Crònica Cap Nord 2010

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:43 am

Imatge




Hola, sóc en Siso i, amb la meva filla Paula, ja fa dos mesos que vam arribar del nostre viatge a Cap Nord. Les vivències, emocions i records s'han aposentat i em disposo a relatar-vos com ens va anar, què vam veure, per on vam passar, és a dir, feta la preparació i el propi viatge, ara toca gaudir de la tercera part: la crònica. Desitjo que us agradi.

Pel que fa a la presentació, motivació i preparació em remeto al publicat en el bloc que ens va servir d’enllaç permanent amb amics i familiars durant el viatge.

Em plantejo fer un repàs de cadascuna de les etapes que vam realitzar i al final faré valoració de la moto, dels complements i estris que ens vam emportar i de les estadístiques i despeses generals que ens va comportar.

Senzillament avanço que el quilometratge total va estar d’uns 10.800 i que havíem previst 16 etapes dins d'un màxim de 20 dies. L’idea era pujar per la via més directe (Suècia i Finlàndia) i anar baixant pels fiords noruecs. Finalment vam emprar 18 dies per fer el següent recorregut:

Imatge




La nit abans de marxar, amb l’equipatge preparat. Ja ens hi cabrà tot això? Quins nervis !!!

Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 6:50 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:43 am

Imatge




Ens llevem a dos quarts de sis. A les sis enfilem la rampa del garatge i descanso. Feia dies que patia per encarar aquest primer obstacle amb la moto amb tant de pes sense haver-li agafat la mida i el tacte. Autopasta i més autopasta. Esmorzem i dinem dels bocates que ens hem emportat. Travessem França a velocitat no gaire més per sobre dels 130 km/h permesos.

Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Entrem a Alemanya amb força calor i arribem a Mannheim a les sis de la tarda. Un aperitiu de dotze hores de moto. El GPS ens porta a l’Etap Hotel que hi havia introduït, però sense fer-ne reserva. De fet no vam reservar cap hotel del viatge; segurament surt un xic més car però no et lliga ni condiciona les etapes.

Ens instal·lem, dutxem i anem a sopar i, aquesta seria una constant, cada vespre, mentre fem el toc, fem diari i balanç del dia.

Imatge Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 6:52 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:44 am

Imatge




Ens llevem a dos quarts de set i sortim, esmorzats, a dos de vuit. Ahir vam complir amb l’etapa prevista i avui tenim l’objectiu d’arribar a Copenhaguen, som-hi !!.

A la poca estona parem en una gasolinera, doncs s’ha posat a ploure força. Ens posem els paravents (dels baratillos del Decathlon) i comprovem que són còmodes de posar i treure i treuen feina als sofisticats components dels equips BMW

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Les autopistes alemanyes, a pesar de les continues i permanents obres de manteniment, ens permeten avançar a un ritme increïble, tot vigilant de no fer nosa als qui realment van molt ràpid.

Imatge


Imatge Imatge




Cap a les tres de la tarda arribem a Puttgarden on paguem el peatge per a pujar al ferry que ens ha de dur fins a Rodby, on ja estarem a Dinamarca.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




El procés és ràpid i en tot moment et trobes guiat. Nosaltres, als deu minuts, ja enfilàvem la rampa d’accés al vaixell. Cal extremar la precaució en les zones humides o possibles taques d’oli damunt de la planxa.

Imatge


Imatge Imatge




Alhora de fermar la moto sí que ens vam haver d’espavilar tot sols i, amés, ens va tocar una corretja que no premsava i la vam haver de refer. Finalment ho vam solucionar.

Imatge




A mig trajecte, que dura una mitja hora, trobem al germà del nostre ferry que va en sentit contrari. La mar està arrissada i ens movem bastant. La Paula acaba un xic marejada.

Imatge




Baixem i ens preparem per continuar al mig d’una forta ventada. Entenem doncs la gran presència de molins de vent, dels vells i dels nous.

Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Ens parem a fer la foto del pont que ens situa a Dinamarca. De ponts, túnels i ferrys ... ens en queden uns quants.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Arribem a Copenhaguen i tornem a tirar de GPS per arribar a l’hotel a les sis de la tarda. Iniciem la cerimònia de desmuntatge de maletes i bosses. Ja ens surt més bé i a mesura que vagin passant els dies, tan muntar com desmuntar, serà bufar i fer ampolles.

Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge Imatge




Endreçats i canviats, anem a donar una volta per la ciutat. Anem cap el Parc Tivoli on, amés d’un munt d’atraccions, hi ha actuacions i espectacles en directe. La pluja, guspirejant, ens hi acompanya. De tornada a l’hotel parem a sopar i, força cansats, cap al llit.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 6:53 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:44 am

Imatge


Ens llevem d’hora, esmorzem i a les vuit travessem el llarguíssim pont de Malmo. Tenim la intenció d’arribar a Estocolm, però desviant-nos de l’autopista per anar a visitar un parell de castells.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Entrats a Suècia podem apreciar el seu “fantàstic” sistema de guarda-rails.

Imatge




I els llargs camions que hi circulen.

Imatge Imatge


Imatge Imatge




A Odeshog sortim de la E4 per anar al Castell de Vadstena La carretera és preciosa, però molt lenta per la gran quantitat de radars a cada entrada i sortida de poble. De tant en tant guspireja, però el dia aguanta. Trobem als moteros alemanys amb els que vam coincidir embarcant a Puttgarden. Allí amb prou feines ens vam saludar i ara parlem una bona estona.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Avancem fins a Mjolby per tornar entrar a l’autopista, on parem a dinar. Tornem a sortir a Koping per anar cap a Mariefred. La carretera va passant per una gamma de verds que no s’acaba entre prats i boscos. Les cases i altres construccions són d’un uniforme color vermellós i ens sorprèn la seva senzillesa.

Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Arribats a Mariefred fem gasolina i ens indiquen per anar al Castell de Gripsholm. És diumenge, potser per això és tancat, i ens conformem en voltejar-lo tot admirant els seus jardins i vistes.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge



Anem passant cap a Estocolm. Una forta pedregada deixa la moto impol·luta dels centenars de mosquits que, post-mortem, hi viatjaven de gratis. La pluja, un fenomenal embús a l’entrada de la ciutat i un munt d’obres en el seu interior provoca que arribem a les vuit tocades del vespre a l’hotel.

Ja es nota perfectament l’allargament de les hores diürnes. Però el dia ha estat intens i només sortim de l’hotel per anar a buscar quelcom per a menjar a la mateixa habitació. Ens connectem amb el netbook, fem diari i deixem la volta a Estocolm per l’endemà.

Imatge Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 6:56 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:44 am

Imatge




Ens llevem més tard que en els dies anteriors i, només de fer-ho, la Paula em felicita el 50è aniversari. Baixem a esmorzar i, equipats, ens disposem a donar una volta per la ciutat. L’objectiu d’avui és arribar a Pitea, però la pluja i el trànsit ens ho faran escurçar.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Anem passant i, tot just sortir d’Estocolm, ja ens hem de posar les capelines. Avancem i, essent quasi les dotze del migdia, fem gasolina i ens cruspim uns temptadors frankfurts que la caixera té cura d’ensenyar-nos quan paguem el tiquet. Al cantó de la caixa tenen uns rodets calents en que les salsitxes en qüestió van donant voltes fins a tenir un aspecte irresistible.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge




Continuem per la E4 que tan aviat té format d’autopista com de carretera general. Tan ahir com avui (com en el que queda de territori escandinau) la temperatura és directament freda. A veure si ens entenem: deu graus al mes de juny, per més que estiguem a Suècia, és fred. Quasi me’n penedeixo de no haver agafat el forro interior de l’equip. Afortunadament la Paula sí que el porta.

Imatge Imatge


Imatge Imatge




A mesura que anem pujant cap el Nord es va notant que les distàncies entre pobles són més grosses, és a dir, hi ha menys població ... i menys gasolineres. Arribo justet a una d’automàtica en que he de pagar amb moneda quan l’ordinador de la BMW ja em deia que feia cinquanta quilòmetres que no tenia suc (més endavant ja parlaré bé d’aquest ordinador). A partir d’ara no apurarem els quatre-cents quilòmetres d’autonomia i farem gasolina amb més marge.

Ens donem per satisfets en arribar a Umea. Busquem un hotel i resulta que avui serà l’únic dia en que tinguem dificultat en trobar-ne. Sembla ser que hi ha un congrés que omple la població. A la quinta va la vençuda i arribem a n’un que altres motoristes ja han apamat. Instal·lats surto a comprar menjar i unes ulleres de sol que la Paula ha perdut mentre maniobrava per fer una foto en marxa.

Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 6:57 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:45 am

Imatge




Tot esmorzant la fem petar (és a dir, la Paula s’hi entén en anglès i m’ho tradueix) amb uns moteros noruecs, una parella que, cadascú en la seva moto, també pugen a Cap Nord però amb més dies.

A les vuit anem passant sense un objectiu prefixat, només anar pujant en direcció Nord cap a la frontera finlandesa. Just abans d’arribar-hi s’atura la pluja que ens acompanya des de primera hora i parem a gastar en gasolina les corones sueques que ens queden.

Imatge




Al migdia arribem a Haparanda i entrem a Finlàndia. Podem tornar a usar els euros i decidim no tocar l’hora dels rellotges doncs a Noruega hauríem de tornar-hi i per un dia no paga la pena. Decidim avançar fins a Rovaniemi.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Com que hi arribem d’hora, a les quatre de la tarda, passem de llarg i anem a visitar el Santa Park, una mena de parc temàtic dedicat a Santa Claus. Però resulta que és tancat fins a finals de juny.

Imatge Imatge


Imatge Imatge




Ens acostem a passar la ratlla del Cercle Polar Àrtic.

Imatge


Imatge Imatge




Demano al GPS un càmping i ens n’indica un a l’entrada de Rovaniemi. Reculem cinc quilòmetres i “estrenem” el primer hytter. Amb diferència, serà el millor i més econòmic que trobarem. Ens agrada la comoditat de descarregar la moto tenint-la al cantó i a la vista.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Acabem de sopar, són les onze de la nit i quin sol que fa. Sortim a veure el llac i, tot seguit, trucar, navegar, anotar i dormir. Pràcticament a tots els càmpings, i en els hotels per descomptat, trobarem connexió a internet, quasi sempre de franc.

