amb la humitat.
Varem conduir amb molt de compte, molt i molt de compte.
Aquestes carreteres les hem fetes moltes vegades amb Mototurisme, a la Collada de Tosses en varem trobar amb una moto tipus R que acabava de quedar sota els rails. Afortunadament no el va passar res.
La collada absolutament NETA de motos i cotxes.
Quin gust !!! Varem conduir tranquil-ets , però sempre sense parar i si paràvem, normalment ni paràvem els motors.
En David que es de molt bon conformar, no el vaig deixar ni fumar, a la que veia que agafava el cigarro.... va vinga anem.....

IPA de Andorra ens esperava poer dinar. El restaurant just a la mateixa carretera, de manera que no varem perdre temps buscant restaurant ni varem tenir problemes de aparcament.
Només teníem per endavant dos polis que havien sortit de Barcelona.
El menjar, un buffet boníssim i prudentment varem menjar lleuger.

Sense entretenir-nos, de nou a les motos i en aquell mateix moment veiem arribar la nostre colla de Girona.
La tarde crec que va ésser la ruta més agraïda:
Port del Cantó i Vall de Nargó.
Tant si com no, ens varem parar a SORT a comprar més loteria, tothom ens deia... no hi aneu que haureu de fer molta i molta cua... dons res de res....
Siguen dissabte el trànsit de la tarda no era molt passat, varem anar tirant bastant alegres, però mai, mai , ens varem saltar cap norma de circulació .

Molts d´els comentaris ja els he reflectit en el video.
A partir de les 17:00 h. jo ja tenia ganes de deixar els ports de montanya i agafar carretera més recta, però encara faltava el Coll de Nargó... Angela María... quina de corbes i `paratges preciosssos, animals i moltes caques de vaca i de cavall.
En aquest punt ens paravem a fer la foto, però ni paravem la moto... era... depressa quie encara falta molt i es fa de nits....

A Solsana ens varen segellar per darrera vegada el "carnet de ball".
Com sempre, Manresa i cap a Castelldefels.
Jo anava mirant per el retrovissor a veure si venien els altres participants, però no els vaig pas veure.
Els de Girona, tenen un nivell molt alt de conducció i van molt més alegres , però al vespre ens varen explicar que es varen parar varies vegades.
Total, que al hotel varem arribar en David i jo a leds 19:45 i els seguents participants a partir de ls 21:00.
No es questio de correr es questió de ser constant.
Evidenment al arribat no m´hi veia de cap ull , checking al hotel i cap a la banyera.
Em vaig adormir dins la banyera i em va costar molt i molt baixar a sopar, però teniem que fer-ho....

A la nostre taula es varen assentar desde Guardia Civils, Mossos d´escuadra i Policia Urbana de Barcelona.
Va ésser d´alló més divertit i entretingut.
Estava tant cansada que ja no sabia si el mal que tenia era de la ruta o del tip de riure.
Més tard del que hagués volgut, vaig anar a dormir i fins que el cos em va dir prou... només vaig tenir el temps suficient per anar a Juneda a la Motocaçolada.
Voldria afegir QUE VA ESSER TOT UN LUXE COMPARTIR RUTA AMB EN DAVID. Ell va fer que mantinguessim un bon ritme durant TOT el trajecte. Ell fuma, pero en aquesta ruta va fer abstinència. Aixi que veia que agafava un cigarro.... David que marxem....... A més en David TOT li esta bé. Menjar bocates, fer fotos, .... aixó és un bon company.
Gràcies David i espero tenir-te de company a la propera edició ;)
Os deixo la ruta:

No teníem massa clar que ens esperava, però el que era evident és que acabaríem per el Pirineo.
A Primera hora del mati ens varem trobar a Girona amb tots aquests moturistes.
2 d´ells portaven copilot i a part de bmw´s també hi havia alguna Harley.
No feia pas fred, però a primera hora la temperatura oscil·lava entre 14 i 17 graus.
Es va pactar amb el IPA que ens deixaven sortir de Girona i ens convalidaven fins a la Garriga.
Així dons i amb L'expectativa del día... directe per autopista.
En poc menys de mitja hora ens varem fer la foto de grup :

Briefing informatiu per part del Albert Fabregas ( que per cert tambe pertany a Mototurisme) i com que ja teniem la ruta varem començar a tirar-

