"GH" Patagònic

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

"GH" Patagònic

Entrada Autor: Pasqual » ds. jul. 24, 2010 9:44 pm

Unes setmanes desprès de tornar del viatge a la Patagònia, vaig escriure unes impressions que avui he retrobat en el meu ordinador. Ho havia comentat a alguns de vosaltres que ho tenia escrit, i avui he decidit publicar-ho tal com ho vaig escriure.

Imatge


“GH” Patagònic

Hi ha moltes maneres de viatjar, de fer i de viure un viatge. Segurament
tantes com persones que viatgen. Jo he tingut la sort de viure en primera
persona una nova manera de viatjar que potser serà la del segle XXI, però
com jo soc del s.XX..... Em refereixo al viatge “on line”. Gràcies a les
noves tecnologies, tothom que tingui la curiositat, pot saber en tot
moment on estàs. Pot ampliar el “google earth” i veure quasi el mateix
paisatge que tu. Pot veure les habitacions dels hotels on dorms, o saber
quins animals, muntanyes o edificis trobarem abans que els viatgers hi
arribin. Els “notebook”, “spot”, telèfon 4G, telèfon “satel•lital”,
GPS....fan reduir moltíssim el risc i l’incertesa del viatjar.

El mèrit de ser una de les precursores (o la precursora) d’aquest “Gran
Hermano on-line” ha estat l’Eva. Amb tot el positiu (i també negatiu) que
això comporta.

Si heu tingut la curiositat d’entrar en el Bloc de la Mareta, ja sabreu
fil per randa tot el que hem fet dia a dia (quasi hora a hora), així que
no repetiré res del que ja s’ha explicat i només apuntaré algunes opinions
que serveixin per completar aquell dietari-crònica cibernètic.

Qui tingui curiositat, l’enllaç és: viewtopic.php?f=2&t=7914&highlight=patagonia


Les Motos

Com ja sabeu, vàrem llogar el model BMW 650 RS. És la versió
nova, fabricada a la Xina. Monocilindrica de 50 CV a 6.500 rpm, injecció
electrònica, refrigerada per aigua, embragament mecànic, 5 marxes, i
transmissió per cadena. Dipòsit de 17 litres, rodes de 19” davant i 17” a
darrera i un consum d’uns 3,5-4 litres als 100 km. L’alçada del seient
està als 780 mm .i un pes de només 192 kg.

Imatge

Inicialment vaig tenir moltes dubtes sobre si era la moto adequada (ja que
també havia la possibilitat de llogar les 800 GS, 1200 GS o la KTM
Adventure). El pes, l’alçada i l’austeritat en l’ús de l’electrònica ens
van fer decantar cap aquesta opció.

La meva primera sensació quan la vaig veure i seure, va ser que m’havia
equivocat del tot. Acostumat a la meva (GS1200Adventure), em va recordar
la meva primera Derbi Antorcha de 49 cc. que vaig tenir per allà els anys
70. Hi trobava a faltar alguna cosa entre les cames (no em mal
interpreteu..)

Desprès de més de 8.000 km ( i gairebé 3.500 de pistes) les meves opinions
van anar canviant. Anem per pams.

Imatge

Evidentment son sensacions i opinions subjectives de la unitat que em va
tocar. No es pot generalitzar.

La posició de conduir en general, és còmode, amb un manillar ample que
facilita les maniobres. Les cames anaven massa flexionades i això era
especialment incòmode en les llargues rectes asfaltades. S’arriba be al
terra amb els dos peus. No protegeix gens del vent ni de la pluja. La
petita cúpula és un petit “deriva brises” que per asfalt és totalment
insuficient. La informació dels instruments és bàsica. Molt bàsica. He
trobat a faltar poder regular les manetes (especialment la del fre
davanter). A canvi, la meva versió tenia escalfadors elèctrics dels punys
que en alguns moments van ser de gran ajuda.

