Marxem Al Japó .- Finals De Juny . Sayonara

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Mar
Presentats
Entrades: 347
Membre des de: dj. juny 04, 2009 10:24 pm
Ubicació: Baix Empordà

Marxem Al Japó .- Finals De Juny . Sayonara

Entrada Autor: Mar » dv. maig 21, 2010 2:29 pm

Imatge

La meva mare que es molt tossuda, continua amb el seu repte de conduir per els 5 continents aquest 2010.

Ha conduit aquest 2010 per el continent americà-1-, el continent europeu-2- i ara vol anar al continent asiàtic-3-.

Jo no puc ésser menys i si la meva mare programa sortides en vacances escolars jo l’acompanyaré allà on vagi.

Aquesta vegada m’ha promès que no trepitjarà el HORRIPIO. Així doncs la propera sortida promet ésser molt més tranquil•la si no fos que al Japó poca gent s’expressa en anglès. Estic contenta perquè com que la conec bé , sé que ens s´en sortirem més o menys bé.

La visita al Japó promet ésser tranqui-la, encara que al costat de la meva mare.... poden pasar moltes coses. Jo ja m´he preparat per viure una aventura al Japó.
Ha programat sis dies de viatge en moto , sortirem de Tokyo, visitarem la costa i seguidament continuarem cap el interior on farem molta zona rural .

Em fa molta il•lusió veure com viuen els japonesos, com juguen les nens, veure la seva escriptura, el menjar, els temples i les seves costums . En definitiva conèixer un continent TOTALMENT NOU per a nosaltres.

Com no podia ésser d´unaltre manera portarem l´Spot que activarem al sortir de casa , farem una crònica diària i agafarem la Senyera

Perquè agafem l´Spot ???? .- La meva avia, germà, amigues i amics ens poden seguir a través del google maps i un destí tant llunya farem que sembli que estigui al costat de casa.
Imatge
Perquè farem una crònica diària ???.- Aquesta vegada la mare ha programat rutes curtes amb forces parades culturals. Ens agrada a les dues fer un munt de fotos i novament les volem compartir amb tots vosaltres ( en certa manera ens semblarà que no estem tant lluny de casa i que vosaltres ens acompanyeu aarreu)

Perquè agafarem La Senyera ???? Agafant la senyera es com si tots vosaltres ens acompanyeu al Japó. Com a la Patagonia, intentarem fer un munt de fotos amb ella.
Mar l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 12, 2011 3:12 pm, en total s’ha editat 5 vegades.

Mar
Presentats

Re: Marxem Al Japó .- 24 Juny- 4 Juliol

Entrada Autor: Mar » dv. maig 21, 2010 2:31 pm

reservat

Mar
Presentats

Entrada Autor: Mar » dv. maig 21, 2010 2:31 pm

reservat

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dv. maig 21, 2010 3:19 pm

Oleeeeeeee, ole, ole ... :ban

Molt bé, Floreta !!! ja estem esperant les primeres fotos !!!
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dv. maig 21, 2010 3:38 pm

Mar, això t'ho has d'agafar com si fossis en una aventura manga...

Aprofita-ho a tope i passa-t'ho de conya.