El que jo tenia molt clar , es que seria una ruta molt dura i francament amb la K no me les tenia totes... així dons vaig optar per agafar-ho AL MEU RITME.
Ja tinc comprovat que si porto un ritme més elevat de conducció, em canso molt i molt més. No val la pena.
La mati vaig preparar un parell de bocates ( un per mi i l´altre per el meu "compi" en Vidi), vaig preparar un termo de cafè i aigua fresca.
Com que teníem que segellar, normalment en diferents bar de pas, aprofitàvem per anar al bany.
Al principi , molt al principi de la ruta varem passar per VIC on evidentment ens va agafar la boira, però ua boira "pixanera" que semblava que plovia.
La carretera bastant bé, però amb el risc de patinar amb la humitat.
Varem conduir amb molt de compte, molt i molt de compte.
Aquestes carreteres les hem fetes moltes vegades amb Mototurisme, a la Collada de Tosses en varem trobar amb una moto tipus R que acabava de quedar sota els rails. Afortunadament no el va passar res.
La collada absolutament NETA de motos i cotxes.
Quin gust !!! Varem conduir tranquil-ets , però sempre sense parar i si paràvem, normalment ni paràvem els motors.
En David que es de molt bon conformar, no el vaig deixar ni fumar, a la que veia que agafava el cigarro.... va vinga anem.....

IPA de Andorra ens esperava poer dinar. El restaurant just a la mateixa carretera, de manera que no varem perdre temps buscant restaurant ni varem tenir problemes de aparcament.
Només teníem per endavant dos polis que havien sortit de Barcelona.
El menjar, un buffet boníssim i prudentment varem menjar lleuger.

Sense entretenir-nos, de nou a les motos i en aquell mateix moment veiem arribar la nostre colla de Girona.
La tarde crec que va ésser la ruta més agraïda:
Port del Cantó i Vall de Nargó.
Tant si com no, ens varem parar a SORT a comprar més loteria, tothom ens deia... no hi aneu que haureu de fer molta i molta cua... dons res de res....
Siguen dissabte el trànsit de la tarda no era molt passat, varem anar tirant bastant alegres, però mai, mai , ens varem saltar cap norma de circulació .

Molts d´els comentaris ja els he reflectit en el video.
A partir de les 17:00 h. jo ja tenia ganes de deixar els ports de montanya i agafar carretera més recta, però encara faltava el Coll de Nargó... Angela María... quina de corbes i `paratges preciosssos, animals i moltes caques de vaca i de cavall.
En aquest punt ens paravem a fer la foto, però ni paravem la moto... era... depressa quie encara falta molt i es fa de nits....

A Solsana ens varen segellar per darrera vegada el "carnet de ball".
Com sempre, Manresa i cap a Castelldefels.
Jo anava mirant per el retrovissor a veure si venien els altres participants, però no els vaig pas veure.
Els de Girona, tenen un nivell molt alt de conducció i van molt més alegres , però al vespre ens varen explicar que es varen parar varies vegades.
Total, que al hotel varem arribar en David i jo a leds 19:45 i els seguents participants a partir de ls 21:00.
No es questio de correr es questió de ser constant.
Evidenment al arribat no m´hi veia de cap ull , checking al hotel i cap a la banyera.
Em vaig adormir dins la banyera i em va costar molt i molt baixar a sopar, però teniem que fer-ho....

A la nostre taula es varen assentar desde Guardia Civils, Mossos d´escuadra i Policia Urbana de Barcelona.
Va ésser d´alló més divertit i entretingut.
Estava tant cansada que ja no sabia si el mal que tenia era de la ruta o del tip de riure.
Més tard del que hagués volgut, vaig anar a dormir i fins que el cos em va dir prou... només vaig tenir el temps suficient per anar a Juneda a la Motocaçolada.
Voldria afegir QUE VA ESSER TOT UN LUXE COMPARTIR RUTA AMB EN DAVID. Ell va fer que mantinguessim un bon ritme durant TOT el trajecte. Ell fuma, pero en aquesta ruta va fer abstinència. Aixi que veia que agafava un cigarro.... David que marxem....... A més en David TOT li esta bé. Menjar bocates, fer fotos, .... aixó és un bon company.
Gràcies David i espero tenir-te de company a la propera edició ;)
Os deixo la ruta:

Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 09, 2012 10:29 pm, en total s’ha editat 5 vegades.
- Eva
- Presentats
Re: I Ruta Catalana Motorista Pirenaica IPA
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. oct. 08, 2012 11:03 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Eva
- Presentats
Video - resum de la jornada.
Val a dir que sempre els meus videos son més curts, a aquest video hi he introduit no sols secuencia de imatges, sinó petits videos...
Bueno, a veure si os agrada, sinó os agrada també ho podeu dir, però fent una critica constructiva....
Moltes gràcies:
[youtube]9yv_r6Nw02g[/youtube]
Val a dir que sempre els meus videos son més curts, a aquest video hi he introduit no sols secuencia de imatges, sinó petits videos...
Bueno, a veure si os agrada, sinó os agrada també ho podeu dir, però fent una critica constructiva....
Moltes gràcies:
[youtube]9yv_r6Nw02g[/youtube]
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. oct. 08, 2012 9:45 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
no cal que et digui que us ho passeu molt be i gaudiu de l'experiencia,ja veig que penjaras unas quantas fotos ;) ;) ;)
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Que vagi molt bé Eva!
No volgueu correr més del compte i pareu a fer un 'riu' cada 2 hores! :mrgreen:
No volgueu correr més del compte i pareu a fer un 'riu' cada 2 hores! :mrgreen:
- Geroni
- Presentats
- Entrades: 3203
- Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
- Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira
:eyes :eyes :eyes Eva :eyes ,tu quan pares ? :twisted: :twisted:
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
No ho diguis a ningú, eh? Però portareu un promig molt alt. Jo de tu agafaria la GS. :roll:
Ja ens explicaràs com ha anat. :D
Ja ens explicaràs com ha anat. :D

- Eva
- Presentats
[quote user="Kpeps" post="214095"]no cal que et digui que us ho passeu molt be i gaudiu de l'experiencia,ja veig que penjaras unas quantas fotos ;) ;) ;)[/quote]
Moltes gràcies, Josep.
No crec pas que tingui tempa a fer moltes fotos, de fet m´emporto una camara petita per possar a la guantera de la moto o a la butxaca i poguer fer... alguna foto sense baixar de la moto.
A més portaré café i a que no saps on el portaré ??? En el termo que em vares regalar ;) .
Moltes gràcies, Josep.
No crec pas que tingui tempa a fer moltes fotos, de fet m´emporto una camara petita per possar a la guantera de la moto o a la butxaca i poguer fer... alguna foto sense baixar de la moto.
A més portaré café i a que no saps on el portaré ??? En el termo que em vares regalar ;) .
- Eva
- Presentats
[quote user="Steelman" post="214099"]Sembla la RE-Volta[/quote]
Jordi, el organitzador va asistir l´any passat a Penitentes e inspirat amb aquell tarannà ha organitzat aquesta ruta.
La aventatge es que es policia. La policia Andorrana esta informada del nostre pas i ens habilitaran un carril perque no tinguem que fer cua.
No ho sé , però de moment malgrat els molts km que s´hauran de conduir, la facilitat a nivell de mobilitat de la resta m´han agradat.
Vull afegir que 730 km, malgrat son molts, son menys que la meva (nostre) primera sortida amb Mototurisme, o la darrera sortida que en varem fer 900 km.
Jordi, el organitzador va asistir l´any passat a Penitentes e inspirat amb aquell tarannà ha organitzat aquesta ruta.
La aventatge es que es policia. La policia Andorrana esta informada del nostre pas i ens habilitaran un carril perque no tinguem que fer cua.
No ho sé , però de moment malgrat els molts km que s´hauran de conduir, la facilitat a nivell de mobilitat de la resta m´han agradat.
Vull afegir que 730 km, malgrat son molts, son menys que la meva (nostre) primera sortida amb Mototurisme, o la darrera sortida que en varem fer 900 km.
- Eva
- Presentats
[quote user="CMB" post="214103"]Que vagi molt bé Eva!
No volgueu correr més del compte i pareu a fer un 'riu' cada 2 hores! :mrgreen:[/quote]
Carlos, jo vaig amb en David a fer tota la ruta. En David te un ritme més alt que el meu i aixó m´ajudarà a tirar.
Però ho tinc comprobat , que si porto un ritme més ràpid del que puc controlar en canso tres vegades més, total, que ja he preparat MOOOOOLTA MUSICA penso gaudir de la volta. ;)
No volgueu correr més del compte i pareu a fer un 'riu' cada 2 hores! :mrgreen:[/quote]
Carlos, jo vaig amb en David a fer tota la ruta. En David te un ritme més alt que el meu i aixó m´ajudarà a tirar.
Però ho tinc comprobat , que si porto un ritme més ràpid del que puc controlar en canso tres vegades més, total, que ja he preparat MOOOOOLTA MUSICA penso gaudir de la volta. ;)
- Eva
- Presentats
[quote user="Geroni" post="214104"]:eyes :eyes :eyes Eva :eyes ,tu quan pares ? :twisted: :twisted:[/quote]
:roll: :roll: :roll: De fet vaig molt poc en moto, però el dia que surto vaig moolts kms.
El cap de setmana passat en vaig fer uns 1.090 amb els de les K´s a Jaca i França
Aquest finde en faré 1.000 més....
S´ha de aprofitar ara que el temps encara acompanya.
L´hivern ja em fara més mandra :mrgreen: :mrgreen:
Ei... que també vinc a Juneda, eh ???!!, Em ve de pas a la tornada ;)
:roll: :roll: :roll: De fet vaig molt poc en moto, però el dia que surto vaig moolts kms.
El cap de setmana passat en vaig fer uns 1.090 amb els de les K´s a Jaca i França
Aquest finde en faré 1.000 més....
S´ha de aprofitar ara que el temps encara acompanya.
L´hivern ja em fara més mandra :mrgreen: :mrgreen:
Ei... que també vinc a Juneda, eh ???!!, Em ve de pas a la tornada ;)
- Eva
- Presentats
[quote user="Randy-650" post="214112"]No ho diguis a ningú, eh? Però portareu un promig molt alt. Jo de tu agafaria la GS. :roll:
Ja ens explicaràs com ha anat. :D[/quote]
Randy, jo tambe volia agafar la gs, de veritat que si, però sense dir noms, m´han recomanat que faci aquesta ruta amb la K.
Que me acostumi a la meva moto i que no canvii , sinó serà tornar a començar de nou.
I m´ho han dit persones que saben lo molt que em costa adaptar-me a aquesta moto.
Per lo tant penso fer cas e intentar arribar, sinó , al menys ho hauré intentat.
Randy, jo tambe volia agafar la gs, de veritat que si, però sense dir noms, m´han recomanat que faci aquesta ruta amb la K.
Que me acostumi a la meva moto i que no canvii , sinó serà tornar a començar de nou.
I m´ho han dit persones que saben lo molt que em costa adaptar-me a aquesta moto.
Per lo tant penso fer cas e intentar arribar, sinó , al menys ho hauré intentat.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Eva, tu pots, clar que si. :kiss
Si continues tenint problemes amb la K el millor que pots fer és un altre curset de conducció en circuit tancat. Recorda allò que et vaig explicar una vegada del contramanillar... :D
Que vagi bé. Al menys tindreu bon temps, ni calor ni fred. :jump
Si continues tenint problemes amb la K el millor que pots fer és un altre curset de conducció en circuit tancat. Recorda allò que et vaig explicar una vegada del contramanillar... :D
Que vagi bé. Al menys tindreu bon temps, ni calor ni fred. :jump