El motor era molt justet i per algunes pistes tenia problemes en decidir
en quina marxa anava millor. La 2a. era molt curta i la 3a molt llarga.
Vaig fer molts km de terra amb la 4a engranada. La suspensió (especialment
la de davant) tampoc era una meravella, però haig de confessar que molt
millor que la de la GS1200 (per pista). No tenies la sensació de flotar
que te el “Telever” i transmetia força be el terreny. Quan m’hi vaig
acostumar, va anar molt be.

L’apartat pitjor (per a mi) va ser el de la frenada. Senzillament, era
inexistent. Tant feia portar l’ABS connectat o no: No frenava. Per pistes
cap problema, però per asfalt era un perill.

Els pneumàtics que calçava eren un Metzeler Enduro 3 Sahara al darrera i
uns Pirelli MT 60 al davant. Els dubtes, al veure els pneumàtics, (uns
enduro darrera i uns mixtes davant, sense camera) van anar desapareixent
al llarg dels kms. Van aguantar molt be. El comportament va ser més que
correcte tant al ripio com a l’asfalt. Amb el terra moll, la cosa ja no
era tant clara. Vàrem arribar a Osorno amb més de 8.000 km sense cap
punxada ni incidència important. Això si, eren “slicks” quan els vàrem
tornar. Com a curiositat: No vàrem mirar mai la pressió dels
pneumàtics....

Els llums, estaven a nivell dels frens...inexistents.

Les maletes de la casa “Hepco & Becker” eren resistents i molt difícils de
trencar-se. El suport de les maletes era molt bo, però els panys eren de
“nyigui-nyogui”. Cap seguretat. De fet quan l’Eva em va envestir per
darrera, els panys es varen obrir i la frontissa es va trencar. Potser
això em va salvar de caure a terra. Un petit detall era la poca capacitat
interior de les maletes, els 30 litres anunciats, crec devien ser les dues
maletes juntes. No eren impermeables, quan plovia, l’interior es mullava i
calia portar-ho tot en bosses de plàstic. Sort de la bossa impermeable i
de la bossa sobre dipòsit.

Imatge

Excepte la moto d’en Moncho (antiga i en mal estat des de la sortida), les
motos no van tenir cap avaria important. Tret, és clar, de les caigudes de
l’Eva. Una altra curiositat: Ens van dir que no calia mirar el nivell de
l’oli perquè no en gastaven (!). Nosaltres, bons nois, vàrem fer cas. No
ho vàrem mirar en tot el viatge.

Imatge

Com deia, tenia els meus dubtes sobre si la moto escollida era una bona
elecció o no. Els primers dies, em reafirmava en l’idea de que amb la
GS1200 hauríem anat millor. Per asfalt, ningú en te cap dubte i per
l’Austral crec que tampoc. Quan vàrem, arribar al “ripio” i al vent
lateral, ja no ho tenia tant clar. Al fer la Ruta 41 (plena se sots
impossible d’esquivar i amb unes vibracions que et feien tremolar l’ànima)
els dubtes varen disminuir. I quan a la Península Valdés en Moncho va anar
a investigar el ripio de més a la vora i jo vaig estar a punt de fer el
mateix, ho vaig tenir clar. Ara, tornaria a escollir la mateixa moto. En
tot cas, agafaria la 650GS nova. És a dir la bicilindrica de 800cc amb el
mateix xassís de la 650.

Imatge



L’itinerari

A “priori” qualsevol situació (ruta, país, companys,.....) que no
coneixes, crea un grau d’incertesa. Més o menys gran segons l’experiència
i la situació. Havent llegit un munt de cròniques sobre la Ruta 40,
l’Austral i el ripio on s’explicava els maldecaps, accidents i patiment de
la majoria de viatgers, esperava trobar-me en una situació més complicada.
Cert és que vàrem tenir sort amb el temps. Va ploure, va fer vent i va fer
fred, però res de l’altre mon.

