Es com titulava una revista de viatges un reportage sobre aquesta zona i despres de estar-hi durant uns quants dies aquest estiu,l'he trobat molt adecuat ;)
Us aviso que hem estat 18 dies a fora de casa i amb el que ens agrada fer fotos....n´'hi haura unes quantes!!!!
DIA 13 JULIOL
Reus(Catalunya)==>Sainte Agnes (Alpes Maritimes-France) 801Km

Com us podeu imaginar la nit del dissabte al diumenge no vaig aclucar els ulls.
Com si fos un crio el dia abans d'anar d´excursio no vaig poder dormir ni cinc minuts, aixi que a les 4 del mati, un parell d´hores abans de l´hora prevista de marxar jo ja estava llevat per casa acabant d´ultimar detalls.
Mapes,camara,.....
A les sis en punt ja estavem la Natalia, Jo i la Moreneta llestos per marxar cap al nostre destí.

Amb l'hora que ere estavem bastant adormidets aixi que a l´area del MOntseny varem parar a "despertar-nos" una mica.

En les primeres etapes d´aquests tipus de viatges fas molts i molts km's per autopista i nosaltres no fariem l´excepcio.
Aixi que d'area de descans a area de descans. Aquesta a França..

On varem aparcar junt amb unes quantes HD que venien del Harley Day que havien fet a BCN i al darrera d´aquest SideCar.

El tros de catalunya (a mes de que era d´hora) estava força tapat el cel, el que feia que no fes gaire calor.
Al creuar la frontera Franco-Catalana , com sempre, la tramuntanta ens esperava fins a Narbonna.
Despres de la tramuntana va començar a apretar una mica la calor (res de l´altre mon, pero feia calor) Aixi a l'area de servei La porta de Provença varem parar a dinar un entrepa.

La nostra idea era fer nit a Sainte-Agnes on teniem reservat hotel.
Aquest poble situat entre els Alps_maritims i la costa d´Azur, sobre el mapa era idea pq ens separava de Monaco uns 20km.
Aixi que voliem anar a deixar les maletes, dutxar-nos i fer una visita a Monaco. La nostra sorpresa es que realment estavem a 20km's de monaco pero en una carretera amb trams amb obres i mooooooolt revirada, aixi que la idea de tornar de nit per aquella carretera ens va fer desisitir d´anar a Monaco.

Aquesta poblacio ,segons diuen ,és lapoblacio costera mes alta d´europa.
En aquesta foto es veu com els Alps i la costa D´Azur es gairebe fusionen.

L'hotel on varem estar ,Le Logis du Sarrasin per 35€ la nit varem estar mooolt be.
Aquesta poblacio, tot i el "petit disgust" de renunciar a visitar Monaco, ens va suplir amb escreix aquesta visita.
Nomes al entrar ja avisava amb un cartell que formava part de la agrupacio de Le Plus Beaux Villages De France(els municipis mes bells de França.
Cosa que despres es va confirmar passejant per els seus carrers. Tot de cases i carrers empedrats, cases plens de flors,......

Una panoramica de la seva plaça mes gran.

I si no fos suficient el paissatge urbá, fixeu-vos amb la panoramica que teniem sobre els Alps Maritins.

Com us deia abans l´hotel estava molt be. La mostra es que el seu restaurant estava en aquesta terrasa, on varem sopar a la fresqueta amb les vistes a la costa blava.

Per cert. Passejant per els carrers trobem les pistes de que estavem en el bon cami cap a Transilvania, mireu.

