La Meva Ruta Dels Almogavers A Turquia (Octubre De 2011)

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Canopus
Presentats
Entrades: 63
Membre des de: ds. gen. 23, 2010 9:34 pm
Ubicació: Selva

La Meva Ruta Dels Almogavers A Turquia (Octubre De 2011)

Entrada Autor: Canopus » dg. gen. 13, 2013 10:14 pm

:nou
Companys... ja fa temps que volia penjar fotos de la ruta que vaig fer amb dos companys més fins a Turquia a l'Octubre de 2011 (I no trovaba mai el moment de fer-ho) :cat_vergonya
Aqui la teniu.
La ruta la varem fer les "tres mosqueteros" que ja fá un parell d'anys varem anar fins Dakar. veure : viewtopic.php?f=2&t=8742&p=123627&highlight=#p123627
Per el viatge , els tres integrants anavem equipats amb noves màquines , concretament en Rafel i Jo haviem fet un "plan renove" per dues noves BMW R1200GS amb culata de doble arbre ... L'Agustí s'hi va possar amb les "maçes de rompre" i va venir equipat amb una Yamaha FJR 1300 ¡¡¡
La sortida la varem fer en el mes d'Octubre aprofitant un xic el Pont del Pilar. 16 dies i casi 7000 km.
El plantejament era un xic a la nostra manera... programa apretat i no massa temps per "badar" ....

Aqui teniu unes fotos.

Imatge
Les motos a l'area de servei de l'Empordà, punt de trobada habitual... autopista cap a Aix en Provence (França ) on fariem nit. La sortida la varem començar a tarda ja que encara al matí s'havia de treballar.

Imatge
Final d'etapa a l'Etap .... un món de comoditats... :callo

Imatge
Ja a l'Autostrada italiana, parada per repostar i fer un "expresso" (imprescindible...) En Rafel .... es treu els taps de les orelles.... quin escandol fan les GS !!!!! Amb lo discretes que eren les antigues , no entenc com BMW ha caigut en el parany del "soroll mascle" . Els primers km bé , si en fas més de 200 , atabala ! :foracat

Imatge
En el parquing de l'Hotel a Opatija (Cracia) L'etapa ha estat de 950 kms casi tot per autopista (com sempre pesada i ....cara) :foracat

Imatge
La costa croata es espectacular ... tot i que no tant com la Costa Brava ... carai !!

Imatge
Octubre... bon temps.... platges desertes....

Imatge
Que es una "Serpentina" ??? :picant Dons es el que aquí anomenem "Paella" (de carretera) els francesos "Lacet" i els italians "Tornante" els alemanys "Kehre" i els anglesos "Switchback"

Imatge
Croacia , encara no massa desenvolupada , ens regala amb trams de carretera com aquest... Territori GS !!

Imatge
I carreteres com aquesta ... :okcat

Imatge
Canvis evidents en el paisatge a Bosnia Herzegovina , .... entrem en un altre món.

Imatge
El paisatge rural , encara no ha evolucionat... el paller , el de tota la vida...

Imatge
Contrast de religions.... Musulmans i Cristians conviuen... Després de la guerra dels balcans , l'impressió ès de que les ferides encara estan obertes...

Imatge
Instal.lacions industrials desmantellades de l'epoca comunista....

Imatge
Entrem a Sarajevo , objectiu final de la tercera etapa del viatge. Una ciutat durament castigada en la guerra,molt interessant desde elpunt de vista ètnic i religios.

Imatge
A Sarajevo ens instalem en aquest apartament ben equipat... res millor després d'una bona tirada en moto.

Imatge
A mig el trànsit de Sarajevo....

Imatge
Al centre de Sarajevo encara hi han testimonis de la guerra.

Imatge
Ara toca Serbia....

Imatge
En tot viatge motero , l'alimentació ès fonamental.... i com que no ens enteniem amb el cambrer del restaurant , varem demanar més menjar del compte ...varem acabar ben tips !!! (I després tinguerem una digestió "pesada" quan la carretera es va convertir en una pista... ens va tocar fer un no previst "off road" :viscat

Imatge
L'Agustí amb la seva Yamaha FJR 1300 ... pensant si montar tacos... (i penedint-se d'haver menjat tant !!!)

Imatge
Finalment , arriba l'asfalt , en el punt on es varen acabar els calés per continuar l'obra demillora de la carretera. En Rafel semblava content , no ho entenc... , amb lo que disfruta a fora carretera....

Imatge
Per acabar la dura jornada motera , res millor que una cervesa.... Avui hem fet 750 kms de carretera i acabem a Plovdiv (Bulgaria)

Imatge
I ens busquem un petit i modest hotel molt acollidor .... Ja ja ja !!!!

Imatge
GS terminator !!!!

Imatge
Plovdiv encara respira un cert aire Sovietic.... Una ciutat molt maca amb amb decadencia des-de la epoca en que Bulgaria era pais satel.lit de la URSS

Imatge
Queda clar , no ????

Imatge
Finalment , després de 3000 km , entrem a Turquia !!
El pais té un sistema de peatges d'autopista força "peculiar". No hi han cobradors als peatges... has de comprar una mena de "targeta prepagament" que al peatge has de passar per un lector... total s'hi havia de posar un saldo mínim equivalent a 25 Euros. Cal dir que el peatge per un tram de 230 Km, el peatge es de aproximadament 3 Eur. Ens va semblar excessiu i varem decidir fer uns escandalosos "novullpagar" fins i tot davat la Policia Turca i .... no va passar res. A Turquia les motos grosses son "rara avis" , la gent no se sorpren del nostre comportament "extrany" .
Per afegir emoció al viatge , no hi ha res millor que entrar en una ciutat tant caotica com Estambul de nit i intentar trobar l'hotel que aquesta vegada si , haviem reservat...
Al final i gràcies al Navegador , ens en sortim prou bé. (Zumo 660)

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Diverses imatges d'Estambul i els seus mercats... espectacular el de les espècies.

Imatge
No em cansaré de dir que l'alimentació per el Motero ès FONAMENTAL !!!

Imatge
Sortim d'Estambul per fer el nostre recorregut per la costa Dalmata fins a Izmir. I que millor que fer-ho de nit i plovent ???

Imatge
El motiu per sortir tant aviat era que haviem d'agafar un ferry que des-de Estambul ens portava a Bandirma per tal d'estalviar-nos uns quants Km de carretera. El trajecte de l'hotel al Ferry i la mateixa pujada al vaixell varen esser caotics ! Com relliscava l'asfalt dels carrers .!! I per entrar al ferry (metall moll) ... una pista de patinatge !

Imatge

Imatge
Café turc... res a veure amb l'Expresso italiá.... evident no ??

Imatge
Ha estat plovent tot el dia amb una bona intensitat. El nostre apartament , una mica desordenat amb moltes coses per assecar...

Imatge
El mal temps continua i la nostre visita a les ruines de Pergam queda ... arruinada !

Imatge
Imatge
Bona manera de fer relacions socials tenien els Romans .... letrines a Pergam....

Imatge
L'endemá el temps millora i podem visitar unes altres ruines , impressionants , les de Efes ,, ens hi desplacem amb un cotxe que hem llogat per un dia des de Kusadasi on estem instalats per dos dies ... buff. despres de 3800 km de moto , un dia de descans va bé. (i podem assecar la roba)

Imatge
Una "fita" romana (punt quilomètric a les antigues vies romanes) I nosaltres hem aconseguit la nostra fita i ara toca tornar...

Imatge
Coneixieu aquesta marca de cotxes ?? Es a Turquia el que Seat era en relació a Fiat a Espanya. ... Fabriquen amb llicència Fiat...

Imatge
El nostre hotel a Kusadasi amb les motos aparcades davant la porta.

Imatge
Que no falti una foto d'un repostatge. ... A Turquia la benzina era molt cara , en aquell moment casi 2 Eur....

Imatge
Imatge
Aquesta vegada per estalviar camí , agafem un ferry a Canakkale per travessar el Bósfor. (ès un trajectre curt , només 30 minuts...)

Imatge
I deixem Turquia ... Entrem a Grecia ....

Imatge
I ens instalem per el final d'etapa en aquesta espectacular pensió...

Imatge
Esmorzar = Agafar forçes per la dura etapa que ens espera...
Perque ? , perqué els funcionaris grecs ens juguen aquest dia una mala passada. La nostra intenció era la d'entrar a Macedonia des-de Grecia... i els funcionaris de Duanes Grecs es declaren aquell mateix dia en vaga .... deu dies de frontera tancada... :nonocat i l'única opció possible per sortir del pais era fer-ho a travers d'un pais de la UE ... per tant ens toca fer marxa enrere per entrar novament a Bulgària... Total... una etapa de casi 1000 km.... :666

Imatge
La senyalització ales carreteres ès a vegades INTEMPORAL....

Imatge
El parc mòvil d'origen rus ès si més no ... diferent....

Imatge
Finalment entrem a Macèdonia....

Imatge

Imatge
Espectacular habitació d'hotel amb un estil decoratiu un xic dubtós....