En general, de 0 a 10 (0 = molt fàcil; 10 = molt difícil) jo diria que el
conjunt de les rutes fetes estaria entre un 3 o 4. Res que cap persona amb
un mínim d’experiència en moto no pugui fer. També és cert que varen haver
punts concrets de grau 7. Per exemple el ripio entre Angostura i Tres
Lagos, amb pedres molt grosses sense compactar i amb vent lateral. Però
van ser només 120 km. També van haver trossos de grau 10, com a la
Peninsula Valdés on estaven arreglant la pista afegint grava just davant
nostre i amb un vent (aquí sí) que a la que et descuidaves et feia anar
per terra. De fet, va ser l’única etapa que no vam acomplir.

Imatge

Com a paisatge per anar en moto, ho tinc clar: l’Austral entre La Junta i
Cochrane i d’aquí a la frontera (“entrada Baker”) ha estat de les rutes
més extraordinàries que he fet. No tinc paraules per descriure-ho. S’ha de
viure. Molts trossos, em feien pensar en Noruega i els seus fiords, però
amb un vegetació més exuberant. D’altres em recordaven algunes pistes de
l’Atles a la primavera. Una ruta per gaudir en silenci. Tu, la moto, la
pista i l’entorn. És difícil d’explicar, provoca excitació i pau al mateix
temps. Si a més, pots gaudir d’una nit estrellada a la vora del llac
General Carrera,...domino!

Imatge

Un consell, afanyeu-vos a fer-ho perquè estan asfaltant-ho tot. La
construcció d’un mega embassament a Aysen sembla que ho justifica tot.

La part de la Ruta 40, la vaig trobar monòtona, tot i que te un encant
diferent, indefinit. El que hagi travessat un desert, sabrà a que em
refereixo. Rectes interminables (més de 20 km sense un revolt), horitzons
infinits, cels tant blaus i tant grans, núvols per somiar...

Imatge

Com he dit la R40 em va decebre una mica, però és pas obligatori per
arribar al Perito Moreno i sobretot a El Chaltén, punt de sortida i
arribada per anar al Fritz Roy. De nou sense paraules. Com descriure la
muntanya que “fuma” i el color del llac Viedma amb el seu glaciar?
Necessitaria una setmana, un mes, per quedar saturat de la imatge de les
muntanyes més emblemàtiques de la Patagònia. Per mi, més que les Torres
del Paine.

Imatge

Imatge

La tornada per la Ruta 3, no te cap encant. 2.000 km d’asfalt en línia
recte per arribar a la Peninsula Valdés

Imatge

Tot i que no hi ha gaires variacions possibles, crec que la ruta escollida
ha estat molt encertada. Quan ho torni a fer, desprès d’haver-ho conegut,
canviaria els “timing” de les etapes. No tornaria les motos al lloc
d’origen i faria etapes més curtes amb més temps per estar a cada lloc (o
almenys a uns quants: Puyuhapi, Angostura, El Chalten, Usuhaia).

En resum un somni acomplert i que no m’importaria repetir. Algú s’hi apunta?



Algunes fotos més. Si algú te moooooolt de temps i ganes en tinc més a:

http://picasaweb.google.com/pasqual54/Patagonia_2010#

(encara que jo aconsello mirar les de l'Eva i en Moncho)

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: Ra-mon » ds. jul. 24, 2010 11:18 pm

Pasqual, m'ha agradat aquest estil de crònica que has fet servir per descriure el viatge, les sensacions i donant una molt bona descripció de les motos.

Gràcies ;)

Avatar de l’usuari
Edelweiss
Presentats
Entrades: 1100
Membre des de: dc. set. 09, 2009 1:11 am
Ubicació: Barcelones

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: Edelweiss » dg. jul. 25, 2010 1:43 am

Vaig seguir la vostra aventura amb la cronica de la Mareta...., desde luego va ser realment una aventura desde el principi al final a Xile.... (amb la sort de que fins i tot allà amb l'ensurt del terratremol tot va acabar be...!).
Sou uns craks... !
:bow
Gràces per aquesta cronica tan ben feta i les ex-pectaculars fotos... IM-PRE-SSIO-NANTS...! ;)
ImatgeImatgeImatge

La felicitat no depèn del que ens pugui passar,
sinó de la forma que percebem el que ens passa...

Avatar de l’usuari
Laiona
Presentats
Entrades: 1076
Membre des de: dg. gen. 10, 2010 11:10 pm
Ubicació: Blanes

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: Laiona » dg. jul. 25, 2010 8:43 am

Pasqual!!! Quina xulada! Molt ben escrit! Me l'he llegi de dalt a baix amb el mateix interès i curiositat que tenia quan ereu allà. És una sort fer el que vau fer! Us felicito novament!
:form WHY DON'T YOU TAKE ANOTHER LITTLE PIECE OF MY HEART :form

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: Alucinamaripili » dg. jul. 25, 2010 10:32 am

M'agrada el teu estil. Què fas aquesta nit? ;)

Ets un c...ó, m'has tingut més d'1 hora mirant fotos, són bestials, gràcies per la crònica i aquestes imatges meravelloses.

Amb el teu permís, tinc un nou fons d'escriptori.
Imatge

]
Alucinamaripili l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. jul. 25, 2010 10:47 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
MikelRT
Presentats
Entrades: 784
Membre des de: dj. juny 18, 2009 7:47 pm
Ubicació: Hostalric La Selva

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: MikelRT » dg. jul. 25, 2010 4:24 pm

Pascual!!! MOLTES FELICITATS!!! Es la rematada final a una gran AVENTURA que vareu gaudir i ens vareu fer gaudir!!!

Moltes gràcies!!!

Avatar de l’usuari
Sidru
Presentats
Entrades: 490
Membre des de: dl. set. 21, 2009 10:10 pm
Ubicació: Banyoles

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: Sidru » dg. jul. 25, 2010 9:24 pm

GH !!!!!!!!!!!!! Que és aixó???????????

Quan sigui gran vull ser com tú ....... i .... res més. Moltisimes gràcies per la teva opinió.


Salut company!
Sidru l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. jul. 25, 2010 9:25 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: PEPI600 » dg. jul. 25, 2010 10:52 pm

Moltissimes gracies, m´agradat molt aquesta crónica.


Dwsssssss
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: GRUM » dl. jul. 26, 2010 10:15 am

Emocionant i emotiu :halfcry
GRÀCIES!!
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
Sergi3
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: Sergi3 » dl. jul. 26, 2010 11:55 am

Com ho feu per explicar aixi les coses?

Una molt bona manera d'explicar un viatge

:cerv
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Avatar de l’usuari
Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: Gearbox » dl. jul. 26, 2010 3:42 pm

Osti Pasqual... una visió diferent del viatge. Molt interessant la descripció i opinió de les montures. Es confirma que per fer pistes de debó s'ha d'anar amb màquines lleugeres encara que no tinguin gaire potència.

Moltes gràcies per les fotos... realment esppectaculars :shock:

Una pregunta... s'hi podria anar amb copilot ??? :???:
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Avatar de l’usuari
Frank
Presentats
Entrades: 2259
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
Ubicació: Baix Empordà

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: Frank » dl. jul. 26, 2010 4:18 pm

Pasqual, m'agrada la teva manera de redactar-explicar les teves experiències.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.

Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
Imatge[/align]

Avatar de l’usuari
Siset
Presentats
Entrades: 213
Membre des de: ds. abr. 26, 2008 1:41 am
Ubicació: La Roca del Vallès

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: Siset » dl. jul. 26, 2010 4:44 pm

M'agrada la descripció. Sense floritures i directe al gra.
Gràcies

Avatar de l’usuari
Xurrumeka
Presentats
Entrades: 1769
Membre des de: dg. set. 02, 2007 6:10 pm
Ubicació: La Roca del Vallès

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: Xurrumeka » dl. jul. 26, 2010 5:14 pm

[quote user="Siset" post="129399"]M'agrada la descripció. Sense floritures i directe al gra.
Gràcies[/quote]

estic d'acord amb tú Narcís!
xurrumeka

Imatge Imatge
DUCATI POWER!!!!!

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: Pasqual » dt. jul. 27, 2010 12:00 am

Gràcies a tots i totes per els comentaris.