DIA 14 JULIOL
Sainte Agnes (Alpes Maritimes-France)==>Ljubljana(Eslovenia)==>778Km

Aquest dia ens portava a creuar Italia.
Els primers 200km's els varem gairebe tots sota terra. La majoria de trams d'entrada a Italia es fan en tunels . Es pot dir que el 50% del temps vas sota terra.
Fins a Genova gairebe va ser aixi. Tambe fins a Genova ens va acompanyar de nou un fort vent.
De fet al deixar l´autopista que circulavem per agafar la que ens portava fins a Alessandria gairebe anem a terra.
En un revolt tancat, en un pont elevat, una junta de dilatacio una rafaga de vent gairebe ens tira. (UFFFFF quin susto!!!!!!!)
Passat l´ensurt i ja al Pre-Alpi, direccio Milano, varem parar a esmorzar una miqueta.

D'Alessandria a Verona el paissatge i l´autopista son bastant "conyàs". Gairebe sense revolts km's i km's rectes, molts camions i un paissatge molt pla i envoltat de conreus. Bastant monotom.
Enmig d´aquest panorama varem parar a dinar en un altra area de l´autopista "curiosa".
Per començar fixeu-vos en quins parking tenen.

Despres hi havia una especie de concentracio de....

I ja posats...vaig fer una foto a les meves nenes ;)

Despres de dinar varem tirar direccio Venecia,Trieste,...
El paissatge en aquesta zona començava a canviar. Els dolimites al fons, mes rius,llacs,...
El temps tambe canviava. La calor deixava pas a nuvols. De fet a pocs km's de Venecia vaig veure una cortina d´aigua a distancia.
Vaig parar en una zona de SOS de les autopistes per posar-nnos els impemeables a corre-cuita.
Al arrancar en menys de dos minuts estavem sota una intensa pluja.
Fixeu-vos si plovia que sota els ponts de l'autpista hi havia motos i cotxes parats.
Nosaltres no varem parar, i una moto Austriaca que estava parada va arrancar i ens va acompanyar fins a la frontera eslovena.
Del pas d´aquesta frontera no tenim foto. No era plan posar-se sota la intensa pluja a fer-se una foto al costat del cartellet :oops:
El paissatge d´Eslovenia ens va deixar alucinats. Suissa i el tirol son practicament un cap d´ordi en ple estiu comparat amb la verdor que hi ha per a tot arreu a Eslovenia.
Aixi que gaudint d´aquest jardi europeu varem arribar fins a Ljubljana, capital del pais.
Alli teniem reservat una habitacio doble per dos nits en aquest Hostel.
Per 72€ varem esmorzar i dormir dues nits. Les habitacions estaven be. Tipic de alberg/hostel.

Ens varem canviar, dutxar, i varem anar a fer-nos una foto amb la moto al "parking" del hostel.

Per cert. :oops: :oops: :oops: Al arribar amb la moto carregada i deixar-la aparcadeta en aquests porxos (acompanyant una GS800 i una Vmax) al baixar de la moto em vaig oblidar de posar la pota de cabra i vaig "llençar" la moto al terra!
QUINA VERGONYA. Vaig aixecar la moto carregada tot sol amb un no res (la força que dona la rabia) i despres...al veure que la moto no s´havia fet res... QUIN FART DE RIURE!
Despres de preguntar al Hostel per un lloc de les 3B per sopar i que fesin menjar tipic eslove...varem dirijir-nos al centre, que ens separava amb prou feines 2minuts a peu.
Els primers carrers per on varem passar es veien molt tranquils ,pero no tenien cap encant especial.

Pero a mida que ens anavem apropant al centre...(ja ho veureu amb les fotografies de l´endema)

Aixi que varem anar fins al restaurant que ens havien recomenat on per 15€ (c/u) varem menjar moolt be i mooolt bo. Mireu com em varen presentar la Sopa de Ceba.

A mes el restaurant de dins era molt maco. Tot decorat entre medieval i tiroles.

Despres de sopar varem passar x centre per fer un parell de fotos nocturnes i cap a l´hotel.

Per cert. Amb tantes coses electroniques que portavem (mobils,camara de fotos,video,gps,....) a la nit pasa el que pasa.