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Geografia Del Japó

Entrada Autor: Eva » dv. maig 21, 2010 4:19 pm

Imatge

El Japó (en japonès 日本, Nihon o Nippon; oficialment 日本国, Nihon-koku o Nipon-koku o Estat del Japó) és un país insular de l'Àsia Oriental.
Localitzat a l'oceà Pacífic, està situat a l'est de la República Popular de Xina, Corea i Rússia, i s'estén des del mar d'Okhotsk al nord, al Mar de la Xina Oriental al sud.
Els caràcters kanji que conformen el nom del Japó signifiquen "origen del sol", per la qual cosa, sovint s'identifica al Japó com la "Terra del sol naixent".
El Japó comprèn unes 3.400 illes,] de les quals les més grans són Honshu, Hokkaido, Kyushu i Shikoku, les quals representen el 97% de la superfície total del país, sense comptar els cossos d'aigua.
La majoria de les illes són muntanyoses o volcàniques; el punt més alt del Japó, el Mont Fuji és un volcà dormit des de 1707 de 3.776 metres .
Els rius de Japó solen ser ràpids i abruptes, només uns pocs són navegables[8] i la majoria solen tenir menys de 300 quilòmetres de llargada.
El Japó és el desé país més poblat del món, amb 128 milions d'habitants estimats el 2007. L'àrea metropolitana de Tòquio, que inclou la ciutat capital de Tòquio i moltes altres prefectures, és la més gran del món, amb més de 30 milions de residents.
Des de la promulgació de la constitució de 1947, el Japó ha mantingut la seva estructura com a monarquia constitucional unitària, amb un emperador com a cap d'Estat i un parlament electe democràticament.
Com a potència econòmica, el Japó té el segon Producte interior brut més gran del món.
És membre de les Nacions Unides, el G8, el G4, i l'APEC.[4]
És el quart exportador i el sisè importador més gran del món, i un líder mundial en tecnologia.

Eva
Presentats

Clima

Entrada Autor: Eva » dv. maig 21, 2010 4:22 pm

Imatge

És un país plujós i amb una alta humitat, posseeix un clima temperat amb 4 estacions diferents ben definides, gràcies a la distància a la que es troba respecte de l'equador. De tota manera el clima del nord és lleugerament fred temperat (Hokkaido) amb forts estius i grans nevades a l'hivern, el centre del país és càlid, estius humits i hiverns curts i al sud lleugerament subtropical (Kyūshū) amb estius llargs, calents i humits i hiverns curts i suaus. El clima a vegades és afectat pels vents estacionals produïts pels centenars ciclons i anticiclons que es formen en el continent i al Pacífic (anticicló o cicló hawaià), generant vents des el continent cap al Pacífic a l'hivern i del Pacífic al continent a l'estiu.

Imatge

Existeixen dos factors primaris en la influència climatològica: la proximitat amb el continent asiàtic i els corrents oceànics. El clima des del juny al setembre és calent i humit per els corrents de vents tropicals que arriben des de l'oceà Pacífic i des del sud-est asiàtic. Aquests corrents precipiten grans quantitats d'aigua al tocar terra, per la qual cosa l'estiu és una època d'importants pluges, que comencen a principis de juny i duren al voltant d'un mes. El segueix una època de calor de principis d'agost fins a principis de setembre, un període de tifons, en la qual passen pel Japó 5 o 6 d'ells i arriben a produir danys significatius. La precipitació anual de pluges és de 100 a 200 centímetres, però entre el 70 i el 80 per cent d'aquestes estan concentrades durant el juny i el setembre.

Imatge

A l'hivern, els centres d'alta pressió de l'àrea siberiana i els centres de baixa pressió del nord de l'oceà Pacífic, generen vents freds que travessen el Japó d'oest a est, produint importants nevades a la costa japonesa del mar del Japó. Com els vents xoquen contra les cadenes muntanyoses del centre, les grans altures acaben per precipitar la humitat d'aquests vents en forma de neu i al passar per la costa pacífica del país arriben sense portar notables quantitats d'humitat, per la qual cosa no són principal factor de les nevades a la costa pacífica. A més provoca que en aquesta costa, el temps a l'hivern sigui sec i de dies sense núvols, al contrari de l'hivern a la costa oest.

Hi ha dos corrents oceànics que afecten el model climàtic: el corrent càlid de Kuroshio i el corrent fred d'Oyashio. El corrent de Kuroshio flueix pel Pacífic des de Taiwan i passa pel Japó bastant al nord de Tòquio, i és un corrent que porta molta calor a la costa est.

