Estadístiques i valoracions:
Moto: Qualsevol moto de carretera o trail a partir de mitja cilindrada és perfectament vàlida per afrontar el viatge (segur que algú ho ha fet amb Vespino, però això ja és una altra història i plantejament). Per no pecar de marquista i intentar ser objectiu diria que si hagués de fer una llista de les cinc motos ideals per aquest tipus de trajecte, la BMW-R1200RT en seria una d’elles. La nostra no ha ni estossegat, ha estat perfecte.
L’equilibri entre comoditat, prestacions, capacitat de càrrega, sistemes de seguretat, facilitat de conducció, .. la situen, indiscutiblement, com a una de les millors ruteres del mercat.
Ha gastat 300 cc d’oli que per a 11.000 km és una quantitat molt discreta, és a dir, entre revisió i revisió, no n’hagués hagut d’afegir i confirma la tendència dels motors boxers a reduir-ne el consum passats els primers milers de quilòmetres.
El consum mitjà de gasolina ha estat de 6,2 litres/100km. Amb variacions importants des de 5 escassos quan contemples paisatges a quasi 9 quan t’esplaies a l’autobahn.
Estris: De tots els estris que ens vam emportar, detallats a la primera entrada de la presentació en el
bloc, em ratifico en la necessitat i, mal està que ho digui, encert en cadascun d’ells. Destaco la gran utilitat del GPS, dels mapes i de la bossa suplementària en que no hi va entrar ni una gota d’aigua. Ens hem mal acostumat i, a partir d’ara, el netbook serà un altre imprescindible o quasi.
Despeses: Arriba un moment delicat i un xic incòmode. Per una banda, quan jo preparava aquest viatge m’interessava saber el pressupost en que s’havia de comptar. Per l’altra, permeteu-m’ho, tothom viatja com vol. Amb això vull dir que el plantejament és diferent si viatges tot sol, si viatges amb altres intrèpids moteros i dorms a qualsevol lloc o si ho fas amb la senyora o la filla, com és el cas. També m’interessa fer constar que un viatge com aquest no el puc pas fer cada any. Fet aquest preàmbul, continuo pensant que a molts us interessarà saber els nostres números i agafar-los com a referència, per més o per menys.
Despeses inherents a la moto: : Abans de sortir, es poden donar per gastats uns 600 €, 300 d’un joc de pneumàtics (si no tens la mala sort de rebentar, com jo), 200 d’una revisió i 100 de mig joc de pastilles de fre. Per la meva deformació comptable, prefereixo no entrar en el tema d’amortitzacions i imputacions ... doncs me vendria la moto ara mateix, ... , i en gaudeixo cada dia més (això no entra a cap balanç, caldria ser imaginatiu i buscar un compte compensatori a l’amortització de l’immobilitzat immaterial).
Despeses inherents al viatge (dos persones en una moto, 17 nits i 18 dies): : 950 € de gasolina, 85 € de l’autopista d’anar i tornar a França, 70 € de peatges i accés a Cap Nord, 380 € de ferrys (inclosa la part de ferry corresponent al trajecte d’Oslo a Frederikshavn) , 1.000 € de menjars i tocs i 1.700 de hotels (amb esmorzar) i hytters.
Comprovareu que faig servir números arrodonits, però certs i que s’han de prendre com a mitjanes d’un munt de circumstàncies. Tampoc hi he comptat l’apartat de regals i capricis, doncs aquí si que no acabaríem.
Total:: Prop de 4.800, sense l’esmentat apartat d’altres.
Desitjo que sigui d’utilitat i em poso a disposició de qualsevol aclariment, en obert o per privat. Una abraçada !