M'he descuidat de comentar un tea important. Per edat. porto uns quants kms, uns quants viatges i uns quants paiso visitats. Tot i aquesta experiència, l'il·lusió per fer un viatge llargament somiat en va fer caure en un error de principiant: vaig anar de viatge amb dues persones practicament deconegudes. De fet en Moncho el vaig coneixer a l'aeroport de Madris :eyes :eyes .. i a l'Eva la vaig coneixer al circuit de Castellolí per allà el mes de juliol (si no m'equivoco)

Amb aquestes premises tenia un tant per cent elevadissim d'acbar el viatge sol o tots enfadats.

No va ser així. Ja ho sabeu. Va anar perfecte i haig d'agraïr públicament a l'Eva per haver insistit tant i a en Moncho per tal com és. Va anar perfecte, però el meu consell és: "No tenteu a la sort..."

Alucina, el fons que t'has posat és el llac Viedma i està feta en el trencant que porta a Calafate (glaciar Perito Moreno) o a El Chaltèn (Fritz Roy). A la foto no surt, però més a la dreta hi ha el glaciar que dona nom (i aigua) al llac. És aquest

Imatge

Vam anar a visitarlo amb un barco, però feia tant de vent i fred, que alguns no es van treure ni el casc

Imatge


Gearbox, per el poc que et conec, crec que podries anar perfectament amb copllot, però llavors t'aconsellaria la GS 1200, tant per motor com per capacitat de càrrega. De fet vàrem trobar unes quantes motos que ho feien en parella. Si hi ha bon temps (com el nostre) no ha d'haver cap problema.

Avatar de l’usuari
PAT
Presentats
Entrades: 76
Membre des de: dg. jul. 04, 2010 7:41 pm
Ubicació: Vilanova i la Geltrú

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: PAT » dt. jul. 27, 2010 12:04 am

Estic totalment d'acord amb el que ja s'ha dit.

Acabes de fer una crònica amb la informació essencial per a qualsevol que vulgui visitar al zona o anar a fer un viatge similar.

Segur que no ho oblidaràs fàcilment.

Gràcies per compartir-ho!
Un buen libro es como un buen viaje, se empieza con inquietud y se termina con melancolía.

Avatar de l’usuari
PAT
Presentats
Entrades: 76
Membre des de: dg. jul. 04, 2010 7:41 pm
Ubicació: Vilanova i la Geltrú

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: PAT » dt. jul. 27, 2010 12:08 am

Realment, tenir uns bons acompanyants de viatge, tot i que sembli fàcil de trobar, no ho és pas. S'ha de tenir en compte que acabes passant amb ells, com diuen en anglès: twnty-for-seven (referint-se a les 24h 7 dies a la setmana).

És difícil acoplar personalitats i manies. Però, a vegades, per sort, tot va rodat. Me n'alegro que hagi estat el vostre cas!!
Un buen libro es como un buen viaje, se empieza con inquietud y se termina con melancolía.

Avatar de l’usuari
Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: Gearbox » dt. jul. 27, 2010 8:50 am

[quote user="Pasqual" post="129451"] ...Gearbox, per el poc que et conec, crec que podries anar perfectament amb copllot, però llavors t'aconsellaria la GS 1200, tant per motor com per capacitat de càrrega. De fet vàrem trobar unes quantes motos que ho feien en parella. Si hi ha bon temps (com el nostre) no ha d'haver cap problema.[/quote]

Osti, osti, osti.... es podría fer bé en parella ???
Mmmm... que no ho llegeixi la Dolors !!! :roll:
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: Steelman » dv. jul. 30, 2010 3:31 pm

Ja era hora Pasqual de posar la cronica!!!
ET va costar menys arribar a Usuhaia!!!!

Gracies per compartir amb tots la teva visió del viatge, l´estavem esperant!
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: "GH" Patagònic

Entrada Autor: Albert_KTM » dv. jul. 30, 2010 5:44 pm

:eyes

Quina ruta més preciosa !!

Porto una bona estona mirant fotos i estic al.lucinat !! Merci

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”