- Steelman
- Presentats
- Contacta:
[quote user="Eva" post="214123"][quote user="Randy-650" post="214112"]No ho diguis a ningú, eh? Però portareu un promig molt alt. Jo de tu agafaria la GS. :roll:
Per lo tant penso fer cas e intentar arribar, sinó , al menys ho hauré intentat.[/quote]
Es el millor, sense dir noms, ho varem estar parlant i coincidiem amb el mateix.
Ara has d´acostumar-te a la moto i agafar-li seguretat i confiança.
Anar a la GS...ara seria molt dolent ;)
Per lo tant penso fer cas e intentar arribar, sinó , al menys ho hauré intentat.[/quote]
Es el millor, sense dir noms, ho varem estar parlant i coincidiem amb el mateix.
Ara has d´acostumar-te a la moto i agafar-li seguretat i confiança.
Anar a la GS...ara seria molt dolent ;)
Ex ...moltes coses
- Eva
- Presentats
[quote user="Randy-650" post="214125"]Eva, tu pots, clar que si. :kiss
Que vagi bé. Al menys tindreu bon temps, ni calor ni fred. :jump[/quote]
Randy, saps que opino ????
Que cualsevol marca al comprar una nova moto hauría de regalar un curset de conducció per adaptar-se millor.
Ja sé que s´han de reduir despeses, tot el que volguis, però al menys podríen tenir el detall de dir: Es prepara un curset de conducció per una millor adaptabilitat a la ... K en aquest cas.
Dins circuit i amb profes.
Per demanar ... que no es quedi.....
Que vagi bé. Al menys tindreu bon temps, ni calor ni fred. :jump[/quote]
Randy, saps que opino ????
Que cualsevol marca al comprar una nova moto hauría de regalar un curset de conducció per adaptar-se millor.
Ja sé que s´han de reduir despeses, tot el que volguis, però al menys podríen tenir el detall de dir: Es prepara un curset de conducció per una millor adaptabilitat a la ... K en aquest cas.
Dins circuit i amb profes.
Per demanar ... que no es quedi.....
- Steelman
- Presentats
- Contacta:
Eva aixo crec que ho va fer Kawasaki fa un temps..
Ex ...moltes coses
- Eva
- Presentats
Hi han novetats que no explicaré, només dir que la sortida promet i molt :Saltant :Saltant :Saltant :Saltant :Saltant
- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
Caram... si no expliques les novetats ens hi haurem d'apuntar per esbrinar-les ? :???: