Dijous 20
El dia anterior lk´haviem destinat a descobrir paratges nous.Aixi que aquest tocava fer colls ;)
Jo ja havia fet el col d´Aubisque i de Soulor en anterioritat pero la natalia no i son colls macos que volia que ella tambe veies i fes.
Aixi que varem sortir de Gavarnie per les ja "famoses" gorgues de Luz i la de Sauveur.Comd que l´estavem fent cada dia ...cada dia el ritme era superior al anterior...una pasada ;)
Al sortir de Argeles, ja veus cartells per tot arreu que t´indiquen l´ascensio del Aubisque. Pero previament hi ha el col de Soulor. Que es el primer que varem coronar. Per la part de Argeles es un port rapid i agrait de fer ;)
mes fotos de l Col de Soulor
Despres de fer aquest coll, el logic era de seguir a fer el Aubisque, pero com que jo l´havia fet, volia que la natalia el pujes per l´altre vesant que es mes espectacular i canviant la carretera, aixi que varem fer aquest tomet per poder-lo pujar per la vessant bona.

Aquesta variant es preciosa. EL primer tram es molt revirat i en baixada i un paissatge tipic de coll de alta muntanya.
Un cop arribem a la vall, el paissatge es precios. es tot molt humit i ombrivol. A mes la carreterera esta en prou bon estat i amb revolts amples i rapids. Amb aixo que de sobre veig un desviament que hi posa "col d´Espandelles".l'Havia vist al mapa a casa pero no l´havia posat al tomtom per fer-lo..... pero al veure'l alli tant a prop...em va faltar temps per posar l´intermitent a la dreta i pujar-lo.
La carretera es preciosa. Estreta,ratonera,...amb una ombra als primers km's i amb uns prats alpins als últims. Mai m´haiva divertit pujant tant per una carretera estreta, i els que em coneixeu , ja sabeu que son les que més m´agraden!!!
Mes fotos del col d´espandelles
Aquest pots es una descoberta, us el recomano. La carretera continua per uns 3-4km's de cami i s´ajunta en un altre col, el de caroduque (o algo aixi) que baixa fins a Aucun, als peus del Solor.
Nosaltres varem desfer el cami i varem continuar per la ruta marcada. aqui tot es molt hombrivol i fresc. La carretera no es cap meravella de revirada pero a nivell de paissatge es preciosa. Estem vorejant tota la estona un riu i a trams hi ha un carril per a cada ribera del riu.
Al final pero ...arribem a Laruns, al peus del Aubisque i el Portalet. Nosaltres el qeu busquem es e primer aixi que cap amunt.
A mi aquest port m´encanta pq al principi es rapid i vas entreboscos com al Col d'Aspin. I a mida que vas guanyat alçada es va convertit en un tipic port d´alta muntanya com el Tourmalet o el Galibeier als Alps.
A mitja pujada hem de parar, per dos motius. Un la descarrega d´adrenalina al ritme que pugem es considerable, ens hem de recuperar i l´altra....
A dalt del col, despres de fer les corresponent fotos de rigor....

...fem un picnique envoltats de cavalls,..i bones vistes.
mes fotos del col d´aubisque
Al baixar varem anar cap a Lourdes per dos motius.
A)no es pot fer una sortida de Mototurisme sene passar per una ermita o esglesia no? doncs que millor que anar al segon lloc de peregrinacio cristiana?
B) estavem buscant un interport o decathlon per buscar un sac termic. Les nits al camping de gavarnie arribem a uns 5-7º i els nostres sacs eren de 15º
Aix, que em descuidava la foto a Lourdes!!!
Despres cap al Camping