Imatge
Imatge

Imatge
de Macedonia saltem a Albania...

Imatge
Amb bones carreteres ...

Imatge
Com els gasten els Albanesos ... no hi ha res millor que un gran cotxe per aprendre a conduir...

Imatge
Parem a dinar en un restaurant de carretera i ens trobem amb aquesta desagradable sorpresa... dos ossos joves , captius com a reclam i "divertimento" dels Clients. Em varen venir ganes d'obrir la gàbia...

Imatge
Benzinera albanesa amb un nom .... curios ?

Imatge
Coneixieu aquesta marca de cotxes ??

Imatge

Imatge
una de les principals industries de Albania , el rentat de cotxes ... en hi havien a grapats al costat de les carreteres.

Imatge
D'Albania a Montenegro

Imatge
Un LADA familiar...

Imatge
Aquests no venien motos ??? O eren tant dolentes que han plegat i ara es dediquen a vendre cervesa ?? Ja ja !! :birracat

Imatge
Montenegro també te platges desertes....

Imatge
L'espectacular abadia de Sveti Stefan (Montenegro)

Imatge
Testimonis d'un passat no massa llunyá...

Imatge
El poble de Kotor (Montenegro)

Imatge
Entrem novament a Croacia... ja portem 5900 Km.

Imatge
Ho coneixeu ??

Imatge
Dubrovnik

Imatge
Repostatge per el "body Motero" :birracat

Imatge
Aqui

Imatge
Arribem a Split i agafem un ferry nocturn que l'endemá ens deixará a ancona (Italia) El camarot es prou "apanyat"

Imatge
Imatge
Ja rodem per carreteres italianes ... anem cap el "Gran Sasso"

Imatge
Amb algunes incursions "off road"

Imatge
L'Agustí continua pensant que la FJR amb tacos aniria millor ....

Imatge
Imatge
Imatge
La zona del Gran Sasso ès espectacular...

Imatge

Imatge
Com m'agraden els "tornantes" !! :okcat

Imatge
I els Spaghettis !!!!!! no caldria dir-ho .... però brutals ¡¡ :jajacat

Imatge
Imatge
Imatge
Bufffff !!!!!

Imatge
El nostre viatge arriba al final i després d'una preciosa i llarga etapa per carreteres italianes (800 Km) , agafem el Ferry de Grimaldi que de Civitavecchia , ens portará a Barcelona....

Imatge
Imatge

I aquest ès el final.... :holacat
Si heu arribat fins aquí .... una bona paciència heu tingut.
Les faltes gramaticals , de sintaxi etc... son cortesia meva , els que hi enteneu , disculpeu... :viscat

Joan Carles "Canopus"
IBA Member nr.48911
Per a un home amb imaginació , un mapa ès una finestra a l'aventura. (Sir Francis Chichester)[/b]

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: La Meva Ruta Dels Almogavers A Turquia (Octubre De 2011)

Entrada Autor: 650X » dg. gen. 13, 2013 10:34 pm

Bona sortida, si senyor... aquestes terres de l'est es una assignatura que tinc pendent... ja vaig agafant apunts.

Merci per la Crònica.

Salut

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dg. gen. 13, 2013 11:23 pm

Carai, quina escapadeta amb amics!

Gràcies per compartir.

Bones fotos!

Una pregunta: de la zona d'Itàlia, anomenes El gran Sasso, això on para? Per què és espectacular?

De moment, personalment, no em tira massa anar cap a Turquia, ja veurem en un futur, però la zona de Croacia, Sèrbia, Montenegro, ... va guanyant punts!

Salut

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dg. gen. 13, 2013 11:47 pm

Excel•lent crònica d'un viatge que segur el recordareu molt de temps.

Gràcies per ensenyar-nos-ho. :okcat
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. gen. 13, 2013 11:49 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Minina
Presentats
Entrades: 2039
Membre des de: dl. oct. 04, 2010 8:07 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Nuri

Entrada Autor: Minina » dl. gen. 14, 2013 10:09 am

Un viatge molt maco, gràcies per compartir-ho. :okcat

Fazer i Nina
Presentats
Entrades: 425
Membre des de: dv. juny 12, 2009 8:43 am
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Fazer i Nina » dl. gen. 14, 2013 10:47 am

Turquia i Bulgària ... que records més bonics que tinc del meu viatge per allà ...

Gràcies per les fotos

SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Entrada Autor: SisoRT » dl. gen. 14, 2013 10:57 am

Gràcies, fantàstic!

