A més com que aquest any ja varem fer el viatge "gros" al Marroc, doncs ara a l´estiu ens hem conformat amb una escapadeta de 12 dies per visitar un dels païssos en que més es pot disfrutar dels viatges en moto. França.
Concretament ens varem centrar en la seva zona sud-est, visitant el Parc Natural de Mercantour, El Parc natural dels Ecrins, El parc regional de Queyras,El Parc regional de Verdon ,El parc regional de Vercors i el parc regional de Chartresse. També ens varem endinsar una mica a Italia per la zona del Parc natural dels Alps maritims i un dia a la Cote d´Azura Monaco.
Com sabeu, varem canviar de moto durant la setmana abans de marxar de viatge, aixo va fer que no em poguessim dissenyar l'escapada, aixi que amb el netbook,mapes i el Garmin Zumo cada dia anavem planejant la sortida del dia següent.
En fi...a lo que anem. Aquí va la nostra cronica de com han estat aquests dies
Diumenge 18 de Juliol
Reus[catalunya]- Barcelonnette[França]
783Km's

Imprevistos familiars d´última hora ens varem fer desdir d´aquesta idea, aixi que no varem sortir a les 6.00am com voliem, si no que ho varem fer una mica més tard, i ja varem fer via directe cap al nostre destí Alpí.
Per no variar, com cada vegada que sortim amb la moto cap a europa, a la zona entre La Jonquera i Narbonne, ens varem trobar la sempre molesta tramuntana. Per sort aquest cop era entre fluixa/moderada, pero igual de emprenyadora.
En les numeroses parades que anavem fent per les arees de servei de les autopistes, es va iniciar un ritual que seria una tónica per la resta del viatge, quant coincidiem amb altres motoristes.
Preguntes sobre la nostra moto. Com que fa molt poc que esta al carrer, al veure'n una ningú s´estava d apropar-se,preguntar-nos coses sobre ella.


A partir del migdia , va començar a fer moltissima calor, amb el que avançar es feia molt pessat. A mes des de la població de Les Mées, uns 80km's al nord de Aix-en-Provence, que ja haviem abandonat l´autopista.
AIxo feia que la nostra velocitat de creuer es veies molt condicionada per la fluidessa de les vies per on circulavem.
Vora les sis de la tarda, pero ja varem arribar al nostre destí,Barcelonnette,al cor de la vall del Riu Ubaye
L'únic que haviem pogut haver fet abans de marxar era la reserva del allotjament on passariem les primeres 8 nits de la nostra escapada.
Com que aquesta vegada la nostra intenció era anar de camping i tampoc era questió d´haver-nos de posar a montar/desmuntar la tenda cada dos dies, varem decidir buscar un lloc que fos una mica epicentre de totes les rutes que voliem realitzar, per aixo varem escollir el Camping Tampico, a la Barcelonnette.
El camping no és excessivament gran, pero té tots els serveis (Wc,dutxes amb aigua calenta gratis i sense limits,bar/restaurant,Wi-Fi al bar,..) i per un preu realment molt atractiu. El pack de Moto,2Pax i la tenda, tenia un cost de 10€/dia.
Despres d'una bona dutxa,toca treure les maletes de la moto que es convertien en taules a les nits,preparar el sopar i cap dormir.
Dilluns 19 de Juliol
Barcelonnette[França]-Barcelonnette[França]
Col de la Bonnette(fr),Col de Lombardia(fr/it),Col de Sampeyre(it),Col del Angelo(fr/it),Col de Vars(fr)
338Km's

Si feu click al mapa, s´obrira la ruta al google maps
Com us he dit abans, no teniem clar quina ruta fariem, quins colls farie,quines poblacions parariem,...aniriem improvitzant sobre la marxa. Pero el que si tenia clar es que fariem el Col Bonette-Restefond.
Aixi que abans d´anar a dormir el dia anterior, mapa i portatil per un costat i el Garmin per l´altre vaig montar la ruta que a dalt uns he posat per tal de estrenar-nos en aquest colos alpí.
NO se si a tothom li pasa el mateix, pero a mi i la Natalia, quant anem de Camping ens llevem molt d´hora i a les 6.00 del mati ja estem desperts i preparant les coses del dia.