Per cert, no comento res de la moto perquè no hi ha res a comentar, senzillament fantàstica.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 6:58 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:45 am

Imatge




Ens llevem d’hora i sortim esmorzats a dos quarts de vuit. En funció de com vagi passant el dia decidirem si arribem o no a Cap Nord. El dia comença esplèndid i només ocasionalment es tapa i guspireja. El paisatge és preciós i més variat que el suec.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Abans del migdia arribem a Inari i decidim visitar-ne el Museu Siida que intenta recollir els costums i tradicions de la cultura saami, altrament dita lapona. És una visita recomanable. Aprofitem per dinar en el seu restaurant.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge Imatge


Imatge Imatge Imatge


Imatge Imatge Imatge


Imatge Imatge




A pocs quilòmetres de sortir d’Inari ens desviem a l’esquerra i veiem el primer rètol que ens indica el nostre destí de NordKapp.

Imatge




Des d’aquí i fins quasi la frontera amb Noruega, s’estén una carretera d’immenses rectes però amb pronunciades pujades i baixades. Una autèntica muntanya russa. Encara sento les rialles i crits cada cop que, posant-hi força valor, acceleràvem sense saber si l’asfalt continuava o ens l’havien tret de cop.

Imatge Imatge Imatge


Imatge Imatge




S’entén el que vull dir?

Imatge


Imatge Imatge Imatge




L’entrada a Noruega tampoc té desperdici. Però que hem fet?

Imatge


Imatge Imatge




Parem a fer un mos i decidim acabar d’arribar fins a Olderfjord. És el poble en que s’hi ha de passar necessàriament anant i tornant de Cap Nord. Agafarem un hytter per a dos nits i així l’endemà ens estalviarem de fer i desfer maletes i farem el darrer tram descarregats. El dia s’ha anat enfosquint i les possibilitats de veure el sol de mitjanit són directament nul·les.

Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 6:59 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:45 am

Imatge




Sortim a dos quarts de vuit amb l’idea de passar el dia visitant la zona després d’arribar al somiat Cap Nord. Estem a poc més d’un centenar de quilòmetres i volem agafar-ho amb calma i esmorzar a mig camí. El dia està tapat, però de moment aguanta. Enfilem la bonica carretera que va resseguint la costa.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Ja n’havíem vist algun, però ara ens aturem per retratar-los:

Imatge


Imatge Imatge




A partir de mig trajecte el cel es va anar ennegrint i progressivament, i amés de la pluja, van incorporar-s’hi el vent, la boira i la neu, és a dir, ja hi érem tots. Vaig veure marcar els tres graus positius. Per acabar-ho d’adobar la idea d’esmorzar a mig camí, no va estar encertada i no vàrem trobar cap hostal, bar o similar, fins a la mega-instal·lació que a Cap Nord hi tenen muntada.

Imatge




I vet aquí un gos i vet aquí un gat ... així hi hem arribat.

Imatge




Afortunadament ens deixen entrar als pocs que esperàvem, doncs no obren fins les onze i encara en faltava mitja hora. L’esmorzar i el cafè amb llet tot ho arreglen. El bar està atès per dos amables nois de Canàries (dins d’Europa no devien trobar cap lloc més llunyà de casa seva). De dins estant no es veu res de l’exterior, la boira és molt espessa i resem perquè aclareixi.

Imatge Imatge




Fem sort i sortim ràpidament a fer La Foto i unes quantes més.

Imatge


Imatge Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge




Tornem a dintre que s’hi està força més bé. Comprem uns records a la botiga, ens connectem i dinem.

Imatge Imatge


Imatge Imatge



Donem una volta per la resta d’instal·lacions, veiem el recomanable quart d’hora de pel·lícula que hi passen sobre el Cap Nord i anem passant de tornada. Torna a ploure i renunciem a anar a visitar el poble pescador de Gjesvaer com era la primera intenció.

Imatge Imatge Imatge




De cop millora el temps i ens permet gaudir de les vistes que ens havíem perdut a l’anada.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge




Amés dels prop de quaranta euros que cal pagar per entrar a les instal·lacions de Cap Nord, també cal satisfer, anant i tornant, un peatge d’uns quinze euros per a l’ús i manteniment de túnels i ponts, i que trobem força més justificat que no pas el primer. Ja ho diuen, si no vols gastar, no surtis de casa.

Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Arribats al hytter celebrem la fita.

Imatge Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 7:00 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:46 am

Imatge




Etapa de transició en la que teníem idea d’arribar a Narvik i apropar-nos a les Illes Lofoten, però la pluja ens ho farà escurçar un xic. Sortim esmorzats a dos quarts de nou i amb els equips d’aigua posats. El dia serà molt canviant de temps i, com sempre, aprofitarem les estones de bo per fer fotos.

Imatge Imatge




Durant una estona seguim a una colla de motoristes. Finalment els passo doncs el soroll de la petadora del darrera (per això els seus companys li devien fer anar) és insuportable.

Imatge Imatge




Anem avançant per la inacabable E6 i és quan comencem a entendre que el més espectacular del viatge tot just comença. La Noruega dels fiords i grans muntanyes.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Parem a fer gasolina i el toc. Se’m peta el cable en que connecto l’auricular Midland al GPS (bàsicament per escoltar la música amb més qualitat que per bluetooth). Coneixedor de la seva fragilitat (ja els compro de quatre en quatre) agafo el que portava de recanvi.

Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Arribem a l’indescriptible zona d’Alta. Fem el que podem amb la camera, però ni de bon tros es pot comparar amb el que retindran els nostres ulls.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Anem avançant, sempre per la E6 i vorejant el mar de Barents.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Carretera, l’E6, quasi tot el trajecte en molt bon estat de conservació i, essent el juny, amb molt poc trànsit. Afortunadament la contemplació de les vistes evita esplaiar-se amb el puny de gas.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Una forta turmenta ens fa desistir d’arribar a Narvic. A Gratangsbotn veiem la indicació d’un hotel. És ple i ens ofereixen un pseudo-hytter (una construcció propera a l’hotel, de fusta i amb quatre dependències). Vist el temps qualsevol diu que no. Hi coincidim amb una parella motera de Galícia. Sopem i ens connectem al restaurant de l’hotel.

Imatge


Imatge Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 7:00 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:46 am

Imatge




Ens llevem d’hora i, equipats, baixem cap a l’hotel annexa per esmorzar-hi. Tota la nit ha estat plovent i encara dura. Marxem a dos quarts de nou amb la intenció d’arribar al darrer poble de les Lofoten. Aviat deixem l’E6 i entrem a l’E10.

Només sortir m’adono que l’ordinador em marca que la bombeta davantera esquerra està fosa. Aprofito per fer gasolina i, sota el seu sopluig, canviar-la. És el primer cop que m’hi trobo i necessito vint minuts llargs per a fer-ho (i això que és el cantó fàcil). Tornant me van explicar que hi ha un model d’Opel que, per a canviar la bombeta, s’ha de desmuntar la parrilla del davant. Està clar que, avui dia, prima més l’estètica que la pràctica.

Imatge




La Paula, sempre amb cura de que la camera no es mulli, va recollint el trajecte. El temps no es pot triar i aquest és el que ens ha tocat.

Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Anem avançant al bell mig d’espectaculars i abanderades vistes.

Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Arribem a Svolvaer. Estem a mig trajecte i parem a prendre quelcom per escalfar-nos i assecar-nos.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Els Déus de l’Univers i del Temps haurien de tenir en compte que ves a saber quan tornarem a trepitjar aquesta terra i que, per un cop que venim, ens haurien de protegir millor. Persevero en el meu agnosticisme............psssssse, calla, calla, que sembla que el cel es trenca !!!

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Parem a constatar que això són els Alps arran de mar.

Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Platges de sorra blanca i assecadors de peix.

Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Les Lofoten es travessen, enllaçant illa amb illa, per túnels i ponts inacabables.

Imatge


Imatge Imatge




Arribem a Moskenes, on demà agafarem el vaixell fins a Bodo. Parem a dinar-hi i a preguntar-ne els horaris. El primer surt a les sis i el segon a dos quarts d’onze que, vist el “tute” que portem, serà el que agafarem.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge


Imatge Imatge




I ja som a A, valgui la redundància, el darrer poble de les illes. Anem a buscar allotjament.

Imatge




Trobem aquest hytter que, més que una cabana, és una autèntica vivenda familiar. La mestressa insisteix en que és el que li queda i, sobretot, que difícilment trobarem res més en tot el poble. Veig el poble força buit, però aquesta sinceritat i desinterès em commouen i, atès el preu raonable, ens hi quedem.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge Imatge




Instal·lats, anem a donar un tomb pel poble que, per les seves dimensions aviat és vist. El que no s’abasta són cadascuna de les seves perspectives de postal. Comprem menjar i el primer plat serà un sobre de sopa de peix que ens fa gràcia per ser de la marca Lofoten. Exquisida.

Imatge




Fa un fred que pela i la Paula es posa a refugi al hytter.

Imatge Imatge




El valent se’n va a donar una volta pel port, però als cinc minuts s’hi repensa.

Imatge Imatge


Imatge Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 7:02 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:46 am

Imatge




Ens llevem a les vuit, esmorzem tranquil·lament i anem a tornar la clau a l’amable propietària. Ens dirigim a Moskenes doncs cal ser-hi mitja hora abans de la sortida del ferry. Hi arribem amb quasi una hora d’antelació i ja hi ha cua. Xerrem amb uns moteros alemanys i uns altres de Galícia.



Arriba el ferry, hi pugem, estaquem la moto i comencem a recollir les imatges de la sortida de Moskenes. Ja ens ho havien anunciat, inoblidables.

Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Deixem les Lofoten, una de les fites recomanades, imprescindibles, del viatge.

Imatge




Les quasi quatre hores de trajecte, donen per connectar-se, descansar i dinar.

Imatge Imatge




Arribem a Bodo. Ens posem les capelines i anem passant cap a l’objectiu previst per avui, Mo i Rana. Etapa de transició.

Imatge


Imatge Imatge




Quina negror !! Tornem a passar el Cercle Polar Àrtic, ara de baixada. Hi ha una mena de complex, però no ens hi parem doncs fa molt fred i vent.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Ara plou, ara no plou.