Imatge

Eva
Presentats

Flora I Fauna

Entrada Autor: Eva » dv. maig 21, 2010 4:25 pm

Imatge

Hi ha una gran varietat en la vegetació japonesa (unes 17.000 espècies) i es deu al seu clima i relleu.
Els boscos cobreixen el 67% de la superfície del país i es componen en la seva majoria d'arbres frondosos i coníferes: castanyers, fajos, aurons, pinòpsides, pins rojos i laricis, juntament amb bedolls i freixes.
A l'oest dominen els boscos de pinòpsids que creixen al costat de bambús, magnòlies i castanyers verds. Els pruners blancs i vermells, els cirerers de floració primerenca, així com el bambú i els pins s'han convertit en símbols tradicionals del país.

La fauna japonesa també és molt variada i es poden trobar exemplars molt rars que no es troben en països veïns. Igual que en la vegetació aquesta variació es deu al clima i al relleu. En els mars de la illa Ryuyu hi ha una gran varietat de peixos tropicals, tortugues, serps marines, dugongs, marsopes negres... A la mateixa illa Ryukuy es troben altres animals autòctons com: l'àguila crestada, la guineu voladora i el llangardaix mimètic. A tot el país habiten i en gran nombre els óssos rentadors, els cérvols i els ànecs mandarins .

Imatge

Entre les espècies endèmiques es troben els macacos japonesos , les salamandres gegants japoneses, les libèl•lules primitives i els gats d'Iriomete entre altres.

Imatge

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dv. maig 21, 2010 5:03 pm

Quina enveja, senyores! :eyes
Seguiré puntualment les vostres cròniques.
Que us vagi molt bé!!!

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dv. maig 21, 2010 5:38 pm

jo també miraré, saborejaré , degustaré i admiraré les vostres cròniques del pais del sol ixent,

De totes maneres vigila que l´illa es estreteta, no caiguessiu al mar !!!!

Mareta: lo teu si que mereix sortir al llibre dels records, mare meva, sort que no fa massa que vas en moto, si fes els anys que vaig jo en moto, ara ja estaries, fent rutes per Mart o Jupiter o...... :shock:
Imatge

Eva
Presentats

La Preparació Del Viatge

Entrada Autor: Eva » dv. maig 21, 2010 6:40 pm

La preparació de la sortida

No disposar de massa temps és un handicap important per preparar cualsevol viatge. Malgrat aixó m´he valgut de internet per poguer localitzar una empresa que em llogui una bmw.

Japan Rental Bikes : http://japanbikerentals.com/ es dedica al lloguer de tot tipus de motos i a la organització de viatges.

Imatge

Al no fer pistes m’hagués agradat llogar una 1200 gs, però aquesta empresa no disposa d´aquest model . Total, he llogat una gs650 amb top case, maletes laterals i gps amb una ruta predeterminada que ens guiarà durant els 6 dies a través de la costa japonesa i l´interior per a veure el countryside japonès.

No m’és tant important la ruta com el fet de gaudir d´un lloc tant diferent al nostre. Per lo tant i aconsellada per Japan bike rentals, hem preparat 6 dies de ruta amb un màxim de 150 km diaris.

Com que no es la primera vegada que llogo moto, vaig demanar si era possible que portés a una nena de 11 anys com a copilot. En un principi em varen dir que no me la podien llogar (Els copilots han de tenir un mínim de 14 anys). Els vaig trocar personalment i després de parlar amb el gerent , el vaig convèncer que la Mar es APTA com a copilot per a qualsevol lloc del mon. També , en un principi varen patir per el meu nivell de conducció, però.... parlant la gent s´enten.

Requisits bàsics per conduir al Japó :

Carnet de conduir internacional. Jo el vaig solicitar per anar a la Paatagonia i és valid un any ( anem bé....).

Un petit inconvenient, al Japó es condueix com a Anglaterra per l´esquerra.

Imatge

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dv. maig 21, 2010 6:43 pm

Per cert, només marxem la Mar i jo, si algú més vol venir..... encara hi som a temps de gaudir plegats d´un país ben diferent ;) .