Aixi que el primer que haviem de fer abans de endinsar-nos a les rutes alpines era comprar la teca.
Varem trobar un Carrefour-Market al centre de la Barcelonnette, just al costat d´una Bolangerie, aixi que varem agafar el costum diari de esmorzar a la Bolangerie, i en acabar anar a comprar les provisions diaries al supermercat.
Un cop provisionats de menjar i gasolina (el carrefour tenia benzinera), doncs ja estavem llestos i ansiossos d´iniciar l'escalada a la Bonnette.
Es un port preciós. La vertent nord (per la qual pujavem) no te molta vegetació. És el típic port de prats alpins. ON l´aigua i els prats verds sembla que juguin a veure qui te el domini del paissatge.
Els primers compassos,despres de la població de Guégnier, la carretera s´enfila molt i per fer-ho utilitza una serie de paelles encadenades.
Un cop ja s´ha assolit certa alçada va pujant de forma moderada i constant,enmig de prats verds, a mida que ens dirigim als murs que formen les muntanyes del Parc Natural de Mercantour, estem envoltats de cims de més de 2.800 msm com el Ventebrun,le Chevalier i el propi cim de la Bonnette.
D´aqui fins el cim , ja estem en terreny d´alta muntanya, la temperatura es molt mes baixa i el paissatge molt cremat per la neu i el gel que hi habita bona part del any.
El col de la Bonnete, esta considerat el pas de muntanya asfaltat i obert més alt d´europa. Cosa que els Francesos els omple d´orgull, ja sabeu com són. De fet si no els omplis tant d´orgull no haurien fet la "trampa".
Trampa??? Doncs si, resulta que el coll de la Bonnete esta a 2.715msm, cosa que el situaria per sota de passos com Stelvio (2.757),Isseran (2.764),Angelo(2.744),...aixi que es varen inventar un tram de carretera que puja fins als peus de la torre del cim de la Bonnete, batejat amb el nom del Col de la Cime de la Bonnete, que es troba a 2.802 msm.

A 3/4 parts de la baixada, just al mig de la petita zona de paelles, ens trobem les cascades de Vens, que te origen a 2.700m amb el sistema de 3 llacs que formen els Llacs de Vens.
Despres de la parada/foto de rigor en aquests salts d´aigua seguim la ruta fins a la població de Isola, Aquesta població te al seu costat l´estacio d´esqui de Isola2000,que en alguna ocasió ha estat utilitzat en el Tour de France.
Pero el que nosaltres ens interessava d´aquesta estació, es la carretereta que continua fins Col de la Lombardia a 2.350msm, que fa de frontera entre Italia i França.
Aqui , a part de parar a fer la necessaria i obligada fotografia ens varem pendre un cafe, comprat a França i degustat a Italia ;)
A mitja baixada trobem un desviament que ens porta al santuari de Santa Anna.
Aquesta carretera ens porta directament cap a la S21, una carretera principal que si l'agafessim cap a l´oest, ens portaria de nou cap a França per el coll de Larche (o de la Madellena), pero la nostra intenció es fer el coll del Angel, aixi que tirem cap a l´est i a la primera benzinera que trobem compre un mapa de la zona dels Alpi Marittime, per veure quina es la millor opico per atansar-nos fins alla, sense trepijtar les transitades nacionals italianes.
Veiem que hi ha una carretera local que puja fins al Col de Sampeyre i que al baixar ens deixaria als peus del Coll desitjat. Per anar-hi veig que hi ha un entremant de carretres locals que eviten entrar a la gran Cuneo.
Aixi que seguin aquest laberint de carreteres i pistes asfaltades ens plantem a Stroppo, a peu del Coll de Sampeyre. Aqui per l´hora i la calor pararem a dinar a la sombra, al costat d´una capelleta,als peus del poble.

Despres d´aquesta calurosa aturada, comencem a pujar cap al cOll de Sampeyre. Era un port desconegut per nosaltres no l´havia vist mai en cap cronica, ni mapa i resulta ser un port molt maco.
De carretera estreta, els primers km's molt a la sombra del dens bosc per on transitem i amb una part final interminable per prats alpis.
Dic interminable, no pq es faci llarga, si no pq dona la impressio que a cada revolt ja has coronat, pero quant gires veus que encara queda un bon tros més de port.
A la part final del port deduim que hauriem de tenir unes vistes precioses. I ho deduim pq de sobte ha baixat una boira densa que amb prou feines ens deix veure a 150m per davant nostre, pero fa la pinta que les vistes han de ser precioses.
Un cop baixada,ja teniem el esperat coll del Angelo a tocar de la ma. La veritat es que esperava molt més d´aquest port , i sobretot per la vessant italiana em va decebre bastant.
Els últims kilometres de pujada, es podrien salvar, ja que recorden una mica de moooooolt lluny la pujada al tourmalete, pero amb tot, no es un port inolvidable.
PEr sort el paissatge a dalt del coll compensa en escreix la poca personalitat que té el port en general.A la sombra del cim del "pain de sucre" a 3208 i del pic de Caramantran
La baixada per la banda Francessa, és molt més maca i ens endinsa al parc natural regional de Queyras.
Anavem justos de temps i no varem parar a fer visita,varem decidir deixar-la per el dia següent (és el que te anar sense res preparat, tot improvisació)
Despres del Castell i la poblacio de Queyras ens trobem en la zona de la Combe du Queyras,Guillestre i el Coll de Vars, que varem passar rapid pq el temps apuntava pluja.
Pluja que aquell dia no va acabar fent acte de presencia.
Un cop al Camping, amb netbook a consultar correu i preparar la ruta del dia següent.
Dimarts 20 de Juliol
Barcelonnette[França]-Barcelonnette[França]
Col de Vars(fr) - Chateau de Queyras - Col de Izoard(fr) - Guillestre - Barcelonnette
248Km's