Imatge


Imatge Imatge




Arribem a Mo i Rana. Trobem hytter en un càmping on coincidim amb els gallecs que hem trobat pel matí. El hytter no té lavabo i cal d’usar-ne un de comú. Pretenen cobrar-nos i ens cobren les mantes apart. Si en comptes d’un empleat arribo a parlar amb l’amo, hores d’ara sabria el que és un català emprenyat. Sortim a comprar menjar a un supermercat proper.

Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 7:02 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:47 am

Imatge




Llevats i esmorzats, comprovo nivell d’oli i n’afegeixo un raig. Sortim que deuen ser les nou i la intenció és arribar a Trondheim. En comptes de seguir per l’E6, irem a buscar la costa passant per Tosbotn i Venesund tot seguint la carretera turística Rv17. Sortim amb pluja però aviat veiem l’Arc de Sant Martí.

Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge




Comprovem que Sant Martí ha canviat d’idea. A pesar de tot la carretera i el paisatge compensen.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge




L’únic incident del viatge, si així se’n pot dir, és la rebentada de la roda del darrera. Ara és quan toca parlar bé de l’ordinador de la moto. Sense ser la pantalla requerida, tot de cop apareix un triangle vermell en insistent intermitència i, cada pocs metres, la lectura de la pressió del pneumàtic que anava baixant progressivament. Aquest pre-avís ens permet buscar un lloc idoni per a parar i intentar-ne la reparació.

Imatge Imatge




Vist que la rebentada és doble (quelcom amb forma d’u?) i que, essent el primer cop que uso aquest sistema, no me’n surto gens bé ni del primer forat, decideixo trucar a l’assegurança. Afortunadament no plou.

Imatge Imatge




El servei d’Axa va estar excel·lent, tenint en compte que la grua va sortir a buscar-nos des d’uns vuitanta quilòmetres d’allà on érem, s’entén perfectament la tardança de dues hores des de la primera trucada. Posats a demanar, si haguéssim estat informats, les dues hores no s’hagueren fet tan llargues. El GPS va ser útil per indicar-los el lloc exacte on érem, per cert, força allunyat de tot arreu i amb molt poc trànsit.

Que bruta que està la moto ! I la grua, ve o no ve?

Imatge Imatge




La grua retorna al seu origen, Bronnoysund, a favor de la nostra ruta, que està just al cantó d’un taller generalista de pneumàtics. Allí ens munten l’única coberta disponible en la nostra mida, una Pirelli Diablo que, vistos els resultats, no descarto repetir-la. El cost va ser l’equivalent al que a Girona me costa canviar ambdues rodes. En fi, més es va perdre a Cuba.

Imatge Imatge Imatge


Imatge Imatge Imatge


Imatge Imatge




Sortim del taller a les quatre de la tarda, quatre hores després de la punxada. Està clar que avui no arribarem a Trondheim. Ens ho agafem amb calma i parem a fer un bon dinar i, tot seguit, continuar gaudint de la bonica Rv17. Més endavant la carretera s’acabarà de sobte sense més alternativa que pujar en un ferry. Avui, en ser el primer, ens sorprèn. En els propers dies serà una operació rutinària.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Vam trobar varis d’aquests xais tan estrambòtics literalment assentats al mig de la carretera.

Imatge




A les vuit del vespre arribem a Grong, trobem càmping i hytter, sopem i descansem que el dia ha estat intens.

Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 7:03 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:47 am

Imatge




Sortim, esmorzats, a les nou tocades. Amb destí, avui de pocs quilòmetres, a Trondheim. Fins ara no hem pres cap jornada de descans i ens proposem disposar de la tarda sencera per visitar la ciutat que, ens han dit, s’ho mereix.

A la poca estona comença a ploure. Ens trobem dues motos, provenen d’Estepona i també han passat per Cap Nord, segons indiquen els vistosos rètols que duen a la pantalla. Els tornarem a trobar d’aquí a un parell de dies.

Imatge


Imatge Imatge




Arribem a l’entorn del migdia i busquem un hotel cèntric. Descarreguem i ens hi instal·lem. Baixem per buscar lloc per dinar i ens trobem una multa a la moto, envoltant el puny de gas amb una goma d’aquelles de lligar pollastres, per haver-la deixat a sobre de la vorera. Trasllado la moto a un aparcament proper i, segons indicacions, encara tinc uns dies per satisfer-la.

Imatge Imatge




Dinem a prop i tornem a fer una lleugera migdiada. D’immediat sortim a visitar la ciutat. No ens havien enganyat.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Travessem el Pont de la Ciutat Vella i arribem a l’impressionant Catedral Nidaros i l’adjacent Palau de l’Arquebisbe.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Tornem donant un passeig per l’animat centre. Hi ha un “mercadillo” amb parades de tota mena i amb moltes similituds als que tenim per les nostres contrades. D’artistes, arreu.

Imatge Imatge Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 7:05 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:47 am

Imatge




Sortim esmorzats a dos quarts de nou i disposats a fer, vist en la distància, l’etapa més maca de totes les que es fan i es desfan. El projecte és arribar a Geiranger tornant a prescindir de l’E6, o sia, costejant per Aure, Kristiandsund, Molde i passat Isfjorden encarar la famosa Ruta dels Trolls per acabar al fiord que pren el nom del petit poble que tenim per fita.

