Aquest matí he sortit d'hora per intentar fer una mica de pista, ja que hi vaig passar divendres fent una excursió a peu i al veure que s'hi podia passar sense gaires problemes... doncs m'he animat!
Un parell d'hores i cap a casa...
Parc Natural del Foix
El Parc del Foix ocupa un contrafort muntanyós a la riba oriental del riu Foix que deixa a l'altra banda un rosari de petits pobles entre els Monjos i l'Arboç. Aquestes poblacions són Clariana, Torrelletes, les Masuques, la Ràpita i Moja.

Començo per pujar per la carretera del Pantà de Foix, fins a la mateixa pressa, on paro a fer algunes fotos:
Construir el pantà és un procés llarg i dificultós. Més de 40 anys separen la idea inicial de la finalització completa del projecte. Les primeres gestions es fan a principis de 1901 i no és fins al 1937 que es pot començar a regar amb l'aigua de l'embassament. Faran falta 6 anys més per completar la xarxa de sèquies projectada.

Torno a agafar la carretera fins a arribar gairebé a Castellet, on em desvio cap a la dreta tot seguint la pista que puja fins al cap d'amunt de la muntanya.

El poble de Castellet, estratègicament situat, aprofita un petit morro topogràfic coronat pel castell. Aquesta població fa de porta tant al massís del Garraf com a l'embassament. A l'altre extrem, la presa, d'una gran qualitat constructiva, constituei un patrimoni definidor de la zona. També hi trobem un aqüeducte i diverses masies com Cal Bladet.

Per on tiro, per aquí o per aquí... complicat està tot una mica, bé tirarem recte que sembla que està millor... :roll: :roll: :roll:

Magnífiques vistes de la costa!!

Després de la baixada, faig cap de nou al Pantà de Foix, aprofito per fer una visita als exteriors del Castell de Castellet.

El Parc del Foix destaca per la presència dels castells de Castellet i de Penyafort. El primer és un conjunt medieval del segle X vinculat a diversos llinatges catalans. Avui és la seu de la Fundació Castellet del Foix.

Bé, fins aquí un parell d'hores de pistes... que entre foto i foto han estat unes 30kms. Està clar que si la Varadero peses la meitat i jo en sabes 10 vegades més... tot seria més fàcil!
Fins aviat!