DIA 15 JULIOL
u]Ljubljana(Eslovenia)==> 0 Km

Despres d´esmorzar al Hostel ens varem dirigir al centre de la capital eslava per descobrir-la.
El primer que varem fer es creuar el pont del Drac per accedir al nucli antic de la ciutat.

Com que era dia de mercat (o cada dia fan mercat) ens hi varem atansar.
En moltes guies i llibres he llegit que la millor manera de coneixer un pais o ciutat es anant als mercats. Tenen tota la raó.
Tot i tractar-se d´un mercat al aire lliure ho tenen tot molt net i endresat (com el pais).
Esta tot en zones ben definides i sense barrejar-se.
Aqui podeu veure la Natalia passejant per la zona de la roba.

Tambe hi ha el mercat de les flors.

El de les especies ..

Fins i tot tenen un "monument" per la balança tradicional.

Es una ciutat moooolt tranquila,silenciosa,ajardinada..... es preciosa.
Qualsevol carrer,casa,...es digne de una fotografia.

Bocabadats arribem fins a l´esglesia de St.James

On la natalia em fa una foto a la font del davant ;)

Fixeu-vos amb aquest carrer com es de tranquila i maca el centre de la ciutat.

Per acabar-ho d´adornar ens anem trobant amb places,estatues,...

Carreronets acollidors.

En definitiva es una ciutat que es una grat sorpresa i que us recomano que aneu a visitar-la.
L'ajuntament es troba en una casa antiga al centre del poble.

Varem entrar a visitar-lo i es una casa pairal enorme molt ben aprofitada.
Com a tall d´exemple us poso una foto panoramica del pati interior.

Ljbljana com moltes ciutats europees estan coronades amb un castell. Per accedir-hi, disposem de diverses opcions.
La mes comoda es amb un cremallera que puja fins a dalt. L'altra es amb el cotxe/moto per carrers.
La tercera es pujant per cami al mig del bosc que comença en aquest carrer.

El tram final fa mooolta pendent pero al arribar a dalt queda recompensat.La vista sobre el castell es molt maca.

El castell esta prou be. No es el tipic castell medieval que podriem esperar. Es un castell mes modern

I disposa d´unes ESPECTACULARS vistes sobre la capital.

A la ciutat i als Alps!! Si us fixeu al fons es veuen els Alps Eslovens (o julians)

Us poso uns quants detalls del castell.

Fins i tot podiem veure el tipic vestit eslove en una petita sala del castell.

Un cop visitat el castell tornem a baixar cap al centre.

Em fa gracia l'edifici de la Banca Eslovena.

I algun altre edifici modernista com aquest.

Com que s'apropa l´hora de dinar...i la ciutat dona per molt ens apropem a un fast food d´aquests.

Per poder continuar la visita al centre. Al principi de la tarda varem veure aquest home començant a pintar aixo al terra. (al vespre ja estava acabat)

Durant el recorregut per dins de la ciutat, el riu, esta acompanyat per uns pasejos a les dos ribes. El passeig es precios

Ljubljana pero es capital de pais aixi que també ha de tenir (tot i ser una petita ciutat) edificis gobermentals.Aixo es la seu del parlament.

Per cert la capital te un passat molt antic, tant que hi ha forces restes romanes.

Com que ja es comença a fer-se fosc i l´endema ens espera una etapa "dura" anem tornat cap al Hostel, pero fent abans una ultima foto al centre d´aquesta Bella ciutat.

DIA 16 JULIOL
Ljubljana(Eslovenia)==>Timisoara (Romania) 691 Km

Al despertar-nos i mirar per la finestra veiem un globus aerostatic sobrevolant la ciutat.

Aquest dia fem molt poques fotos pq estem moltissimes hores a la carretera.
El primer que fem es abandonar Ljublana i mica en mica el jardi per el que haviem entrat es va convertint en una gran plana encara boscosa fins que arribem a la frontera Croata.
Aquesta es la primera "frontera seria" del viatge. Ens demanen passaport i sense gaire cosa mes ja som a territori croat.

