ruta pel pais basc

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Gandalfgs
Presentats
Entrades: 403
Membre des de: dt. març 13, 2007 1:05 am
Ubicació: celrà (Girona)

ruta pel pais basc

Entrada Autor: Gandalfgs » dg. abr. 01, 2007 11:12 pm

Hola gent,

algu ha anat de ruta pel pais basc?

vull anar-hi aquest estiu i estic buscant informació.
Hi han dues coses que m'interessen: llocs per a visitar i... bons restaurants, fondes, bars... per a tastar la seva cuina. :D
Algun consell?

Jaume.

Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dg. abr. 01, 2007 11:26 pm

Hola Gandalfxt, la nostra experiència gastronòmica al P. B. fou molt positiva, principalment per les Sagardotegui ( sidreries) dels voltants de Donosti, Astigarraga, Zizurkil, Hernani...; preu raonable, qualitat assegurada, quantitat generosa, i cuina popular i de poble... Xulletons, truita de bacalla, alubias de Tolosa, etc...
Visca el colesterol i l'acid úric... :twisted: :twisted: :twisted:

Per dormir, son molt recomanables els establiments associats al Nekazalturismoa http://www.nekatur.net/. Hi ha molt per triar i amb un nivell de qualiatat molt exigent. Quant mes aviat comences a mirar i reservar millor.

Bona destinació has triat. Molt bona gent aquesta, i als pobles mes encara.
Bon viatge :wink: :wink: :wink: :wink:
... eppur si muove.!!!

Gandalfgs
Presentats

Entrada Autor: Gandalfgs » dg. abr. 01, 2007 11:32 pm

gracies tonet.

PD:El colesterol és bo, sobretot si va acompanyat d'alcohol :D :D

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dl. abr. 02, 2007 12:20 am

LEs cases rurals que t'ha passat en tonet son un passsada nosaltres varem anar-hi aquest estiu passat
http://www.steelman-cat.com/viatges/200 ... index.html

I varem anar amb aquestes cases i la relacio calitat/preu es molt recomanable!!

PD: et moc aixo a sortides Rutes, cròniques i viatges
Ex ...moltes coses

Rutilo
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:02 am
Ubicació: Alboraia (Valencia)

Entrada Autor: Rutilo » dl. abr. 02, 2007 1:14 am

Bueeeennnaaaaasssss

Jo no tin ni p. i. del P.B., ara be, veig que Tonet esta molt instruit en el tema, fin i tot escriu en euskera.

Fins aviat, adeeeeeeeuuuuu

RafaCarme
Presentats
Entrades: 555
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 11:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallés

Entrada Autor: RafaCarme » dl. abr. 02, 2007 4:09 pm

El País Vasc no té desperdici, i el dificil es menjar malament, pero si vols alguns punts de referencia:

Busca los Caseríos, en ellols se come muy bien.

-La costa que va desde Donosti hacia el oeste- Monte Igueldo-Orio.Deva-Motriku-Lekeitio-Ondarroa.

-Hacia el oeste-Hondarribia- y entrando por la costa francesa Sant Juan de Luz,Biarrits,etc...

-Hacia el norte, te vas al agua

-Haci el sur, Emtrando en Navarra: Valle de Lizarrán y alrededores,Valle de Larraun y alrededores. ( pierdete por sus pequeñospueblos e INMENSOS FRONTONES).

-Valle de Baztán, Elizondo, Frontera francesa de Dancharinea.
Más hacia el este-Ochagavía- Selva de Irati.

Si bajas por Navarra te recomiendo que entres a Huesca porHecho,Ansó y la Selva de Oza (espectacular).

Espero que te sirva.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dl. abr. 02, 2007 4:46 pm

Tens tota la rao, les braseries s´hi menja molt be i en trobaras milions per tot euskalerria.

Per cert una carretera molt maca es la que surt de BIlbao/POrtugalete i voreja tota la costa fins a Donosti.
Seria Bilbao,Getxo,plentzia,Bakio,Bermeo,Gernika,Elentxove (espectacular!!!) Lekeitio,Ondarroa, d´aqui pots continuar per la cosata o entrar per Markina, fins a Eibar i tornar a baixar fins a Debai, i d' aqui per la costa de nou capa Getaria (el port es molt maco),Zarautz, on pots saludar a part de molts turistes al Arguiñano ;), i cap a donosti.

De donosti pots entrar al pais basc frances a veure Biarritz i San Juan de la Luz!!

Ala...ja tens mes informacio ;)

VS
Ex ...moltes coses

RafaCarme
Presentats

Entrada Autor: RafaCarme » dl. abr. 02, 2007 5:48 pm

Hola Dos cosas:

1-T'he posat abans Valle de Lizarrán i es de Leitzarán, per on pasa l'autovía del mateix nom). Lizarrán son les tabernes vasques i m'he cunfós ( en que estaría jo pensant).

2-Mira't aquest enllaç que hi ha varies rutes per Guipuscoa.

http://www.motorutas.com/anim/provincias/101410.swf

Rafa

SetCincTres
Presentats
Entrades: 457
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 3:30 pm
Ubicació: BAIX MARESME--VILASSAR DE DALT

Entrada Autor: SetCincTres » dl. abr. 02, 2007 5:56 pm

Hola.

