Tutorial Per Muntar Punys Calefactables

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Respon
Xepe71
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: ds. ago. 14, 2010 7:56 pm
Ubicació: Reus - Ganxet per adopció

Tutorial Per Muntar Punys Calefactables

Entrada Autor: Xepe71 » dv. nov. 19, 2010 10:04 pm

Vist que uns quants de nosaltres hem decidit comprar punys calefactables, poso aquest tutorial del muntatge que he fet a la meva moto, esperant que pugui ser d'interès per algú més del fòrum.

En primer lloc, comentar que no sóc massa manetes, i que és la primera vegada que obro les entranyes a la moto (apart de desmuntar una bateria i carregar-la a casa) (i de posar gasolina quan toca). Això si, tinc nocions d'electricitat i sé fer anar un tornavis (dreta, esquerra, esquerra, dreta).

Els punys que he comprat són els Oxford Hot Grips "Sports", amb centraleta digital, v.7a. És un model digital, amb auto apagat (*) i consum màxim de 28W per puny. La casa recomana fer una connexió directa a la bateria, i aquest és el connexionat que utilitzaré jo, encara que em plantejo afegir un relé per fer la connexió i desconnexió amb la clau. O potser posar el cable que ven Honda que permet alimentar "qualsevol cosa" a través d'ell.

Imatge
La caixa conté tot el que necessitem per fer el muntatge, excepte les eines. Conté fins i tot un tub de Superglue, per si el volem utilitzar. Les brides no són de molt bona qualitat, així que en podeu comprar alguna més a la vostra ferretería de confiança. En quant a eines, necessitarem un tornavís llarg, claus varies (o una clau anglesa) i claus Allen.

Imatge
Lo primer a fer és desmuntar les peses que té el manillar. En el meu cas, amb clau allen del 5, però n'he vist que van amb tornavís d'estrella.

Imatge
Els punys originals solen estar pegats al manillar, i possiblement no els pogueu treure fàcilment. Us ajudarà un destornillador, que anireu enfonsant i donant voltes per separar el puny poc a poc. Un cop arribeu al final (no costa massa), he seguit donant voltes i fent força per treure els punys, aixó si que costa, ja que els punys i el manillar no rellisquen casi bé res...

Imatge
...fins que m'he adonat amb e puny dret, que es podien treure com un preservatiu! També existeix la opció de tallar-los longitudinalment. Nous costen uns 10€, i en principi mai més els necessitarem !

El puny esquerre i el dret són diferents. El dret té més diàmetre, ja que hi ha de cabre el mecanisme de l'accelerador, de plàstic.

Imatge
Així és com queda el puny esquerre. Jo l'he posat de manera que el cable surti per sota.

Imatge
I així el dret. He pensat també fer-lo passar per sobre, per no molestar a l'hora d'accelerar, però el cable molestava massa. El manual suggereix utilitzar cola, però no ho he fet. Considero que queden prou durs i que no es mouran (m'ha costat posar-los, sobretot els 2 darrers cm.

En alguns manillars suggereixen tallar els finals. Jo no ho he hagut de fer.

Imatge
El soport per al control dels punys pot anar aquí, a la maneta de l'embragatge. La base te la donen feta, i inclouen dos vissos més llargs que hauran de substituïr els originals, així com uns separadors. És fàcil de posar. No oblideu instalar el comandament, que va amb una espuma amb cola i dos vissos, abans de posar el soport, ja que si ho feu com jo a la foto, ho haureu de desmuntar per atornillar el mando. Per posar els vissos a través de l'espuma, ho he de fer a palpentes, ja que no hi ha cap forat previst. PErò no costa massa tampoc. No gosaria posar el comandament sense espuma (per les vibracions), ni sense els vissos (pel que pugui passar amb el temps)

Imatge
El cablejat de la meva moto passa per l'esquerra. Ara haurieu de tenir dos cables dels punys i un tercer del comandament. Els dos dels punys s'uneixen en un sol cable, amb uns conectors existents. El problema és que aquests conectors no són estancs, i algo hauré de fer. Per ara queden a l'"exterior" de la moto. El cable del comandament va sol i té el mateix recorregut que el dels punys, en direcció de la bateria. Potser hi poso termoretràctil, o millor la cinta aquella que s'allarga i s'encongeix sola. O millor, les dues coses.

Imatge
Així és com he deixat la instalació. Està a l'aire lliure, flotant, però sembla que no s'hagi de moure massa (els cables estan recollits i guardats, i la centraleta no sembla que es vulgui moure). Demà aniré a buscar brides, però no ho podré deixar molt millor que ara. Per sort, sembla que tot sigui elèctric, i que no hi hagin peces que es calentin massa. Però aquesta part segur que es pot millorar. Aquí també es veuen un munt d econnectors. Se suposa que em puc connectar aquí directament, però no sé a quin. Això faria que els punys s'apaguessin sols amb la clau.