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dl. gen. 14, 2013 12:20 pm

quin viatget !!! per no dir viatjas :birracat :birracat las fotos molt macas i els indrets tambe,gracies per compartir-ho :okcat :okcat
Imatge

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dl. gen. 14, 2013 12:29 pm

Moltes gràcies per la crònica !

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dl. gen. 14, 2013 5:28 pm

la part oriental del Mediterrani : Aquesta desconeguda :okcat

Molt bó el reportarge !!!
Imatge

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dl. gen. 14, 2013 7:02 pm

Merci Canopus, una crònica genial i ben explicada.

Aquestes cròniques son de les que et venen ganes d'agafar la moto i marxar ara mateix ;)

Ricard_biker
Presentats
Entrades: 428
Membre des de: dj. nov. 03, 2011 10:20 pm
Ubicació: Viladecans

Entrada Autor: Ricard_biker » dl. gen. 14, 2013 7:45 pm

[quote user="650X" post="224678"]Bona sortida, si senyor... aquestes terres de l'est es una assignatura que tinc pendent... ja vaig agafant apunts.

Merci per la Crònica.

Salut[/quote]

Agafa molts d'apunts...., que l'assignatura hi ha que aprovar-la... :okcat ;)

Ricard_biker
Presentats
Entrades: 428
Membre des de: dj. nov. 03, 2011 10:20 pm
Ubicació: Viladecans

Entrada Autor: Ricard_biker » dl. gen. 14, 2013 7:46 pm

Molt "guapo" el viatge, i les fotos, així com la explicació de las vivencies... :okcat

Moltes gràcies per la crònica...!!! :birracat

Crec que a mi també m'anirà bé anar prenent anotacions... :okcat

Jordivili
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dc. abr. 27, 2011 7:20 pm
Ubicació: El Bisaura

Entrada Autor: Jordivili » dl. gen. 14, 2013 7:58 pm

Un viatge maravellos i una gran cronica,gràcies per compartir-la.

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dl. gen. 14, 2013 8:33 pm

Bona cronica!!!!

El proper viatge , no triguis tant a compartir ho :okcat :okcat
ImatgeImatgeImatge

CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dl. gen. 14, 2013 10:24 pm

Osties, aquestes bones cròniques de llargs viatges... ara a l'hivern, fan agafar unes ganes de sortir que no podrem esperar a l'estiu.

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dt. gen. 15, 2013 12:44 am

Holaaa,

Gràcies per trovar aquest moment per deleitar-nos a tots amb aquesta crónica. !!!

:okcat :okcat
Sort,

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. gen. 15, 2013 10:19 am

Jo tinc un llibre on explica l´història dels Amogavers a Turquia.
Com el Palau de Blanquerna a Istambul.

Moltes gràcies per compartir la ruta amb tots nosaltres ;)
Ex ...moltes coses

Canopus
Presentats
Entrades: 63
Membre des de: ds. gen. 23, 2010 9:34 pm
Ubicació: Selva

Entrada Autor: Canopus » dt. gen. 15, 2013 4:28 pm

[quote user="CMB" post="224686"]Carai, quina escapadeta amb amics!

Gràcies per compartir.

Bones fotos!

Una pregunta: de la zona d'Itàlia, anomenes El gran Sasso, això on para? Per què és espectacular?

De moment, personalment, no em tira massa anar cap a Turquia, ja veurem en un futur, però la zona de Croacia, Sèrbia, Montenegro, ... va guanyant punts!

Salut[/quote]

La zona del "gran Sasso" ès un parc natural molt proper a l'Aquilla (a uns 160 kms. de Roma) Val a dir que en aquesta zona, el 2009 va haver-hi un fort terratremol que va deixar la ciutat molt malmesa. En tot cas , aquest parc natural i els voltants (de tota la zona s'en diu Abruzzo) ès molt recomanable per anar en moto. (Aixó si , a l'estiu , ja que l'alçada a que s'arriba es considerable.) Una bona opció es agafar alguna oferta amb els ferrys "Grimaldi" Barcelona - Civitavecchia i amb molt pocs kms.d'Autostrada , pots "entrar en combat" en les carreteres de muntanya.... :jajacat
IBA Member nr.48911
Per a un home amb imaginació , un mapa ès una finestra a l'aventura. (Sir Francis Chichester)[/b]

Mixsanjuan
Presentats
Entrades: 124
Membre des de: dg. feb. 05, 2012 9:19 am
Ubicació: Reus

Entrada Autor: Mixsanjuan » dt. gen. 15, 2013 4:54 pm

Guapa la ruta, bona cronica, gracies per compartir.

Salut
Jordi (mixsanjuan)

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”