Tal com tan dit es dificil no menjar be el pais vasc, pero a donosti, si pots ves un dia al casc antig i ves els bars de tapeo, es tipic.

Que vaigi be.
PER SOBRE DE TOT L'AMISTAT

JAUME I Mª ANGELS

RafaCarme
Presentats

Entrada Autor: RafaCarme » dl. abr. 02, 2007 6:10 pm

SetCincTres ha escrit:Hola.

Tal com tan dit es dificil no menjar be el pais vasc, pero a donosti, si pots ves un dia al casc antig i ves els bars de tapeo, es tipic.

Que vaigi be.
Home, aixó no es pot deixar de fer a Donosti, un zutiro, un atapita, otro zurito, un pinchito, otro zurito, otra tapita.
Recorda bé on deixes la moto, que els zuritos tenen consequencies nefastes per la memoria ( i per l'equilibri).

Rafa

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dl. abr. 02, 2007 6:51 pm

Bones!!!

La costa d'Ondarroa i Lekeitio és preciosa, i cap a l'altra banda direcció Biarritz no te pèrdua, encara que potser d'una altra manera, i també molt maca la bahía d'Hendaya i Hondarribia.

De camí cap allà o a la tornada, et recomano que passis per la zona de França, molt recomanable en aquesta època de l'any!!

Fins aviat!
RafaCarme ha escrit:-Hacia el norte, te vas al agua
Bona aquesta Rafa!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Imatge

Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dl. abr. 02, 2007 7:29 pm

Hola nois/es:

Caram quantes informacions que t'han donat totes elles inmillorables, jo en suscriuria dos: Selva de Irati, la carretera de la costa -no autopista- que uneix Bilbo i Donosti i per sobre de tot, la Vall del Bztan i Zugarramurdi -les coves, on es refugiaren les bruixes...

No estaria malament fer alguna sortida col·lectiva per allà.

V'sssssssssssssss

Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dl. abr. 02, 2007 7:35 pm

Terraxaman ha escrit:
Selva de Irati, la carretera de la costa -no autopista- que uneix Bilbo i Donosti i per sobre de tot, la Vall del Bztan i Zugarramurdi -les coves, on es refugiaren les bruixes...

No estaria malament fer alguna sortida col·lectiva per allà.
No, no estaria pas malament... però que siga per la tardor. Les fagedes mes grans d'Europa son espectacularíssimes durant la tardor. :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
... eppur si muove.!!!

RafaCarme
Presentats

Entrada Autor: RafaCarme » dl. abr. 02, 2007 7:45 pm

Informa't de quan son les curses de TRAINERES a la costa Oest de Donosto ( Deva Motriku, Leleitio,etc...). Allá son unes festes increibles, i molt autentiques.

A França, al nord de Roncesvalles ( Navarra), hi ha un poble molt pintoresc que es diu Sanr Jean du Pied de Port, en el que recordo que hi ha un castell amb una pedra molt negra dalt del poble.

Tinc molt bon record d'aquell poblet.

Ja estem entrant a França, ja veurás on acavem.

Rafa

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dl. abr. 02, 2007 9:57 pm

Jo també hi possaré cullerada.
A part de tot el que han dit, de Hondarribia ( que per cert no val una merda, tipus zona super explotada turisticament) a Donostia hi ha una petita carretera de nom Jaizkibel que pasa arran de mar vorejant els penyasegats, son 12 km només, però a part de ciclistes i vaques no hi trobaras res més. Surt a Renteria.
A Lekeito, al port hi ha tot de bars però n'hi ha un d'aquest "alternatius" que porten els tipics Kale Borroka, tot de fotos de presos a les parets i unes pintes que fan mitja por, però els pinxos que serveixen son excelents. Si l'horari et coincideix, menjar allí al sol, una cervesa uns pinxos i veient d'aprop els Batasunos, te el seu punt.
A Zarauts, com ja t'han dit hi ha l' Hotelet de l'Arguiñano, si el teu presupost ho permet, es un luxe esmorçar a la terraseta privada veient els surfistes, fa 4 anys 100€, habitació i esmorçar.
Salut i kilómetres

Gandalfgs
Presentats

Entrada Autor: Gandalfgs » dc. abr. 04, 2007 8:08 pm

Ei gent moltes gracies per la vostre informació. Per la moltissima informació :-) que m'heu donat.
Ara tinc feina a fer rutes, i a mirar tots els pobles que m'heu dit. Fa temps que hi tenia ganes d'anar-hi i em fa molta ilusio. Tinc companys de feina que hi han anat i sempre me n'han parlat molt bé.

Segons el que em dieu les rutes son molt boniques. Tinc el record (ja se que no és el mateix, pero el tipus de viatge si) de la selva negre a alemanya, era espectacular, ara això si, passant per carreteres secundaries i anant en plant disfrutar sense presses, i amb cotxe...
aquest serà amb moto i no tan llarg, amb tot podré disfrutar més del viatge.

Ara estic preparant la meva yamaha pel viatget, maletes laterals i els suports per aquestes! si voleu veure soports custom quant els tingui fets ja penjaré alguna foto (si queden decents, glups) i alguns altres extres.

Moltes gracies a tots.

(ok steelman, no sabia si posar-ho a rutes o al general)

Jaume.

Espero que arribin les vacances per poder disfrutar d'aquella terra (els dies no passen!).

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”