Imatge
La connexió a la bateria és directa. Hi ha una caixeta (que no es veu a la foto) on hi ha un fusible. PEr desconnectar la bateria, procediu així: primer el negatiu (negre); i després el positiu (roig). Cuidadín de no posar els dits a les dues bornes alhora! El negre és la massa, i està connectat a tota la moto.

Imatge
Finalment faig la prova. Funciona a la primera! Engego la moto, i segueix funcionant. La paro... i segueix funcionant! :cry: Estaria bé que el límit de 11,5 a 12V que diuen que té per parar-se fos de 12,5 o 13. Llavors si que s'apagaria quan toca! Potser hi ha algun altre problema que no sé veure...

Bé, espero que us hagi sigut útil. Molta sort en el vostre muntatge!
Imatge
Les motos no perden oli, marquen territori...

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Tutorial Per Muntar Punys Calefactables

Entrada Autor: Randy-650 » ds. nov. 20, 2010 10:35 am

Bon tutorial, si senyor.

Però pensa que la Deauville, tant la 650 com la 700 tenen un endoll especific per la presa de corrent, just a sota la tapa que va a pessió, i així no cal tirar fins la bateria. :roll:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Deivid
Presentats
Entrades: 965
Membre des de: dg. abr. 01, 2007 10:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Entrada Autor: Deivid » ds. nov. 20, 2010 11:50 am

Molt ben explicat !!!! però a mí m'els van possar al taller aprofitant una revisió.

Xepe71
Presentats

Entrada Autor: Xepe71 » ds. nov. 20, 2010 1:07 pm

[quote user="Randy-650" post="147275"]Bon tutorial, si senyor.

Però pensa que la Deauville, tant la 650 com la 700 tenen un endoll especific per la presa de corrent, just a sota la tapa que va a pessió, i així no cal tirar fins la bateria. :roll:[/quote]

Així és, sempre que compris un segon endoll (que acabaré comprant). no m'importa manipular cables, però si els connectors de la moto. apart, quan he obert la moto, he vist uns 6 o 7 endolls, i tots estaven ocupats...

Potser no seria mala idea de posar tot el kit a la part davantera, però de la manera que estan tallats els cables, no n'hi ha prou per arribar a tot arreu. Si m'animo, quan obri la part frontal, faré tot el canvi... us tindré informats!
Imatge

Molinenc
Presentats
Entrades: 921
Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
Ubicació: Molins de rei

Entrada Autor: Molinenc » ds. nov. 20, 2010 5:04 pm

molt ben explicat xepe, pero jo com el deivid he aprofitat la revisió perque el mecanic m'ho posi.

Jo crec que el millor es que cada vegada que s'hagi de fer servir s'engegui i abans de parar la moto parar'l-ho, i així 0 problemes...

Xepe71
Presentats

Entrada Autor: Xepe71 » dv. nov. 26, 2010 11:26 pm

Vaig comprarme el multicable que ven HOnda per connectar el GPS, fars antiboira i punys calefactables... 28€, que no vaig trobar cars, però crec que si sou mínimament manetes, no us caldrà. Podeu tallar el terminal (3 fils), mirar quin és el positiu i quin la massa, posar una regleta i aneu connectant a través d'un relé tot lo que volgueu (bé, casi tot).

Bé, al final he canviat de lloc la centraleta i l'he posat davant, juntament amb l'Inforad. L'inforad s'alimenta directament amb una de les sortides del cable, però els punys calefactats els he modificat i hi he posat el relé... i funciona!

Sobre lo explicat, lo que heu de fer és, després de desconnectar el negatiu de la bateria (per seguretat), talleu el cable positiu (a mi no márribava, així que n'he comprat un de més llarg). Peleu-los i poseu dos faston's, un a cada fil. Els dos cables que venen de la moto i que deixen passaqr la corrent quan s'encen, feu lo mateix, poseu dos faston's.

El relé que haureu comprat (heu de demanar un relé per corrent continua, no val un d'alterna!) hauria de tenir 4 bornes. En el dibuix, dos bornes estan unides per un quadrat (això és la bobina). En aquests terminals hi poseu els fils de la moto. Els altres dos fils els poseu als altres dos terminals (que estan units per un pal i una bola, representa un contacte, un interruptor). I ja està!

Després, fixeu el relé amb cinta adhersiva de doble cara, que no es mogui massa.

A mi em queda així (abans d'aïllar els cables i de fixar el relé):

Imatge

LA regleta que veieu blanca és la del negatiu (la massa), ja que l'empalme l'he fet aquí. Tot ha d'anar amb cinta aillant, o cinta autovulcanitzable, per protegir-ho d el'humitat.
Imatge

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”