Manteniment de les rodes de Radis
Moderador: Airald
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Manteniment de les rodes de Radis
Bones
Al manual de la SuperTenere posa que cada 5000km aproximadament s´han de mirar els radis de la moto.
Com es miren? com se sap si estan be o malament?
Tots els que porteu motos amb rodes de Radis ho mireu aixo??
Al manual de la SuperTenere posa que cada 5000km aproximadament s´han de mirar els radis de la moto.
Com es miren? com se sap si estan be o malament?
Tots els que porteu motos amb rodes de Radis ho mireu aixo??
Ex ...moltes coses
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Manteniment de les rodes de Radis
Si no fas molta muntanya no tenen perquè descentrar-se. És que l'avantatge dels radis és que "flexen" respecte a les rodes que portem quasibé tots, infiltrant millor les irregularitats del terreny. I cas de cop mooolt fort es poden reparar.
Espera que entri en gs12 red i t'expliqui el què li va costar portar-la a centrar a Bcn ciutat, a l´únic taller d'España on ho fan, i que venen tráilers de fora perquè les centrin.... :tremolant
Espera que entri en gs12 red i t'expliqui el què li va costar portar-la a centrar a Bcn ciutat, a l´únic taller d'España on ho fan, i que venen tráilers de fora perquè les centrin.... :tremolant


- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3584
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
Re: Manteniment De Les Rodes De Radis
Jo cada vegada que la rento miro que tots els radis estiguin tensats i no hi hagi cap de trencat ... a casa poca cosa més pots fer ... però de tota manera si tinguessís problemes segur que el que anés d'arrera teu veuria com la roda oscil·laria una mica. Jo no em capficaria gaire.
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 14, 2010 7:48 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Manteniment De Les Rodes De Radis
avui en dia no cal capficarse gaire ja que els radis son reforsats i d'uns materials que no es fan malbe quan canviis els pneumatics amb l'equilibrat es veu si la llanta oscila o va recta ,pero com diu en Jesus un cop d'ull no els fa cap mal.
- J-C
- Presentats
- Entrades: 530
- Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
- Ubicació: Sabadell
Re: Manteniment De Les Rodes De Radis
hola,jo crec que es per si fas moltes pistes,jo a les dues africas que he tingut mai vaig tindre problema,em cambi amb la xt que feia mes pistes si que la vaig tindre de reparar alguns radis que es trencaven
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: Manteniment De Les Rodes De Radis
es mira ( i s´escolta ) segons el mètode del afinador de pianos:
es a dir : amb un tornavis petit o similar, piques els radis ( o raigs ) i han de fer tots el mateix soroll, si la " tonada " es més greu amb algún , s´ha de tensar, fins que soni " afinat "
de fet els de la ST 1200 son fàcils d´afinar al mètoda clàsic, el que costa son les de les GS/GSA que el cap va a la part perimetral de les rodes i la rosca a la part de la boixa......
el que casca més les rodes ( qualsevols) però especialment les de radis, son els " guardies estirats " i els sots de mida XXL que " disfrutem " als nostres carrers i carreteres, agafar-ne un d´aquest a velocitat respectable i amb dos a dalt de la moto, es " bollo " quasi bé segur :evil:
es a dir : amb un tornavis petit o similar, piques els radis ( o raigs ) i han de fer tots el mateix soroll, si la " tonada " es més greu amb algún , s´ha de tensar, fins que soni " afinat "
de fet els de la ST 1200 son fàcils d´afinar al mètoda clàsic, el que costa son les de les GS/GSA que el cap va a la part perimetral de les rodes i la rosca a la part de la boixa......
el que casca més les rodes ( qualsevols) però especialment les de radis, son els " guardies estirats " i els sots de mida XXL que " disfrutem " als nostres carrers i carreteres, agafar-ne un d´aquest a velocitat respectable i amb dos a dalt de la moto, es " bollo " quasi bé segur :evil:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 16, 2010 12:44 am, en total s’ha editat 3 vegades.

- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Re: Manteniment De Les Rodes De Radis
[quote user="Gs12 red" post="132168"]el que casca més les rodes ( qualsevols) però especialment les de radis, son els " guardies estirats " i els sots de mida XXL que " disfrutem " als nostres carrers i carreteres, agafar-ne un d´aquest a velocitat respectable i amb dos a dalt de la moto, es " bollo " quasi bé segur :evil:[/quote]
Però així quan feu OffRoad com us ho feu ?
Suposo que no aneu pas parats. :eyes
Però així quan feu OffRoad com us ho feu ?
Suposo que no aneu pas parats. :eyes
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: Manteniment De Les Rodes De Radis
[quote user="Ra-mon" post="132256"][quote user="Gs12 red" post="132168"]el que casca més les rodes ( qualsevols) però especialment les de radis, son els " guardies estirats " i els sots de mida XXL que " disfrutem " als nostres carrers i carreteres, agafar-ne un d´aquest a velocitat respectable i amb dos a dalt de la moto, es " bollo " quasi bé segur :evil:[/quote]
Però així quan feu OffRoad com us ho feu ?
Suposo que no aneu pas parats. :eyes[/quote]
Home si hi han molts rocs i está molt trencat, doncs s´afluixa una mica..... :-o
a la Gs anterior la roda da darrera estaba feta un 8 i oscil.laba bastant, un dia m´hi vaig entretenir i vaig destensar tots els radis i després un a un els vaig anar apretant amb l´intenció de adreçarla, amb un guix fixat al basculant i quasi tocant la llanta vaig anant destensant per un cantó i apretant pel contrari per vèncer la llanta, la vaig deixar bastant bé ( però s´em va partir un radi ) , a part del problema afeigit que els radis estàn muntats al inrebés , però el problema era que la llanta tenía una *stia bastant forta i calia desmontar-la completament i adreçar la llanta i/o canviar-la i tornar-la a radiar.....o comprar-ne una altra..... 600€ una roda complerta.
Em van parlar del lloc que diu el Randy a BCN i després de pagar 150€ la van deixar bastant bé, després de adreçar l´aro i tornar a radiar.
De totes maneres aquestes rodes de radis ( al menys les de les GS/GSA oscil.lent totes uns mm. ) la GS actual també la vaig demanar amb radis i....oscil.la una mica...... no mi capfico, la ST 1200 semblen bastant més robustes ( i pesades ) amb el seu nervi interior, reforça molt l´aro.
A una Gs 1000 que vaig tenir, també amb llantes de raigs i tubeless, portava de fábrica unes llantes AKRONT Made in Cerdanyola ( r.i.p.) que eren prácticament irrompibles, molt millors que les EXCEL o similars , amb aquella moto fotia OFF Road, de veritat, Trialeres , salts i el que fos i anaven rectes com un ciri.
Aquestes de les GS´s actuals son lleugeres , però dèbils per OFF. :roll: :roll:
Però així quan feu OffRoad com us ho feu ?
Suposo que no aneu pas parats. :eyes[/quote]
Home si hi han molts rocs i está molt trencat, doncs s´afluixa una mica..... :-o
a la Gs anterior la roda da darrera estaba feta un 8 i oscil.laba bastant, un dia m´hi vaig entretenir i vaig destensar tots els radis i després un a un els vaig anar apretant amb l´intenció de adreçarla, amb un guix fixat al basculant i quasi tocant la llanta vaig anant destensant per un cantó i apretant pel contrari per vèncer la llanta, la vaig deixar bastant bé ( però s´em va partir un radi ) , a part del problema afeigit que els radis estàn muntats al inrebés , però el problema era que la llanta tenía una *stia bastant forta i calia desmontar-la completament i adreçar la llanta i/o canviar-la i tornar-la a radiar.....o comprar-ne una altra..... 600€ una roda complerta.
Em van parlar del lloc que diu el Randy a BCN i després de pagar 150€ la van deixar bastant bé, després de adreçar l´aro i tornar a radiar.
De totes maneres aquestes rodes de radis ( al menys les de les GS/GSA oscil.lent totes uns mm. ) la GS actual també la vaig demanar amb radis i....oscil.la una mica...... no mi capfico, la ST 1200 semblen bastant més robustes ( i pesades ) amb el seu nervi interior, reforça molt l´aro.
A una Gs 1000 que vaig tenir, també amb llantes de raigs i tubeless, portava de fábrica unes llantes AKRONT Made in Cerdanyola ( r.i.p.) que eren prácticament irrompibles, molt millors que les EXCEL o similars , amb aquella moto fotia OFF Road, de veritat, Trialeres , salts i el que fos i anaven rectes com un ciri.
Aquestes de les GS´s actuals son lleugeres , però dèbils per OFF. :roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 16, 2010 8:00 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

- Cabirol
- Presentats
- Entrades: 1784
- Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
- Ubicació: Roda de Ter (Osona)
Re: Manteniment De Les Rodes De Radis
Espera que entri en gs12 red i t'expliqui el què li va costar portar-la a centrar a Bcn ciutat, a l´únic taller d'España on ho fan, i que venen tráilers de fora perquè les centrin....
A MANLLEU, tambe hi ha un taller que tambe reparan llantes, majoritariament de cotxes, pero fa uns dies varen reparar de de un company de mototurisme( el periodista) (R1150GS) i en va quedar mol content, si algu vol mes referencies de aquet taller os les podria pasar sense cap problema, saludddd
A MANLLEU, tambe hi ha un taller que tambe reparan llantes, majoritariament de cotxes, pero fa uns dies varen reparar de de un company de mototurisme( el periodista) (R1150GS) i en va quedar mol content, si algu vol mes referencies de aquet taller os les podria pasar sense cap problema, saludddd