Prendrem tres ferrys. No ens plourà i no m’entretindré a descriure els paisatges doncs, digueu-me de pocs recursos, se m’han acabat els qualificatius explicant les meravelles vistes en els dies anteriors. Avui tot serà més, o així ho recordem.

Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge




Passat Aure prenem el primer ferry que enllaça Barlaupen i Norskehavet. Ens toca esperar una estona.

Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Baixem i continuem cap a Kristiandsund on parem per treure efectiu d’un caixer. Al no poder-ne treure, l’empleat de l’oficina bancària ens diu que ha de ser amb una tarja amb xip i la nostra és una prehistòrica amb banda magnètica. Més endavant ens adonarem que posant-hi el codi secret habitual funciona com les de xip, No és neix ensenyat, ni nosaltres ni l’empleat.

Continuem cap a Molde i, abans d’arribar-hi, parem a dinar.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Passat Molde agafem el segon ferry del dia que ens trasllada de Solsnes a Afarnes. Veiem que el ferry està atracant i difuminem al lent Volvo per no perdre’l.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Anem resseguint varis fiords per apropar-nos a Isfjorden.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge




I ens situem a l’inici de la Ruta dels Trolls, en noruec Trollstigen.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




El d’abans era de "veritat", aquestes deuen ser trolls escupidores.

Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge




Contemplem des del mirador, voltem per les paradetes que hi ha muntades i fem el toc. Per primer cop en molts dies ens traguem els polars, fa calor.

Imatge Imatge


Imatge Imatge




Continuem per acabar de fer el port i anar baixant cap al tercer ferry.

Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Aquest ens porta de Linge a Eidsdal.

Imatge Imatge


Imatge


Imatge




Tenim Geiranger a la vista.

Imatge


Imatge Imatge




Un quilòmetre abans d’arribar-hi parem i agafem habitació al Grande Fjord Hotel. Comprovareu que, fins ara, no he anomenat cap càmping ni hotel, però les habitacions i menjador amb vistes al fiord el fan molt recomanable. El preu està en línia amb tots els de Noruega, és a dir, per a nosaltres, car.

Endreçats i canviats, anem a donar una volta pel petit poble. Comprem uns records, la Paula prova un John Deere Adventure i tornem a sopar un buffet en que provem vàries preparacions de salmó. Païm el sopar i les vivències del dia, ens connectem i cap a descansar.

Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 7:06 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:47 am

Imatge




Sortim esmorzats de l’hotel per ser a les nou al moll d’embarcament de Geiranger, mitja hora abans de la sortida del ferry que ens ha de dur fins a Hellesylt on continuarem ruta fins a Bergen, però desviant-nos per visitar l’església de fusta de Borgund, al municipi de Laerdal.

Fem cua i temps envoltats dels participants d’una trobada de clàssics, preciosos.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Amb la moto aparcada (en els ferrys que no passen per mar obert, no cal estacar-la) ens disposem a gaudir, durant els vint quilòmetres i poc més d’una hora, del recorregut entre penya-segats i salts d’aigua, quin més maco que altre, destacant-ne l’anomenat Les Set Germanes pels corresponents dolls que s’hi han format.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge




Ens creuem amb un ferry de mida igual al nostre i ens dona la justa perspectiva de l’imponent alçada d’aquestes parets.

Imatge


Imatge Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge




Arribats a Hellesylt, continuem cap a Lote, on prenem la E39 fins al proper ferry.

Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




El ferry ens porta de Lote a Anda, on girem per dirigir-nos a Laerdal.

Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge




Abans tornem a pujar a un ferry, el tercer i darrer d’avui, entre Mannheller i Fodnes.

Imatge Imatge




Passem pel cantó de les acaballes de la Glacera Jostedal. Llàstima, l’accés ens hagués desviat molt del nostre recorregut i, finalment, no es pot visitar tot.

Imatge




Parem a dinar i fer gasolina a Laerdal, on ens pensàvem que estava, però ens indiquen que encara ens falten uns vint quilòmetres fins a la petita i curiosa Església de fusta de Borgund

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Acabada la visita ens disposem a afrontar els dos-cents cinquanta quilòmetres que encara ens queden fins a Bergen. Passarem per un munt de túnels, el més espectacular i llarg del Món serà el Túnel de Laerdal de més de vint-i-quatre quilòmetres, però en farem un d’onze, dos de vuit i incomptables de més petits. Ens aniran que ni fets a mida per refugiar-nos de la intensa pluja que ens acompanyarà la resta del dia i que ens farà endreçar la camera.

Imatge




Arribem a la bonica Bergen, la ciutat més plujosa de Noruega, a les vuit del vespre. Busquem hotel cèntric, posem a eixugar l’equip, guants i botes, i sortim a sopar. Estem cansats i demà serà un altre dia.

Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 7:07 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:48 am

Imatge




Ens llevem i, vestits de carrer, baixem a esmorzar al buffet de l’hotel. Coincidim amb les dues parelles, una de Galícia i una d’Estepona, que venen de Cap Nord i vam avançar, ara fa dos dies, sortint de Trondheim. Ens expliquem les aventures del camí. També parlem amb un matrimoni de Barcelona que, en cotxe i en sentit contrari, venen d’Oslo. Ens aconsellen vàries visites de la capital noruega.