Els km's per croacia transcorren sense gaire historia. El paissatge boscos va desapareixen a mida que ens anem apropant a Zagreb i apartir d'alli gairebe desapareixen.
Molta estona estem vorejantl a frontera Bosnia, de fet nomes ens separa un riu que tenim al costat mateix de l´autopista.
Ens hauria fet gracia entrar-hi i visitar Sarajevo,Mostar,...pero la vistia als Balcans ho deixarem per una altre ocasio ara nosaltres tenim Romania com a objectiu aixi que continuem direccio Serbia.
Aquesta es la frontera (i el pais) que ens feia mes respecte de passar. De fet a la Natalia no li feia GENS de gracia passar-hi pero per la meva insistencia hi passem.
A la frontera ens fan baixar de la moto, treurens el casco per comparar la foto amb el passaport, ens demanen els papers de la moto que tenim sota el seient,....en fi estem uns 20/25 minuts a la frontera. Pero ens deixen seguir.
Amb aquest panorama no provem de fer la tipica foto al cartell d´entrada i tirem milles fins a Belgrad.
A les afores possem gasolina abans d´entrar a creuar-la tota .
Em sap greu no tenir fotos (pero la natalia no portava la camara )
L'entrada a Belgrad es "dura".
Molt caos circulatori i a sobre tot d´edificis derrumbats per les bombes de la guerra de finals del Segle pasat. No n´hi havia ni 1 ni 2. N´hi havien molts d´edificis a terra i es veia clarament com era degut a bombes i no a que eren vells.
De belgrad a romania ja no hi ha autopista el que ens alenteix molt el ritme.
Finalment arribem a la frontera Romanesa, per fi som a romania!.
Aquesta frontera es PENOSA (tampoc no tenim fotos)
Unes cases rovellades que pensarieu que esta tot abandonat pero es la frontera.
Els policies serbis s´estan una bona estona remirantse les pagines del nostre passaport abans de sellar-nos la sortida del pais.
La policia romana va al seu ritme. Xerren entre ells, van mirant el passaport, el temps, el diari,...fins que al final ens deixen entrar.
Aixo si ens preguntem que anem a fer al seu pais,i reben amb sorpresa que anem amb moto a fer turisme.
Aqui no hi ha foto a la frontera, no per desconfiança amb la poli. si no pq no hi havia cartell!!!!!
Un centenar de metres mes endavant trobem una "gasolinera".
Tot de sortidors rovellats sense proteccio contra el sol i pluja amb una caseta de formigo on hi ha 4-5 homes bevent cervesses al interior.
JA SOM A ROMANIA

D'aqui anem cap Timisoara on teniem el hotel reservat pero pel cami descobrim unes quantes coses
A) Em posen la primera multa de ma vida. Jo pensava que ja haviem sortit del poble que creuavem (el primer de romania) pero el cartell estava a 2-3km' de la ultima casa. Jo ja havia acelerat fins que el poli em fa parar pq anavem a 65km/h i estan dins de poblat (50km/h)...2 punts i 200€
B) la carretera esta ple de cotxes de 30 anys arrosegant amb cordes cotxes de 40!
C) hi ha molta gent que va amb carros per la carretera
D) esta ple de gossos rabiosos que surten a perseguir tot el que es belluga a la carretera. I anant amb moto...la cosa es "perillosa"
En fi que les primers impressions de romania no podien ser "millors"
Per acabar-ho d´adobar no trobem l´hotel (a Romania no tenim mapes al GPS, no existeixen)
Despres de preguntar a diversos policies , al fnal un ens acompanya passant per un barri semblant al Bronx.
L´hotel estava en plena zona universtiaria i llindant amb aquest "bronx" aixi que varem sortir a sopar i cap a dormir.
Varem dormir a Hotel Valentina 50€ esmorzar inclos
El primer dia a Romania......per Oblidar :(
(la resta de romania ha estat tot el contrari INCREIBLE)