Si feu click al mapa, s´obrira la ruta al google maps
per zones relativament properes a la ruta del dia anterior, varem decidir que fariem un dia de visites "culturals". Castell i ciutats interessants de
l´entorn, incluida la pròpia Barcelonnette.
Aixi que, com cada dia, ens llevem d´hora, anem a esmorzar i a comprar provisions al supermercat i a les 9 ja estem a punt de marxa.
El primer destí es el col de Vars que ahir ja varem fer. És un port rapid, amb un asfalt en acceptable estat. Els primers km's els fem seguint paral.lels al
caudalos riu Ubaye, riu que neix a les inmediacions del Col del Angelo.
A Saint-Paul-Sur-Ubaye, el deixem i remontem cap al coll de Vars. Els primers instants entre boscos, pero de seguida aquest desapareixen i donen pas a
prats, que ens permeten tenir una molt bona vista dels boscos de Traverse, que queden al fons de la vall.
A dalt el coll, a diferencia dels altres colls que haviem fet el dia anterior, aquest te un bar/restaurant, i una cantitat important de botigues de
souvenirs. On fem provisionament per poder posarles a les maletes definitives de la supertenere.
dels refugis que va fer construir Napoleon, per aixo ens trobem en part de l´anomenada
Ruta Napoleon.
municipis agregats. La baixada es molt rapida i divertida i als útlims kilometres descendeix rapidament fins a la població de GUillestre.
De Guillestre , continuarem en destí al Castell de Queyras tot passant per la Combe de Queyras, unes gorgues molt profundes ha creat al llarg dels anys el
riu Guil.
al final ho aconseguim.
Deixem aparcada la moto en una cantonada, devant d´un bar/botiga de souvenirs i enfilem cap al Castell.
Sébastien Le Prestre,conegut com a Senyor de Vaubanal 1700 va decidir reformarlo i l´exercit francés en va
fer ús fins al 1944, que va ser abandonat i deixat al ús civil
de picnic als peus de "Le pain de Sucre",al mapa hi havia una carretera la D947 que ens portava, a través de Aiguilles,Ristolas i la MOnta fins al Grand
Beldvere, al costat del riu Guil, a pocs kilometres del seu naixament.
A l´hora de la veritat, despres de la població de La Monta, l´esfalt va desapareixer literalment sota els nostres peus. La natalia em va dir que 1/2 volta ,
jo li vaig dir que tiressim una mica més que segurament mes endavant estava asfaltat.
La veritat es que varem fer 1/2 volta al cap d´uns 10km's quant la carretera es convertia en un pedregal que creuava el riu, que baixava força caudalós.
Ens trobavem enimg de la vall on feia moltissima calor, i al estar al costat del riu, amb molts insectes, aixi que tot i que paissatgisticament era un
paradís, no varem fer ni fotos i varem desistir de la idea de dinar allí.
Mitja volta i cap al coll de l'Izoard.
En gairebé cada revolt podem trobar una taula de picnic, aixi que era questió de decidir quina era la que ens agradava més.Les primeres hi feia massa calor,
aixi que varem parar a mitja ascensió
fer-lo. A mitja pujada, varem veure els restes de l´esllevisada de pedra i roques, que varen patir el kel,Sergi3,JamesBond i Vendetta fa unes setmanes.
La carretera estava ja totalment neta, pero es veien els efeces vall abaix...
A la baixada, a pocs metres del coll, ens trobem en un altre refugi de Napoleó. Aquest a diferencia del de coll de Vars, queda amb una posicio privilegiada,
ja que te davant seu tot el massis dels Ecrins, amb unes vistes increibles.
Baixem per la carretera principal que ens porta cal Guillestre, al costat de la ciutadella del Mont Dauphin. Pero al veure el sol que esta caient, deixem estar la visita en aquesta ciutadella i contiuem fins a la poblacio de Guillestres.
És una poblacio que al mapes Michelin marquen com a interessant de ser visitada, aixi que parem a refrescar-nos i visitar la vila.
A continaució ja varem baixar cap a la Barcelonnette, per fer-ho podiem fer-ho per nacional, o tornant a fer el col de Vars, aixi que per tercera vegada (i no última) varem tornar a coronar el citat coll i cap a "casa".
Varem arribar relativament d´hora, aixi que varem aparcar la moto al camping, i varem anar passejant tranquilament fins al centre de la població. Ens va sorpendre i molt, el color del riu Ubaye. Durant la tarda havia plogut i feia que baixes amb mes caudal, pero ens va sorpendre que s´hagues convertit en un riu negre :o!!!
El centre de la barcelonnette, es una mica com el de Guillestre, una poblacio que si et trobes per la zona val la pena visitar-la,pero que no cal fer uns kilometres de més, per anar a visitar. Al contrari que Guillestre aquesta té una gran vida comercial als carrers.
El fet que estigui al cor de la vall i que estigui envoltade de grans muntanyes,grans colls,estacions d´esqui,...la conveteixen en el punt de reunió on convergeix tothom que practica alguna activitat relacionada amb l´entorn (esqui,ciclisme,rafting,senderisme,.....)