Efectivament, en contra de la primera idea de deixar Noruega embarcant a la seva punta Sud, Kristiansand, per arribar a Dinamarca via Hirtshals, hem decidit allargar un dia més i arribar-nos fins a Oslo per acabar de fer més completa la volta escandinava i, de passada, haver estat a la capital.

En tot cas, l’objectiu d’avui sí que és arribar a Kristiansand, seguint la línia de la costa per la E39. Però primer ens disposem a donar un tomb per Bergen, aprofitant deixar l’equipatge a l’habitació fins al migdia.

Imatge


Imatge Imatge




La part que toca visitar de la ciutat té l’encant de les seves belles i velles cases de fusta i ens endinsem pels seus carrerons. Comprem uns records i, com que ha començat a ploure, decidim tornar a l’hotel a equipar-nos i anar fent ruta.

Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Aviat pujarem al primer dels tres ferrys que avui ens tocaran. Anem de tres en tres. Aquest ens porta des de Halhjem fins a Váge.

Imatge


Imatge




Només baixar, i fins al proper ferry, passem per una encantadora i frondosa carretera.

Imatge


Imatge Imatge




El segon ens porta fins a Agdestein, aquest cop gratis. L’anècdota és que calia buscar el revisor per pagar. Nosaltres ho vam fer i no el vam trobar. Finalment el vam localitzar i, com que ja era l’hora de baixar, va decidir perdonar-nos la taxa. Gràcies.

Imatge Imatge


Imatge Imatge




El tercer, que ens va portar de Arsvegen a Rennesoy, també té anècdota i és que ens pensàvem que el trajecte durava més i vam decidir dinar-hi. La fila que fèiem baixant sobre la moto, amb els cascs posats, però la Paula aguantant un plat a cada ma ... encara deuen riure. Aquí ens ho vam acabar.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Anem baixant, mai millor dit, cap a Kristiansand. El paisatge, les embarcacions recreatives, els tipus de construccions, el volum de trànsit i la lentitud del mateix, ens indiquen que som a la zona més turística de Noruega. Res a veure amb les solituds del Nord, dos mil quilòmetres més amunt.

Imatge




Passem davant d’on haguéssim embarcat en primera idea. Continuem i, a les afores de la ciutat, en sentit Oslo, trobem un hotel.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Travessem, tot passejant, per un conjunt d’instal·lacions d’esbarjo i arribem a una zona exclusiva on, per a xulos nosaltres, hi sopem.

Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 7:08 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:48 am

Imatge




A les nou sortim esmorzats de Kristiansand i en tres hores ens presentem a Oslo. Trams de trànsit lent, combinat amb ràpides autovies. El temps, ara que això s’està acabant, excel·lent. Els paisatges, sense l’espectacularitat de dies enrera, continuen essent preciosos.


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Arribats a Oslo ens dirigim a comprar els passatges pel ferry que ens durà, en quasi tres-cents quilòmetres de navegació, a Frederikshavn, ja a Dinamarca. Hem d’agafar una de les darreres cabines, grans i exteriors, que els hi quedaven i ens surt més car del que pensàvem. Quan contes les dos persones, la moto, l’habitació, el sopar de buffet i l’esmorzar, ja no ho sembla tant.

Imatge




Disposem de sis hores per voltar per Oslo. Fem cas del consell rebut i anem a visitar el museu víking. Amb la comoditat de deixar els cascs i equips a un guixeta tancada, hi donem la volta completa. Interessant.

Imatge Imatge


Imatge Imatge Imatge


Imatge Imatge Imatge


Imatge Imatge Imatge


Imatge Imatge Imatge


Imatge Imatge Imatge




A fora hi dinem uns entrepans i ens dirigim al centre de la ciutat.

Imatge Imatge




Arribats a la zona peatonal, que els noruecs són ben lliures d’anomenar-la com vulguin, busquem un bar i ens comprometem a berenar-hi si ens guarden els cascs i equipament. Acceptat.

Imatge Imatge


Imatge Imatge




És dissabte i l’”ambientillo” és similar a qualsevol de les nostres rambles. La Paula s’acaba comprant uns texans, no fos cas que a Girona se’ls hi haguessin acabat.

Imatge


Imatge Imatge




Complim amb el nostre compromís i descansem una estona. Després anem a buscar una gasolinera per acabar de gastar la poca moneda que ens queda. Com que el GPS s’entossudeix en portar-nos a garatges comunitaris sense sortidors, desistim i anem passant cap a l’embarcador.

Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Hem d’esperar mitja hora llarga a que arribi un mega-ferry d’un munt de pisos.

Imatge Imatge




Ens instal·lem, dutxem i pugem a coberta per acomiadar-nos de Noruega. Ens ha agradat molt i segur que hi pensarem sovint.

Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge


Imatge Imatge




Són dotze hores de trajecte. Sortim a dos quarts de vuit del vespre i arribarem a dos quarts de vuit del matí. A sopar i a descansar. Fins i tot es farà fosc.

Imatge Imatge


Imatge Imatge


Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 7:08 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:48 am

Imatge




Ens llevem a les sis per anar a esmorzar i baixar a les bodegues tan punt ho deixen fer, mitja hora abans d’atracar. Deslliguem la moto que ahir ens van fermar els especialistes del vaixell, la carreguem, ens equipem i esperem la sortida.