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dv. maig 21, 2010 7:16 pm

Encara tenim ben fresquetes les vostres cròniques a la Patagónia, que ja preparo l'ordinador, la cadira, i la cerveseta, per gaudir del viatge al Japó, perqué tal i com escrius, és com si estiguessim de viatge amb vosaltres.
Que ho passeu força be. Disfruta Mar. Tens una mare, per poder disfrutar d'aquesta vida.
Espero amb impaciència començar a llegir.
:kiss :kiss :kiss

Frstrom
Presentats
Entrades: 295
Membre des de: dl. juny 09, 2008 11:28 pm
Ubicació: Riells viabrea

Entrada Autor: Frstrom » dv. maig 21, 2010 7:47 pm

Que os vagi molt be la aventura i ja estem impacients amb las croniques i per cert Floreta segu que ets l ´enveja de les teves amigues per que tens una mare que es una canya.
vsssssssssssssssssssssssssssssssssssssss.

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dv. maig 21, 2010 8:03 pm

Carai, carai, Mareta i Floreta us ho passareu molt bé :jump :jump

Ja tinc ganes de que marxeu per que torneu a ser aquí ben aviat i ens ho expliqueu tot fil fer randa i (si, diguem pesat) fer una crònica ;) :roll:

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. maig 21, 2010 9:01 pm

Estarem ple de MOTOTURISTES per Japó aquest estiu doncs!!

EL Carles i el CUCO també hi van, pero ells creuant asia amb la moto

Encara us trobareu als peus del Fuji..
Ex ...moltes coses

Eva
Presentats

Re: Marxem Al Japó .- Finals De Juny

Entrada Autor: Eva » ds. maig 22, 2010 4:27 am

Alucinamaripili, gracies per aportar un nom molt interesant : MANGA.

Imatge
Imatge

La Mar m´ha preguntat qué és i aprofito per penjar algunes imatges i explicació :

Manga és el cómic apta per totes les edats d´origen japonés,
Inclou una àmplia gamma de temes: acció-aventura, romanç, esports, drama històric, comèdia, ciència ficció-fantasia, misteri, terror, sexualitat, el món de les empreses i el comerç entre altres.
Els mangues són normalment impresos en blanc i negre,tot i que alguns es fan a color, ja siguin només algunes pàgines, capítols especials o tot ell.

Tambe tenim manga en català, per exemple bola de drac.

mes informació :
http://ca.wikipedia.org/wiki/Manga
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. maig 22, 2010 4:30 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » ds. maig 22, 2010 4:43 am

Un tema que sempre m´ha encantat és el tema GEISHA.

Una geisha és una dona que dedica la seva vida a totes les arts tradicionals japoneses. Són dones japoneses, però hi ha una dona occidental que va aconseguir arribar a ser geisha: Liza Dalby.

El seu origen es creu que rau en els "barris del plaer" que hi havia abans al Japó, ja que la prostitució en un principi era legal, però en aquesta barris també es trobaven músics, ballarins i ballarines que més tard s'unirien per crear les geishes, que van començar sent homes, però poc a poc aquests es van veure desplaçats per dones. Comencen la seva feina durant la nit i l'acaben a la matinada; bàsicament assisteixen a banquets i festes d'homes de negocis (el preu per contractar una geisha és molt elevat, uns 800€ l'hora) i amb la seva conversa i el seu domini de gairebé tots els temes alegren els llocs on assiteixen.

Cal destacar que les geishes no són prostitutes, el fet de ser relacionades amb això cal buscar-lo en els soldats americans que durant la Segona Guerra Mundial van ocupar el Japó, i per tal de destacar les prostitutes es disfressaven de geishes

Imatge

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » ds. maig 22, 2010 9:54 am

Massa blanquetes, pel meu gust...

Prefereixo les mulates.

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » ds. maig 22, 2010 11:53 am

[quote user="Alucinamaripili" post="120742"]Massa blanquetes, pel meu gust...

Prefereixo les mulates.[/quote]

Jordi, saps que diuen al japó ????

chica "molena" = chica campo
chica blanca = chica "lica".

El tema de les mulates el deixarem per unaltre viatge ;)

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”