En primer lloc, comentar que no sóc massa manetes, i que és la primera vegada que obro les entranyes a la moto (apart de desmuntar una bateria i carregar-la a casa) (i de posar gasolina quan toca). Això si, tinc nocions d'electricitat i sé fer anar un tornavis (dreta, esquerra, esquerra, dreta).
Els punys que he comprat són els Oxford Hot Grips "Sports", amb centraleta digital, v.7a. És un model digital, amb auto apagat (*) i consum màxim de 28W per puny. La casa recomana fer una connexió directa a la bateria, i aquest és el connexionat que utilitzaré jo, encara que em plantejo afegir un relé per fer la connexió i desconnexió amb la clau. O potser posar el cable que ven Honda que permet alimentar "qualsevol cosa" a través d'ell.

La caixa conté tot el que necessitem per fer el muntatge, excepte les eines. Conté fins i tot un tub de Superglue, per si el volem utilitzar. Les brides no són de molt bona qualitat, així que en podeu comprar alguna més a la vostra ferretería de confiança. En quant a eines, necessitarem un tornavís llarg, claus varies (o una clau anglesa) i claus Allen.

Lo primer a fer és desmuntar les peses que té el manillar. En el meu cas, amb clau allen del 5, però n'he vist que van amb tornavís d'estrella.

Els punys originals solen estar pegats al manillar, i possiblement no els pogueu treure fàcilment. Us ajudarà un destornillador, que anireu enfonsant i donant voltes per separar el puny poc a poc. Un cop arribeu al final (no costa massa), he seguit donant voltes i fent força per treure els punys, aixó si que costa, ja que els punys i el manillar no rellisquen casi bé res...

...fins que m'he adonat amb e puny dret, que es podien treure com un preservatiu! També existeix la opció de tallar-los longitudinalment. Nous costen uns 10€, i en principi mai més els necessitarem !
El puny esquerre i el dret són diferents. El dret té més diàmetre, ja que hi ha de cabre el mecanisme de l'accelerador, de plàstic.

Així és com queda el puny esquerre. Jo l'he posat de manera que el cable surti per sota.

I així el dret. He pensat també fer-lo passar per sobre, per no molestar a l'hora d'accelerar, però el cable molestava massa. El manual suggereix utilitzar cola, però no ho he fet. Considero que queden prou durs i que no es mouran (m'ha costat posar-los, sobretot els 2 darrers cm.
En alguns manillars suggereixen tallar els finals. Jo no ho he hagut de fer.

El soport per al control dels punys pot anar aquí, a la maneta de l'embragatge. La base te la donen feta, i inclouen dos vissos més llargs que hauran de substituïr els originals, així com uns separadors. És fàcil de posar. No oblideu instalar el comandament, que va amb una espuma amb cola i dos vissos, abans de posar el soport, ja que si ho feu com jo a la foto, ho haureu de desmuntar per atornillar el mando. Per posar els vissos a través de l'espuma, ho he de fer a palpentes, ja que no hi ha cap forat previst. PErò no costa massa tampoc. No gosaria posar el comandament sense espuma (per les vibracions), ni sense els vissos (pel que pugui passar amb el temps)

El cablejat de la meva moto passa per l'esquerra. Ara haurieu de tenir dos cables dels punys i un tercer del comandament. Els dos dels punys s'uneixen en un sol cable, amb uns conectors existents. El problema és que aquests conectors no són estancs, i algo hauré de fer. Per ara queden a l'"exterior" de la moto. El cable del comandament va sol i té el mateix recorregut que el dels punys, en direcció de la bateria. Potser hi poso termoretràctil, o millor la cinta aquella que s'allarga i s'encongeix sola. O millor, les dues coses.

Així és com he deixat la instalació. Està a l'aire lliure, flotant, però sembla que no s'hagi de moure massa (els cables estan recollits i guardats, i la centraleta no sembla que es vulgui moure). Demà aniré a buscar brides, però no ho podré deixar molt millor que ara. Per sort, sembla que tot sigui elèctric, i que no hi hagin peces que es calentin massa. Però aquesta part segur que es pot millorar. Aquí també es veuen un munt d econnectors. Se suposa que em puc connectar aquí directament, però no sé a quin. Això faria que els punys s'apaguessin sols amb la clau.

La connexió a la bateria és directa. Hi ha una caixeta (que no es veu a la foto) on hi ha un fusible. PEr desconnectar la bateria, procediu així: primer el negatiu (negre); i després el positiu (roig). Cuidadín de no posar els dits a les dues bornes alhora! El negre és la massa, i està connectat a tota la moto.

Finalment faig la prova. Funciona a la primera! Engego la moto, i segueix funcionant. La paro... i segueix funcionant!
Bé, espero que us hagi sigut útil. Molta sort en el vostre muntatge!