Imatge Imatge




La part viatgera del viatge s’ha acabat, ara només resta la dura travessa de les autopistes europees. A pesar que no hi ha res que se sembli més a una autopista que una altra autopista, no ve d’un centenar de quilòmetres de diferència i decidim no repetir la pujada. Passarem per Luxemburg.

Importants embussos per travessar Hamburg. Amablement els cotxes ens permeten avançar.

Imatge Imatge


Imatge


Imatge Imatge




Com dèiem a la pujada, les autopistes alemanyes deixen pujar la mitjana de velocitat ... i fan pujar la de consum.

Imatge Imatge


Imatge




Sincerament crèiem que el cansament de tants dies no ens permetria fer una tirada tan llarga, però arribem a l’Etap de l’aeroport de Luxemburg. Sopem i ens refresquem doncs el dia ha estat calorós.

Imatge Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 7:09 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:49 am

Imatge




Travessem xino-xano Luxemburg sense parar-hi. Aviat agafem l’autopista i, Vive la France i l’Espagne, ja toca pagar.

Imatge Imatge


Imatge Imatge




Els quilòmetres ja pesen i la calor, especialment a la zona de Lyon, encara més. Arribem a casa a les sis de la tarda, contents de que tot hagi anat tan bé.

Imatge Imatge
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 29, 2010 7:10 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Crònica Cap Nord 2010

Entrada Autor: SisoRT » dg. ago. 29, 2010 6:49 am

Estadístiques i valoracions:


Moto: Qualsevol moto de carretera o trail a partir de mitja cilindrada és perfectament vàlida per afrontar el viatge (segur que algú ho ha fet amb Vespino, però això ja és una altra història i plantejament). Per no pecar de marquista i intentar ser objectiu diria que si hagués de fer una llista de les cinc motos ideals per aquest tipus de trajecte, la BMW-R1200RT en seria una d’elles. La nostra no ha ni estossegat, ha estat perfecte.

L’equilibri entre comoditat, prestacions, capacitat de càrrega, sistemes de seguretat, facilitat de conducció, .. la situen, indiscutiblement, com a una de les millors ruteres del mercat.

Ha gastat 300 cc d’oli que per a 11.000 km és una quantitat molt discreta, és a dir, entre revisió i revisió, no n’hagués hagut d’afegir i confirma la tendència dels motors boxers a reduir-ne el consum passats els primers milers de quilòmetres.

El consum mitjà de gasolina ha estat de 6,2 litres/100km. Amb variacions importants des de 5 escassos quan contemples paisatges a quasi 9 quan t’esplaies a l’autobahn.


Estris: De tots els estris que ens vam emportar, detallats a la primera entrada de la presentació en el bloc, em ratifico en la necessitat i, mal està que ho digui, encert en cadascun d’ells. Destaco la gran utilitat del GPS, dels mapes i de la bossa suplementària en que no hi va entrar ni una gota d’aigua. Ens hem mal acostumat i, a partir d’ara, el netbook serà un altre imprescindible o quasi.


Despeses: Arriba un moment delicat i un xic incòmode. Per una banda, quan jo preparava aquest viatge m’interessava saber el pressupost en que s’havia de comptar. Per l’altra, permeteu-m’ho, tothom viatja com vol. Amb això vull dir que el plantejament és diferent si viatges tot sol, si viatges amb altres intrèpids moteros i dorms a qualsevol lloc o si ho fas amb la senyora o la filla, com és el cas. També m’interessa fer constar que un viatge com aquest no el puc pas fer cada any. Fet aquest preàmbul, continuo pensant que a molts us interessarà saber els nostres números i agafar-los com a referència, per més o per menys.

Despeses inherents a la moto: : Abans de sortir, es poden donar per gastats uns 600 €, 300 d’un joc de pneumàtics (si no tens la mala sort de rebentar, com jo), 200 d’una revisió i 100 de mig joc de pastilles de fre. Per la meva deformació comptable, prefereixo no entrar en el tema d’amortitzacions i imputacions ... doncs me vendria la moto ara mateix, ... , i en gaudeixo cada dia més (això no entra a cap balanç, caldria ser imaginatiu i buscar un compte compensatori a l’amortització de l’immobilitzat immaterial).

Despeses inherents al viatge (dos persones en una moto, 17 nits i 18 dies): : 950 € de gasolina, 85 € de l’autopista d’anar i tornar a França, 70 € de peatges i accés a Cap Nord, 380 € de ferrys (inclosa la part de ferry corresponent al trajecte d’Oslo a Frederikshavn) , 1.000 € de menjars i tocs i 1.700 de hotels (amb esmorzar) i hytters.

Comprovareu que faig servir números arrodonits, però certs i que s’han de prendre com a mitjanes d’un munt de circumstàncies. Tampoc hi he comptat l’apartat de regals i capricis, doncs aquí si que no acabaríem.

Total:: Prop de 4.800, sense l’esmentat apartat d’altres.

Desitjo que sigui d’utilitat i em poso a disposició de qualsevol aclariment, en obert o per privat. Una abraçada !
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 30, 2010 10:03 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”